Dit dus.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:56 schreef bonanza8 het volgende:
je valt af door minder te eten en meer energie te verbruiken dan dat je binnen krijgt, al het andere is bullshit
Wat doe je zoal op dagelijkse/wekelijkse basis?quote:
Nope…is allang achterhaald.quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:56 schreef bonanza8 het volgende:
je valt af door minder te eten en meer energie te verbruiken dan dat je binnen krijgt, al het andere is bullshit
Nope, train 3 x per week ( krachttraining) meer is niet nodig en kan te veel stress geven en cortisol aanmaken ( geeft vet ), zorg voor een goed herstel anders bouw je geen spieren op. Eet goed en gezond, hoog in de eiwitten, minimaal 7 a 8 uur slaap. Geen calorieën tellen en insulinepieken vermijden.quote:Op dinsdag 16 april 2024 12:33 schreef Dauthi het volgende:
Stop met het eten van producten met een hoge calorische dichtheid, en begin met het eten van producten met een lage calorische dichtheid. Oftewel meer groente en fruit, zo onverwerkt mogelijk en zelf bereid.
Hierdoor zal je qua volume en gewicht meer eten ipv minder, waardoor je geen honger hebt of krijgt wat het grijpen naar snacks verminderd.
Beweeg meer, probeer 10000 stappen per dag aan te houden en sport daarnaast nog minstens 2x per week, en het liefst 5 of 6 dagen per week.
Je zal zien dat de kilo's vet er af vliegen en dat je spieren opbouwt.
Uiteindelijk is afvallen niets meer dan meer caloriën verbranden dan je eet.
Veel succes met de benodigde discipline.
Euh nee...quote:
Ligt er aan wat je wil.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:38 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Nope, train 3 x per week ( krachttraining) meer is niet nodig en kan te veel stress geven en cortisol aanmaken ( geeft vet ), zorg voor een goed herstel anders bouw je geen spieren op. Eet goed en gezond, hoog in de eiwitten, minimaal 7 a 8 uur slaap. Geen calorieën tellen en insulinepieken vermijden.
500 calorieën suiker heeft een ander uitwerking dan 500 calorieën proteïne op je lichaamquote:Op dinsdag 16 april 2024 13:48 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Euh nee...
[..]
Ligt er aan wat je wil.
Calorieën tellen is onvermijdelijk. Zeker wanneer je inherent niet weet hoeveel je eet en wat je aan het doen bent, En ook wanneer je geen inschatting kan maken van hoeveel je verbrandt.
Alleen je portomonee gaat hier slanker van worden hoor, trust mequote:Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals <Knip>. Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
Als je 500 kcal minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, val je af. Ongeacht je voeding.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:12 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
500 calorieën suiker heeft een ander uitwerking dan 500 calorieën proteïne op je lichaam
Een fictief getal.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:43 schreef SwJ het volgende:
[..]
Als je 500 kcal minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, val je af. Ongeacht je voeding.
Stel dat is wel afhankelijk van je voeding zoals jij stelt, waar haalt het lichaam dan die 500 kcal vandaan in geval van "verkeerde voeding"?
Niet uit vetreserves, dan zou je namelijk wel gewicht kwijtraken.
Uit welke magische bron komen die 500 kcal?
Leuk verhaal, en ook niet onwaar. Maar alsnog, zul je op een dag meer kcal moeten verbranden dan opeten wil je afvallen.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:38 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Een fictief getal.
Ik geeft alleen aan de het lichaam anders reageert op de soort voeding.
Wat is een calorie: Eén calorie is de hoeveelheid energie die nodig is om één gram zuiver water 1 graad Celsius te verwarmen. Dit is erg weinig; daarom wordt vaak de kilocalorie gebruikt. Dit is de hoeveelheid energie die nodig is om één kilogram water één graad Celsius te verwarmen.
Dus een calorie zegt iets over de energie. Tot zo ver zit jij goed. Voeding is energie is calorieën en die kan je verbranden.
Echter het lichaam is complex. Wat ik al eerder vertelde ( fictief ) een lichaam zal anders reageren op 500 kcal suiker dan op 500 kcal proteïne. Bij de 500 kcal suiker zal je insuline gaan pieken. Insuline geeft het lichaam de opdracht op vet op te slaan. Zie hier de oorzaak van dik worden. Wanneer je dit weet te voorkomen zal je afvallen ( ketodieet ). Hoewel ik wel van mening ben dat je koolhydraten nodig hebt. Maar beperkt.
Voordeel van eiwitten en proteïne. Geen insuline piek en ze geven je een vol gevoel. Net zoals vezels.
Een fictief getal.quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:43 schreef SwJ het volgende:
[..]
Als je 500 kcal minder binnen krijgt dan dat je verbrandt, val je af. Ongeacht je voeding.
Stel dat is wel afhankelijk van je voeding zoals jij stelt, waar haalt het lichaam dan die 500 kcal vandaan in geval van "verkeerde voeding"?
Nope!quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:40 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Leuk verhaal, en ook niet onwaar. Maar alsnog, zul je op een dag meer kcal moeten verbranden dan opeten wil je afvallen.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:40 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Een fictief getal.
Ik geeft alleen aan de het lichaam anders reageert op de soort voeding.
[..]
Nope!
Want mensen die willen afvallen, willen liever spiermassa kwijtraken?quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:42 schreef Hoppahop het volgende:
Twee verschillende dingen. Afvallen of vet kwijtraken.
Spiermassa aanmaken en behouden betekent eten. Meer spiermassa is meer vet verbranden.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:49 schreef SwJ het volgende:
[..]
Want mensen die willen afvallen, willen liever spiermassa kwijtraken?
Nog steeds geen inhoudelijk antwoord op mn vraag:quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:55 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Spiermassa aanmaken en behouden betekent eten. Meer spiermassa is meer vet verbranden.
Maar als jouw manier van afvallen voor jou goed is dan vooral blijven doen.
Wil je vet kwijt en “ lean “ worden. Mag je altijd contact met mij opnemen.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 14:43 schreef SwJ het volgende:
[..]
Nog geen goeie tips voorbijgekomen?quote:Op dinsdag 16 april 2024 11:50 schreef fennevluik het volgende:
Hai,
Ik ben al een aantal maanden aan het proberen om af te vallen. Dit door veel in beweging te zijn. Ik merk alleen nog geen verschil, hierom zat ik er over na te denken om afslankproducten zoals afvalsoepen of fat burners aan te schaffen. Online zie ik veel verschillende aanboden, zoals <Knip>. Ik heb hier alleen echt geen verstand van. Ik wil graag iets aanschaffen wat echt werkt. Heeft er iemand ervaring en zou me wat tips of advies kunnen geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |