abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213207127
Wauw wat een fantastische tijd!!

Hier de 1/4 marathon in 1:22. Niet mn gewenste tijd van 1:19 maar close enough. Ik had wat moeite met de oneven weg in het kralingse bos en ook met de mensen die patsboem stil bleven staan bij de drinkpost. Kon er niet door :')
Maar... mn persoonlijke doel van alles hardlopen zonder te stoppen heb ik wél behaald en daar ben ik megatrots op *O*
:)
pi_213207137
En mn 14jarige liep hem samen met opa in 59 minuten. Ook héél erg trots op.

Wat een event. Zoveel sfeer en prachtig weer vandaag. Ik heb genoten.

Op naar de vuurtorenloop in hvh!
  zondag 14 april 2024 @ 15:05:22 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213207157
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 15:01 schreef mignonne het volgende:

Hier de 1/4 marathon in 1:22. Niet mn gewenste tijd van 1:19 maar close enough. Ik had wat moeite met de oneven weg in het kralingse bos en ook met de mensen die patsboem stil bleven staan bij de drinkpost. Kon er niet door :')
Maar... mn persoonlijke doel van alles hardlopen zonder te stoppen heb ik wél behaald en daar ben ik megatrots op *O*
Geweldig! Hele knappe prestatie.
pi_213207336
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 15:01 schreef mignonne het volgende:

"Some day, if I have a gravestone and I’m able to pick out what’s carved on it, I’d like it to say this"

(hoop niet dat iemand moest lopen vandaag :P Quoi natuurlijk uitgezonderd)
Is de laatste al binnen?
pi_213207791
2:40 dus. Wel benieuwd naar de eindpositie maar die zie ik nog niet.

Geen heel spannend verhaal hier.

Het leukste was wel om veel mensen te (her)kennen. Los van de mensen waarvan je persoonlijk weet dat ze komen aanmoedigen of meedoen, zag ik random kennissen/collega's, atletiek clubgenoten uit andere loopgroepen, bekende Nederlandse lopers, bekende youtube racevloggers, etc. Die Theo (recordhouder deelnames) uit de rijnmond podcast stond nog in het zelfde startvak, en die jonge gast uit die uitzending zag ik ook.

Lee, ja goed, van mij mogen ze gewoon Gerry and the Pacemakers op speaker zetten maar het is sowieso een heel mooi hype nummer. :P
Omroeper riep voor de start nog "Tussen 10k en 16k heb je wind tegen maar dan heb je hem in het bos mooi mee!!". Dat was volgens mij een leugen. Die bosroute is sowieso rond.

Doel (2:39:59) net niet gehaald maar dat was wel een shoot for the moon doel. Het tempo voelde conditioneel wel goed maar halverwege waren de benen al zwaar. Vanaf 32k en vooral 35k verval maar de schade beperkt gehouden. Weet niet of de (matige) wind nog veel uitmaakte of dat het anders ook wel even zwaar was.
Als je het dan net niet haalt denk je wel "met perfecte even splits was het waarschijnlijk wel gelukt" maar je probeert ook een beetje bij groepjes aan te haken, dus soms iets te snel, maar weinig spijt.

Nu heb ik geen (doel)marathon gepland meer dit jaar dus een jaar wachten op volgend mogelijk PR. :o -O-
2:30 let's go 8-)
pi_213208127
Wauw, straffe prestatie ^O^

Mijn eerste DNF. Ik ben na 28km gestopt. Veel hoesten, snotteren en veel te hoge hartslag. Natuurlijk jammer, maar heb er wel vrede mee. Meer zat er niet in na 2 weken ziek zijn 🤷🏼‍♂️ volgende keer beter!
En ik ben me daar toch kapot. Net 2 uur geslapen van dit 'kippenstukje', misschien zegt dat genoeg over mn conditie
pi_213208888
Ik ben door zeven hellen gegaan vandaag. Eerste km direct hartslag 175. Tweede km een steek in m’n zij die tot het einde aanhield. Gek genoeg wel heel blij en trots omdat ik niet ben uitgestapt. Maar als je me dit van tevoren had verteld had ik je voor gek verklaard :D

Meer op Strava https://strava.app.link/lqP43WzaNIb

Evangelion nice!!
pi_213209739
Vanmorgen bijna paniek want ik trok iets wat te hard aan m'n sok maar de schade valt mee omdat het gaatje aan de zijkant zit.

Dan de halve marathon ik ben weer aardig kapot gegaan in het Nijmegen van Brabant, Helmond. Wist niet dat ze daar ook allerlei hellingen hebben en het was best warm met een start om 13:00.

De bedoeling was om de eerste ronde rustig aan te doen en in de tweede ronde te versnellen maar dat laatste is niet gelukt.

Uiteindelijk wel onder de 1:54 gefinisht in de middenmoot van de 630 deelnemers (+207 deelnemers tov 2023). In oktober maar weer proberen in Eindhoven.
  zondag 14 april 2024 @ 19:03:05 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213210183
Lekker bezig @Nober ! Ben benieuwd naar @Neo-Mullen , zie hem nog niet voorbij komen op Strava…
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213210186
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 15:05 schreef Quoi het volgende:

[..]
Geweldig! Hele knappe prestatie.
Maar hoe was het bij jou?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_213210301
Net iets onder 3:47 hier, blij met m'n tijd (zeker voor een eerste marathon) maar de laatste paar kilometer waren m'n benen echt op. Morgen een wat uitgebreider verslag 👍🏼
pi_213210426
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2024 19:03 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Inderdaad!
  zondag 14 april 2024 @ 19:34:40 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213210585
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2024 19:03 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ik ga vanavond even tikken! Vriendlief is jarig, dus even feestvieren. Het was iig een leuke rendez-vous met iemand uit dit topic.
  zondag 14 april 2024 @ 20:16:13 #114
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_213211096
Voor alle mensen die me op strava willen volgen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_213211199
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 20:16 schreef KapiteinIglo het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! Heb je gevolgd

Dit is mijn strava profiel.
SPOILER
Ik ben (weer) begonnen met hardlopen in oktober 2023. Opbouwen, we zien wel waar het eindigt. Vroeger veel gelopen en altijd heerlijk gevonden maar door blessure en druk ouderschap dus heel lang er uit geweest.
Inmiddels ben ik team slow AF :D
pi_213211251
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 20:16 schreef KapiteinIglo het volgende:

SPOILER

Als ik op jouw volgverzoek druk, kan ik niet goedkeuren, dat lukte bij mignonne wel... ik ben soms ook zo digibeet 8)7

Oh nu is het volgens mij gelukt :)
Fake it till you make it...
pi_213211295
Lekker gewerkt iedereen ^O^ En jezus 2:40, wat een tijd zeg :o
  zondag 14 april 2024 @ 20:36:23 #118
450148 KapiteinIglo
pi_213211348
Oh en aan iedereen die gelopen heeft! Goed gedaan hoor! Mad respect.

Ik ga volgend jaar voor de 1/4 marathon. Liep nu de cityrun. Maar de 1/4 is wel een doel ook!

:D
Volgend jaar een Fok! Groepje dan maar met shirt met hoofd van @Danny erop :o
pi_213211388
Ik heb nog geen ambities voor 1/4 marathon, maar goed ik dacht ook niet dat ik de 4 mijl zou gaan lopen... dus wie weet, later als ik groot ben ofzo ;).
  zondag 14 april 2024 @ 20:40:30 #120
450148 KapiteinIglo
pi_213211416
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 20:38 schreef Nijna het volgende:
Ik heb nog geen ambities voor 1/4 marathon, maar goed ik dacht ook niet dat ik de 4 mijl zou gaan lopen... dus wie weet, later als ik groot ben ofzo ;).
Ik had ook die ambitie niet, maar mn coach zei dat ik waarschijnlijk beter de 10/15km dan de 5km kan lopen :P
Dus proberen waard. Ik loop pas sinds januari dus ga het gewoon proberen!
pi_213211494
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 20:40 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik had ook die ambitie niet, maar mn coach zei dat ik waarschijnlijk beter de 10/15km dan de 5km kan lopen :P
Dus proberen waard. Ik loop pas sinds januari dus ga het gewoon proberen!
Dat is nog niet zo lang, sinds januari.
Ik loop sinds juli '23, doel was om mn conditie wat te verbeteren.
We begonnen met 2x per week, maar nu lopen we 3x in de week.
pi_213211884
Hier ook mijn Strava profiel. Sinds november aan het hardlopen (en vrij snel een blessure en toen vanaf januari weer begonnen)

SPOILER
  zondag 14 april 2024 @ 21:21:02 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213211906
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 16:28 schreef Mip1988 het volgende:
Mijn eerste DNF. Ik ben na 28km gestopt. Veel hoesten, snotteren en veel te hoge hartslag.
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 17:23 schreef Daantke het volgende:
Ik ben door zeven hellen gegaan vandaag. Eerste km direct hartslag 175.
Ik loop sinds kort met een hartslagmeter... Maar ik ben daar nog niet helemaal over uit hoe dat nou precies zit. Blijkbaar is de stelregel 220 min je leeftijd en dat dat de max hartslag is maar met die hartslag loop ik gewoon lekker een kilometer of 15 zonder heel moe te worden. Als ik gas geef zit ik minstens 15 bpm boven dat getal... Dus ik moet nog even uitzoeken hoe dat ding mij precies gaat helpen...
pi_213211945
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 21:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Ik loop sinds kort met een hartslagmeter... Maar ik ben daar nog niet helemaal over uit hoe dat nou precies zit. Blijkbaar is de stelregel 220 min je leeftijd en dat dat de max hartslag is maar met die hartslag loop ik gewoon lekker een kilometer of 15 zonder heel moe te worden. Als ik gas geef zit ik minstens 15 bpm boven dat getal... Dus ik moet nog even uitzoeken hoe dat ding mij precies gaat helpen...
Die regel heb je niks aan. Dat geldt voor de hele populatie gemiddeld ongeveer maar als individu kun je er ver boven of onder zittten.
pi_213211990
Ik heb ook het idee dat mijn hartslagzones aan het verschuiven zijn? Geen idee of dat kan, dacht eigenlijk dat je gewoon later in die zone kwam.

Ik merkte eerst bij hartslag 144 dat ik met m’n mond open ging ademen en m’n horloge gaf ook op dat moment aan dat ik zone 3 in ging dus dat klopte wel voor mijn gevoel. Nu liep ik afgelopen week een zone 2 training en merkte ik dat ik bij 150 nog steeds heel rustig door mijn neus ademde en het heel gemakkelijk voelde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')