On-topic blijven en niet schelden is zeker te moeilijk voor religieuzen?quote:Op zondag 14 april 2024 12:46 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Zou hij beseffen dat die religieuzen ook nog auto's bezitten. Zijn hoofd moet bijkans ontploffen.
In de geschiedenisboeken.quote:Op zondag 14 april 2024 10:21 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Leugenaar. Waar is je bewijs dat de profeet صلى الله عليه وسلم één iemand heeft gedwongen moslim te worden?
Ja duidelijk niet dus. Kom maar met een bewijs dat hij 1 van de mensen in Mekkah na de overwinning heeft gedwongen zijn geloof te laten en moslim te worden.quote:Op zondag 14 april 2024 12:59 schreef Dauthi het volgende:
[..]
In de geschiedenisboeken.
Het begint al bij de verrovering van Mekka.
De dwang staat zelfs in de Koran. Vers 9:5, 9:29.quote:Op zondag 14 april 2024 12:59 schreef Dauthi het volgende:
[..]
In de geschiedenisboeken.
Het begint al bij de verrovering van Mekka.
Duidelijk wel, de Pagans kregen de deal, Islam of het Zwaard.quote:Op zondag 14 april 2024 13:10 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ja duidelijk niet dus. Kom maar met een bewijs dat hij 1 van de mensen in Mekkah na de overwinning heeft gedwongen zijn geloof te laten en moslim te worden.
Welke deal?quote:Op zondag 14 april 2024 13:16 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Duidelijk wel, de Pagans kregen de deal, Islam of het Zwaard.
Dat is dwang.
Hoe je het ook taqiyya't...
Hoe iets wat krom is, recht te lullen - voor beginners. Tering Jantje. Dus 'jullie' kunnen mensen haten terwijl je ze eigenlijk (ook) liefde en het goede toewenst? Zo interpreteer jij die regel? Dat is óf zo'n vrije interpretatie van het woord haat dat je je kunt afvragen welk woord je nog kunt gebruiken voor mensen die je echt haat, óf het boek waar dit in staat is in filosofisch opzicht echt een prutswerk, want er zijn legio andere woorden anders dan "haat" om de door jou geschetste positie genuanceerder weer te geven.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:52 schreef GewoonUitNL het volgende:
Als iemand bijvoorbeeld zegt: "Ik haat rokers" begrijpt iedereen dat hij bedoelt dat hij degenen haat om het roken en dat als degenen niet meer roken hij degenen niet meer haat (tenzij er natuurlijk andere redenen zijn).
Zo haten wij ook degenen die niet geloven in de waarheid, er dus niet naar handelen en dus onrechtvaardig zijn, omwille van de waarheid en rechtvaardigheid. En wij houden van zij die dat wel doen. Zij die enkel en alleen hun Schepper aanbidden zonder het toekennen van deelgenoten aan Hem.
Als iemand zou liegen over jouw moeder/vrouw/kind zou je dan diegene eerder haten of van hem houden? Haten natuurlijk; omwille van jouw liefde voor degene over wie wordt gelogen. Dus helemaal dan als degene over wie wordt gelogen De Schepper of 1 van zijn profeten is.
Maar dit betekent niet:
1. Dat we niet moslims onrecht mogen aan doen.
2. Geen natuurlijke liefde kunnen hebben voor een niet moslim ouder of vrouw bijvoorbeeld.
3. Dat we niet van het goede houden voor niet moslims en niet het goede voor hen willen.
Ik haat een dierenbeul bijv. omdat hij dieren mishandeld, maar dat betekent niet dat ik niet voor hem houd van het goede. En onder het goede valt onder andere dat hij berouw toont naar Zijn Heer en die misdaad laat en een vrome moslim wordt die nuttig is voor zichzelf en de mensheid en uiteindelijk het paradijs binnengaat.quote:Op zondag 14 april 2024 14:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dus 'jullie' kunnen mensen haten terwijl je ze eigenlijk (ook) liefde en het goede toewenst? Zo interpreteer jij die regel? Dat is óf zo'n vrije interpretatie van het woord haat dat je je kunt afvragen welk woord je nog kunt gebruiken voor mensen die je echt haat, óf het boek waar dit in staat is in filosofisch opzicht echt een prutswerk, want er zijn legio andere woorden anders dan "haat" om de door jou geschetste positie genuanceerder weer te geven.
In de westerse filosofische positie gebruiken wij het woord "tolereren" of "tolerantie" om die positie die jij hierboven beschrijft weer te geven: iets moreel afkeuren, maar toch niet ingrijpen.
Dat is toch echt heel wat anders dan haat, wat (blinde) woede, vijandschap en vergelding impliceert. Haat is tegenovergestelde van liefde. De manier waarop jij die twee tegenpolen hierboven tóch meent te kunnen verenigen is hallucinant.
Het feit dat je "voor iemand van het goede houdt" maakt niet dat je die persoon daarom minder haat. En haat heeft niets met het goede te maken. Als jij toegewijd zou zijn aan het goede, zou je hem niet haten.quote:Op zondag 14 april 2024 14:16 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik haat een dierenbeul bijv. omdat hij dieren mishandeld, maar dat betekent niet dat ik niet voor hem houd van het goede. En onder het goede valt onder andere dat hij berouw toont naar Zijn Heer en die misdaad laat en een vrome moslim wordt die nuttig is voor zichzelf en de mensheid en uiteindelijk het paradijs binnengaat.
Dit hoop ik voor elk mens.
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt eerst dat haat niets met het goede te maken heeft en dan zeg je dat als ik toegewijd was aan het goede dan zou ik hem niet haten.quote:Op zondag 14 april 2024 14:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het feit dat je "voor iemand van het goede houdt" maakt niet dat je die persoon daarom minder haat. En haat heeft niets met het goede te maken. Als jij toegewijd zou zijn aan het goede, zou je hem niet haten.
Daar zit geen enkele tegenspraak tussen: Iemand haten kan niet samengaan met het goede / goede nastreven, omdat iemand haten direct in strijd is met het goede. Door iemand te haten bén jij persoonlijk in strijd met het goede, zelfs als je naast die directe haat voor diegene, in het algemeen toch voor hem het goede wenst.quote:Op zondag 14 april 2024 14:24 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt eerst dat haat niets met het goede te maken heeft en dan zeg je dat als ik toegewijd was aan het goede dan zou ik hem niet haten.
Ik heb mijn positie uitgelegd en ik ben vrij van jouw interpretatie en claims. Fijne dag.quote:
Niet waar. Andersgelovigen kregen de vrijheid hun geloof te belijden, maar moesten dan een extra belasting betalen.quote:Op zondag 14 april 2024 13:16 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Duidelijk wel, de Pagans kregen de deal, Islam of het Zwaard.
Dat is dwang.
Hoe je het ook taqiyya't...
Even een ander vraagjequote:Op zondag 14 april 2024 14:24 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt eerst dat haat niets met het goede te maken heeft en dan zeg je dat als ik toegewijd was aan het goede dan zou ik hem niet haten.
Wel waar.quote:Op zondag 14 april 2024 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet waar. Andersgelovigen kregen de vrijheid hun geloof te belijden, maar moesten dan een extra belasting betalen.
Bij de verrovering van Mekka door Mo.quote:
Wat zijn we toch zwak geworden. Onze voorvaderen hadden allang een nieuwe Kruistocht georganiseerd om dat volk weer terug naar de woestijn te jagen.quote:Op zondag 14 april 2024 17:00 schreef Dauthi het volgende:
Voor de goedpraters vers 9:5.
Vrij duidelijk. In het kort, Maak ze af tenzij. Hoe bedoel je geen dwang
5. En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, dood dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijp hen, en omsingel hen en loer op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de ṣalāh onderhouden en de zakāh geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allāh is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig
Lees het anders even in context.quote:Op zondag 14 april 2024 17:00 schreef Dauthi het volgende:
Voor de goedpraters vers 9:5.
Vrij duidelijk. In het kort, Maak ze af tenzij. Hoe bedoel je geen dwang
5. En wanneer de gewijde maanden voorbij zijn, dood dan de veelgodenaanbidders waar jullie hen ook aantreffen en grijp hen, en omsingel hen en loer op hen vanuit elke hinderlaag. Als zij dan berouw tonen en de ṣalāh onderhouden en de zakāh geven, laat hen dan vrij. Voorwaar, Allāh is Vergevingsgezind, Meest Barmhartig
quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:52 schreef GewoonUitNL het volgende:
Als iemand bijvoorbeeld zegt: "Ik haat rokers" begrijpt iedereen dat hij bedoelt dat hij degenen haat om het roken en dat als degenen niet meer roken hij degenen niet meer haat (tenzij er natuurlijk andere redenen zijn).
Zo haten wij ook degenen die niet geloven in de waarheid, er dus niet naar handelen en dus onrechtvaardig zijn, omwille van de waarheid en rechtvaardigheid. En wij houden van zij die dat wel doen. Zij die enkel en alleen hun Schepper aanbidden zonder het toekennen van deelgenoten aan Hem.
Als iemand zou liegen over jouw moeder/vrouw/kind zou je dan diegene eerder haten of van hem houden? Haten natuurlijk; omwille van jouw liefde voor degene over wie wordt gelogen. Dus helemaal dan als degene over wie wordt gelogen De Schepper of 1 van zijn profeten is.
Maar dit betekent niet:
2. Geen natuurlijke liefde kunnen hebben voor een niet moslim ouder of vrouw bijvoorbeeld.
3. Dat we niet van het goede houden voor niet moslims en niet het goede voor hen willen.
Job Cohen?quote:Op zondag 14 april 2024 17:31 schreef Enchanter het volgende:
Het is niet echt verbindend , maar volgens mij VVMU.
Ik ken ook iemand die smurfen haat , waar is de verontwaardiging ?
Wat is de context voor deze oproep tot genocide?quote:Op zondag 14 april 2024 17:24 schreef Antideeltje- het volgende:
[..]
Lees het anders even in context.
Haatzaaien is niet legaal meer. Ophitsing etc.quote:Op zondag 14 april 2024 17:31 schreef Enchanter het volgende:
Het is niet echt verbindend , maar volgens mij VVMU.
Ik ken ook iemand die smurfen haat , waar is de verontwaardiging ?
Kan je de context schetsen? Ik ben niet bekend met de koran maar dit klinkt wel erg... extreem.quote:Op zondag 14 april 2024 17:24 schreef Antideeltje- het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 april 2024 18:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is de context voor deze oproep tot genocide?
Er is geen oproep tot genocide als je de verzen in context leest. Lees vers 1 tot 13. Een groep polytheïsten verbrak steeds vredesverdragen met de moslims, hierna werden moslims opgedragen om het verdrag met deze specifieke groep te verbreken. Er wordt hun een periode van 4 maanden gegeven om tot inkeer te komen. Met een andere groep polytheïsten wordt het verdrag wel in stand gehouden omdat ze de moslims niet aanvielen (zie vers 4). In vers 5 worden moslims opgedragen om na 4 maanden die groep polytheïsten aan te vallen die het verdrag steeds verbraken en moslims als eerst aanvielen, dat is: als ze zich na 4 maanden nog steeds niet aan het verdrag hielden. Moslims mochten hen doden, tenzij ze om vergiffenis vragen. In vers 6 staat vervolgens:quote:Op zondag 14 april 2024 19:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan je de context schetsen? Ik ben niet bekend met de koran maar dit klinkt wel erg... extreem.
Sympathieke lui die moslims. Als ik netjes om vergiffenis vraag, mag mijn hoofd op mijn romp blijven zittenquote:Op zondag 14 april 2024 19:19 schreef Antideeltje- het volgende:
Moslims mochten hen doden, tenzij ze om vergiffenis vragen
Ja, raak ik daar de bodem van het dogma? Prima. Ik hoop dat je op een dag de wijsheid en moed vindt jezelf met de waarheid te confronteren en de weg naar het goede weet te vinden. Tot die tijd - succes.quote:Op zondag 14 april 2024 14:39 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik heb mijn positie uitgelegd en ik ben vrij van jouw interpretatie en claims. Fijne dag.
Ja, want rechtse partijen pakken dit wel aanquote:Op zondag 14 april 2024 16:13 schreef Beaurealis het volgende:
Dit is nou precies zo'n nieuwsbericht om naar je wegkijkende vrienden te sturen die op GroenLinks, D66 en andere zelfhaat partijen stemmen
Wat ik opvallend vind dat er altijd over context gepraat wordt als er gewezen wordt op negatieve passages. Maar ik wel best meegaan in jouw uitleg, maar kan je dan wel iets vertellen over de verdragen en hoe die tot stand kwamen. Nu zegt het nog steeds niets over wel of geen dwang.quote:Op zondag 14 april 2024 19:19 schreef Antideeltje- het volgende:
[..]
[..]
Er is geen oproep tot genocide als je de verzen in context leest. Lees vers 1 tot 13. Een groep polytheïsten verbrak steeds vredesverdragen met de moslims, hierna werden moslims opgedragen om het verdrag met deze specifieke groep te verbreken. Er wordt hun een periode van 4 maanden gegeven om tot inkeer te komen. Met een andere groep polytheïsten wordt het verdrag wel in stand gehouden omdat ze de moslims niet aanvielen (zie vers 4). In vers 5 worden moslims opgedragen om na 4 maanden die groep polytheïsten aan te vallen die het verdrag steeds verbraken en moslims als eerst aanvielen, dat is: als ze zich na 4 maanden nog steeds niet aan het verdrag hielden. Moslims mochten hen doden, tenzij ze om vergiffenis vragen. In vers 6 staat vervolgens:
"En als een van de veelgodendienaars bij jou bescherming zoekt, geef hem dan bescherming totdat hij het woord van God hoort en laat hem daarna een plaats bereiken waar hij veilig is. Dat is omdat zij mensen zijn die niet weten." (9:6)
In vers 7 wordt aangegeven dat als de polytheïsten correct met de moslims omgaan dienen de moslims ook correct met ze om te gaan. In vers 10-12 wordt herhaald dat deze groep polytheïsten de vredesverdragen niet in stand houden door moslims steeds aan te vallen, en in vers 13 staat:
"Waarom bestrijden jullie een volk dat hun eden breekt niet? Terwijl zij van plan zijn om de Boodschapper te verdrijven, en zij jullie het eerst aanvallen? Vrezen jullie hen, terwijl God er meer recht op heeft dat jullie Hem vrezen, als jullie gelovigen zijn?"
Er is dus sprake van 1) het steeds verbreken van vredesverdragen van de zijde van een groep polytheïsten 2) zij vielen als eerst moslims aan en bleven dit doen 3) moslims dienen hen een periode van 4 maanden te geven om tot inkeer te komen 4) polytheïsten die het verdrag niet verbraken, daarmee dienen de moslims het verdrag in stand te houden en goed mee om te gaan 5) polytheïsten uit de eerste groep die gevangen genomen worden mogen niet gedood worden als ze om vergiffenis vragen 6) polytheïsten die om bescherming vragen dienen beschermd te worden en naar een veilig plaats gebracht te worden.
Ik denk als Geert 76 zetels zou halen het snel over zou zijn met het islamitische gezeik. Maar ja, driekwart van Nederland vindt het blijkbaar wel prima dat hun eigen volk in een Utrechtse tram wordt afgeslacht door iemand die 'Allahu Akbar' schreeuwt.quote:Op zondag 14 april 2024 20:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, want rechtse partijen pakken dit wel aan
Het gaat om het verdrag van Hoedaibiya.quote:Op zondag 14 april 2024 20:32 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Wat ik opvallend vind dat er altijd over context gepraat wordt als er gewezen wordt op negatieve passages. Maar ik wel best meegaan in jouw uitleg, maar kan je dan wel iets vertellen over de verdragen en hoe die tot stand kwamen. Nu zegt het nog steeds niets over wel of geen dwang.
Indien de verdragen bijv. onder dreiging van geweld tot stand zijn gekomen blijft er niets over van je betoog.
edit: Hoe je elke keer polytheïsme benoemt is ook wel verontrustend, je doet daarmee alsof dat al reden genoeg is.
Er is geen context. De rest onderwerpen aan de islam, dat is wat er staat. Dood of betalen.quote:Op zondag 14 april 2024 17:24 schreef Antideeltje- het volgende:
[..]
De context is vermoord ze, waar ze polytheïsten zijn en atheïsten. Volgens Islam zijn Christenen en Joden polytheïsten.quote:Op zondag 14 april 2024 17:24 schreef Antideeltje- het volgende:
[..]
precies. en zo denk ik ook over moslims.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:52 schreef GewoonUitNL het volgende:
Maar dit betekent niet:
Optyfen met dit soort lui.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In geval de man wel een Nederlands paspoort heeft: moskee sluiten, verbieden te preken onder het mom van opzetten tot geweld. Dat doet hij natuurlijk heel slim niet letterlijk, maar in de praktijk komt het wel hierop neer. Dit paspoort afnemen en hem airdroppen in het land waar zijn andere paspoort bij hoort waar hij toch geen afstand van mag doen.
Omdat moslims.. en die staan overduidelijk achter die imam anders zouden ze 'm niet laten prediken.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:45 schreef Zoon_John het volgende:
Ik snap niet waarom die man nog imam mag zijn, en waarom zo'n moskee nog open gaat.
Vrijheid van religie prima, maar als het de rechtstaat ondermijnd, gaat de rechtstaat voor.
Ja, dat is inderdaad de tegenstelling. Als je geen PVV stemt vind je het ok dat moslims mensen afslachtenquote:Op zondag 14 april 2024 21:16 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik denk als Geert 76 zetels zou halen het snel over zou zijn met het islamitische gezeik. Maar ja, driekwart van Nederland vindt het blijkbaar wel prima dat hun eigen volk in een Utrechtse tram wordt afgeslacht door iemand die 'Allahu Akbar' schreeuwt.
Helaas, helaas.
Als er geen context is, dan is die er ook niet in jouw post. Waarom zeg je hier "dood of betalen"? Dan ben je toch wel zelf mensen aan het bedreigen en afpersen.quote:
Ja, of je leest een post verder waar ik uitgebreid de context uitleg. Ik kan ook de context uit je post hier verwijderen, dan zeg je precies het tegenovergestelde. Maar ik begrijp het: je bent net als Red_85 niet in staat normaal en rationeel te discussiëren en i.p.v. op de inhoud met argumenten te reageren houd je het liever bij holle retoriek. Aan users als jou en Red_85 zal ik verder dan ook geen aandacht schenken.quote:Op zondag 14 april 2024 22:28 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De context is vermoord ze, waar ze polytheïsten zijn en atheïsten. Volgens Islam zijn Christenen en Joden polytheïsten.
Er is dus dwang in Islam.
Islam is een existentieel gevaar voor niet-moslim.
Ja, want als je het niet ok vind zou je PVV stemmen. Kap eens met dat naïeve gedoe. Hoeveel aanslagen moeten er nog plaatsvinden voordat je het door hebtquote:Op maandag 15 april 2024 09:16 schreef Haushofer het volgende:
Als je geen PVV stemt vind je het ok dat moslims mensen afslachten
Ik stem geen PVV omdat het een ondemocratische eenmanspartij is met een belachelijke en onuitvoerbare ideologie. Een beetje hoe jij waarschijnlijk de Islam ziet.quote:Op maandag 15 april 2024 11:42 schreef Beaurealis het volgende:
Ja, want als je het niet ok vind zou je PVV stemmen.
Dat is de context die de islam je geeft. Dus die is er wel. Het wordt in die post prima uitgelegd.quote:Op maandag 15 april 2024 11:13 schreef Antideeltje_ het volgende:
[..]
Als er geen context is, dan is die er ook niet in jouw post. Waarom zeg je hier "dood of betalen"? Dan ben je toch wel zelf mensen aan het bedreigen en afpersen.
islam en rationaliteit gaan ook niet samen. Waarom zou ik rationeel gaan zijn dan?quote:[..]
Ja, of je leest een post verder waar ik uitgebreid de context uitleg. Ik kan ook de context uit je post hier verwijderen, dan zeg je precies het tegenovergestelde. Maar ik begrijp het: je bent net als Red_85 niet in staat normaal en rationeel te discussiëren en i.p.v. op de inhoud met argumenten te reageren houd je het liever bij holle retoriek. Aan users als jou en Red_85 zal ik verder dan ook geen aandacht schenken.
Dan is dat boek het probleem. Laten we dat boek in de fik steken. Oh, wacht...quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:55 schreef datismijnmening het volgende:
Volgens mij verteld deze man gewoon netjes wat in de koran staat anders
Onbegrijpelijk dat dit toegestaan is.quote:Moskeeschool
Het centrum timmert nog steeds aan de weg met een moskeeschool voor kinderen vanaf 5 jaar. Onder de naam At-Tauhied (de eenheid) krijgen ze negen uur per week les, in het weekend en op door-de-weekse avonden. Jongens en meisjes worden zoveel mogelijk gescheiden en leren onder meer geloofsleer, gedrag en de Arabische taal. Er is ook een vier weken lange zomerschool, vijf dagen per week, zes uur per dag.
Daar zijn ze de terroristen van de toekomst aan het kneden.quote:Op maandag 15 april 2024 12:41 schreef Rostrup het volgende:
Hetzelfde centrum organiseert ook hersenspoelingen voor kinderen vanaf 5 jaar:
[..]
Onbegrijpelijk dat dit toegestaan is.
Ja, dat snapt iedereen. De vraag is waarom we dat allemaal wel prima vinden.quote:Op maandag 15 april 2024 13:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar zijn ze de terroristen van de toekomst aan het kneden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |