abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213225383
Ik heb van te voren aangegeven dat ik mijn eindtijd tussen de 4.15 en 4.30 verwachtte, daar heb ik mij prima aan gehouden kennelijk. Had ook wel het idee dat dat bij startvak vier paste. Maar wellicht dat er ook mensen gewoon een snellere tijd opgeven om zo in vak 3 te kunnen starten en alvast wat extra tijd hadden of om samen te kunnen starten met een sneller iemand.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  dinsdag 16 april 2024 @ 10:18:04 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213225390
Het is wel druk hoor, maar goed, je kiest ook voor een grote marathon, dus dan hoort dat erbij. Berlijn lopen is ook supertof, maar je weet dan dat het huge is, qua happening.

Ik vond het echt wel heel erg druk, ook als 'deelnemer'. Ik kwam in het OV al niet door alle toeschouwers heen en dat gedoe met in een startvak komen vanaf een andere kant dan Beurs/Stadhuis..... pffft. Daar is het centrum van Rotterdam misschien niet helemaal lekker op gebouwd.

Je zult altijd misfits hebben in startvakken btw.
pi_213225669
Zijn er mensen in dit topic die Londen lopen aanstaande zondag? Of mensen die Boston hebben gelopen gisteren?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213225726
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:47 schreef pipster het volgende:

[..]
Dat lijkt mij vooral pfoe voor de mensen in startvak 4, 5 en 6?. Nog meer mensen om doorheen te zigzaggen.
Maar ach, de meer zielen de meer vreugd.
Valt wel wat op te bedenken, in Boston start je ook met 30.000 mensen maar daar hebben ze een heel mooi systeem met startgolven vanuit verschillende straatjes (beetje 7heuvelen maar dan beter) waardoor je alsnog best rustig loopt. Maar het bij de start/finish komen en weer wegkomen na de finish is inderdaad wel een groot knelpunt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 16 april 2024 @ 11:07:33 #180
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213225844
Ik zie dat op 19 mei de Marathon van Utrecht is. Zou eigenlijk best de halve willen lopen, mocht ik mij nog in kunnen schrijven. Weten mensen of dit een leuke en goed georganiseerde marathon is?
pi_213225963
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:07 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zie dat op 19 mei de Marathon van Utrecht is. Zou eigenlijk best de halve willen lopen, mocht ik mij nog in kunnen schrijven. Weten mensen of dit een leuke en goed georganiseerde marathon is?
Mwoah
https://nos.nl/artikel/22(...)al-verkeerde-kant-op

OK, al een tijdje geleden.
Weet alleen dat de hele marathon 2 rondjes is.

Leiden is een week eerder.
pi_213226163
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Valt wel wat op te bedenken, in Boston start je ook met 30.000 mensen maar daar hebben ze een heel mooi systeem met startgolven vanuit verschillende straatjes (beetje 7heuvelen maar dan beter) waardoor je alsnog best rustig loopt. Maar het bij de start/finish komen en weer wegkomen na de finish is inderdaad wel een groot knelpunt.
Ik vond met name Chicago echt fantastisch georganiseerd.
Heel druk maar alles was er best goed op ingericht in het centrum. Bovendien voor de lopers zelf ook goed. Heel veel drinkposten onderweg en ook veel toiletten elke zoveel kilometer.
En qua sfeer fantastisch. Uitzinnige menigte, elke neighborhood doet iets wat typisch is voor hen, drakendans in chinatown, de latino's hadden de salsamuziek enz.

