abonnement Unibet Coolblue
pi_213226174
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals <Knip>. Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 15-05-2024 12:28:08 ]
pi_213226209
je valt af door minder te eten en meer energie te verbruiken dan dat je binnen krijgt, al het andere is bullshit
pi_213226389
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:56 schreef bonanza8 het volgende:
je valt af door minder te eten en meer energie te verbruiken dan dat je binnen krijgt, al het andere is bullshit
Dit dus.

Eat less food, do more exercise.

Verder natuurlijk goed om kritisch te kijken naar hetgeen je eet. Sauzen etc zijn ech dikmakers.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_213226394
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Dit door veel in beweging te zijn.
Wat doe je zoal op dagelijkse/wekelijkse basis?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213226428
Het enige dat echt werkt is je leefstijl aanpassen, dus geen tijdelijke dieten of afslankproducten. Die kunnen misschien tijdelijk werken maar als je er mee stopt en teruggaat naar je oude patroon komen de kilo's er weer aan.

Probeer na te denken (evt ondersteund door een professional) over hoe je duurzaam je bewegings en voedingspatroon aan kan passen zodat je af valt, en wees bewust dat het dan ook een lang proces is. Begin klein, kijk welke producten je kan vervangen door gezondere varianten. Eigen voorbeeld: van cruesli met rozijnen geswitcht naar muesli met zaden en noten, scheelt toch weer 10 gram suiker per ontbijt en je doet niks anders.
pi_213226470
Hier zijn al zoveel topics over geweest...

Ga calorieën tellen met myfitnesspal bijvoorbeeld, is gratis. Sporten helpt met verbranden van calorieën, maar is niet eens een vereiste. Enige vereiste is een calorietekort in vergelijking met je huidige eetpatroon. Begin maar met ongeveer 10% calorietekort. Enkele tips: eiwitten stillen je honger tevens en probeer weinig tot geen calorieën te drinken bijvoorbeeld. En maak er een verandering in eet- en drinkpatroon van, dus géén dieet idd.

Verder kun je via de FOK! search genoeg topics hierover vinden.
  dinsdag 16 april 2024 @ 12:33:51 #7
37887 Dauthi
Progressive
pi_213226482
Stop met het eten van producten met een hoge calorische dichtheid, en begin met het eten van producten met een lage calorische dichtheid. Oftewel meer groente en fruit, zo onverwerkt mogelijk en zelf bereid.

Hierdoor zal je qua volume en gewicht meer eten ipv minder, waardoor je geen honger hebt of krijgt wat het grijpen naar snacks verminderd.

Beweeg meer, probeer 10000 stappen per dag aan te houden en sport daarnaast nog minstens 2x per week, en het liefst 5 of 6 dagen per week.

Je zal zien dat de kilo's vet er af vliegen en dat je spieren opbouwt.

Uiteindelijk is afvallen niets meer dan meer caloriën verbranden dan je eet.
Veel succes met de benodigde discipline.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_213227013
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:56 schreef bonanza8 het volgende:
je valt af door minder te eten en meer energie te verbruiken dan dat je binnen krijgt, al het andere is bullshit
Nope…is allang achterhaald.
pi_213227064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 12:33 schreef Dauthi het volgende:
Stop met het eten van producten met een hoge calorische dichtheid, en begin met het eten van producten met een lage calorische dichtheid. Oftewel meer groente en fruit, zo onverwerkt mogelijk en zelf bereid.

Hierdoor zal je qua volume en gewicht meer eten ipv minder, waardoor je geen honger hebt of krijgt wat het grijpen naar snacks verminderd.

Beweeg meer, probeer 10000 stappen per dag aan te houden en sport daarnaast nog minstens 2x per week, en het liefst 5 of 6 dagen per week.

Je zal zien dat de kilo's vet er af vliegen en dat je spieren opbouwt.

Uiteindelijk is afvallen niets meer dan meer caloriën verbranden dan je eet.
Veel succes met de benodigde discipline.
Nope, train 3 x per week ( krachttraining) meer is niet nodig en kan te veel stress geven en cortisol aanmaken ( geeft vet ), zorg voor een goed herstel anders bouw je geen spieren op. Eet goed en gezond, hoog in de eiwitten, minimaal 7 a 8 uur slaap. Geen calorieën tellen en insulinepieken vermijden.

En voor spieropbouw heb je voeding nodig

[ Bericht 1% gewijzigd door Hoppahop op 16-04-2024 13:47:25 ]
  dinsdag 16 april 2024 @ 13:48:42 #10
37887 Dauthi
Progressive
pi_213227164
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:31 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Nope…is allang achterhaald.
Euh nee...
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:38 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Nope, train 3 x per week ( krachttraining) meer is niet nodig en kan te veel stress geven en cortisol aanmaken ( geeft vet ), zorg voor een goed herstel anders bouw je geen spieren op. Eet goed en gezond, hoog in de eiwitten, minimaal 7 a 8 uur slaap. Geen calorieën tellen en insulinepieken vermijden.
Ligt er aan wat je wil.
Calorieën tellen is onvermijdelijk. Zeker wanneer je inherent niet weet hoeveel je eet en wat je aan het doen bent, En ook wanneer je geen inschatting kan maken van hoeveel je verbrandt.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_213227451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:48 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Euh nee...
[..]
Ligt er aan wat je wil.
Calorieën tellen is onvermijdelijk. Zeker wanneer je inherent niet weet hoeveel je eet en wat je aan het doen bent, En ook wanneer je geen inschatting kan maken van hoeveel je verbrandt.
500 calorieën suiker heeft een ander uitwerking dan 500 calorieën proteïne op je lichaam
pi_213227590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals <Knip>. Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
Alleen je portomonee gaat hier slanker van worden hoor, trust me
Ik heb geloof ik ieder dieet wel geprobeerd al dan niet met een coach
Tuurlijk krijg je vast wel effect met dit soort producten, maar stop je hiermee dan zitten de kilo's er zo weer bij aan.
Je levensstijl omgooien is wat wél werkt.
Bijv low carb val je snel mee af, maar wil je dat je hele leven blijven doen? Ik niet.

Ontzeg jezelf niet alles, wat lekkers mag best af en toe.
Wat hier goed werkt tegen eeuwige snaaitrek is flink meer eiwitten eten
(-20 kilo inmiddels)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 15-05-2024 12:33:46 ]
Suyderseemeermin fan
  dinsdag 16 april 2024 @ 14:38:11 #13
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213227716
Toen ik wilde afvallen ben ik veel minder koolhydraten gaan eten. Daardoor bleef mn bloedsuikerspiegel constanter waardoor ik tussendoor absoluut geen trek had in 'suiker' en ik 15 kilo afviel in een half jaar. Dat was op zich geen enkel probleem maar je gewicht vasthouden is iets lastiger want jojo'en is ook niet bepaald gezond.
To BG or not to BG!
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 14:43:42 #14
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213227768
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:12 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
500 calorieën suiker heeft een ander uitwerking dan 500 calorieën proteïne op je lichaam
Als je 500 kcal minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, val je af. Ongeacht je voeding.

Stel dat is wel afhankelijk van je voeding zoals jij stelt, waar haalt het lichaam dan die 500 kcal vandaan in geval van "verkeerde voeding"?
Niet uit vetreserves, dan zou je namelijk wel gewicht kwijtraken.

Uit welke magische bron komen die 500 kcal?
F.K.A. SuperwormJim
pi_213228266
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:43 schreef SwJ het volgende:

[..]
Als je 500 kcal minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, val je af. Ongeacht je voeding.

Stel dat is wel afhankelijk van je voeding zoals jij stelt, waar haalt het lichaam dan die 500 kcal vandaan in geval van "verkeerde voeding"?
Niet uit vetreserves, dan zou je namelijk wel gewicht kwijtraken.

Uit welke magische bron komen die 500 kcal?
Een fictief getal.
Ik geeft alleen aan de het lichaam anders reageert op de soort voeding.

Wat is een calorie: Eén calorie is de hoeveelheid energie die nodig is om één gram zuiver water 1 graad Celsius te verwarmen. Dit is erg weinig; daarom wordt vaak de kilocalorie gebruikt. Dit is de hoeveelheid energie die nodig is om één kilogram water één graad Celsius te verwarmen.

