Zo, ff paar dagen alle podcasts teruggeluisterd, socialmedia bijgewerkt, foto’s teruggekeken en ik moet alleen nog de NOS-uitzending en de Rijnmond-uitzending terugkijken en dan ben ik er helemaal klaar mee, nu nog even mijn dag afgelopen zondag in Rotterdam. Wordt een lang verhaal omdat ik het nu type op een
laptop ipv telefoon:
Mijn (man, 35) oorspronkelijke doel was 3:15 als eindtijd. Ik ben vanaf kerst 2023 serieus gaan trainen en vanaf eind januari 2024 ging mijn 10-weken schema in. Heb totaal 519 KM gelopen als voorbereiding, wat precies 100KM meer was dan in de 2 voorgaande edities. Ik had deze voorbereiding ook 0 last van blessures of ander vervelend gedoe. Altijd weer een gelukje want ben op wintersport geweest en (zaal en veld)voetbal nog altijd 3x per week.
Ik zou de marathon wel alleen gaan lopen. Een vriend van me liep via KWF maar die mikte op een eindtijd van 4u.
Aangezien ik voorgaande jaren altijd moest haasten om op tijd te zijn (hond afgooien in Rotterdam, dan weer met de auto de halve stad door richting Delftse poort, gedoe) probeerde ik dat jaar te voorkomen door met de trein te gaan. Op Dordrecht zat de sprinter al gigantisch vol, maar de IC was relatief leeg waardoor we om 0908 op Centraal aankwamen. Snel bij NN spullen afgegeven, even poepen en de metro in en ik was om 0930 op Beurs. Alles volgens plan
De afgelopen maanden heb ik veel loopjes met 1 maat gelopen. Hij had NewYork gelopen in november en wilde wel met mij beetje mee blijven trainen. Lange loopjes, korte loopjes, vaak deden we het samen. Ik had al een paar keer tegen hem gezegd van joh waarom doe je niet gewoon ook mee? Je bent topfit! Maar nee, was allemaal moeilijk. Verhuizing die eraan kwam, kind net geboren, druk werk, blessures etc. Kortom, gedoe gedoe, hij zou niet meedoen. Hij wilde mij wel even bij de start zien, succes wensen en een gelletje aannemen die hij aan mij kon geven later. Kom ik bij de start aan, staat hij daar in vol hardlooptenue klaar en met een startnummer opgespeld!

Hij had al weken stiekem een startnummer gekocht en pas afgelopen week online op zijn naam laten zetten, waardoor ik ‘m ook niet vond via hardloopsupporter.nl. Heel slim uitgedacht en een enorm toffe verrassing. We spraken af dat we samen voor 3:15 zouden gaan en als het niet lukte we wel samen zouden blijven lopen.
Eerste 1,5uur ging uitstekend. Bij Slinge pikten we iemand op van zijn hardloopclub die eigenlijk voor sub3 wilde gaan maar zich opgeblazen had en voor ons ging hazen zolang het kon. Op km 23 liet hij ons gaan, uiteindelijk is hij gefinished in iets onder de 4u. Vanaf km 24 had ik het zelf ook niet heel breed meer, je gaat toch je benen voelen en met 4:35 liepen we een aardig tempo. Ik blijf die Blaaktunnel een enorm onding vinden, je gaat van relatieve warmte en licht ineens een pikkedonker hol in. Word ook altijd een soort van duizelig erin. Daarna Blaak, Kanarie en Boezemsingel was een feest met relatief veel bekenden langs de route. Bij het 30/40km punt zag ik Anne Luijten nog aan de 40Km kant lopen. Toen kwam het bos. Ik wilde echt wat langzamer gaan lopen maar mijn loopmaat sleurde mij er doorheen: NEE NEE NIKS ERVAN IK DOE NIET VOOR NIKS MEE, DOORLOPEN KOM OP. Door hem het secondeverlies/km weten te beperken. Daarna uit dat koude bos die gigantische warme weg met die videoschermen op (blij dat ik kort-kort liep) Vanaf de Kralingseweg had hij het weer lastig en zo hielpen we elkaar mooi verder. Als je dan eenmaal in de verte dat 38KM bord ziet en vlak daarachter die brug weer van/naar de boezemsingel weet je dat je het gaat halen. Op het 30/40km punt kwam ik die kwf-maat van me tegen die mikte op de eindtijd van 4uur, hij zat op30 en ik op 40 toen. Voor mij een enorme opsteker en leuk hem te zien, voor hem direct het moment dat hij er nog 12 moest en ik 2…Op de coolsingel nog steeds samen met mijn loopmaat en precies dezelfde tijd gefinishd en zelfde moment over de finish. We hadden afgesproken dat we ook niet meer gingen sprinten – dat lukte uberhaupt niet meer.
Toen na een kleine massage en een lange douche lekker naar de kanarie gegaan en tot 2100 in de stad gebleven. Ik kon geen stap meer normaal zetten maar fietsen naar huis ging nog prima gelukkig.
Uiteindelijk een eindtijd van 3:16:09. Op het moment zelf had ik ’t gevoel dat ik die 10 seconden nergens meer had kunnen terugvinden en waarschijnlijk klopt dat ook, maar nu een paar dagen later denk je toch… maargoed zo blijft er altijd een doel over voor de volgende keer.
Heb er nu 4 gelopen, 4x Rotterdam
4:14
3:33
3:22
3:16
[ Bericht 0% gewijzigd door kalinhos op 17-04-2024 12:44:48 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen