abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213215964
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef pipster het volgende:
zeker niet op de smalle stukken,....
Dat Havenspoorpad he.. echt een rotstuk qua drukte.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213215979
quote:
6s.gif Op maandag 15 april 2024 11:54 schreef pipster het volgende:
Mooi al die verhalen van al die topprestaties!

Ik heb in ieder geval een prachtige dag gehad en genoten van mijn marathon.
Om 9.45 afscheid genomen van vrouwlief, die moest in startvak vijf starten, ik stond in vier.

Daarna was 30 kilometer lang lekker rennen en zigzaggen (er lopen toch best veel mensen mee zeg). Tot kilometer dertig ging ik redelijk goed vooruit en zou ik zelfs de 6.12 kunnen halen. Maar daar liep ik in ene in de drukte, kreeg het heel erg warm en schoot mijn hartslag nogal omhoog. Ik herkende dit gevoel nog wel van een longrun en kwam toen kapot thuis aan. Dus meteen besloten die 6.12 los te laten en een tempo te zoeken wat ik wel een tijd vol kon houden. Dit ging prima tot de finish ik ben vanaf daar ook steeds wandelend langs de waterstands gelopen en heb rustig mijn water gedrongen om dan weer lekker verder te hobbelen.
Omdat ik het zo warm had was ik groot fan van de gele sponsjes met water. Steeds twee genomen één voor mijn nek en één voor mij gezicht.
Het bos wat velen kennelijk een lastig stuk vinden vond ik dan wel weer fijn, eindelijk de ruimte om een tempo voor mijzelf te lopen. En de relatieve rust beviel mij eigenlijk ook wel. Al werd er wel een renner door drie politieagenten vastgehouden die aan het gillen was dat hij verder wilde, de EHBO-ers vonden dit echter een minder goed plan. Het laatste stuk kreeg ik weer meer energie door mijn rustige lopen en er was dus nog wat ruimte voor een eindsprintje de laatste kilometer. De 4.12 is een 4.21 geworden, en dat is helemaal dikke prima :).

Daarna snel de app geopend om te zien waar vrouwlief uithing, die moest nog 7 kilometer dus ik heb lekker in het zonnetje gezeten in het uitloopvak en haar opgewacht bij de finish. Die supertrots ook de finish over kwam. Ze was bang dat ze eventueel de tijdslimiet zou halen van 5.30, maar ze had nog een klein halfuur over.

Al met een al een topervaring, maar het is wel een eind zeg...
Kleine klacht, als je met zijn vieren loopt, doe dat dan bij voorkeur niet met zijn vieren naast elkaar, zeker niet op de smalle stukken,....
Over die drukte verbaas ik me soms ook wel. Bij het Havenspoorpad op het meest zuidelijke punt is het toch echt wel smal.
pi_213216224
Mooi dat je het gehaald hebt Neo-Mullen! _O_

Zoals beloofd hier een wat uitgebreider verslag van mijn marathon:
De voorbereiding is eigenlijk helemaal perfect verlopen, geen training gemist, geen blessures, geen overbelasting en ik vond de lange duurlopen oprecht leuk omdat je dan ook op andere plekken komt dan je standaard rondjes.
Goed, de wedstrijddag:
Zoals te verwachten was door de zenuwen veel te vroeg wakker, ontbijtje gegeten en nog een tijdje gerelaxt voor ik naar het station fietste. Daar aangekomen waren er natuurlijk meer lopers die naar Rotterdam gingen, verder was het rustig op deze zondagochtend. In Tilburg overgestapt, waar het al een stuk drukker was, gelukkig nog een zitplaats kunnen bemachtigen, wat niet was weggelegd voor de reizigers die er in Breda nog bijkwamen.

In Rotterdam aangekomen even omgekleed en m'n tas afgegeven en gelijk maar doorgelopen naar het startgebied. Daar nog een collega tegengekomen die ook in startwave 3 stond.
Even later was het Lee Towers moment, wat wel leuk was, en de minuut stilte voor Kiptum was indrukwekkend.
Nadat de eerste waves vertrokken waren, was het de beurt aan onze wave. Ik had mezelf voorgenomen om gewoon lekker relaxed te lopen en niet teveel te focusen op een bepaald tempo, aangezien ik toch geen harde streeftijd had.
Uiteindelijk de eerste 10km gemiddeld 5:08 gelopen, wat ik daarna iets liet oplopen naar 5:15, wat ik makkelijk vol kon houden tot km 30. Daarna begon de vermoeidheid op te spelen en zakte m'n tempo tot 5:28, waar ik prima mee kon leven aangezien iedereen om me heen er ook behoorlijk doorheen zaten. Dit tempo kon ik nog wel 5 km volhouden, maar daarna voelden m'n benen echt leeg, m'n tempo zakte verder naar 5:52 en het voelde ontzettend stroperig. De verhalen dat een marathon pas begint bij km35 bleken dus bewaarheid te worden. Bij km 40 aangekomen ging het gewoon echt niet meer en heb ik ondanks het fantastische publiek (wat een absoluut gekkenhuis!) 2x een stukje moeten wandelen in de voorlaatste kilometer.
Daarna toch weer wat opgeladen en het laatste stuk wel kunnen rennen en ontzettend moe maar voldaan gefinished in 3:46:53.

Of ik een snellere tijd zou hebben neergezet als ik behoudener zou zijn gestart weet ik niet, maar het afzien in de laatste kilometers vind ik ergens ook wel mooi om meegemaakt te hebben.
pi_213216257
Wel een naar gezicht van die lopers die op de grond liggen en/of de ambulance ingedragen worden, vooral de laatste kilometers.
pi_213216311
quote:
15s.gif Op maandag 15 april 2024 12:29 schreef chasse_friet het volgende:
Wel een naar gezicht van die lopers die op de grond liggen en/of de ambulance ingedragen worden, vooral de laatste kilometers.
Zeker, bij mij lag er eentje op de weg die de finish ongeveer kon aanraken (nog 200 meter denk ik). Ik hoop dat ze die nog de finish hebben overgedragen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_213216656
Via TikTok ben ik laatst op Jony Oosterbos gestuit die met zijn hardloopvlogs best aanstekelijke video's maakt. Liep gisteren zijn eerste marathon in 3:04 :D
pi_213217010
Wat een mooie marathon verhalen O+ ^O^

Behalve dan over mensen die afgevoerd moeten worden omdat ze ter aarde gestort zijn.
Wij hadden laatst bij de 4 mijl een paar honderd meter voor de finish dat er iemand op de grond lag, leek buiten bewustzijn. En bij de finish was iemand gevallen, maar die werd de ambu ingedragen toen wij er overheen kwamen dus dat heb ik niet meegekregen.
Ik vond het toch geen prettig gezicht.
Fake it till you make it...
pi_213217720
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 16:28 schreef Mip1988 het volgende:
Wauw, straffe prestatie ^O^

Mijn eerste DNF. Ik ben na 28km gestopt. Veel hoesten, snotteren en veel te hoge hartslag. Natuurlijk jammer, maar heb er wel vrede mee. Meer zat er niet in na 2 weken ziek zijn 🤷🏼‍♂️ volgende keer beter!
En ik ben me daar toch kapot. Net 2 uur geslapen van dit 'kippenstukje', misschien zegt dat genoeg over mn conditie
Klasse dat je er toch stond en dat je toch 2/3 van de hele afstand hebt gelopen.
Domper natuurlijk, want je hebt er toch hard voor getraind en ook mentaal naartoe gewerkt.
Komt wel weer een nieuwe!
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 15 april 2024 @ 15:57:17 #159
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213217981
quote:
Ik vind dat ook altijd naar. Mensen onder een warmhoudfolie al of met witte koppies. Tijdens mijn eerste halve marathon in 2012 was er zelfs een sterfgeval: https://www.omroepbrabant(...)-eindhoven-overleden
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213221353
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Via TikTok ben ik laatst op Jony Oosterbos gestuit die met zijn hardloopvlogs best aanstekelijke video's maakt. Liep gisteren zijn eerste marathon in 3:04 :D
Die is geweldig inderdaad.
pi_213221399
By the way, geweldig genoten van alle mooie verhalen. Na twee halve marathons en een half jaar blessureleed gaat het nu alweer stukken beter. Volgend jaar toch een poging wagen om Rotterdam te volbrengen. Weet iemand wanneer de inschrijving start voor 2025?
pi_213221422
quote:
Op een van de meest prominente foto's op mijn strava/social media ligt er volgens mij iemand te creperen op de achtergrond. Met een camera er vol op. Of ik zie dingen die er niet zijn.

Jammer man/vrouw, het is een van mijn weinige relatief fotogenieke momenten.
pi_213221730
Mooie verhalen en prestaties van iedereen. ^O^
pi_213221748
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 20:07 schreef Fargo het volgende:
By the way, geweldig genoten van alle mooie verhalen. Na twee halve marathons en een half jaar blessureleed gaat het nu alweer stukken beter. Volgend jaar toch een poging wagen om Rotterdam te volbrengen. Weet iemand wanneer de inschrijving start voor 2025?
quote:
  Forum Admin maandag 15 april 2024 @ 20:52:09 #165
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_213222098
Wat een mooie verhalen allemaal. Zelf heb ik de 1/4 gehobbeld voor de sfeer. Verder nog te veel uit vorm helaas om weer op te bouwen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_213222216
Wat een helden in dit topic, prachtig om te lezen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_213222470
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 20:52 schreef Pharkus het volgende:
Wat een mooie verhalen allemaal. Zelf heb ik de 1/4 gehobbeld voor de sfeer. Verder nog te veel uit vorm helaas om weer op te bouwen.
Meehobbelen is nog altijd beter dan op de bank zitten.
pi_213222541
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2024 20:07 schreef Fargo het volgende:
Meestal eind september.
Maar je kunt je dus aanmelden voor de interesselijst, dan krijg je een mailtje als de inschrijving opengaat.
pi_213225056
Plannen voor forse uitbreiding Marathon Rotterdam: ‘Vervelend om lopers te moeten teleurstellen’
https://www.ad.nl/andere-(...)eurstellen~acf1f409/

Plannen voor 30.000. Volgend jaar minimaal 5000 meer dan nu.
Pfoe :o
pi_213225177
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:32 schreef Evangelion het volgende:
Plannen voor forse uitbreiding Marathon Rotterdam: ‘Vervelend om lopers te moeten teleurstellen’

Dat lijkt mij vooral pfoe voor de mensen in startvak 4, 5 en 6?. Nog meer mensen om doorheen te zigzaggen.
Maar ach, de meer zielen de meer vreugd.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_213225256
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:47 schreef pipster het volgende:

[..]
Dat lijkt mij vooral pfoe voor de mensen in startvak 4, 5 en 6?. Nog meer mensen om doorheen te zigzaggen.
Maar ach, de meer zielen de meer vreugd.
Het zou toch wel mooi zijn als je voor de startvakken een eerder gelopen tijd of een HM-tijd moet opgeven. En op die manier wordt ingedeeld.

Iemand die AI aan het werk kan zetten? :X
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213225271
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:59 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Het zou toch wel mooi zijn als je voor de startvakken een eerder gelopen tijd of een HM-tijd moet opgeven. En op die manier wordt ingedeeld.

Daar vragen ze wel al om. Of alleen onder een bepaalde tijd?
pi_213225303
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:32 schreef Evangelion het volgende:

Snap het wel ja, maar dan moeten ze de waves wel kleiner gaan maken en meer gaan spreiden.
pi_213225308
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 april 2024 09:59 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd een goede.
Er werd nu bij de 10km alleen gevraagd naar de verwachte finishtijd maar geen eerdere race gevraagd. Ik stond in startvak 4 en heb me echt gestoord aan mensen die me inhaalden die heel duidelijk vele malen sneller liepen dan ik. Ik liep netjes aan de rechterkant van de weg/route maar dan toch rechts ingehaald worden en afgesneden worden via een stoepje of door een stukje gras of weet ik veel.
Echt heel rot, ik brak mn nek bijna over een snelle loper die me afsneed en raakte een paar keer uit mn pas door anderen die er tussendoor ploegden.

-edit-
Ik weet dat dit over de marathon afstand gaat. Maar ook voor de 10km lijkt me dit dus best prima.
:)
pi_213225322
Deel van dat probleem zit hem natuurlijk ook in de mensen die startbewijzen over kopen.
Als je een bewijs overneemt van iemand uit startvak 4 en jij loopt die 10 km met gemak onder het uur dan snap ik wel dat je veel in te halen hebt. Ik snap dat dat echt niet chill is voor de snelle lopers, maar voor de langzame lopers die wél in het goeie startvak staan is het ook rot.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')