NS kan dit niet alleen oplossen. Dit is een maatschappelijk probleem dat niet alleen NS aangaat. Denk ook aan de bezuiniging van het GGZ etc etc.quote:Op zondag 14 april 2024 23:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oke, is goed![]()
Maar je mag ook wel wat verantwoordelijkheid bij de NS leggen, iedere dag vrolijke reclames, terwijl je dat geld kunt gebruiken voor forse beveiliging.
Ik eis rezzzzzzpect kkkaas!quote:Op maandag 15 april 2024 13:40 schreef Origami94 het volgende:
Zit nu in de trein en kreeg net een pushmelding, komt wel heel dichtbij zo.
Wat ik mis bij conducteurs is respect. Zoals ik eerder schreef is als je een autoriteit uitdraagt dat daar ook respect dan vanuit gaat en dat mis ik bij conducteurs die zelfs geen boa zijn echt. Heb wel eens meegemaakt dat een reiziger racistisch werd bejegend. Ja dan kan het ook eens uit de hand lopen.
Maar goed ambtenaren, pseudo ambtenaren, bestuurders, politici heel goed in zielig doen en de slachtoffer uithangen. Dat merkte ik ook op een van mijn stages bij het OM maar werken ho maar
Precies of in de ochtendspits van 07:00 tot 09:00. Vraag aandacht voor de agressie van bepaalde mensen (we weten allemaal wie) en het feit dat er te weinig tegen gedaan wordt.quote:Op maandag 15 april 2024 13:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Gewoon de treinen een heel weekend stil zetten, misschien gaan de deugmensjes dan eens met echte maatregelen komen.
Inderdaad, het is geen losstaand probleem. De overlastgevers die niet met autoriteit kunen omgaan treft men ook elders, zie bijvoorbeeld het recente topic over toenemende overlast in bilbiotheken. Dit fenomeen bestaat inmiddels maatschappijbreed.quote:Op maandag 15 april 2024 13:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
NS kan dit niet alleen oplossen. Dit is een maatschappelijk probleem dat niet alleen NS aangaat. Denk ook aan de bezuiniging van het GGZ etc etc.
Of met een trein de snelweg blokkeren.quote:Op maandag 15 april 2024 13:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Precies of in de ochtendspits van 07:00 tot 09:00. Vraag aandacht voor de agressie van bepaalde mensen (we weten allemaal wie) en het feit dat er te weinig tegen gedaan wordt.
Maar goed dit is een start.
quote:Op maandag 15 april 2024 13:49 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Of met een trein de snelweg blokkeren.
Nou, het is een zogenaamde high trust society. Als mensen het OV of fietsen gaan mijden vanwege de onveiligheid en er geen NS-personeel te krijgen is dan komt dit land tot stilstand.quote:Op maandag 15 april 2024 12:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
“Het land gaat kapot”. Stel je toch niet zo aan, zeg.
Precies. Van winkel personeel tot ambulanciers. De oplossing zou simpel moeten zijn. Namelijk ouders die hun kinderen opvoeden is de basis. Maar dat is in deze tijd natuurlijk veel te simplistisch gedacht.quote:Op maandag 15 april 2024 13:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Inderdaad, het is geen losstaand probleem. De overlastgevers die niet met autoriteit kunen omgaan treft men ook elders, zie bijvoorbeeld het recente topic over toenemende overlast in bilbiotheken. Dit fenomeen bestaat inmiddels maatschappijbreed.
Het land komt niet tot stilstand. Al tientallen jaren mijden mensen het uitgaansleven om dezelfde vorm van mogelijke agressie. Dit soort incidenten is vooral binnen de beroepsgroep een groot probleem, maar de meeste mensen nemen er geen trein of bus minder door.quote:Op maandag 15 april 2024 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, het is een zogenaamde high trust society. Als mensen het OV of fietsen gaan mijden vanwege de onveiligheid en er geen NS-personeel te krijgen is dan komt dit land tot stilstand.
