Denk wel dat dit nog steeds op gaat. Maar goed, voor mijn vakanties in de zomer met de kinderen was ik afgelopen jaren inclusief reis er naar toe ruim minder dan 2000¤ kwijt voor met zn vieren. Voor mn verre reis was ik 7000¤ kwijt met zn vier (reis, verblijf, treinkaarten en 2 pretparken). Ik denk idd niet dat Japan veel duurder was geweest in het hoogseizoen, maar ik kan me dat niet ieder jaar veroorloven dus toch maar een camping tussendoor volgend jaar.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.
Maar eej, ik ben oud he dus dit is alweer 10 jaar geleden.
Dat is nog steeds zoquote:Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ik vond juist de verre reizen niet duurder in het hoogseizoen, sterker nog wij waren voor New York destijds minder kwijt dan mijn broer die met zijn gezin naar Frankrijk ging.
Ik ben anders ook wel geschrokken van de prijzen in europa hoor. All in vliegen met een kleine is belachelijk en dan zitten wij ergens half september te kijken.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:35 schreef exode het volgende:
Ja, maar Zuid Europa is wel next level he. Daar willen wij sowieso niet heen in de zomer, maar dat zijn echt wel topprijzen.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik ben anders ook wel geschrokken van de prijzen in europa hoor. Vliegen met een kleine is belachelijk en dan zitten wij ergens half september te kijken.
Wordt nu gewoon een auto vakantie met veel tussen stops naar het zuiden. Wat overigens ook een godsvermogen kost als je 2 kamers wil hebben
Helemaal gaan wanneer we willen zit er ook niet helemaal in door ons werk maar we kunnen zeker nog buiten de schoolvakanties om iets doen. Ik denk dat er nog 1 grote reis in het vat zit, als we dat kunnen betalen. Ik ben nu al aan het kijken naar Japan/Florida/Vietnam/Peru/Komen vast nog meer opties bijquote:Op donderdag 11 april 2024 12:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ver weg in het hoogseizoen valt idd mee qua prijs (vergeleken met laagseizoen, en hoogseizoen naar zuid Europa). Maar er zijn ook veel gebieden waar je in de zomer liever niet naar toe gaat qua weer. (Temperatuur en regenseizoen).
Wij waren voor 16 dagen Disney World Florida in de meivakantie 2023 in totaal ¤13.000 kwijt voor 5 personen, alles bij elkaar opgeteld.
Maar Majo, als hij in oktober 4 wordt kun je dus nog tot oktober 2025 op vakantie gaan wanneer je wil, en ik raad je aan daar zeker gebruik van te maken. Wij zijn ook vlak voordat de oudste 5 werd nog even buiten de vakantie weg geweest.
Zo heeft iedereen z'n manier van reizenquote:Op donderdag 11 april 2024 13:58 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het bewonderenswaardig dat jullie de hele wereld overvliegen met jullie kinderen... het trekt mij en mijn gezin zó niet. Ik vind reizen ongelooflijk vermoeiend (al vind ik het ook heel leuk) en ik kan me echt niet voorstellen dat het mijn wagenzieke kinderen een succes kan zijn. Ik vind het dan vooral idioot veel geld en gedoe. Maar ik geniet wel mee van jullie :-D
Volgend jaar gaan wij denk ik voor het eerst wat verder dan NL/Be met de caravan, ik denk dat we in gaan zetten op scandinavië en dan op max. 2 plekken.
Ja jij moest er zonodig 2 tegelijkquote:Op donderdag 11 april 2024 22:19 schreef Kyara het volgende:
Ik heb nu voor hun 10e verjaardag een citytripje gedaan (2x Parijs en 1x Londen) en dat is echt goed bevallen. Ik zou ook graag voor hun eindexamen een verre reis doen maar dat wordt budgettair is lastiger te plannen. Maar oudste ziet het wel zitten geloof ik.
Klinkt heerlijk!quote:Op donderdag 11 april 2024 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja jij moest er zonodig 2 tegelijk![]()
![]()
Maar op zich zou je misschien wel eerder kunnen beginnen met sparen en dan minder opzij zetten per maand. Dan is de eindstand wel hetzelfde maar over langer uitgesmeerd.
Ik heb straks 1800¤ uit te geven en dat is best wel ruim voor een trip. Afhankelijk van waarheen je gaat natuurlijk.
Mijn eerst volgende tripje is Berlijn in elk geval. Samen met een medefokkeren daarna Boedapest met mn moeder samen. Met de kinderen ga ik in de herfstvakantie een paar dagen naar Rome. In de zomer gaan we niet op vakantie.
Ik sta er hetzelfde inquote:Op donderdag 11 april 2024 20:02 schreef mignonne het volgende:
Reizen zit in mij. Ik hou er echt van en merk aan mijn kinderen dat in ieder geval de nieuwsgierigheid naar andere culturen en plekken er wel is.
Ieder zn eigen daar in. Als je het een verschrikking vindt dan vooral niet doenik geef relatief veel geld uit aan reizen, hoewel ik wel veel erg budget doe ook dus vaak verbaasd het mensen nog wel wat het uiteindelijk gekost heeft.
Maar ik geef dan weer nauwelijks geld uit aan kleding, uitgaan of electronica/spullen.
Ik geniet echt heel erg van het reizen samen met de kinderen. Samen op avontuur, heerlijk![]()
En alleen reizen vind ik ook echt heerlijk maar veel mensen gruwelen ervan. Niemand die aan mn hoofd zeurt dat zn voeten pijn doen. Alles zelf beslissen, zo lang of kort als je wil ergens blijven of plannen wijzigen, love it
Dat lijkt me lastig als je daarin niet op 1 lijn zit. En “grappig” dat de kinderen ook zo zijn, ik dacht dat vrijwel elk kind wel van avontuur zou houdenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:28 schreef Kyara het volgende:
Klinkt heerlijk Mignonne!
Ik zou dolgraag een verre reis met mijn gezin maken, maar ik denk dat ik er maar eentje meekrijg. Die met de auto naar een camping in Frankrijk al best wel een ding. die boeken we trouwens meestal in januari, nog ff de vroegboekkorting meepakken. Misschien dat ik ook wel een keer alleen naar IJsland ga of zo. Of een reisje met mijn oudste alleen maak. Die wil dolgraag naar Japan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |