abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213250094
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 16:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, het hangt natuurlijk ook van je getraindheid af wat goed vol te houden is. Wij moeten bijvoorbeeld ook wel eens 8x1km op treshold doen met weinig rust er tussen (30 of 60s, weet ik even niet meer).
Jep, wedstrijdhardheid trainen. Een training die ik daarvoor wel deed, en waar ik veel baat bij hard, waren progressive runs. Iets van 15 min easy warmup, dan 10 min Z2 tempo, 10 min Z3 tempo, 5 min Z4 tempo, 5 min Z5 tempo bijv. Dan loop je je snelste kilometer, op de vermoeiste(?) benen. Als ik dat een maand elke week een keer deed, dan werden die laatste 10 min een stuk makkelijker vol te houden (lagere effort bij zelfde tempo en vergelijkbare hartslag).
pi_213251487
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is voor mij wel een beetje de max gezien ook je hersteltijd en andere verplichtingen. Sommige mensen vinden die tijd 's ochtends vroeg (dus om 06:00u hardlopen voor het werk), maar dat is mij nooit gelukt qua motivatie. Alleen tijdens de marathon training voor Eindhoven (oktober) ben ik tijdens de zomermaanden wel eens om 07:00u gestart wanneer ik 25+ km op het programma had staan.
Ik ben daar echt niet voor gemaakt hoor zo vroeg.
Dat doe ik hooguit als ik uit mn 24u dienst kom en niet geslapen heb, dan even een (korte) loop en daarna slapen werkt voor mij beter dan eerst 3u slapen en dan jezelf weer er uit moeten slepen om te lopen. Maar behalve dat mij niet bellen.
:)
pi_213251533
Mijn huidige schema begint op maandag weer en heeft 4 trainingen per week, maar ik vind dat best pittig om in te plannen.
Ik werk meer dan fulltime, meestal rond de 50-60u. Heb 3 kinderen die ook weer allemaal afspraken hebben. De oudste traint mee dus ik kan niet als zij gaat werken bijvoorbeeld enz. Het is echt een puzzel.

Maar goed, het lukt wel. Ik zet het echt als afspraak in mn agenda en dan gewoon gaan. Andere afspraken plan ik dan om de ingeplande trainingen heen.

Het enige waar ik nu tegenaan loop is eten. Ik heb echt minimaal 2-3u na avondeten nodig voordat ik kan lopen; liefst loop ik voor het eten. Maar dat is dus met gezin niet altijd haalbaar of praktisch.
  donderdag 18 april 2024 @ 19:45:15 #255
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213251721
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 19:36 schreef mignonne het volgende:
Mijn huidige schema begint op maandag weer en heeft 4 trainingen per week, maar ik vind dat best pittig om in te plannen.
Ik werk meer dan fulltime, meestal rond de 50-60u. Heb 3 kinderen die ook weer allemaal afspraken hebben. De oudste traint mee dus ik kan niet als zij gaat werken bijvoorbeeld enz. Het is echt een puzzel.

Maar goed, het lukt wel. Ik zet het echt als afspraak in mn agenda en dan gewoon gaan. Andere afspraken plan ik dan om de ingeplande trainingen heen.

Het enige waar ik nu tegenaan loop is eten. Ik heb echt minimaal 2-3u na avondeten nodig voordat ik kan lopen; liefst loop ik voor het eten. Maar dat is dus met gezin niet altijd haalbaar of praktisch.
Vergeet ook niet om genoeg rust te pakken he. Dat is minstens net zo’n belangrijk onderdeel van je training als het rennen/sporten! En volgens mij het deel dat de meeste mensen (ook ik :P ) niet genoeg doen..
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_213251775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 19:45 schreef BOKA het volgende:

[..]
Vergeet ook niet om genoeg rust te pakken he. Dat is minstens net zo’n belangrijk onderdeel van je training als het rennen/sporten! En volgens mij het deel dat de meeste mensen (ook ik :P ) niet genoeg doen..
Ja klopt. Moet ik idd op letten.
Op zich doe ik dat wel in de zin van fysieke rust, niet rennen.
Maar meestal zijn dat de werkdagen, dus of ik dan ook echt rust heb... :') :D
pi_213252135
quote:

Om die reden loop ik 3x. Ik heb wel 4x geprobeerd, maar structureel wil dat niet. Ik wil wel nog eens een rondje krachttraining doen, maar ook dat vind ik al lastig om structureel ernaast in te plannen.

Lopen na het avondeten went wel, maar ik doe geen tempotrainingen dan want dan komt het ook na 3 uur gewoon omhoog. :P Een (rustige) duurloop gaat wel prima. Het wordt alleen regelmatig laat voor ik de deur uit ga (tegen half 10 soms) en dat vind ik dan weer lastig als de trainingen langer zijn dan een uur. :O
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_213252175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Om die reden loop ik 3x. Ik heb wel 4x geprobeerd, maar structureel wil dat niet. Ik wil wel nog eens een rondje krachttraining doen, maar ook dat vind ik al lastig om structureel ernaast in te plannen.

Lopen na het avondeten went wel, maar ik doe geen tempotrainingen dan want dan komt het ook na 3 uur gewoon omhoog. :P Een (rustige) duurloop gaat wel prima. Het wordt alleen regelmatig laat voor ik de deur uit ga (tegen half 10 soms) en dat vind ik dan weer lastig als de trainingen langer zijn dan een uur. :O
Ja herkenbaar haha wat een struggle :D

Als ik opgebouwd heb naar die 16 ga ik weer terug naar 3x per week trainen.
pi_213253717
Ik loop het liefst in de ochtend. Ik werk wisselende diensten dus vaak is dat wel te doen op een vrije dag of wanneer ik late dienst heb. Maar ik ga ook wel eens in de avond. Meestal dan een uur of 1,5 na het eten.

Vanmorgen tijdens m’n een na laatste interval had ik ineens wat last onderin m’n kuit. De laatste interval nog wel gelopen. Maar het uitlopen is wandelen geworden.

Nu aardig wat last rechts. Ik hoop van harte dat het zaterdag minder is als ik met m’n zoon de Viking run ga doen, maar zo als het nu voelt heb ik er een hard hoofd in :{

[ Bericht 3% gewijzigd door hilliebillie op 18-04-2024 22:23:01 ]
pi_213254119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jep, wedstrijdhardheid trainen. Een training die ik daarvoor wel deed, en waar ik veel baat bij hard, waren progressive runs. Iets van 15 min easy warmup, dan 10 min Z2 tempo, 10 min Z3 tempo, 5 min Z4 tempo, 5 min Z5 tempo bijv. Dan loop je je snelste kilometer, op de vermoeiste(?) benen. Als ik dat een maand elke week een keer deed, dan werden die laatste 10 min een stuk makkelijker vol te houden (lagere effort bij zelfde tempo en vergelijkbare hartslag).
Ik vind progressieve loopjes ook erg fijn! Maar wel zwaar.

Ik heb nu al een paar keer een schema gevolgd van Garmin Coach Greg en daar zitten altijd wel wat progressieve dingen in. Gister 20 min rustig 10 min snel (ben aan het opbouwen na blessure). Eerder in HM schema ook wel eens 90 min duurloop gedaan met dan 10 min HM-wedstrijdtempo en 5 min 10k-tempo, dat was echt heel pittig :D
pi_213254149
@hilliebillie altijd net voor een wedstrijd dat dat soort dingen opkomen, super gemeen! Hopelijk trekt het weg. Het is nog 2 nachten en dat kan een hoop doen :*
pi_213254292
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 22:29 schreef Tele6 het volgende:
@:hilliebillie altijd net voor een wedstrijd dat dat soort dingen opkomen, super gemeen! Hopelijk trekt het weg. Het is nog 2 nachten en dat kan een hoop doen :*
Ja hopelijk trekt het bij. Een Google zoektocht maakt het me in ieder geval niet duidelijk of ik moet koelen of juist warmhouden :+
pi_213254455
@hilliebillie wat onwijs balen zeg. Hopelijk valt het mee en trekt het weg.
pi_213254586
Na deze week kan ik door naar de dieet-reeks. :(
Geen boodschappen doen met post marathon cravings.
pi_213255500
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2024 21:56 schreef hilliebillie het volgende:
Ik loop het liefst in de ochtend. Ik werk wisselende diensten dus vaak is dat wel te doen op een vrije dag of wanneer ik late dienst heb. Maar ik ga ook wel eens in de avond. Meestal dan een uur of 1,5 na het eten.

Vanmorgen tijdens m’n een na laatste interval had ik ineens wat last onderin m’n kuit. De laatste interval nog wel gelopen. Maar het uitlopen is wandelen geworden.

Nu aardig wat last rechts. Ik hoop van harte dat het zaterdag minder is als ik met m’n zoon de Viking run ga doen, maar zo als het nu voelt heb ik er een hard hoofd in :{
Ik duim voor je dat het zaterdag minder is :*

Ik heb gisteren weer gelopen, voelde af en toe mijn knie, maar meeste tijd niet.
Ik heb wel de oefeningen overgeslagen waarvan ik bang was dat ik weer meer last ging krijgen. Ik zou eigenlijk die knieën moeten versterken, komende week als ik toch naar de fysio moet, kan ik wel even vragen hoe ik dat rustig kan doen.
Fake it till you make it...
pi_213255832
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 08:05 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik duim voor je dat het zaterdag minder is :*

Ik heb gisteren weer gelopen, voelde af en toe mijn knie, maar meeste tijd niet.
Ik heb wel de oefeningen overgeslagen waarvan ik bang was dat ik weer meer last ging krijgen. Ik zou eigenlijk die knieën moeten versterken, komende week als ik toch naar de fysio moet, kan ik wel even vragen hoe ik dat rustig kan doen.
Fijn dat je meest van de tijd je knie niet voelde! Goed dat je het met de fysio gaat oppakken om je knie te versterken!
pi_213256164
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 23:22 schreef Evangelion het volgende:
Na deze week kan ik door naar de dieet-reeks. :(
Geen boodschappen doen met post marathon cravings.
Herkenbaar :')
pi_213258272
quote:

Ik doe in de opbouw vaak een paar maanden juist veel frequenter lopen, 6x per week. Dat is vaak makkelijker plannen, omdat het dan in principe elke dag is doordeweeks. Dan loop ik ook makkelijker 's ochtends vroeg hard (na de eerste weken, dat is wel een struggle). Veel loopjes zijn dan wel korter, zodat het herstel ook korter is, maar het volume is groter. Dan loop ik 3-2-1, oftewel, 3x per week kort, 2x middellang en 1x lang. Lang is 3x zo lang als kort, middellang is 2x zo lang als kort. Met 30km per week, is het dan 3-6-9, en dat bouw ik dan met 0.5km per week op voor de korte loopjes. Dat ik bouw ik dan op naar 50, en soms meer, per week, waarbij ik alles in principe rustig loop, als het volume is opgebouwd, voeg intensiteit toe, en wordt het aantal keer lopen per week ook wat minder.
pi_213260867
Argh m'n HR strap lijkt dood te zijn, Polar H10. Al een paar trainingen achter elkaar dat de hartslag die ie registreert echt all over the place is. Geprobeerd em te resetten, opnieuw te pairen met mn horloge, nieuwe batterij maar helpt allemaal niet. Heb em twee jaar, had toch wel gedacht dat ie iets langer mee zou gaan :( Iemand nog tips?

Qua training proberen nu nog een paar stevige weken te hebben voor de halve @ Bijlmerrun. Net een training met 3x1600m wat boven halve marathon pace met twee minuten wandelen tussendoor. Laatste interval deed pijn, ook dankzij tegenwind maar ze toch alledrie in bijna hetzelfde tempo weten te lopen. Klein buitje onderweg maar ook lekker wat zon. 8-)
pi_213261708
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik doe in de opbouw vaak een paar maanden juist veel frequenter lopen, 6x per week. Dat is vaak makkelijker plannen, omdat het dan in principe elke dag is doordeweeks. Dan loop ik ook makkelijker 's ochtends vroeg hard (na de eerste weken, dat is wel een struggle). Veel loopjes zijn dan wel korter, zodat het herstel ook korter is, maar het volume is groter. Dan loop ik 3-2-1, oftewel, 3x per week kort, 2x middellang en 1x lang. Lang is 3x zo lang als kort, middellang is 2x zo lang als kort. Met 30km per week, is het dan 3-6-9, en dat bouw ik dan met 0.5km per week op voor de korte loopjes. Dat ik bouw ik dan op naar 50, en soms meer, per week, waarbij ik alles in principe rustig loop, als het volume is opgebouwd, voeg intensiteit toe, en wordt het aantal keer lopen per week ook wat minder.
Ohja dat is ook een goeie manier. Die routine is heel fijn inderdaad.

Ik werk 24uurs diensten dus er zijn een wisselend aantal dagen per week (1 tot 4) dat ik niet kan gaan. Ik moet echt in staat zijn om binnen een paar tellen onderweg te zijn.
Het is dat ik mn werk zo leuk vind, anders zou k voor een kantoorbaan gaan, praktischer :D
pi_213261713
Ik ben aan het kijken voor een nieuw horloge maar twijfel tussen de venu en de forerunner van garmin. Neig naar die laatste. 256 geloof ik, met muziek.

Iemand nog uitgesproken mening over beiden?
pi_213262020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 18:10 schreef mignonne het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een nieuw horloge maar twijfel tussen de venu en de forerunner van garmin. Neig naar die laatste. 256 geloof ik, met muziek.

Ik heb een stinkhekel aan de combinatie touchscreen & zweethanden. Dus ik ben voor de forerunner gegaan. Die is gewoon met knoppen te bedienen en dat gaat prima soepel.

Ook train ik graag met Garmin Coach hardloopschema's. Ik weet niet of die in de venu zitten. Op dit moment ben ik naar 10k terug op aan het bouwen na een blessure. Als ik een loopje mis, plant hij het vanzelf opnieuw in. En het enige wat ik hoef te doen is op "start" drukken als ik wil gaan, de training staat kant en klaar in m'n horloge inclusief blij deuntje als ik klaar ben. :D
pi_213265326
Hier een upgrade van Forerunner 245 naar Epix, mooi speelgoed! :9
pi_213266618
quote:

quote:

Ik heb een venu 2s en ben er blij mee. Zit geen geluid in enzo, als ik een workout instel dan geeft hij met trilling aan als ik bij de volgende stap ben.

De Garmin Coach schema's waar Tele6 het over heeft kan ik op mijn venu 2s ook gebruiken.
Fake it till you make it...
pi_213268182
quote:

Ik heb de Venu Music. Grootste pluspunt (en waarom ik deze heb) is dat je muziek kan afspelen en je telefoon thuislaten.

Tegelijkertijd heeft t volgens mij wel minder functies. Dat trainingsschema wat je kan doen begrijp ik niet veel van en je kan er bv geen voorgeprogrammeerde route in inladen. Nou vind ik dat niet zo belangrijk, maar tis net waar je waarde aan hecht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')