abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:48:19 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176756
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:48:48 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176759
Ik kan de 'Wie loopt waar' de komende 48 uur weer leven inblazen, als jullie willen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213176776
Vanavond maar vast startnr halen, beetje gedoe.
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst tijdens mijn lange duurloop dat ik even de zin in de marathontrainingen kwijt was. Mischien stop ik er even een paar jaar mee om me meer te richten op de halve marathon. De marathontrainingen vragen teveel tijd en ik heb dat er steeds minder voor over.
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 14:45 schreef SEMTEX het volgende:
De editie van 2025, wanneer doen ze die inschrijvingen open? Heb R'dam nog nooit gelopen, maar de inschrijvingen waren vorige keer echt zo vol...
🤔
pi_213176793
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kan de 'Wie loopt waar' de komende 48 uur weer leven inblazen, als jullie willen.
Ik heb helaas vrij weinig te delen nog. M'n scheenblessure is aardig over maar ik moet nu weer heel wat opbouwen. Fysio heeft me een krachtschema gegeven dat ik om de dag mag doen. En ik zit nu op ca 20 km/week lopen. Met dus de hele tijd godsgruwelijke spierpijn in mijn benen :')
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:02:07 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176838
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:52 schreef Evangelion het volgende:
Vanavond maar vast startnr halen, beetje gedoe.
[..]
[..]
🤔
O-) het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Ik heb vorig jaar ook een zomermarathon (augustus)en een najaarsmarathon gelopen, maar dan blijf je dus het hele jaar in marathontraining. Een voorjaarsmarathon betekent redelijk relaxed winterduurloopjes doen en dat zie ik denk ik wel zitten. Ik wil alleen deze zomer eens niets 'moeten'.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:02:41 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb helaas vrij weinig te delen nog. M'n scheenblessure is aardig over maar ik moet nu weer heel wat opbouwen. Fysio heeft me een krachtschema gegeven dat ik om de dag mag doen. En ik zit nu op ca 20 km/week lopen. Met dus de hele tijd godsgruwelijke spierpijn in mijn benen :')
Spierpijn is toch altijd beter dan zeurderige blessurepijntjes waardoor je aan je lichaam gaat twijfelen.
pi_213176878
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Spierpijn is toch altijd beter dan zeurderige blessurepijntjes waardoor je aan je lichaam gaat twijfelen.
Dat is zeker waar! Het is echt een wonder wat voor een verschil het is tussen een "goed pijntje" en een "blessure nu ga ik alleen nog maar piekeren pijntje" _O-
pi_213177714
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
O-) het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Ik heb vorig jaar ook een zomermarathon (augustus)en een najaarsmarathon gelopen, maar dan blijf je dus het hele jaar in marathontraining. Een voorjaarsmarathon betekent redelijk relaxed winterduurloopjes doen en dat zie ik denk ik wel zitten. Ik wil alleen deze zomer eens niets 'moeten'.
Dat is ongeveer ook mijn cyclus. In de zomer in de zon chillen met aperols en het hardlopen even laten voor wat het is. Dan een paar trainingen voor de Singelloop en uiteindelijk niet meedoen omdat ik niet genoeg heb getraind of niet kan of een zondagdip heb. En dan met de Bruggenloop in zicht toch maar weer echt gaan trainen, het plezier terugvinden, en me inschrijven voor Rotterdam. :P

Ik heb vorig jaar voor het eerst een beetje doorgelopen in de zomer, slechts een paar weken in het jaar waarin ik echt 0 kilometer heb gemaakt.
  vrijdag 12 april 2024 @ 10:43:27 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213177859
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:33 schreef Daantke het volgende:

[..]
Dat is ongeveer ook mijn cyclus. In de zomer in de zon chillen met aperols en het hardlopen even laten voor wat het is. Dan een paar trainingen voor de Singelloop en uiteindelijk niet meedoen omdat ik niet genoeg heb getraind of niet kan of een zondagdip heb. En dan met de Bruggenloop in zicht toch maar weer echt gaan trainen, het plezier terugvinden, en me inschrijven voor Rotterdam. :P

Ik heb vorig jaar voor het eerst een beetje doorgelopen in de zomer, slechts een paar weken in het jaar waarin ik echt 0 kilometer heb gemaakt.
Het was ook voor het eerst een zomer dat het kon. We hebben geen dagen met 38 of 40 graden gehad, want als die samenvallen met je duurlooptraining moet je zo absurd vroeg op dat de lol er snel vanaf gaat. Zelfs mijn marathon half augustus was niet enorm warm.
pi_213177965
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2024 10:43 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het was ook voor het eerst een zomer dat het kon. We hebben geen dagen met 38 of 40 graden gehad, want als die samenvallen met je duurlooptraining moet je zo absurd vroeg op dat de lol er snel vanaf gaat. Zelfs mijn marathon half augustus was niet enorm warm.
Klopt! Dat zijn geen leuke temperaturen. Hoewel een zomerochtendtraining om 6 uur ook wel weer iets heeft. Alleen maar vroege vogels die hun hond uitlaten en een prachtig ochtendzonnetje.

Throwback naar vorig jaar toen ik in mei 's ochtends vroeg 18km ging lopen om mijn auto van de APK te halen en ik een te warme longsleeve aanhad en ik halverwege zoveel last van schurende plekken had dat ik mijn shirt uitdeed en shirtloos om 8 uur 's ochtends door woonwijken in Nieuwegein tussen de forenzen rende. Mooie ochtend.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:00:38 #11
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213178044
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ga de 10k Kika Hilversum City Run doen. Georganiseerd door Le Champion :). Kijken of ik weer eens een leuke tijd kan lopen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:16:54 #12
179002 GwaiLow
pi_213178212
Ik loop eigenlijk altijd met een heel strak ondershirt (thermoshirt) vanwege bloedende tepels. Had ooit eens bij de Kruidvat of een andere drogist goede cheapass sporttape gevonden die goed bleef zitten. Ook tijdens een lange loop waarin heftig gezweet werd bleef deze sporttape toch goed zitten. Helaas heb ik deze nooit meer kunnen vinden naderhand. Ook extra plakkerige pleisters laten altijd los. Vroeger deed ik nog wel eens vaseline op de tepels, maar dan krijg je enorme vlekken op je shirt, die er bijna niet uit te krijgen zijn. Heb nu Runguard | Nipguard tepelpleisters, + een Runguard stick gekocht, waarmee je net als vaseline op je huid kan smeren om schuurplekken te voorkomen. Dit werkt erg goed, en ook geen vlekken! Wel relatief duur als ik het vergelijk met de sporttape die ik voorheen gebruikte.

[ Bericht 0% gewijzigd door GwaiLow op 12-04-2024 11:22:05 ]
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:49:09 #13
179002 GwaiLow
pi_213178507
Helaas, Marathon van Amsterdam raakte net uitverkocht op het moment dat ik op inschrijven klikte.
  vrijdag 12 april 2024 @ 11:55:25 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213178567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef GwaiLow het volgende:
Helaas, Marathon van Amsterdam raakte net uitverkocht op het moment dat ik op inschrijven klikte.
Hoe lang zijn die al open?
pi_213178897
Amsterdam gaat volgens mij al de week na de marathon open voor het volgende jaar.
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:43:20 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213179056
quote:
Oh maar dan heb je toch aardig lang de tijd gehad om in te schrijven.
  vrijdag 12 april 2024 @ 12:44:54 #18
179002 GwaiLow
pi_213179070
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 april 2024 11:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoe lang zijn die al open?
Ja, al best lang. Maar ik weet nu pas zeker dat ik een marathon wil lopen. Net te laat dus }:|
pi_213179123
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:44 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, al best lang. Maar ik weet nu pas zeker dat ik een marathon wil lopen. Net te laat dus }:|

(werkt ook als race hype song :P *O* )
pi_213179208
Ik vanavond als de Leiden singelloop strava-posts voorbij komen
pi_213179218
Het is eigenlijk als met de grote festivals, je kan je maar beter vroeg inschrijven ook als je twijfelt, van je startbewijs kom je toch wel weer af als je om wat voor reden niet kan uiteindelijk.
pi_213179436
Voorpret:

Maar met 15 graden nog lange mouwen of een ondershirt? zie vanaf 35 minuten. Ze zeggen dat je je vanaf een uur of 3 niet meer kan warmhouden met 15 graden. Maar ik had het vorig jaar in het kralingse bos nog flink warm met een tshirtje terwijl het 8 graden bewolkt was :D
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:17:22 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213179528
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:11 schreef Daantke het volgende:
Voorpret:

Maar met 15 graden nog lange mouwen of een ondershirt? zie vanaf 35 minuten. Ze zeggen dat je je vanaf een uur of 3 niet meer kan warmhouden met 15 graden. Maar ik had het vorig jaar in het kralingse bos nog flink warm met een tshirtje terwijl het 8 graden bewolkt was :D
Ik zou geen lange mouwen doen. Of neem dan sleeves, dan kun je nog ergens steken als ze te warm worden. Vanaf 15 graden zou ik altijd kort-kort doen.
pi_213179642
Gewoon harder lopen als je het koud krijgt
  vrijdag 12 april 2024 @ 13:28:12 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213179682
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:24 schreef Evangelion het volgende:
Gewoon harder lopen als je het koud krijgt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')