abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 april 2024 @ 16:05:31 #91
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_213170720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat als iemand zegt dat hij/zij iets niet kan, dat men diegene dan maar eens (richting autoriteiten en sociale organisaties) bewijst dat hij/zij dat wel niet kan.
Zie zo. Fixed.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  donderdag 11 april 2024 @ 16:15:19 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213170790
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dan moet ze naar zo'n arts gaan waardoor hele straten in Amsterdam een gehandicaptenparkeervergunning hebben.
In Amsterdam heeft iedereen toch een beperking?
  donderdag 11 april 2024 @ 16:18:51 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213170820
Wat een volk hier, beschamend. Geen enkel begrip, empathie of voordeel van de twijfel gunnen (de schaarse uitzonderingen daargelaten).

‘Ik ken drie mensen met diabetes en die kunnen allemaal prima traplopen.’ Ja, en de mensen met diabetes bij wie de klachten dusdanig verslechteren dat tenen of voeten afgezet moeten worden? Die zijn er ook. Je kunt ook bedenken dat mevrouw gezien haar achtergrond misschien niet altijd de beste medische behandeling heeft gehad, waardoor ze er met haar diabetes al slechter aan toe is (blijvende schade) en/of op termijn kan verwachten dat haar mobiliteit achteruit zal gaan.

‘Kinderen kunnen toch de boodschappen dragen?’ Ja, dat is een goede situatie. Laat moeder maar in huis blijven en de kinderen mantelzorgen.

‘Als ze slecht kan traplopen, dan kan ze dat toch wel aantonen.’ Ja, want een Syrische vluchteling weet natuurlijk prima de weg om zo’n medische verklaring voor elkaar te krijgen. Er is daarin natuurlijk geen cultuur- en/of taalbarrière.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 11 april 2024 @ 16:21:45 #94
503174 CofyFerkeert
Professioneel Koffieleut
pi_213170842
Doei dan, voor jullie 100 anderen
pi_213170918
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:18 schreef Lienekien het volgende:
Wat een volk hier, beschamend. Geen enkel begrip, empathie of voordeel van de twijfel gunnen (de schaarse uitzonderingen daargelaten).

‘Ik ken drie mensen met diabetes en die kunnen allemaal prima traplopen.’ Ja, en de mensen met diabetes bij wie de klachten dusdanig verslechteren dat tenen of voeten afgezet moeten worden? Die zijn er ook. Je kunt ook bedenken dat mevrouw gezien haar achtergrond misschien niet altijd de beste medische behandeling heeft gehad, waardoor ze er met haar diabetes al slechter aan toe is (blijvende schade) en/of op termijn kan verwachten dat haar mobiliteit achteruit zal gaan.

‘Kinderen kunnen toch de boodschappen dragen?’ Ja, dat is een goede situatie. Laat moeder maar in huis blijven en de kinderen mantelzorgen.

‘Als ze slecht kan traplopen, dan kan ze dat toch wel aantonen.’ Ja, want een Syrische vluchteling weet natuurlijk prima de weg om zo’n medische verklaring voor elkaar te krijgen. Er is daarin natuurlijk geen cultuur- en/of taalbarrière.
Och jee, waren alle medewerkers uit de omvolkingsindustrie weer te druk met de jonge mannen? Was vluchtelingenwerk weer geen vluchtelingenwerk aan het doen maar te druk met lobbyen voor nog meer belastinggeld?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_213171184
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
In dit geval zou het niet moeilijk hoeven te zijn om aan te tonen dat je vanwege health issues bepaalde dingen niet kan. Helemaal als je er wat moeite voor doet. Als je het niet aan kan tonen moet je ook niet gaan klagen dat andere partijen je maar meteen op je woord geloven.
Hoe moet men daar dan moeite voor doen? Ieder mens weet toch zelf wel hoe het eigen lichaam zich voelt bij inspanningen? Andere mensen voelen dat toch niet?
pi_213171309
quote:

Dus iedereen zomaar op de mooie bruine ogen geloven! :Y Goed plan! ^O^
pi_213171314
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoe moet men daar dan moeite voor doen? Ieder mens weet toch zelf wel hoe het eigen lichaam zich voelt bij inspanningen? Andere mensen voelen dat toch niet?
Dus iedereen zomaar op de mooie bruine ogen geloven! ;)
pi_213171383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:08 schreef ToT het volgende:

[..]
Dus iedereen zomaar op de mooie bruine ogen geloven! ;)
Gewoon redelijk blijven is al voldoende. Jij zou het toch ook niet prettig vinden om te moeten wonen op een berg zonder lift, zodat je via een lange trap de dagelijkse boodschappen naar boven moet zien te sjouwen.
  donderdag 11 april 2024 @ 17:21:27 #100
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_213171458
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij zou het toch ook niet prettig vinden om te moeten wonen op een berg zonder lift, zodat je via een lange trap de dagelijkse boodschappen naar boven moet zien te sjouwen.
Wel goed voor de conditie hè. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_213171459
quote:

[..]
Gewoon redelijk blijven is al voldoende. Jij zou het toch ook niet prettig vinden om te moeten wonen op een berg zonder lift, zodat je via een lange trap de dagelijkse boodschappen naar boven moet zien te sjouwen.
Tja ze komen hier als vluchteling en moeten blij zijn dat ze überhaupt iets krijgen waar het gezin in past.
Mevrouw zegt zelf dat ze geen trap wil lopen en een ander huis wil hebben, maar dat is volgens de OP niet medisch onderbouwd.
Er is een schreeuwend tekort aan betaalbare huurwoningen en vrijwel niemand wil die trappen op sjouwen.
Vanaf nu altijd maar zeggen dat je last van de knieën, heupen of suikerziekte hebt en de woningbouw maar opzadelen met naar een oplossing voor jou te zoeken? Is dat eerlijk?

"Ja m'n eksterogen doen zo'n zeer als ik moet traplopen, dit kan gewoon ÉCHT niet voor mij hoor, vreselijk! Zoek maar wat anders waar ik zo vanuit de auto naar binnen kan wandelen! En graag voor een groot gezin dus!"
pi_213171673
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 16:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Als trap lopen niet gaat benoem je dat bij de dokter en die onderzoekt je dan. Als je echt issues hebt kan zo'n dokter dus prima als getuige dienen om aan te geven dat je de waarheid spreekt. Gebaseerd op daadwerkelijk onderzoek.

Dat dat uitgespeld moet worden joh
pi_213171702
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als trap lopen niet gaat benoem je dat bij de dokter en die onderzoekt je dan. Als je echt issues hebt kan zo'n dokter dus prima als getuige dienen om aan te geven dat je de waarheid spreekt. Gebaseerd op daadwerkelijk onderzoek.

Dat dat uitgespeld moet worden joh
Maar hij wil juist dat degene die het verhaal aanhoort die mevrouw gewoon op haar woord moet geloven en dat de bewijslast niet bij haar zou moeten liggen.
Degenen die haar die appartement aanbieden moeten juist bewijzen dat ze geen suikerziekte heeft, of dat haar suikerziekte haar niet dusdanig belemmert dat ze die trappen niet zou kunnen lopen.
Dan zou je haar dus enorm moeten aantasten in haar privacy door haar voortdurend door een peperdure privédetective in de gaten te laten houden om haar te betrappen op dat ze toch traploopt of zo.

En dat voor iedereen die een huis weigert om wat voor reden dan ook.
pi_213171718
quote:

Redelijk naïef imo. Die lui weten als de beste hoe het systeem hier in NL werkt; weten er vaak meer af dan daadwerkelijke Nederlanders. Of beter gezegd; ze kennen de mensen ervoor. Ze weten prima welke procedures aan te spannen om toch nog een poging te krijgen hier in NL. Je gaat me niet vertellen dat ze dan niet weten dat ze bij de dokter langs kunnen gaan voor een medische verklaring.
pi_213171742
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Redelijk naïef imo. Die lui weten als de beste hoe het systeem hier in NL werkt; weten er vaak meer af dan daadwerkelijke Nederlanders. Of beter gezegd; ze kennen de mensen ervoor. Ze weten prima welke procedures aan te spannen om toch nog een poging te krijgen hier in NL. Je gaat me niet vertellen dat ze dan niet weten dat ze bij de dokter langs kunnen gaan voor een medische verklaring.
Sterker nog; hij trekt direct de conclusie dat de schuld bij degenen ligt die dit gezin dat appartement hebben aangeboden: het feit dat zij niet medisch kan onderbouwen dat ze door haar suikerziekte geen trap kan lopen, kan ALLEEN maar verklaard worden met dat die aanbieders haar niet verteld hebben dat ze ff een brieffie bij de dokter moest halen.
Ik ben heel benieuwd hoe dat gesprek gegaan is:
"Ik kan niet traplopen door mijn suikerziekte."
[Men kijkt haar 3 seconden aan om met het papiertje te komen.]
"Goed, weigering dus; je wordt het AZC uit getrapt met je hele gezin!"
pi_213171776
Al die asielzoekers hebben allemaal reuma, astma en diabetes... De zieligheidsindustrie wordt met de paplepel ingegoten daar.
pi_213171885
quote:

[..]
En ze zal de eerste asielzoeker zijn met een taal- en cultuurbarrière.. ;( er is op azc’s genoeg hulp hoor. Vluchtelingenwerk helpt maar al te graag. En als de situatie echt zo schrijnend was dat ze niet kan traplopen zouden er heus ook wel medewerkers zijn geweest die haar elke dag zien strugglen die hier een stokje voor gestoken hadden.

Plus, wat te denken van dat nieuwsbericht een paar maanden geleden en die familie zit dus nu in een hotel? :D Wat voor werking denk je dat daar vanuit gaat, die mensen zijn ook niet achterlijk.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:11:31 #108
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213171955
quote:

Die kinderlijke naïviteit.
Zorgwekkend.
Zeer zorgwekkend.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:17:27 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213172000
quote:

[..]
Niet helemaal.

Gewoon "vrijwilligers" die deze mensen helpen. Ik zie het ook vaak in de buurt van Amsterdam CS; mensen met allemaal zielige borden in het Nederlands. Dat vijftig meter iemand met precies hetzelfde bord zit, ja, dat is voor de kniesoren die daar op letten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:19:35 #110
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213172022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Niet helemaal.

Gewoon "vrijwilligers" die deze mensen helpen. Ik zie het ook vaak in de buurt van Amsterdam CS; mensen met allemaal zielige borden in het Nederlands. Dat vijftig meter iemand met precies hetzelfde bord zit, ja, dat is voor de kniesoren die daar op letten.
Wel dom, inderdaad. Iedereen weet dat de voertaal in Amsterdam Engels is. Het Nederlands is daar afgeschaft.
(de rest van Nederland volgt over niet al te lange tijd).
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:20:27 #111
182233 thedeedster
pi_213172029
quote:

[..]
Talloze ouden van dagen krijgen hulp van hun kinderen. Dat kan nu ook.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 11 april 2024 @ 18:21:08 #112
182233 thedeedster
pi_213172033
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:19 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Wel dom, inderdaad. Iedereen weet dat de voertaal in Amsterdam Engels is. Het Nederlands is daar afgeschaft.
(de rest van Nederland volgt over niet al te lange tijd).
Scherp. ;)
pi_213172075
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:21 schreef ToT het volgende:

[..]
Tja ze komen hier als vluchteling en moeten blij zijn dat ze überhaupt iets krijgen waar het gezin in past.
Redelijke eisen stellen aan vluchtelingen is zeker teveel gevraagd?
pi_213172085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Niet helemaal.

Doet me denken aan m'n vakantie in Cambodja. Heb je ladingen meisjes en vrouwen met een baby in de armen van: "Do you see this baby? Her mother died! Can you please buy milk for the baby in this shop here?"
En dan willen ze melkpoeder. Uiteraard de grootste pot van het duurste merk, en dan kijken ze je met van die puppy-oogjes aan zodat je niet kan weigeren.
Je halve bankrekening gaat stuk aan zo'n pot melkpoeder voor die baby te kopen en zodra je je kont keert, geven ze die pot terug aan de winkelier met wie ze de opbrengst uit jouw portemonnee onderling verdelen.
pi_213172099
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Redelijke eisen stellen aan vluchtelingen is zeker teveel gevraagd?
Zoals een briefje van de dokter waarop staat: "Mevrouw kan niet traplopen"?
pi_213172103
_O- Welnee, dat is natuurlijk VEEL te veel gevraagd! :D
  donderdag 11 april 2024 @ 18:30:00 #117
182233 thedeedster
pi_213172109
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:26 schreef ToT het volgende:

[..]
Doet me denken aan m'n vakantie in Cambodja. Heb je ladingen meisjes en vrouwen met een baby in de armen van: "Do you see this baby? Her mother died! Can you please buy milk for the baby in this shop here?"
En dan willen ze melkpoeder. Uiteraard de grootste pot van het duurste merk, en dan kijken ze je met van die puppy-oogjes aan zodat je niet kan weigeren.
Je halve bankrekening gaat stuk aan zo'n pot melkpoeder voor die baby te kopen en zodra je je kont keert, geven ze die pot terug aan de winkelier met wie ze de opbrengst uit jouw portemonnee onderling verdelen.
Als dit meer oplevert dan een baan, dan klopt er iets niet.
pi_213172120
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 18:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Als dit meer oplevert dan een baan, dan klopt er iets niet.
In Cambodja? Zo'n pot kost meerdere tientjes. Ik weet dat in de Filipijnen een dagloon vaak een eurootje of 6 is en in Cambodja zal het vast niet heel anders zijn.
Elke avond 1 toerist oplichten en je harkt je geld binnen!
Uiteraard vallen er meer onschuldige toeristen op een avond voor deze truc.
pi_213172123
Volkomen terechte beslissing als er geen medisch bewijs is voor de vermeende klachten van de vrouw.
pi_213172124
Die vrouw uit de ouderlijk macht zetten. Kinderen naar een pleeggezin en zij op straat.

Zij wist wat de risico’s waren wanneer zij een woning weigerde hiermee stelt zij haar kinderen aan hoog risico vast namelijk dakloos zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')