abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 april 2024 @ 09:02:40 #201
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213234464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:17 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Vorige keer ging beter. Toen had ik vakantie. ;(

Als ik een stukje wandel voelt het prima maar elke keer na een tijdje zitten is het weer moeizaam.
Wel OK verder. Maar niet "woensdag doen we wel weer 5k". Denk ik. :P
Als herstelloopje wel een goed idee :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 17 april 2024 @ 09:21:03 #202
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_213234628
Iemand nog een startnummer voor de 5km van leiden hebben?
:o

Ik kan onverwacht niet meer, alleen kan geen naam meer wijzigen dus je zal moeten lopen als Priscilla :P
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_213234764
Gisteren voor het eerst sinds de marathon van Rotterdam in 2022 (!) meer dan 10km gelopen. Ik heb vanaf 1 maand voorafgaand aan de marathon tot eind 2022 gekwakkeld met een flinke achillespeesblessure en sindsdien het lopen op een laag pitje gezet. Nu de goede mood weer te pakken met als doel de halve marathon van Eindhoven in Oktober :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213235576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 08:49 schreef Quoi het volgende:

[..]
Loop jij nog weleens een marathon?
Jawel! Ik liep vorig jaar Rotterdam nog :)

Dit voorjaar wat meer de concentratie op de kortere afstanden. Eerst HM gelopen een paar weken geleden met een dik pr. En nu wil ik de komende weken nog pr's lopen op de 5 en 10 kilometer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_213235646
Hoe gaat het met jullie tempo trouwens? Ik verbaas me er eigenlijk over dat ik nog altijd hetzelfde tempo kan lopen t.o.v. 12 jaar geleden (ik was 25 toen ik begon met hardlopen, ben nu 37). Uiteraard wel met een heel andere mindset aan het lopen inmiddels, maar in die zin merk ik soms weinig van het ouder worden.
  woensdag 17 april 2024 @ 11:33:54 #206
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213235673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe gaat het met jullie tempo trouwens? Ik verbaas me er eigenlijk over dat ik nog altijd hetzelfde tempo kan lopen t.o.v. 12 jaar geleden (ik was 25 toen ik begon met hardlopen, ben nu 37). Uiteraard wel met een heel andere mindset aan het lopen inmiddels, maar in die zin merk ik soms weinig van het ouder worden.
Ik heb niet meer het tempo van mijn PR's. Toen kon ik een halve marathon in 1:42 en een marathon in 3:44 lopen. Ik trainde toen meer op de baan, maar heb mezelf ook uiteindelijk voorbij gelopen. Ik draag meer kilo's met me mee nu en ben geen lid meer van een hardloopvereniging, ik weet dus niet of me dat ooit nog op een gezonde manier lukt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213235701
Ik ben zelfs sneller dan 12 jaar geleden. Maar ja, toen was ik 32 jaar oud net begonnen met lopen. En nu loop ik alleen maar meer en sneller.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_213235725
quote:
2s.gif Op woensdag 17 april 2024 11:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb niet meer het tempo van mijn PR's. Toen kon ik een halve marathon in 1:42 en een marathon in 3:44 lopen. Ik trainde toen meer op de baan, maar heb mezelf ook uiteindelijk voorbij gelopen. Ik draag meer kilo's met me mee nu en ben geen lid meer van een hardloopvereniging, ik weet dus niet of me dat ooit nog op een gezonde manier lukt.
Liep in 2013 ook de HM in 1:40, dat gaat me nu ook niet meer lukken (denk ik), maar 1:45-1:50 is denk ik best haalbaar met de juiste training en omstandigheden op de dag zelf.
pi_213235762
quote:
Zo rond mijn 30e kwam ik wel redelijk vooruit, al liep ik dan 1 soms 2 keer in de week. Daarna een tijd niet meer hardgelopen, nu weer opgepakt, maar 52 en een bmi van 26,5 zorgen er wel voor dat ik nu ook blij ben met een marathon van 6.06 (6.12 volgens de uitslag, maar ik heb iets van 42,8 km afgelegd) gemiddeld. Dam tot Dam ging in 5.31 vond ik ook best goed en de 30 van Schoorl in 5,51. Wil eigenlijk wel naar een gezond BMI weer, kilo of 6 tot 8 eraf, eens zien wat vooreffect dat heeft op mijn tijden. Aan de andere kant een lekker biertje op zijn tijd vind ik ook wel fijn dus ga niet alles aan de kant zetten. Ik heb wel heel veel plezier in het lopen en trailen en dat is het belangrijkste.

Op naar de Koning van Spanje, nog een paar weekjes en dan 22 km in de heuveltjes van Limburg.

[ Bericht 1% gewijzigd door pipster op 17-04-2024 11:56:18 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_213235806
Ik ben team slow as f*ck :D
Maar ga volgende week aan de slag met tempo trainingen.

Vroeger liep ik wel sneller maar dat is gevoelsmatig want toen zonder horloge. Maar goed ik ben pas weer net een half jaartje begonnen dus t mag even duren.
:)
  woensdag 17 april 2024 @ 11:49:11 #211
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213235823
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 09:21 schreef KapiteinIglo het volgende:
Iemand nog een startnummer voor de 5km van leiden hebben?
:o

Ik kan onverwacht niet meer, alleen kan geen naam meer wijzigen dus je zal moeten lopen als Priscilla :P
In 2019 vlak voordat de covid hier uitbrak liep ik in september met de naam Corona op mijn startnummer (Dam tot Dam loop). De mevrouw waar ik dat startnummer last minute van had overgenomen heet Corona. Krankzinnig toeval dat kort daarna de covid uitbrak 8)7
pi_213235835
Ik ben 6 jaar geleden begonnen met lopen, er zit bij mij nog steeds rek in. Over anderhalve maand maar weer eens poging wagen een nieuw PR op de 10km te lopen.
  woensdag 17 april 2024 @ 11:50:49 #213
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213235836
quote:
Ik loop nu harder dan 10 jaar geleden, toen ik 25 was. Heeft er vast mee te maken dat ik toen minder goed trainde, al is dat voor mijn gevoel helemaal niet zo. Best gek..
  woensdag 17 april 2024 @ 12:05:35 #214
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213236016
quote:
Ik ben nu minder snel dan vorig jaar, maar dat komt omdat ik vooral op afstand heb getraind. In theorie zou ik nu wel makkelijk sneller kunnen worden, aangezien ik veel meer kilometers heb gedaan dan ooit tevoren, maar daar heb ik geen zin in. :P

Ik geniet vooral van lange duurlopen en voel er weinig voor om mn pr’s (qua tijd) te verbeteren. Wil nu meer trails en ultra-lopen gaan doen, waarbij tijd van ondergeschikt belang is.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_213236044
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 12:05 schreef BOKA het volgende:
Ik geniet vooral van lange duurlopen en voel er weinig voor om mn pr’s (qua tijd) te verbeteren.
Zo sta ik er ook wel in hoor qua mindset. Ik wil met name comfortabel lopen en ben eigenlijk niet met tijden/pr's bezig. Maar dan verbaas ik me dus toch soms over een tempo dat ik vast kan houden van 11,5-12km/uur.
pi_213236282
Zo, ff paar dagen alle podcasts teruggeluisterd, socialmedia bijgewerkt, foto’s teruggekeken en ik moet alleen nog de NOS-uitzending en de Rijnmond-uitzending terugkijken en dan ben ik er helemaal klaar mee, nu nog even mijn dag afgelopen zondag in Rotterdam. Wordt een lang verhaal omdat ik het nu type op een laptop ipv telefoon:

Mijn (man, 35) oorspronkelijke doel was 3:15 als eindtijd. Ik ben vanaf kerst 2023 serieus gaan trainen en vanaf eind januari 2024 ging mijn 10-weken schema in. Heb totaal 519 KM gelopen als voorbereiding, wat precies 100KM meer was dan in de 2 voorgaande edities. Ik had deze voorbereiding ook 0 last van blessures of ander vervelend gedoe. Altijd weer een gelukje want ben op wintersport geweest en (zaal en veld)voetbal nog altijd 3x per week.
Ik zou de marathon wel alleen gaan lopen. Een vriend van me liep via KWF maar die mikte op een eindtijd van 4u.
Aangezien ik voorgaande jaren altijd moest haasten om op tijd te zijn (hond afgooien in Rotterdam, dan weer met de auto de halve stad door richting Delftse poort, gedoe) probeerde ik dat jaar te voorkomen door met de trein te gaan. Op Dordrecht zat de sprinter al gigantisch vol, maar de IC was relatief leeg waardoor we om 0908 op Centraal aankwamen. Snel bij NN spullen afgegeven, even poepen en de metro in en ik was om 0930 op Beurs. Alles volgens plan :Y)

De afgelopen maanden heb ik veel loopjes met 1 maat gelopen. Hij had NewYork gelopen in november en wilde wel met mij beetje mee blijven trainen. Lange loopjes, korte loopjes, vaak deden we het samen. Ik had al een paar keer tegen hem gezegd van joh waarom doe je niet gewoon ook mee? Je bent topfit! Maar nee, was allemaal moeilijk. Verhuizing die eraan kwam, kind net geboren, druk werk, blessures etc. Kortom, gedoe gedoe, hij zou niet meedoen. Hij wilde mij wel even bij de start zien, succes wensen en een gelletje aannemen die hij aan mij kon geven later. Kom ik bij de start aan, staat hij daar in vol hardlooptenue klaar en met een startnummer opgespeld! :D Hij had al weken stiekem een startnummer gekocht en pas afgelopen week online op zijn naam laten zetten, waardoor ik ‘m ook niet vond via hardloopsupporter.nl. Heel slim uitgedacht en een enorm toffe verrassing. We spraken af dat we samen voor 3:15 zouden gaan en als het niet lukte we wel samen zouden blijven lopen.
Eerste 1,5uur ging uitstekend. Bij Slinge pikten we iemand op van zijn hardloopclub die eigenlijk voor sub3 wilde gaan maar zich opgeblazen had en voor ons ging hazen zolang het kon. Op km 23 liet hij ons gaan, uiteindelijk is hij gefinished in iets onder de 4u. Vanaf km 24 had ik het zelf ook niet heel breed meer, je gaat toch je benen voelen en met 4:35 liepen we een aardig tempo. Ik blijf die Blaaktunnel een enorm onding vinden, je gaat van relatieve warmte en licht ineens een pikkedonker hol in. Word ook altijd een soort van duizelig erin. Daarna Blaak, Kanarie en Boezemsingel was een feest met relatief veel bekenden langs de route. Bij het 30/40km punt zag ik Anne Luijten nog aan de 40Km kant lopen. Toen kwam het bos. Ik wilde echt wat langzamer gaan lopen maar mijn loopmaat sleurde mij er doorheen: NEE NEE NIKS ERVAN IK DOE NIET VOOR NIKS MEE, DOORLOPEN KOM OP. Door hem het secondeverlies/km weten te beperken. Daarna uit dat koude bos die gigantische warme weg met die videoschermen op (blij dat ik kort-kort liep) Vanaf de Kralingseweg had hij het weer lastig en zo hielpen we elkaar mooi verder. Als je dan eenmaal in de verte dat 38KM bord ziet en vlak daarachter die brug weer van/naar de boezemsingel weet je dat je het gaat halen. Op het 30/40km punt kwam ik die kwf-maat van me tegen die mikte op de eindtijd van 4uur, hij zat op30 en ik op 40 toen. Voor mij een enorme opsteker en leuk hem te zien, voor hem direct het moment dat hij er nog 12 moest en ik 2…Op de coolsingel nog steeds samen met mijn loopmaat en precies dezelfde tijd gefinishd en zelfde moment over de finish. We hadden afgesproken dat we ook niet meer gingen sprinten – dat lukte uberhaupt niet meer.
Toen na een kleine massage en een lange douche lekker naar de kanarie gegaan en tot 2100 in de stad gebleven. Ik kon geen stap meer normaal zetten maar fietsen naar huis ging nog prima gelukkig.

Uiteindelijk een eindtijd van 3:16:09. Op het moment zelf had ik ’t gevoel dat ik die 10 seconden nergens meer had kunnen terugvinden en waarschijnlijk klopt dat ook, maar nu een paar dagen later denk je toch… maargoed zo blijft er altijd een doel over voor de volgende keer.

Heb er nu 4 gelopen, 4x Rotterdam
4:14
3:33
3:22
3:16

[ Bericht 0% gewijzigd door kalinhos op 17-04-2024 12:44:48 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213236345
Wat een prestatie!! _O_
:)
pi_213236371
Ik heb alle andere verhalen met plezier gelezen overigens _O_ ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213236460
prachtige verhalen allemaal!

Aanstaande zondag nog mensen te vinden in Enschede?
Alius aliud dicit
pi_213237035
Ireen Wüst
https://results.sporthive(...)ces/489067/bib/10128

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Arjen Robben (en dus ook geen Wennemars).
pi_213237070
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 13:48 schreef Nober het volgende:
Ireen Wüst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het haar niet na.

Karsten Kroon heeft ook wel aardig gelopen voor een 48-jarige.
https://results.sporthive(...)ces/489067/bib/18399
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_213237703
Ik heb Jill Holterman ingehaald :@
Maar die heeft het echt uitgehobbeld
pi_213237999
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 13:48 schreef Nober het volgende:
Ireen Wüst

SPOILER
Bizar consistent gelopen ook door Wüst.
pi_213238279
quote:
Sneller dan in mijn vorige hardloopleven. 6,5 min sneller op de HM

medemogelijkgemaakt door:
- consistenter en frequenter trainen
- immunotherapie voor alle allergieën
- Garmin coach ipv atletiekgroep
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213238351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2024 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bizar consistent gelopen ook door Wüst.
Nou, dat valt toch ook wel weer mee? Een nette marathon hoor, maar ruim 3 minuten verval vind ik niet bizar consistent.

Even opgezocht ter onderbouwing :P In mijn marathon met het meeste verval had ik ruim 9 minuten verval tussen eerste en tweede helft, maar dat was Boston met alle heuvels in het tweede deel en 25 graden. De rest; maximaal 2,5 minuut verval, bij mijn snelste marathon 26 seconden langzamer in de 2e helft en bij 2 marathons (waaronder mijn allereerste) was ik zelfs ruim 2 minuten sneller in de tweede helft. Dus gemiddeld over 7 marathons 47 seconden verval ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door La_Tramposa op 17-04-2024 15:54:41 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')