Boston was als publiek vooral lastig omdat de route niet rond loopt. Ik ben toen naar het 15km punt gereisd om aan te moedigen en heb toen héél erg moeten haasten en gedoe om op tijd bij het 38km punt te komen. Er reden elke 15 minuten treinen maar sommige reden gewoon door omdat ze vol zaten. Als toeschouwer was dat een domper.
:)
pi_213226188
Vorige week met de training met de warming up gesprongen (gewoon op en neer) en sindsdien wat last van mijn knie }:|
Ik dacht gisteravond dat het wel weer kon, dus ik dacht een rustig rondje te lopen maar eigenlijk voelde ik al vrij snel dat het geen goed idee was, dus ik ben omgekeerd en naar huis gegaan.
Ik hoop dat het verderop in de week wel weer kan, fingers crossed.
Fake it till you make it...
pi_213226430
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 11:52 schreef Nijna het volgende:
Vorige week met de training met de warming up gesprongen (gewoon op en neer) en sindsdien wat last van mijn knie }:|
Ik dacht gisteravond dat het wel weer kon, dus ik dacht een rustig rondje te lopen maar eigenlijk voelde ik al vrij snel dat het geen goed idee was, dus ik ben omgekeerd en naar huis gegaan.
Ik hoop dat het verderop in de week wel weer kan, fingers crossed.
Ik hoop het voor je.

Vandaag rijden 2 buien door mijn rondje gelopen.
pi_213226531
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:02 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Daar vragen ze wel al om. Of alleen onder een bepaalde tijd?
Onder een bepaalde tijd moet je nu inderdaad bewijs aanleveren. Daarboven is het free-for-all.

Zou beter zijn als die bewijs tijd een stuk uitgebreider zou worden
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213226871
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:08 schreef mignonne het volgende:
Deel van dat probleem zit hem natuurlijk ook in de mensen die startbewijzen over kopen.
Als je een bewijs overneemt van iemand uit startvak 4 en jij loopt die 10 km met gemak onder het uur dan snap ik wel dat je veel in te halen hebt. Ik snap dat dat echt niet chill is voor de snelle lopers, maar voor de langzame lopers die wél in het goeie startvak staan is het ook rot.
Vaak mag dat niet, startbewijzen overkopen.
pi_213226913
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2024 10:16 schreef pipster het volgende:
Ik heb van te voren aangegeven dat ik mijn eindtijd tussen de 4.15 en 4.30 verwachtte, daar heb ik mij prima aan gehouden kennelijk. Had ook wel het idee dat dat bij startvak vier paste. Maar wellicht dat er ook mensen gewoon een snellere tijd opgeven om zo in vak 3 te kunnen starten en alvast wat extra tijd hadden of om samen te kunnen starten met een sneller iemand.
Vergeet ook niet dat heel veel mensen te hard van start gaan tijdens zo'n evenement door de happening en adrenaline. Daardoor krijg je echt een mix van allerlei tempo's in die eerste paar kilometers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213227110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat heel veel mensen te hard van start gaan tijdens zo'n evenement door de happening en adrenaline. Daardoor krijg je echt een mix van allerlei tempo's in die eerste paar kilometers.
Voor de CPC stond ik (doeltemp 5:10/km) bewust achteraan in een iets te snel vak ( 5:00/km). Ik ben niet roomser dan de paus :X Ik heb mensen ingehaald die 8:00+ liepen waaronder een wandelaar en ben ingehaald door mensen die 4:00- liepen. echt een gigantisch verschil.

Als je beter gegroepeerd zit qua eindtijd dan heb je veel minder inhaal acties, minder opstoppingen/ongelukken/irritaties. OF iemand dan een positieve of negatieve split loopt maakt minder uit. Wel is er een goede flessenhals start nodig dan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213227249
Ik ben er in theorie al uit voor volgend jaar 3,52km in 20 minuten ×12 voor een SUB 4 uur.
  dinsdag 16 april 2024 @ 14:07:09 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213227384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:32 schreef Evangelion het volgende:
Plannen voor forse uitbreiding Marathon Rotterdam: ‘Vervelend om lopers te moeten teleurstellen’
https://www.ad.nl/andere-(...)eurstellen~acf1f409/

Plannen voor 30.000. Volgend jaar minimaal 5000 meer dan nu.
Pfoe :o
NS, lezen jullie mee? })
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213227685
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
NS, lezen jullie mee? })
Die reden nu ook al extra (en bij andere grote (hardloop)evenementen ook), dus lijkt me wel. :)
pi_213227801
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 13:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Voor de CPC stond ik (doeltemp 5:10/km) bewust achteraan in een iets te snel vak ( 5:00/km). Ik ben niet roomser dan de paus :X Ik heb mensen ingehaald die 8:00+ liepen waaronder een wandelaar en ben ingehaald door mensen die 4:00- liepen. echt een gigantisch verschil.

Als je beter gegroepeerd zit qua eindtijd dan heb je veel minder inhaal acties, minder opstoppingen/ongelukken/irritaties. OF iemand dan een positieve of negatieve split loopt maakt minder uit. Wel is er een goede flessenhals start nodig dan.
Dat laatste denk ik ook idd, minder gedoe. Helemaal niet erg om hier of daar ingehaald te worden maar dit ging echt nergens over.
pi_213227822
Ik heb een schema gevonden om op te bouwen naar 10 mijl *O*
En hopelijk ben ik daarmee dan ook in staat om mn volgende 10km een stukje sneller te lopen. Doel is onder 1:15 (team traag hier). Dat zou haalbaar moeten zijn.

En ik kreeg sis gelletjes aangeraden om uit te proberen dus die binnenkort eens aanschaffen.
pi_213229051
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 14:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Die reden nu ook al extra (en bij andere grote (hardloop)evenementen ook), dus lijkt me wel. :)
Geen busvervoer voor 9:00 uur naar Eindhoven tijdens de marathon in ieder geval.

Dus dan moet je behoorlijk haasten om je tas af te gooien én naar de start te rennen. Kleine meevaller dat ze je startnummer wel opsturen tegen meerprijs.
pi_213230989
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 15:01 schreef mignonne het volgende:
Wauw wat een fantastische tijd!!

Hier de 1/4 marathon in 1:22. Niet mn gewenste tijd van 1:19 maar close enough. Ik had wat moeite met de oneven weg in het kralingse bos en ook met de mensen die patsboem stil bleven staan bij de drinkpost. Kon er niet door :')
Maar... mn persoonlijke doel van alles hardlopen zonder te stoppen heb ik wél behaald en daar ben ik megatrots op *O*
Dit blijf ik een krankzinnige plek vinden om de waterpost te doen. En ongelijk, en de wegkant is juist een soort van kinderkopjes die met water spekglad worden. Snap ook wel dat je t ongeveer op 5km moet neerzetten bij een 10, maar toch.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213231350
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dit blijf ik een krankzinnige plek vinden om de waterpost te doen. En ongelijk, en de wegkant is juist een soort van kinderkopjes die met water spekglad worden. Snap ook wel dat je t ongeveer op 5km moet neerzetten bij een 10, maar toch.
Hoe was jouw marathon dan :P
pi_213231619
M'n benen waren gisteren zo stijf als ik weet niet wat, maar vandaag is het alweer een stuk beter. ^O^

Hoe zit dat bij jullie?
pi_213231770
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:01 schreef chasse_friet het volgende:
M'n benen waren gisteren zo stijf als ik weet niet wat, maar vandaag is het alweer een stuk beter. ^O^

Hoe zit dat bij jullie?
Vorige keer ging beter. Toen had ik vakantie. ;(

Als ik een stukje wandel voelt het prima maar elke keer na een tijdje zitten is het weer moeizaam.
Wel OK verder. Maar niet "woensdag doen we wel weer 5k". Denk ik. :P
pi_213231885
quote:
99s.gif Op maandag 15 april 2024 11:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
Verslag! (pas op, sentimenteel :) )

Ik loop dit jaar de marathon van Rotterdam voor KWF. Mijn opa en oma ben ik kwijtgeraakt aan kanker, mijn schoonmoeder zal niet meer beter worden en de vriendin van m'n vader heeft het onlangs ook gehad (maar zij lijkt gelukkig schoon!).
Ik had al langer de ambitie om Rotterdam te lopen, maar nu kwam daar extra motivatie en een goed doel bij.

De trainingsperiode daar naartoe was matig, omdat mijn lichaam me vaak in de steek liet en ik een paar weken geleden nog wilde cancellen. Gelukkig hielp de peptalk van m'n trainer. Maar ik heb een hoop kilometers moeten skippen.

Gisteren bij de start merkte ik bij de eerste kilometer al dat het pittig zou worden. Mijn tijd van sub 4 uur heb ik toen al losgelaten en dat bleek een goed idee.
Na 7 kilometer begon m'n voet weer met het gebruikelijke klauwen waardoor het vertrouwen wegzakte. Maar de kramp die daardoor normaal gesproken uit ontstaat bleef uit. Ik liep heel vlak rond de 6:00/km tot zo rond de 27km.

De Erasmusbrug echter was enorm zwaar en een kantelpunt. Ik merkte dat ik het toen moeilijk begon te krijgen. Tempo zakte op de brug terug naar 7:00/km en daarna volgde die verrekte tunnel die omhoog ook veel te lang was en de verzuring echt z'n intrede deed.

Bij 30km sloeg de kramp definitief in m'n kuit en bovenbeen. Voor 't eerst wandelen, hardlopen, wandelen etc.
De gelletjes, water, banaan hielpen helaas maar heel beperkt. Ik heb de laatste 12 kilometer voor elke meter moeten strijden.

Strijden, omdat m'n schoonmoeder dat nu ook doet. "Wat stelt een marathon voor vergeleken met kanker?" Dat ging constant door m'n hoofd. Constant tranen in m'n ogen en dan kom je op kilometer 34; waar je vriendin een filmpje heeft opgenomen (op de grote schermen) met de echo van ons aanstaande kindje in haar hand. Godsamme zeg, toen brak ik.

Bij de finish stonden m'n moeder, m'n schoonouders, vriendin, vader en de vriendin van m'n vader die me over de finish heen juichten.

Ik weet het, een hoop sentimenteel gelul, maar voor mij een enorm beladen marathon waar het mij geen reet uitmaakte dat ik heb moeten wandelen (ookal denken sommigen daar anders over).

Ik heb het gehaald en ben gefinished in 4:45:13
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef pipster het volgende:
Mooi al die verhalen van al die topprestaties!

Ik heb in ieder geval een prachtige dag gehad en genoten van mijn marathon.
Om 9.45 afscheid genomen van vrouwlief, die moest in startvak vijf starten, ik stond in vier.

Daarna was 30 kilometer lang lekker rennen en zigzaggen (er lopen toch best veel mensen mee zeg). Tot kilometer dertig ging ik redelijk goed vooruit en zou ik zelfs de 6.12 kunnen halen. Maar daar liep ik in ene in de drukte, kreeg het heel erg warm en schoot mijn hartslag nogal omhoog. Ik herkende dit gevoel nog wel van een longrun en kwam toen kapot thuis aan. Dus meteen besloten die 6.12 los te laten en een tempo te zoeken wat ik wel een tijd vol kon houden. Dit ging prima tot de finish ik ben vanaf daar ook steeds wandelend langs de waterstands gelopen en heb rustig mijn water gedrongen om dan weer lekker verder te hobbelen.
Omdat ik het zo warm had was ik groot fan van de gele sponsjes met water. Steeds twee genomen één voor mijn nek en één voor mij gezicht.
Het bos wat velen kennelijk een lastig stuk vinden vond ik dan wel weer fijn, eindelijk de ruimte om een tempo voor mijzelf te lopen. En de relatieve rust beviel mij eigenlijk ook wel. Al werd er wel een renner door drie politieagenten vastgehouden die aan het gillen was dat hij verder wilde, de EHBO-ers vonden dit echter een minder goed plan. Het laatste stuk kreeg ik weer meer energie door mijn rustige lopen en er was dus nog wat ruimte voor een eindsprintje de laatste kilometer. De 4.12 is een 4.21 geworden, en dat is helemaal dikke prima :).

Daarna snel de app geopend om te zien waar vrouwlief uithing, die moest nog 7 kilometer dus ik heb lekker in het zonnetje gezeten in het uitloopvak en haar opgewacht bij de finish. Die supertrots ook de finish over kwam. Ze was bang dat ze eventueel de tijdslimiet zou halen van 5.30, maar ze had nog een klein halfuur over.

Al met een al een topervaring, maar het is wel een eind zeg...
Kleine klacht, als je met zijn vieren loopt, doe dat dan bij voorkeur niet met zijn vieren naast elkaar, zeker niet op de smalle stukken,....
quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2024 12:27 schreef chasse_friet het volgende:
Mooi dat je het gehaald hebt Neo-Mullen! _O_

Zoals beloofd hier een wat uitgebreider verslag van mijn marathon:
De voorbereiding is eigenlijk helemaal perfect verlopen, geen training gemist, geen blessures, geen overbelasting en ik vond de lange duurlopen oprecht leuk omdat je dan ook op andere plekken komt dan je standaard rondjes.
Goed, de wedstrijddag:
Zoals te verwachten was door de zenuwen veel te vroeg wakker, ontbijtje gegeten en nog een tijdje gerelaxt voor ik naar het station fietste. Daar aangekomen waren er natuurlijk meer lopers die naar Rotterdam gingen, verder was het rustig op deze zondagochtend. In Tilburg overgestapt, waar het al een stuk drukker was, gelukkig nog een zitplaats kunnen bemachtigen, wat niet was weggelegd voor de reizigers die er in Breda nog bijkwamen.

In Rotterdam aangekomen even omgekleed en m'n tas afgegeven en gelijk maar doorgelopen naar het startgebied. Daar nog een collega tegengekomen die ook in startwave 3 stond.
Even later was het Lee Towers moment, wat wel leuk was, en de minuut stilte voor Kiptum was indrukwekkend.
Nadat de eerste waves vertrokken waren, was het de beurt aan onze wave. Ik had mezelf voorgenomen om gewoon lekker relaxed te lopen en niet teveel te focusen op een bepaald tempo, aangezien ik toch geen harde streeftijd had.
Uiteindelijk de eerste 10km gemiddeld 5:08 gelopen, wat ik daarna iets liet oplopen naar 5:15, wat ik makkelijk vol kon houden tot km 30. Daarna begon de vermoeidheid op te spelen en zakte m'n tempo tot 5:28, waar ik prima mee kon leven aangezien iedereen om me heen er ook behoorlijk doorheen zaten. Dit tempo kon ik nog wel 5 km volhouden, maar daarna voelden m'n benen echt leeg, m'n tempo zakte verder naar 5:52 en het voelde ontzettend stroperig. De verhalen dat een marathon pas begint bij km35 bleken dus bewaarheid te worden. Bij km 40 aangekomen ging het gewoon echt niet meer en heb ik ondanks het fantastische publiek (wat een absoluut gekkenhuis!) 2x een stukje moeten wandelen in de voorlaatste kilometer.
Daarna toch weer wat opgeladen en het laatste stuk wel kunnen rennen en ontzettend moe maar voldaan gefinished in 3:46:53.

Of ik een snellere tijd zou hebben neergezet als ik behoudener zou zijn gestart weet ik niet, maar het afzien in de laatste kilometers vind ik ergens ook wel mooi om meegemaakt te hebben.
Wat een helden hier! Echt heel goed gedaan!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 17 april 2024 @ 08:49:41 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213234363
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 21:29 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
[..]
[..]
Wat een helden hier! Echt heel goed gedaan!
Loop jij nog weleens een marathon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')