Dus een calorie zegt iets over de energie. Tot zo ver zit jij goed. Voeding is energie is calorieën en die kan je verbranden.

Echter het lichaam is complex. Wat ik al eerder vertelde ( fictief ) een lichaam zal anders reageren op 500 kcal suiker dan op 500 kcal proteïne. Bij de 500 kcal suiker zal je insuline gaan pieken. Insuline geeft het lichaam de opdracht op vet op te slaan. Zie hier de oorzaak van dik worden. Wanneer je dit weet te voorkomen zal je afvallen ( ketodieet ). Hoewel ik wel van mening ben dat je koolhydraten nodig hebt. Maar beperkt.

Voordeel van eiwitten en proteïne. Geen insuline piek en ze geven je een vol gevoel. Net zoals vezels.

Een hoop mensen moeten eens voor de gein in hun boodschappenkarretje kijken. Amper producten die eiwitrijk zijn.

Verder is 3 keer per week krachttraining genoeg. Slaap goed en herstel goed. Vooral een density programma icm autoregulatie werkt het beste. Dit voorkomt de aanmaak van cortisol.

Het slechtse advies wat je kan geven is dat iemand 6 keer per week moet trainen. Alleen professionele sporters of amateurs op hoog niveau moeten dat doen. Het is volkomen bullshit om mensen in “ Rocky mode “ te laten trainen. Het geeft alleen een vermoeid lichaam of overtraininig en overbelasting. Of je moet bodybuilder zijn. Maar dan weet je ook hoe je moet eten en rusten.
pi_213228281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:38 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Een fictief getal.
Ik geeft alleen aan de het lichaam anders reageert op de soort voeding.

Wat is een calorie: Eén calorie is de hoeveelheid energie die nodig is om één gram zuiver water 1 graad Celsius te verwarmen. Dit is erg weinig; daarom wordt vaak de kilocalorie gebruikt. Dit is de hoeveelheid energie die nodig is om één kilogram water één graad Celsius te verwarmen.

Dus een calorie zegt iets over de energie. Tot zo ver zit jij goed. Voeding is energie is calorieën en die kan je verbranden.

Echter het lichaam is complex. Wat ik al eerder vertelde ( fictief ) een lichaam zal anders reageren op 500 kcal suiker dan op 500 kcal proteïne. Bij de 500 kcal suiker zal je insuline gaan pieken. Insuline geeft het lichaam de opdracht op vet op te slaan. Zie hier de oorzaak van dik worden. Wanneer je dit weet te voorkomen zal je afvallen ( ketodieet ). Hoewel ik wel van mening ben dat je koolhydraten nodig hebt. Maar beperkt.

Voordeel van eiwitten en proteïne. Geen insuline piek en ze geven je een vol gevoel. Net zoals vezels.

Leuk verhaal, en ook niet onwaar. Maar alsnog, zul je op een dag meer kcal moeten verbranden dan opeten wil je afvallen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_213228289
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:43 schreef SwJ het volgende:

[..]
Als je 500 kcal minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, val je af. Ongeacht je voeding.

Stel dat is wel afhankelijk van je voeding zoals jij stelt, waar haalt het lichaam dan die 500 kcal vandaan in geval van "verkeerde voeding"?
Niet uit vetreserves, dan zou je namelijk wel gewicht kwijtraken.

Uit welke magische bron komen die 500 kcal?
Een fictief getal.
Ik geeft alleen aan de het lichaam anders reageert op de soort voeding.


quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:40 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Leuk verhaal, en ook niet onwaar. Maar alsnog, zul je op een dag meer kcal moeten verbranden dan opeten wil je afvallen.
Nope!
pi_213228309
Twee verschillende dingen. Afvallen of vet kwijtraken.
pi_213228357
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:40 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Een fictief getal.
Ik geeft alleen aan de het lichaam anders reageert op de soort voeding.
[..]
Nope!
:')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 15:48:23 #20
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213228388
Dus jij gelooft dat als je lichaam 2000 kcal verbrandt op een dag, en 2500 kcal binnen, dat je dan kun afvallen mits je de juiste voeding kiest?

En andersom ook: dat de hongersnood in de wereld opgelost kan raken door suiker te eten? Dan piekt je insulinespiegel en wordt er vet opgeslagen. Mooi. Je lichaam verbruikt 2000 kcal, maar als je 1500 kcal aan suiker eet dan wordt er vet opgeslagen. Dat je lichaam toch nog 2000 kcal heeft verbrandt, maakt niet uit. Je bent aangekomen.

Nice.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 15:49:00 #21
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213228393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:42 schreef Hoppahop het volgende:
Twee verschillende dingen. Afvallen of vet kwijtraken.
Want mensen die willen afvallen, willen liever spiermassa kwijtraken?
F.K.A. SuperwormJim
pi_213228461
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:49 schreef SwJ het volgende:

[..]
Want mensen die willen afvallen, willen liever spiermassa kwijtraken?
Spiermassa aanmaken en behouden betekent eten. Meer spiermassa is meer vet verbranden.

Maar als jouw manier van afvallen voor jou goed is dan vooral blijven doen.

Wil je vet kwijt en “ lean “ worden. Mag je altijd contact met mij opnemen.
  Moderator dinsdag 16 april 2024 @ 16:01:52 #23
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213228505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:55 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Spiermassa aanmaken en behouden betekent eten. Meer spiermassa is meer vet verbranden.

Maar als jouw manier van afvallen voor jou goed is dan vooral blijven doen.

Wil je vet kwijt en “ lean “ worden. Mag je altijd contact met mij opnemen.
Nog steeds geen inhoudelijk antwoord op mn vraag:
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:43 schreef SwJ het volgende:

[..]
Als je 500 kcal minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, val je af. Ongeacht je voeding.

Stel dat is wel afhankelijk van je voeding zoals jij stelt, waar haalt het lichaam dan die 500 kcal vandaan in geval van "verkeerde voeding"?
Niet uit vetreserves, dan zou je namelijk wel gewicht kwijtraken.

Uit welke magische bron komen die 500 kcal?
F.K.A. SuperwormJim
pi_213229650
Wat afvallen betreft, geloof ik in de 80-20% theorie: 80% is minder en gezonder eten, 20% is bewegen. Ik zou geen 'afslank'-producten kopen, vaak zit er allerlei rommel in en je kunt zelf prima een gezond dieet samenstellen met (hoofdzakelijk) onbewerkte producten waarbij je de nadruk legt op eiwitten, want die vullen goed en zijn bovendien bevorderlijk voor de spieropbouw.

Zelf maak ik één uitzondering op de onbewerkte producten: ik gebruik eiwitpoeder om mijn eiwit-inname een beetje omhoog te krijgen. Ik roer dagelijks een schep door de magere kwark.

Als je ontevreden bent over de snelheid waarmee je afvalt, kun je twee dingen doen: ofwel minder gaan eten, ofwel meer gaan bewegen. Minder eten heeft meestal de voorkeur, omdat het nogal vermoeiend is om heel veel te bewegen.
  Spellchecker donderdag 18 april 2024 @ 20:33:50 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213252509
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals <Knip>. Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
Nog geen goeie tips voorbijgekomen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 15-05-2024 12:32:32 ]
pi_213256582
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 april 2024 09:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hij/zij/het is niet erg actief in het reageren, misschien komt dat nog.
Laten we het maar hopen. Zoals ik zie is er al een stortvloed en tips voorbij gekomen die nuttig kunnen zijn in gewichtsverlies.

Wat mij geholpen heeft is minder bier/wijn drinken en geen suiker / frisdrank meer. Behalv dan de Zero variant maar ook die drink ik minder.
pi_213261474
Gewoon een tijdje de hele dag niet eten. En weinig eten. Wen je vanzelf aan. Snap het hele probleem niet voor mensen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:10:02 #28
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213261711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon een tijdje de hele dag niet eten. En weinig eten. Wen je vanzelf aan. Snap het hele probleem niet voor mensen.
Goed advies :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213261963
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:10 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Goed advies :')
Het is wel waar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 19 april 2024 @ 18:40:59 #30
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213261972
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het is wel waar.
Het is vooral ongenuanceerd.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213262062
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:40 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Het is vooral ongenuanceerd.
Iedereen kan het. Mensen zijn ook dieren. We overleven echt wel weinig eten, we hebben het voor tienduizenden jaren gedaan. Ik ken wel mensen die een 72 uur water fast doen om de zo veel tijd. Drie dagen alleen water en wat elektrolyten. Of iets makkelijkers, intermittend fasting. Als je eenmaal boven de 8-10 uur niet eten bent wordt het makkelijk. Je hoeft alleen over dat punt heen. Eenmaal daar een beetje aan gewend en je propt je ook niet meer vol met ongezonde troep. Zo'n 21e eeuws dingetje dit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213262661
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 15:49 schreef SwJ het volgende:

[..]
Want mensen die willen afvallen, willen liever spiermassa kwijtraken?
Je begrijpt het niet. Vet kwijtraken of gewicht kwijtraken.
pi_213262711
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 april 2024 08:48 schreef onlogisch het volgende:
Forum moderator @:SWJ laat geen spaan heel van het betoog van forumgebruiker @:hoppahop
Kijk even naar de werking van ozempic. Zal je zien dat ik gelijk heb. Insuline geeft vetopslag. Het verminderen van insulinepieken of geen pieken geen vetopslag en vet zal verdwijnen.
pi_213262979
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals <Knip>. Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
Ga maar eens een maand dit dieet doen:

Wel eten: groente, peulvruchten, geitenkaas, eieren, kip, vis, tofu, tempeh, bessen, evt. wat quinoa

Niet eten: rijst, pasta, brood, aardappelen, mais, heel zoet tropisch fruit zoals mango, ananas, etc.

Je zult gegarandeerd afvallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 15-05-2024 12:31:53 ]
Mja
  Moderator vrijdag 19 april 2024 @ 22:48:35 #35
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213265180
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:41 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Je begrijpt het niet. Vet kwijtraken of gewicht kwijtraken.
Ow, ik begrijp het heel goed. Gewicht kwijtraken staat niet gelijk aan vet kwijtraken. Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat calorietekort = gewichtsverlies.

Dat is eenvoudige thermodynamica. Helaas zijn er nog steeds mensen die beweren dat de natuurwetten niet voor hun gelden.
F.K.A. SuperwormJim
pi_213265896
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon een tijdje de hele dag niet eten. En weinig eten. Wen je vanzelf aan. Snap het hele probleem niet voor mensen.
Het probleem is dat mensen zo’n hongerdieet niet lang volhouden (en gezond is het ook al niet).

Een vriend van mij nam een dure personal trainer in de arm en viel in drie maanden tijd zo’n 10 kilo af. De methode is simpel en hoewel niemand continu zo gedisciplineerd kan leven, kun je er wel een soort blauwdruk uit destilleren:

3x zware krachttraining per week
12.000 stappen per dag
Geen alcohol en snoep/snacks
Geen afslank-producten
2 liter water per dag
Een calorie-tekort van 300-500 kcal per dag
Een gevarieerd dieet dat bestaat uit onbewerkt voedsel: eiwitten (veel!), langzame koolhydraten en gezonde vetten
7-8 uur slaap per nacht

Helemaal niets (of bijna niets) eten is op zich wel te doen, kwestie van discipline, maar je verliest er spiermassa mee en gaat er dus niet beter uitzien, terwijl dat meestal wel het doel is van een dieet. Ook ga je je van een hongerdieet slap en energieloos voelen.

Nogmaals, zeer gedisciplineerd leven is op de lange termijn moeilijk vol te houden maar als je 80% van de tijd strikt bent (zeg: doordeweeks) kun je de teugels 20% van de tijd (in het weekend) wat laten vieren en blijft het leven leuk; bijkomend voordeel is dat je gezond leeft en er goed en fit uitziet, kortom: win-win.
pi_213267265
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:44 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Kijk even naar de werking van ozempic. Zal je zien dat ik gelijk heb. Insuline geeft vetopslag. Het verminderen van insulinepieken of geen pieken geen vetopslag en vet zal verdwijnen.
En wat gebeurt er als je vet verliest.... ?

:|W
pi_213268711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 09:17 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
En wat gebeurt er als je vet verliest.... ?

:|W
Zal je spiermassa behouden. Ipv van spiermassa verliezen door ondervoed te raken.
pi_213557531
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 01:18 schreef Nadine26 het volgende:
Helemaal niets (of bijna niets) eten is op zich wel te doen, kwestie van discipline, maar je verliest er spiermassa mee en gaat er dus niet beter uitzien, terwijl dat meestal wel het doel is van een dieet. Ook ga je je van een hongerdieet slap en energieloos voelen.
Het Keto "dieet" (ook wel Koolhydraatarme eetwijze) is gebaseerd op Vetverbranding ipv dat je glucose (fructose of galactose) verbrandt als brandstof.

Als men voldoende vetten neemt (en dan heeft men ook géén honger), hoeft het lichaam niet aan de eiwitten van de spieren te komen om te compenseren. Overigens zal dat laatste vrij moeilijk gebeuren, aangezien het een vraaggestuurd proces is wat eigenlijk zelfs meer energie kost dan het oplevert.

Als men daarnaast ook nog (meer dan) voldoende eiwitten tot zich neemt, zal spierweefsel niet snel worden afgebroken.

Keto wordt ook wel Low Carb, High Fat genoemd: laag in KH, en veel (gezonde) vetten.

Intermittent fasting (ook wel Deelvasten genoemd) is niet ongewoon en werkt zelfs goede opruimprocessen in de hand; de autofagie. Helemaal als men er een Extented (water)Fast van maakt van minstens 48 uur. Een menselijk lichaam is daar prima toe in staat, zeker als men ook elektrolyten zoals natrium, (beetje) kalium en magnesium erbij neemt.

Ik zet bewust "dieet" tussen haakjes, aangezien men dit beter als Leefwijze/ leefstijl aan kan houden, en niet slechts 'tijdelijk', zoals men in het Nederlands meestal aankijkt tegen het woord Dieet.
Het Engelse Diet is meer bedoeld naar de oorspronkelijke betekenis van het Griekse woord dietos (eetpatroon) en het Latijnse diaeta (leefregel).

Zelf deed ik KHA en ben daarmee in 2-3 jaar tijd ca 30-35 kg afgevallen. Nu inmiddels geen calorien meer tellen(of meer: bijhouden wat ik zoal at), maar meer wat op de tast vorm van Koolhydraatbeperkt.

Maar nog steeds geen brood, crackers, rijst of andere graanproducten, geen peulvruchten (op sperzie/snijbonen na), geen (zoete) aardappelen of pasta en zeker geen koekjes en snoep. Beperkte soorten fruit (rood fruit, uitgezonderd dan de kersen ;) )
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_213557646
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil
Dat klopt. Dat duurt namelijk vele jaren. En dat is ook niet erg. Maar verwacht geen wonderen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  Spellchecker dinsdag 14 mei 2024 @ 13:28:22 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213557835
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals bij <Knip> Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
En? Een maand verder.
Nog afgevallen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 15-05-2024 12:30:35 ]
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 14:27:11 #42
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213558367
We zijn bijna een maand verder en forumgebruiker @Hoppahop heeft nog altijd niet inhoudelijk gereageerd op forummoderator @SwJ
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213558594
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:27 schreef onlogisch het volgende:
We zijn bijna een maand verder en forumgebruiker @:Hoppahop heeft nog altijd niet inhoudelijk gereageerd op forummoderator @:SWJ
In dit forum zijn zowel @SwJ als jij toch ook gewoon "forumgebruikers" met jullie eigen meningen en zienswijzen?
Gezien het kleurtje wat opvalt wel handig om wat extra op woordkeuze e.d. te letten, maar verder...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 14:50:20 #44
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213558611
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:48 schreef Sally het volgende:

[..]
In dit forum zijn zowel @:SwJ als jij toch ook gewoon "forumgebruikers" met jullie eigen meningen en zienswijzen?
Gezien het kleurtje wat opvalt wel handig om wat extra op woordkeuze e.d. te letten, maar verder...
Dat klopt helemaal :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213563769
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:27 schreef onlogisch het volgende:
We zijn bijna een maand verder en forumgebruiker @:Hoppahop heeft nog altijd niet inhoudelijk gereageerd op forummoderator @:SWJ
Ik ben de afgelopen twee maanden 2 kg aangekomen in spiermassa en mijn vetpercentage met bijna 1% verlaagd. Mijn calorieën inname is tussen de 3500 en 3800 calorieën per dag. Vooral vlees, eieren, kaas , roomboter en water.

Ik ben 190 cm en weeg 96 kilo. Drie keer per week krachttraining niet langer dan 30 a 40 minuten.
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:21:26 #46
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_213566868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:44 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Kijk even naar de werking van ozempic. Zal je zien dat ik gelijk heb. Insuline geeft vetopslag. Het verminderen van insulinepieken of geen pieken geen vetopslag en vet zal verdwijnen.
Fout, het zal een status quo blijven. Door dat te combineren met een calorietekort zal het lichaam vetreserves aanspreken en daardoor zul je een lager vetpercentage krijgen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:25:17 #47
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_213566899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:34 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Ik ben de afgelopen twee maanden 2 kg aangekomen in spiermassa en mijn vetpercentage met bijna 1% verlaagd. Mijn calorieën inname is tussen de 3500 en 3800 calorieën per dag. Vooral vlees, eieren, kaas , roomboter en water.

Ik ben 190 cm en weeg 96 kilo. Drie keer per week krachttraining niet langer dan 30 a 40 minuten.
Als je daarmee je caloriebehoefte berekend zit je dus op een calorisch tekort, de standaardformule geeft bij jou lengte/gewicht een caloriebehoefte aan van ca. 3800 (nog afhankelijk van leeftijd). Dat is meer dan de gemiddelde 3650 die jer dag eet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_213568019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:21 schreef sanger het volgende:

[..]
Fout, het zal een status quo blijven. Door dat te combineren met een calorietekort zal het lichaam vetreserves aanspreken en daardoor zul je een lager vetpercentage krijgen.
Als je je lichaam minder koolhydraten geeft dan in de westerse wereld gebruikelijk (tot ca 50 gram KH per dag) zal het vanzelf in ketose komen. Dus een vetverbranding aangaan.
Het lichaam gebruikt dan niet glucose als brandstof, maar ketonen (vetzuren).

Daar draait het lichaam prima op (zeker na een aanpassingsperiode, en ook de hersenen en spieren).
Een menselijk lichaam heeft geen koolhydraten nodig, getuige ook dat mensen het prima doen op een compleet carnivoor 'Lion Diet'. Dan neem je nl 0 gram KH per dag in.

Dus die vetreserves worden sowieso aangesproken bij weinig KH. En ook bij Koolhydraatbeperkt zal een lichaam vet kwijtraken, en iig ook massa. Het gaat echter wat trager dan wanneer men echt in ketose is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 15-05-2024 18:01:12 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:25:36 #49
3542 Gia
User under construction
pi_213568645
Ik ga beginnen met GLI, Slimmer. Over ongeveer 2 weken.
Heb voor dit doel ook een smart weegschaal aangeschaft. Valt qua prijs best mee en registreert een hoop, o.a. visceraal vet, vochtgehalte, spiermassa, gewicht uiteraard en nog wat zaken. Ik denk dat het me gaat helpen, omdat je meteen resultaat af kan lezen. Ik wil zo'n 25 kilo kwijt. Niet alleen vanwege uiterlijk, maar vooral voor mijn gezondheid.
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 15:42:54 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213570613
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:34 schreef Hoppahop het volgende:

[..]
Ik ben de afgelopen twee maanden 2 kg aangekomen in spiermassa en mijn vetpercentage met bijna 1% verlaagd. Mijn calorieën inname is tussen de 3500 en 3800 calorieën per dag. Vooral vlees, eieren, kaas , roomboter en water.

Ik ben 190 cm en weeg 96 kilo. Drie keer per week krachttraining niet langer dan 30 a 40 minuten.
Trenything is possible.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')