abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 april 2024 @ 03:40:09 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213176018
https://www.nu.nl/politie(...)n-bezuinigingen.html

quote:
De formerende partijen zien de toekomst van de publieke omroep allemaal anders voor zich. Hoewel VVD en NSC verschillend denken over bezuinigingen, staan de partijen wel tegenover de PVV die de NPO "het liefst wil opdoeken".

Het is geen geheim dat de PVV geen liefhebber is van de NPO. De partij wil de publieke omroep afschaffen, maar sinds ze aan het onderhandelen zijn over een nieuw kabinet is het motto "hoe minder NPO, hoe beter".

Dat was ook de inzet van Kamerlid Martine van der Velde donderdag. De Kamer debatteerde onder meer over de toekomst van de NPO. De PVV'er noemde de NPO "een nutteloos ding waar veel te veel geld tegenaan gesmeten wordt". De PVV vindt de NPO achterhaald, te links en te vooringenomen.

Haar woorden schoten in het verkeerde keelgat bij VVD en NSC. Hoewel ook de VVD wil snoeien in het budget dat de NPO ontvangt van het Rijk, benadrukte Kamerlid Claire Martens-America dat de politiek zich absoluut niet moet bemoeien met de journalistieke en inhoudelijke afwegingen.

"Hoe langer ik erover nadenk, hoe moeilijker ik het vind dat de PVV hier de inhoud van de programmering gebruikt om een streep te halen door de publieke omroep", zei Martens-America. Nicolien van Vroonhoven (NSC) hekelde de woordkeuze van Van der Velde. "Woorden doen ertoe", sprak zij in de richting van de PVV'er.

NSC wil aan formatietafel 'knokken' tegen bezuinigingen

NSC staat, als het om de financiering van de NPO gaat, tegenover VVD en PVV. De VVD wil fors minder geld uitgeven. Volgens Martens-America is er "een wildgroei" aan kosten en te weinig transparantie. Ze typeerde de organisatie als "een Bermudadriehoek" en wil dat veranderen.

De partij van Pieter Omtzigt wil juist niet bezuinigingen op de publieke omroep. NSC zal gaan "knokken" bij de onderhandelingen, zei Van Vroonhoven. De partij wil wel van drie naar twee netten, maar de kosten die hiermee bespaard worden wil NSC investeren in innovatie of online producties. Daarmee moet de NPO toekomstbestendig worden.

Dat de NPO op de schop gaat, lijkt een feit. Vrijwel alle partijen in de Kamer zijn het erover eens dat de huidige structuur niet toekomstbestendig is. Ze willen zich ook opnieuw buigen over de kerntaken van de publieke omroep. Moet dit enkel blijven bij informeren, educatie, sport en cultuur, of hoort amusement hier ook bij?

BBB wil naar compleet ander model

Een meerderheid van de Kamer wil in ieder geval vasthouden aan de pluriformiteit van verschillende omroepen, maar dat moeten er wel minder worden. Dat stond ook in een recent advies van het Adviescollege Publieke Omroep. Het is alleen nog wel zoeken naar een manier om te bepalen aan welke criteria een omroep moet voldoen. Nu wordt alleen gekeken naar het aantal leden. Daar wil de Kamer van af.

De BBB wil het liefst toe naar een ander model, zoals ze in het Verenigd Koninkrijk of België hebben. Daar is één omroep die werkt met verschillende productiehuizen.

Huidige vergunning zal met maximaal twee jaar worden verlengd
Voor al deze veranderingen moet de mediawet gewijzigd worden. En daar is veel tijd voor nodig.

De NPO heeft op dit moment nog een vergunning tot 2026. In dat jaar zou er normaliter een nieuwe vergunning komen voor vijf jaar. Maar het demissionaire kabinet heeft voorgesteld om de huidige vergunning met twee jaar te verlengen. De Kamer heeft dan de tijd om de grote veranderingen door te voeren.

BBB en VVD willen de vergunning liever maar met één jaar verlengen, omdat er anders pas vanaf 2028 iets zou veranderen in de praktijk . Maar als er meer tijd nodig is om de mediawet te wijzigen, staan ze ook open voor het voorstel van het demissionaire kabinet. Demissionair staatssecretaris Fleur Gräper (Media) denkt dat één jaar niet genoeg is om de boel op de schop te gooien.
Het omroepmodel lijkt me idd steeds moeilijker houdbaar.

De omroepen zouden een soort productiehuizen kunnen worden, al moet dan wel extra bewaakt worden dat het aanbod niet te eenvormig wordt.

De hele boel opheffen? Er kan door publieke zenders veel gemaakt worden wat voor commerciëlen niet rendabel of interessant is, maar waarvan het wel goed is dat het te zien/horen is. Op een laagdrempelige manier (ergens online weggestopt kom je het niet zomaar tegen tijdens het zappen).

Of ze daar nu voldoende in slagen is een ander verhaal.
pi_213176059
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 03:40 schreef Eightyone het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)n-bezuinigingen.html
[..]
Het omroepmodel lijkt me idd steeds moeilijker houdbaar.

De omroepen zouden een soort productiehuizen kunnen worden, al moet dan wel extra bewaakt worden dat het aanbod niet te eenvormig wordt.

De hele boel opheffen? Er kan door publieke zenders veel gemaakt worden wat voor commerciëlen niet rendabel of interessant is, maar waarvan het wel goed is dat het te zien/horen is. Op een laagdrempelige manier (ergens online weggestopt kom je het niet zomaar tegen tijdens het zappen).

Of ze daar nu voldoende in slagen is een ander verhaal.
Waarom is het steeds moeilijker houdbaar?
  vrijdag 12 april 2024 @ 04:55:28 #3
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213176073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 04:44 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom is het steeds moeilijker houdbaar?
Sowieso vanwege de kosten. Ze hebben allemaal een eigen directeur + nog tig lagen eronder.

En vergeleken met een paar decennia terug valt het aantal leden ook wat tegen.
pi_213176120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 04:55 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Sowieso vanwege de kosten. Ze hebben allemaal een eigen directeur + nog tig lagen eronder.

En vergeleken met een paar decennia terug valt het aantal leden ook wat tegen.
Je haalt een artikel aan, verbind daaraan dat het omroep model steeds minder houdbaar is en komt dan met twee argumenten die in dat artikel juist genoemd worden als een ding waar er, hoewel verminderd, juist aan vast willen houden en een ding waar we volgens het adviescollege minder aan vast moeten houden.

Uit je eigen aangehaalde artikel:

Een meerderheid van de Kamer wil in ieder geval vasthouden aan de pluriformiteit van verschillende omroepen, maar dat moeten er wel minder worden. Dat stond ook in een recent advies van het Adviescollege Publieke Omroep. Het is alleen nog wel zoeken naar een manier om te bepalen aan welke criteria een omroep moet voldoen. Nu wordt alleen gekeken naar het aantal leden. Daar wil de Kamer van af.

Dus nogmaals waarom is het model niet langer houdbaar? Is het omdat we die directeuren ons belastinggeld niet gunnen, kijkt er niemand naar de NPO, bieden ze teveel informatie, cultuur en educatie en zouden ze meer sport en amusement moeten bieden of moet de rol juist andersom zijn. Moeten we een omroep hebben die meerdere geluiden verkondigd en zijn die meerdere geluiden niet juist gebaat bij pluriformiteit, of zijn zowel BNNVara, EO, WNL, Ongehoord Nederland en Omroep Zwart linkse bolwerken?

Hoe wil je een breed aanbod en geluid garanderen als we één omroep hebben? Moet ledenaantal de maatstaf zijn of bijvoorbeeld kijkcijfers? Hoe kan een minderheidsonderwerp, niché markt bedient worden met kijkcijfers instrument? Zoveel vragen.

Mijn mening is dat de NPO best een breed scala aan geluiden biedt en ik denk dat dit goed is. Er zal vast wat gekaasschaft kunnen worden aan budgetten en aan het aantal omroeporganisaties, er zal vast een machtsmisbruikende directeur een schop gegeven kunnen worden, maar laten we de omroep aub een beetje in stand houden en niet teveel saneren omdat ze soms iets zeggen wat princes op de ert Wilders niet zint.

Natuurlijk zouden sommige thema’s best bij de commerciële omroep kunnen en zeker BNR bewijst dat hier ook ruimte is voor verdieping en actualiteit, maar als we het qua nieuws en actualiteiten op tv moeten hebben van Hart van Nederland, Shownieuws en VI, dan weet ik niet of ik dat een geweldig idee vind.
pi_213176129
Ik wil ook van de npo af. Volledig. Geldverslindend achterhaald orgaan en van schrikbarend lage kwaliteit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 12 april 2024 @ 06:50:47 #6
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213176143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 06:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik wil ook van de npo af. Volledig. Geldverslindend achterhaald orgaan en van schrikbarend lage kwaliteit.
Het enige dat van schikbarende kwaliteit is, is de commerciële televisie.
Gewoon een verbod op (televisie)reclame en we houden een paar zenders over met kwaliteit zonder eindeloze onderbrekingen.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  vrijdag 12 april 2024 @ 06:57:45 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213176153
beetje symbolpolitiek er gaat 860 miljoen naar toe.
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:05:48 #8
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_213176163
Ohja alle standpunten gaan de ijskast in bij de PVV, behalve als het over de NPO gaat _O-
Robert Moog died for our synths
pi_213176170
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 06:50 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Gewoon een verbod op (televisie)reclame en we houden een paar zenders over met kwaliteit zonder eindeloze onderbrekingen.
Commerciële televisie hoef je niet naar te kijken en ook niet aan mee te betalen. Al zenden ze 24 uur per dag een close up van een anus uit, het kan me niet schelen wat ze op de commerciële zenders uitzenden van hun eigen geld.

Een verbod op reclame, jij wil de NPO nog duurder maken dus....
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213176173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 06:57 schreef RamboDirk het volgende:
beetje symbolpolitiek er gaat 860 miljoen naar toe.
Ik denk dat we zo 15 miljard per jaar kunnen bezuinigen met allemaal "symboolpolitiek" waar maar X miljoen euro per jaar heen gaat.
pi_213176185
Wie onder de 30 heeft nog een televisieabonnement? En die paar succesvolle YouTube dingen die ze doen hoeven geen miljard te kosten. Ik zou de nos wil gaan missen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:22:08 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213176190
Goed idee, opheffen die handel
Je bent een waardeloze agent.
pi_213176191
quote:

[..]
Gewoon een verbod op reclame... @Danny hier is weer zo'n radicaal die fok failliet will.
pi_213176192
quote:

[..]
Het enige dat van schrikbarende kwaliteit is, is de commerciële televisie.
Zeg dat wel. De commerciële televisie is echt van rampzalige kwaliteit. Al die pulp van John de Mol. :')

De publieke omroep levert nog enigszins onafhankelijke, kritische en verdiepende televisie. Zou echt doodzonde zijn om dat in te leveren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213176197
NPO = linkse boomertv. Sterft vanzelf uit.
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:30:22 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213176213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De publieke omroep levert nog enigszins onafhankelijke, kritische en verdiepende televisie. Zou echt doodzonde zijn om dat in te leveren.
Helaas ook regelmatig wat dat nergens over gaat, of gewoon compleet uitgekauwd is na tig seizoenen, maar vermoedelijk is dat wel nodig om te kunnen blijven bestaan.

De sandwichformule; dat je de uitzendingen die ergens over gaan 'verpakt' tussen het zoveelste seizoen taarten bakken.
pi_213176214
Ik vind het echt schrikbarend hoeveel mensen van de publieke omroep af willen omdat de inhoud ze niet aanstaat. Dat is wat in landen als Hongarije, Belarus of Rusland gebeurt: kritische journalistiek monddood maken.

In Nederland mag de overheid zich wel met de aard maar niet met de inhoud van de programmering bemoeien dus dan de boel maar opdoeken. Geen goed idee. Er is voor iedere stroming plaats in de publieke omroep als je maar engzins achterban hebt. Er wordt door ongenuanceerde figuren altijd gewezen naar het zogenaamde linkse karakter van de publieke omroep, maar wat te denken van Ongehoord Nederland of de Telegraafomroep WNL ? Ook de langer bestaande omroepen zijn lang niet allemaal links te noemen (EO, Tros, KRO/NCRV, etc).
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:33:02 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213176223
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:31 schreef recursief het volgende:
Ik vind het echt schrikbarend hoeveel mensen van de publieke omroep af willen omdat de inhoud ze niet aanstaat. Dat is wat in landen als Hongarije, Belarus of Rusland gebeurt: kritische journalistiek monddood maken.

In Nederland mag de overheid zich wel met de aard maar niet met de inhoud van de programmering bemoeien dus dan de boel maar opdoeken. Geen goed idee. Er is voor iedere stroming plaats in de publieke omroep als je maar engzins achterban hebt. Er wordt door ongenuanceerde figuren altijd gewezen naar het zogenaamde linkse karakter van de publieke omroep, maar wat te denken van Ongehoord Nederland of de Telegraafomroep WNL ? Ook de langer bestaande omroepen zijn lang niet allemaal links te noemen (EO, Tros, KRO/NCRV, etc).
En op Sophie & Jeroen na, domineren conservatieve en/of rechtse omroepen de dagelijkse talkshows.
pi_213176243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:30 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Helaas ook regelmatig wat dat nergens over gaat, of gewoon compleet uitgekauwd is na tig seizoenen, maar vermoedelijk is dat wel nodig om te kunnen blijven bestaan.

De sandwichformule; dat je de uitzendingen die ergens over gaan 'verpakt' tussen het zoveelste seizoen taarten bakken.
Ik denk dat entertainment nodig is om adverteerders te trekken, en om ervoor te zorgen dat het nog een beetje leuk blijft om naar de publieke omroep te kijken. En sommige vormen van entertainment sluiten vaak heel kritisch bij de actualiteit aan. Denk aan bijvoorbeeld Even Tot Hier. Hersenloze copy-pastetelevisie zonder inhoud als "The Masked Singer" kan dan lekker op de commercielen blijven.
pi_213176251
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Wie onder de 30 heeft nog een televisieabonnement? En die paar succesvolle YouTube dingen die ze doen hoeven geen miljard te kosten. Ik zou de nos wil gaan missen.
Ik! En van de mensen die ik ken die geen televisieabbo hebben betaalt een vrij groot deel voor NPO Plus om te kunnen streamen :P
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:37:21 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213176258
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:35 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik denk dat entertainment nodig is om adverteerders te trekken, en om ervoor te zorgen dat het nog een beetje leuk blijft om naar de publieke omroep te kijken. En sommige vormen van entertainment sluiten vaak heel kritisch bij de actualiteit aan. Denk aan bijvoorbeeld Even Tot Hier. Hersenloze copy-pastetelevisie zonder inhoud als "The Masked Singer" kan dan lekker op de commercielen blijven.
Daarvan vind ik het ook heel goed dat het er is.

Maar bij bijvoorbeeld Heel Holland Bakt zap ik na het zoveelste seizoen weg. De seizoenen zijn amper uit elkaar te houden. Ik realiseer me wel dat je de grote aantallen liefhebbers nodig hebt, om ook Tegenlicht of Zembla of zo te kunnen maken.
pi_213176310
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Daarvan vind ik het ook heel goed dat het er is.

Maar bij bijvoorbeeld Heel Holland Bakt zap ik na het zoveelste seizoen weg. De seizoenen zijn amper uit elkaar te houden. Ik realiseer me wel dat je de grote aantallen liefhebbers nodig hebt, om ook Tegenlicht of Zembla of zo te kunnen maken.
Er is voor elk wat wils. Ik denk dat niemand elk programma leuk vindt. Maar als ik langs de commercielen zap zie ik vooral een eenvormige homogene soort pulptelevisie. En als een format daar een keer een succes is dan kun je ervan uitgaan dat het de komende jaren nog in allerlei verschillende variaties uitgemolken wordt. Dan liever de publieke omroep.

En een ander verschil met de commercielen is dat sluikreclame op de publieken niet is toegestaan. De adverteerders op de commercielen bepalen deels of soms zelfs grotendeels de inhoud van de programma's in ruil voor een zak met geld. Weg objectiviteit.
pi_213176338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Zeg dat wel. De commerciële televisie is echt van rampzalige kwaliteit. Al die pulp van John de Mol. :')

Dit. De kracht van ons stelsel is ook de diversiteit, dus van ON tot BNN tot EO tot VPRO. Dat er programma’s komen die je anders (op commerciële) niet ziet. Dat je verdieping hebt en niet alles om de kijkcijfers hoeft te laten gaan.

Dat er dingen anders moeten is duidelijk, je moet je afvragen of bv een boer zoekt vrouw er thuishoort. Maar als je alleen commerciële overhoudt zou dat pas echt een nieuwe versimpeling zijn van onze samenleving .
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:53:24 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213176342
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:05 schreef Gehenna het volgende:
Ohja alle standpunten gaan de ijskast in bij de PVV, behalve als het over de NPO gaat _O-
Hoe meer mensen hun dosis actualiteit van VI halen, hoe meer stemmen dat de PVV oplevert. Cruciale stap in hun toekomstige succes, zoals gerrymandering in districtenstelsels.
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:56:18 #25
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213176356
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gewoon een verbod op reclame... @:Danny hier is weer zo'n radicaal die fok failliet will.
Fok heeft geen reclame, gelukkig.
  vrijdag 12 april 2024 @ 07:57:38 #26
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213176365
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:53 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Hoe meer mensen hun dosis actualiteit van VI halen, hoe meer stemmen dat de PVV oplevert. Cruciale stap in hun toekomstige succes, zoals gerrymandering in districtenstelsels.
Dat SBS-debat van verleden jaar kwam ook deels uit de koker van VI, en heeft idd de PVV een flink steuntje in de rug gegeven.
pi_213176388
Ik wil liever van X af, in heel de EU.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:01:19 #28
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213176391
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Beïnvloedingsplatforms zijn het echte probleem, inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rostrup op 12-04-2024 08:14:46 ]
pi_213176419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:01 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Beïnvloedingsplaforms zijn het echte probleem, inderdaad.
De desinformatie en het gescheld aldaar vind ik zorgelijk voor de vorming van opinie. Wat betreft NPO mag er best een zender minder. Zat programma's die naar de commercielen kunnen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_213176477
NPO houden, RTL 4 en SBS6 wegflikkeren :Y
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:10:36 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213176492
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:57 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat SBS-debat van verleden jaar kwam ook deels uit de koker van VI, en heeft idd de PVV een flink steuntje in de rug gegeven.
Is overigens een kenmerk van de meest schadelijke partijen. Ik ben benieuwd of hij de bezuinigingsdreiging ook gaat gebruiken tegen omroepen die hem niet zinnen.
pi_213176526
is wel een vieze inteeltbende aan het worden
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:19:36 #33
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213176582
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Je bent de R vergeten. :P

Edit; desalniettemin heb je wél een punt wat dat voormalige Twitter betreft. Ik ben alleen niet zo van verbieden.

[ Bericht 5% gewijzigd door thedeedster op 12-04-2024 08:31:37 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:25:34 #34
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213176644
Dure sportrechten horen niet van belastinggeld betaald te worden, daarnaast minder amusement, meer docu's en veel minder managers.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213176699
Waarom niet eenzelfde model als in Engeland met de BBC.
Verder heeft de PVV wel gelijk natuurlijk, dat de NPO niet neutraal is. Ik vind het vreemd dat NSC zich zo hardmaakt voor de NPO.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:50:54 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213176770
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Verder heeft de PVV wel gelijk natuurlijk, dat de NPO niet neutraal is. Ik vind het vreemd dat NSC zich zo hardmaakt voor de NPO.
Als je communiceert dat je terug wilt naar twee netten, dan veronderstellen de meeste mensen dat je dan ook het budget gaat verlagen. Lijkt me niet meer dan logisch.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213176780
quote:
De publieke omroep hoeft niet neutraal te zijn, wel objectief. Of misschien zelfs dat niet.

Dit zijn de omroepen waar de NPO uit bestaat:

Dat is bepaald geen neutrale eenheidsworst.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:57:26 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213176805
Ja ergens is het niet gek dat de PVV niet zo'n fan is van de npo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213176815
quote:
Hoe zie je die neutraliteit precies voor je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213176828
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Geertje is niet anders dan alle andere megalomane alleenheersers die kritische vragen maar vervelend vinden en daarom de boel maar willen verbieden of afschaffen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213176836
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geertje is niet anders dan alle andere megalomane alleenheersers die kritische vragen maar vervelend vinden en daarom de boel maar willen verbieden of afschaffen.
Niet voor niets dat hij nooit verschijnt bij actualiteitenprogramma's: geen vervelende vragen hoeven te beantwoorden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:15:46 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213176927
quote:
16s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
POWNED, ON, WNL en MAX zijn halve PVV-bolwerken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:19:25 #43
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213176953
quote:
NSC kanaliseert de woede van de boze burger die niet kan relativeren of dingen vanuit een ander perspectief bekijken slechts. Ze zijn er zelf geen onderdeel van. Dus zien zij wel dat de NPO behoorlijk pluriform is.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:21:21 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213176967
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
POWNED, ON, WNL en MAX zijn halve PVV-bolwerken.
WNL is vooral heel erg VVD, en Max werkt erg goed voor mensen met de klassieke CDA-mentaliteit. Maar daar kan je tegenwoordig ook veel stemmers op BBB en NSC onder scharen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:24:18 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213176989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]
WNL is vooral heel erg VVD, en Max werkt erg goed voor mensen met de klassieke CDA-mentaliteit.
WNL is VVD inderdaad, maar die zijn de PVV bepaald niet ongunstig gezind, net als dat MAX ook zeer PVV-vriendelijk is. Je ziet simpelweg de verrechtsing van de samenleving terug in het veranderde omroeplandschap en in die zin zou je zelfs kunnen stellen dat het model 'werkt' .
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213176999
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]
WNL is vooral heel erg VVD, en Max werkt erg goed voor mensen met de klassieke CDA-mentaliteit. Maar daar kan je tegenwoordig ook veel stemmers op BBB en NSC onder scharen.
WNL is gewoon de Telegraaf op radio en tv.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 12-04-2024 13:52:13 ]
  vrijdag 12 april 2024 @ 09:27:26 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213177009

[ Bericht 100% gewijzigd door Eightyone op 12-04-2024 14:46:50 ]
pi_213177329
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 07:48 schreef recursief het volgende:

[..]
Er is voor elk wat wils. Ik denk dat niemand elk programma leuk vindt. Maar als ik langs de commercielen zap zie ik vooral een eenvormige homogene soort pulptelevisie. En als een format daar een keer een succes is dan kun je ervan uitgaan dat het de komende jaren nog in allerlei verschillende variaties uitgemolken wordt. Dan liever de publieke omroep.

En een ander verschil met de commercielen is dat sluikreclame op de publieken niet is toegestaan. De adverteerders op de commercielen bepalen deels of soms zelfs grotendeels de inhoud van de programma's in ruil voor een zak met geld. Weg objectiviteit.
Er is voor elk wat wils? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Er zijn grote groepen in de samenleving die helemaal niet ervaren dat de NPO er ook voor hun is. De enigen die concluderen dat er voor elk wat wils is zijn de mensen die door de npo op hun wenken bediend worden.
pi_213177354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 09:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is voor elk wat wils? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Er zijn grote groepen in de samenleving die helemaal niet ervaren dat de NPO er ook voor hun is. De enigen die concluderen dat er voor elk wat wils is zijn de mensen die door de npo op hun wenken bediend worden.
Lul niet zo dom, WNL en Ongehoord Nederland zijn óók publieke omroep. 2 Domrechtse omroepen. Daar zou jij je toch thuis moeten voelen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213177359
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 08:53 schreef recursief het volgende:

[..]
De publieke omroep hoeft niet neutraal te zijn, wel objectief. Of misschien zelfs dat niet.

Dit zijn de omroepen waar de NPO uit bestaat:
[ afbeelding ]

Dat is bepaald geen neutrale eenheidsworst.
En ze zijn niet neutraal en ook niet objectief.

Zoals die mevrouw van de PVV terecht opmerkte in het debat: ongehoord Nederland is nog nooit op een prime time slot geprogrammeerd terwijl andere aspirant omroepen dat wel krijgen.

Op papier is er een pluriforme omroep, in de praktijk worden onwelgevallige omroepen op maandagochtend half 9 geprogrammeerd en is het voor de rest een deugende eenheidsworst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')