Nog niet. En het uitgaansleven is geen nachtdienst in het ziekenhuis.quote:Op maandag 15 april 2024 13:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het land komt niet tot stilstand. Al tientallen jaren mijden mensen het uitgaansleven om dezelfde vorm van mogelijke agressie. Dit soort incidenten is vooral binnen de beroepsgroep een groot probleem, maar de meeste mensen nemen er geen trein of bus minder door.
Nee, dat is inderdaad niet hetzelfde maar dat het land stil komt te staan en mensen in geen geval meer gebruik maken van het OV, de zorg of uitgaan vanwege geweld is simpelweg onzin.quote:Op maandag 15 april 2024 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nog niet. En het uitgaansleven is geen nachtdienst in het ziekenhuis.
In het Nederlands?quote:Op maandag 15 april 2024 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou, het is een zogenaamde high trust society. Als mensen het OV of fietsen gaan mijden vanwege de onveiligheid en er geen NS-personeel te krijgen is dan komt dit land tot stilstand.
Dat is toch geen verrassing meer?quote:Op maandag 15 april 2024 14:14 schreef Buitendam het volgende:
Ah, het is nog een minderjarig ook die is opgepakt.
Best een kans dat dat ook weer tot een matpartij leidt.quote:Op maandag 15 april 2024 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Pushmelding: NS zet treinen 3 minuten stil a.s. zaterdag uit protest. Wel om 22:30u
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Iedereen hoort met respect behandeld te worden. Of je nou de koning bent of een schoonmaker.quote:Op maandag 15 april 2024 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik eis rezzzzzzpect kkkaas!
Respect verdien je en krijg je niet automatisch. Gedraag je verdomme eens gewoon ipv altijd en overal mensen lastig te vallen, uit te dagen en als je de kans krijgt te mishandelen.
Over de zaak omdraaien, zoals altijd, gesproken.
Ja, maar "mag ik je kaartje zien?" is geen disrespect cretin:').quote:Op maandag 15 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Iedereen hoort met respect behandeld te worden. Of je nou de koning bent of een schoonmaker.
En als dat niet is dan maar meteen overgaan tot geweld?quote:Op maandag 15 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Iedereen hoort met respect behandeld te worden. Of je nou de koning bent of een schoonmaker.
De openbare veiligheid hier is tamelijk cruciaal voor de mobliteit en daarmee dat het nodige werk gedaan wordt. Die veiligheid neemt hand over hand af en dan kun je niet wachten tot het te laat is.quote:Op maandag 15 april 2024 14:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad niet hetzelfde maar dat het land stil komt te staan en mensen in geen geval meer gebruik maken van het OV, de zorg of uitgaan vanwege geweld is simpelweg onzin.
Het is een academisch begrip, die komen niet meer in onze taal.quote:
En als dat respect niet voelbaar is, dan ga je als groep gewoon helemaal los op 1 vrouw.quote:Op maandag 15 april 2024 14:19 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ze had geen hoofddoek op, waarom zou je zo'n kech respect tonen?quote:Op maandag 15 april 2024 14:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
En als dat respect niet voelbaar is, dan ga je als groep gewoon helemaal los op 1 vrouw.
Zeer heldhaftig.
Dat dat niet hoeft heb je geleerd op je weekeinde- / vakantieschool:quote:Op maandag 15 april 2024 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze had geen hoofddoek op, waarom zou je zo'n kech respect tonen?
In maart ‘22 heeft het CBS nog gepubliceerd dat in alle regio’s in Nederland de traditionele criminaliteit sinds ‘12 daalt. Eén gebeurtenis zoals dit zegt toch vrij weinig over hoe leefbaar/veilig een land is?quote:Op maandag 15 april 2024 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De openbare veiligheid hier is tamelijk cruciaal voor de mobliteit en daarmee dat het nodige werk gedaan wordt. Die veiligheid neemt hand over hand af en dan kun je niet wachten tot het te laat is.
Definieer "traditionele criminaliteit"?quote:Op maandag 15 april 2024 14:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In maart ‘22 heeft het CBS nog gepubliceerd dat in alle regio’s in Nederland de traditionele criminaliteit sinds ‘12 daalt. Eén gebeurtenis zoals dit zegt toch vrij weinig over hoe leefbaar/veilig een land is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |