En dit soort zaken moet je in absolute getallen lezen ook nog.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat valt wel mee:
[ afbeelding ]
Het aantal hittedoden is deze eeuw inderdaad licht gestegen, maar het aantal doden door koude is 2,4 keer zo veel afgenomen:
[ afbeelding ]
Dat komt ook al voor in de Bijbel. Als Mozes aan de farao vraagt om het Joodse volk te laten gaan, maar de farao weigert.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 08:22 schreef Beathoven het volgende:
Rond de 9000 dieren al aangespoeld door dodelijke algen.
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/qJJJBt7945DhHXpF0etmyA--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTY0MDtoPTQyNw--/https://s.yimg.com/os/cre(...)87b01e3ce]afbeelding[/url] ]
Bekijk deze YouTube-video
Ominous blood-like substance off Aussie coast after 9,000 animals die
quote:Europe is experiencing climate change at an alarming rate, with temperatures rising twice as fast as the global average. Recent heatwaves have led to wildfires in France and severe drought in Spain and Greece, while the Netherlands has implemented a National Heatwave plan to protect vulnerable populations. Climate scientists attribute this rapid warming to Europe's proximity to the Arctic and improved air quality, which allows more sunlight to reach the continent.
As temperatures soar, concerns are growing about the suitability of existing housing stock and urban planning. Many European homes are designed to retain heat rather than cool off, posing challenges for residents during increasingly frequent heatwaves. Experts are calling for a shift in construction practices to incorporate more green spaces and better ventilation, as well as adaptations to combat rising sea levels in low-lying areas. With Europe warming at an unprecedented pace, questions remain about the continent's readiness to face this new climate reality.
"Gewoon algen" dus.quote:Op maandag 14 juli 2025 09:06 schreef Knip het volgende:
[..]
Dat komt ook al voor in de Bijbel. Als Mozes aan de farao vraagt om het Joodse volk te laten gaan, maar de farao weigert.
Exodus 7 De Heer zei tegen Mozes: "De farao blijft koppig. Hij weigert het volk te laten vertrekken. Ga morgenochtend naar de farao. Hij zal naar het water gaan. Wacht op hem aan de kant van de rivier. Houd de staf die in een slang veranderd is geweest, in je hand. Zeg dan tegen hem: 'De Heer, de God van de Hebreeën, heeft mij naar u toe gestuurd. Ik moet u zeggen: Laat mijn volk naar de woestijn gaan om Mij te dienen. Maar tot nu toe heeft u niet willen luisteren. Zo zult u zien wie de Heer is: ik zal met deze staf op het water van de rivier slaan. Dan zal het water in bloed veranderen. De vissen in de rivier zullen dood gaan. De hele rivier zal ervan stinken. De Egyptenaren zullen het water van de rivier niet meer kunnen drinken.' "
Verder zei de Heer tegen Mozes: "Zeg tegen Aäron dat hij zijn hand met de staf moet uitstrekken over al het water in Egypte. Over alle rivieren, kanalen, plassen en waterbakken. Al dat water zal in bloed veranderen. In heel Egypte zal bloed zijn, zelfs in alle waterkruiken en waterbakken." Mozes en Aäron deden wat de Heer had bevolen. De farao en zijn dienaren zagen hoe Aäron met zijn staf op het water van de rivier sloeg. Al het water veranderde in bloed. De vissen in de rivier gingen dood. De hele rivier stonk ervan en de Egyptenaren konden het water niet meer drinken. In heel Egypte was het water veranderd in bloed. Maar de Egyptische tovenaars deden door hun toverkunsten hetzelfde. Daarom bleef de farao koppig en wilde hij niet naar hen luisteren – zoals de Heer ook gezegd had. De farao draaide zich om, ging naar huis en trok zich er niets van aan. Maar alle Egyptenaren groeven in de omgeving van de rivier naar water om te drinken. Want het rivierwater was ondrinkbaar. Er gingen zeven dagen voorbij nadat de Heer het water in bloed had veranderd.
Mijn woning is ook niet echt gebouwd op hittebestendigheid. Ik klaag daar nog niet over omdat tot nu toe er genoeg goedkope manieren voor mij beschikbaar zijn om ermee te dealen.quote:Een op drie Nederlanders vindt woning niet hittebestendig genoeg
Meer dan een op de drie Nederlanders vindt de eigen woning niet hittebestendig genoeg op zomerse dagen. De onvrede is het grootst in Zuid-Holland, blijkt uit een enquête. Er is nog veel te winnen met hittebestendig bouwen.
Op zomerse dagen is de temperatuur 25 graden of hoger. 35 procent van de Nederlanders vindt dat hun woning daar niet tegen bestand is, blijkt uit een enquête van Kieskompas en persbureau ANP onder bijna twintigduizend mensen.
vertel mij wat. ik woon in een appartement, hoogste verdieping, plat dak - zo'n beetje de slechtste combinatie van factoren die zorgen voor maximale hittestress...quote:Op maandag 14 juli 2025 12:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Mijn woning is ook niet echt gebouwd op hittebestendigheid. Ik klaag daar nog niet over omdat tot nu toe er genoeg goedkope manieren voor mij beschikbaar zijn om ermee te dealen.
Appartementen zijn gunstig om het warmteverbruik gedurende de koude maanden te reduceren. Ze houden dus echter ook de warmte langer vast als het een hittegolf betreft. Als er meer hittegolven komen zullen er steeds meer airco's gebruikt gaan worden om appartementen te kunnen koelen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:45 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
vertel mij wat. ik woon in een appartement, hoogste verdieping, plat dak - zo'n beetje de slechtste combinatie van factoren die zorgen voor maximale hittestress...
Het is ook vaak vreemd hoe mensen met warmte omgaan in appartementen. Veel mensen in het complex waar ik woon denken dat ze het beste ook tijdens de warmste stukken van de dag ook alles open moeten laten staan om door te luchten. Terwijl het natuurlijk het beste is om het alleen laten doorluchten als de buitentemperatuur lager is als de binnentemperatuur.quote:Op maandag 14 juli 2025 14:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Appartementen zijn gunstig om het warmteverbruik gedurende de koude maanden te reduceren. Ze houden dus echter ook de warmte langer vast als het een hittegolf betreft. Als er meer hittegolven komen zullen er steeds meer airco's gebruikt gaan worden om appartementen te kunnen koelen.
Dat doe ik ook vooral in de avond en ochtend luchten, gelukkig zijn dan de temperaturen tot nu toe flink lager dan overdag. Als ook de nachten warm blijven, wordt het al snel onaangenaam warm.quote:Op maandag 14 juli 2025 15:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is ook vaak vreemd hoe mensen met warmte omgaan in appartementen. Veel mensen in het complex waar ik woon denken dat ze het beste ook tijdens de warmste stukken van de dag ook alles open moeten laten staan om door te luchten. Terwijl het natuurlijk het beste is om het alleen laten doorluchten als de buitentemperatuur lager is als de binnentemperatuur.
Maar dat probleem is afgelopen zodra de warme golfstroom stilvalt of omdraait. Daar zitten we toch ook op te wachten?quote:Op maandag 14 juli 2025 09:44 schreef Digi2 het volgende:
Europe heats twice as fast as rest of world, elderly and housing face growing climate risks
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Het vertragen van de AMOC kan al effecten hebben en dat schijnt de laatste decennia het geval te zijn. Wat ik ervan begrijp is dat we dan ook veel koudere winters tegemoet kunnen gaan zien. Haal U schaatsen maar alvast van zolder en vet ze nog eens goed in tegen de roest. Ze kunnen nog van pas komenquote:Op maandag 14 juli 2025 15:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar dat probleem is afgelopen zodra de warme golfstroom stilvalt of omdraait. Daar zitten we toch ook op te wachten?
Warme zomers en koude winters? Of ook koude zomers? Koude zomers die door de opwarming van het klimaat iets warmer zijn?quote:Op maandag 14 juli 2025 16:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het vertragen van de AMOC kan al effecten hebben en dat schijnt de laatste decennia het geval te zijn. Wat ik ervan begrijp is dat we dan ook veel koudere winters tegemoet kunnen gaan zien. Haal U schaatsen maar alvast van zolder en vet ze nog eens goed in tegen de roest. Ze kunnen nog van pas komen
Hopelijk krijgen we ook wat koelere zomers, tot nu toe krijgen we vooral zachte&natte winters. Ben benieuwd of we inderdaad ook veel koudere winters gaan meemaken de komende jaren.quote:Op maandag 14 juli 2025 16:46 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Warme zomers en koude winters? Of ook koude zomers? Koude zomers die door de opwarming van het klimaat iets warmer zijn?
kwelwater kun je niet wegpompen , dat komt vanonderquote:Op woensdag 3 juli 2024 12:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hoe langer we wachten hoe rigoreuzer we moeten ingrijpen.
Het kost nu misschien 1000 miljard (met dank aan Thierry daarvoor) maar wat denk je wat het kost om hele steden te gaan verplaatsen want wat dijkjes en pompen gaan het water niet tegenhouden hier?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 juli 2025 17:08 schreef Klik het volgende:
Niet geschikt voor klimaatgekkies:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote zonnevlammen vinden al die Starlink satellieten niet leuk. De andere satellieten trouwens ook niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SpaceX is echter in staat ze relatief snel te vervangen en het zijn geen heel kostbare satellieten. Mochten er vaker dan verwacht veel satellieten verloren gaan dan klopt hun verdienmodel niet langer. Starship is nog steeds niet in staat de satellieten te lanceren en dat zal een tegenvaller zijn.quote:Op maandag 14 juli 2025 17:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Grote zonnevlammen vinden al die Starlink satellieten niet leuk. De andere satellieten trouwens ook niet.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang)quote:Op maandag 14 juli 2025 17:52 schreef Gia het volgende:
Vroeger had je alleen natuurrampen in moslimlanden, maar nu verhuizen die massaal naar Europa en krijgen we hier ook te maken met natuurrampen.
Je hebt meer en grotere aardbevingen in Japan dan in Turkije, maar daar bouwen ze ook alleen gebouwen die daar tegen kunnen. Wat dat betreft is de VS echt een derdewereldland, want daar gaat gewoon alles plat bij een beetje natuurramp.quote:Op maandag 14 juli 2025 17:52 schreef Gia het volgende:
Vroeger had je alleen natuurrampen in moslimlanden, maar nu verhuizen die massaal naar Europa en krijgen we hier ook te maken met natuurrampen.
nee hoorquote:Op maandag 14 juli 2025 18:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je hebt meer en grotere aardbevingen in Japan dan in Turkije, maar daar bouwen ze ook alleen gebouwen die daar tegen kunnen. Wat dat betreft is de VS echt een derdewereldland, want daar gaat gewoon alles plat bij een beetje natuurramp.
De grote gebouwen in het centrum van de stad? Het is wel zo, dat houten huizen wel tegen een schokje kunnen, maar bij een flinke storm of brand gaan ze met grote hoeveelheden plat. Tegen overstromingen kunnen ze ook niet. Het zijn dan ook eigenlijk wegwerphuizen. Ze blijven alleen 100 jaar staan als je in die tijd alles wel een paar keer vervangen hebt. Vooral in Florida kun je dat heel regelmatig goed zien.quote:Op maandag 14 juli 2025 18:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor
ze doen in california ook zo bouwen als in Japan
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 14 juli 2025 19:03 schreef Klik het volgende:
Nederlanders kunnen beter terug op boten gaan wonen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |