abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213288685
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:00 schreef blomke het volgende:

[..]
Sommige zeer onwaarschijnlijke zaken neem ik aan als verzonnen omdat ik (en vele anderen), op basis van onderzoek, waarnemingen en herhalingen daarvan, gewoon snappen dat het niet kan. Zoals doden die uit de opengebarsten aarde opstaan, en de stad inwandelen en "verschijnen".
[..]
Zo kan je elke keer weer opnieuw beginnen met rekenen en er een draai aangeven. Welke datum/jaar wordt het nu weer? 1844 was natuurlijk niet de eerste keer; de discipelen verwachtten al de terugkomst. Wat, zelfs Paulus al. Hele hordes sekten denken uitverkoren te zijn en binnenkort omhoog te zweven.
[..]
Precies wat ik zeg: er verandert dus niets.
[..]
Ja, alleen dat is jouw stellingname, maar de feiten wijzen iets anders uit: de wereld wordt geregeerd door fysische wetmatigheden.
[..]
De kerken stromen leeg, vele stappen van hun geloof af. Kerksluitingen zijn aan de orde van de dag.
[..]
Kom he, alle epidemieën die er sinds de Middeleeuwen zijn geweest, hebben een veelvoud aan slachtoffers gemaakt. Pas sinds medici zich hebben losgemaakt van god en gebod en daadwerkelijk zijn gaan onderzoeken hoe ziektes ontstaan en kunnen genezen, zijn de resultaten van de medische wetenschap fabuleus verbeterd. I.p.v. te bidden voor een zieken, kan je 'm beter medicatie en therapie geven.
Je hoeft er allemaal niets van te geloven.

Maar wat wat mij betreft wel degelijk vaststaat, is dat Daniël 8 naar het jaar 1844 verwijst als het begin van het einde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')