Nou ja, het is wel al langer bekend dat het aantal m2 per bewoner van woningen in Nederland erg hoog is.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja dat samenwonen kan gezellig zijn maar zitten behoorlijke haken en ogen aan. Overigens raar dat dit beleid wordt want tot niet zo lang geleden verboden veel corporaties dit soort constructies.
Waarom kan dat niet in de woonkamer, als je alleen woont?quote:Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
Jep ook voor koophuizen. Dan kon de gemeente beslissen dat het huis wat je gekocht had moest delen of nog erger dat je er zelf niet in mocht wonen.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:23 schreef -XOR- het volgende:
Overigens werd bij de woningnood in de jaren 50 woningdeling ook van staatswege verplicht:
Daar moeten we ook mee stoppen. En-en. Nederland is niet vol. Nederland is inmiddels overvol. Het hele idee dat iedereen die maar claimt niet veilig te zijn in eigen land hier opgevangen moet worden is gewoon niet meer houdbaar. Niet in Nederland, niet in de EU, ook niet in de VS (waar ook de Democraten inmiddels voorzichtig beginnen te opperen dat het zo niet langer kan).quote:Op donderdag 11 april 2024 13:32 schreef Cilantro het volgende:
Sociale huurders krijgen dus straks verplicht een aantal van de heilig verklaarde nep-vluchtelingen in huis.
Je gaat toch niet in je woonkamer een bureau neerzetten? Dat ziet er niet uit.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet in de woonkamer, als je alleen woont?
Ok, jij bent er en je dochtertje met enige regelmaat. Voor wie is de 3de slaapkamer?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:14 schreef Cruzinats het volgende:
Ik heb ook een dochtertje die niet bij mij ingeschreven staat maar hier wel meerdere dagen per week is en een eigen kamertje heeft. Hebben Bente en Sterre samen dan meer recht op mijn 3-slaapkamer woning dan wij?
Hoe kom je erbij dat ik 4 kamer huis heb?quote:Op donderdag 11 april 2024 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als alternatief verhuizen naar een kleinere woning.
Het is natuurlijk van de gekke om als alleenstaande deels op kosten van de staat een huis met 4 slaapkamers te bewonen terwijl er meerdere gezinnen om staan te springen. Die weer niet in een studio kunnen.
De nationale discussie draait niet om jouquote:Op donderdag 11 april 2024 13:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik 4 kamer huis heb?
Dingdingding. Je hebt wellicht geen woonruimte, maar gaat toch door voor de koelkast!quote:Op donderdag 11 april 2024 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Punt is dat je dat al helemaal niet bij de (sociale) huurder in de schoenen kan schuiven. Maar dat is wél wat hier gebeurt. En wat iedere keer gebeurt, hoewel iedere keer in een andere vorm.
De (rijks)overheid faalt al decennia op het dossier wonen, maar zij wijzen het priemende beschuldigende vingertje richting (sociale) huurder:
- "scheefwoners"
- ouderen wonen te groot
- alleenstaanden wonen te groot
Etc.
En een hoop idioten gaan er nog in mee ook, en geven betreffende groep huurders inderdaad de schuld ipv de (rijks)overheid en hun falende dan wel niet bestaande woonbeleid
Die je wel moet delen.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Dingdingding. Je hebt wellicht geen woonruimte, maar gaat toch door voor de koelkast!
Hej .. kan jij anders niet even een 'FoK!-ers zoeken FoK!-ers voor woonruimte' subforum opzetten oid? Dan kunnen Whiskers2009 en ik elkaar vinden en samen gaan wonen.quote:
Ook niet om jouquote:Op donderdag 11 april 2024 13:57 schreef Adames het volgende:
[..]
De nationale discussie draait niet om jou
Ik heb daar een heel kundig mannetje voor!quote:Op donderdag 11 april 2024 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Hej .. kan jij anders niet even een 'FoK!-ers zoeken FoK!-ers voor woonruimte' subforum opzetten oid? Dan kunnen Whiskers2009 en ik elkaar vinden en samen gaan wonen.
Dan hadden ze in de afgelopen 20 jaar ook maar kleinere woningen en appartementen moeten bouwen. Er zijn jarenlang dure en grote wooneenheden gebouwd omdat er geroepen werd dat door het trickle up effect er vanzelf in het lagere segment ruimte zou komen...quote:Op donderdag 11 april 2024 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als alternatief verhuizen naar een kleinere woning.
Het is natuurlijk van de gekke om als alleenstaande deels op kosten van de staat een huis met 4 slaapkamers te bewonen terwijl er meerdere gezinnen om staan te springen. Die weer niet in een studio kunnen.
Wat gebeurt is, is gebeurt. De tijd kunnen we niet terugdraaien. De reden voor meer m2 per persoon komt overigens niet omdat de woningen groter zijn geworden (vergelijk maar eens een jaren 70 woning met wat er nu wordt gebouwd...), maar de gezinnen veel kleiner.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan hadden ze in de afgelopen 20 jaar ook maar kleinere woningen en appartementen moeten bouwen. Er zijn jarenlang dure en grote wooneenheden gebouwd omdat er geroepen werd dat door het trickle up effect er vanzelf in het lagere segment ruimte zou komen...
Wat ook natuurlijk erg gek is dat er sociale woningen zijn waar een huurder zit die er 30 jaar woont een huur van 400 betaald terwijl er bij nieuwe huurders stukken meer huur gevraagd wordt.
Dus als die alleenstaande die al 30 jaar daar woont nu 400 betaald voor dat huis en dan naar een kleine studio verhuist waar deze huurder dan opeens 700 euro voor mag aftikken. Dan denk je als huurder ook wel even na om dat toch niet te doen.
Meestal is het ook nog zo (hier in de buurt vooral) dat die (ex-)huurhuizen waar iemand dan 30 jaar in gewoond heeft, niet meer duurzaam te krijgen zijn door een woningbouwvereniging en als koophuis worden aangeboden.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Wat ook natuurlijk erg gek is dat er sociale woningen zijn waar een huurder zit die er 30 jaar woont een huur van 400 betaald terwijl er bij nieuwe huurders stukken meer huur gevraagd wordt.
Dus als die alleenstaande die al 30 jaar daar woont nu 400 betaald voor dat huis en dan naar een kleine studio verhuist waar deze huurder dan opeens 700 euro voor mag aftikken. Dan denk je als huurder ook wel even na om dat toch niet te doen.
@Cupfighterquote:Op donderdag 11 april 2024 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Dus geen jonge griet met een kerel van 50 ofzo.
Dat zou het animo van de heren anders direct vergroten!quote:Op donderdag 11 april 2024 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Ze verplichten toch niks?
Je kunt zelf kiezen om op zo'n deelwoning te reageren.
Neem aan dat de wbv wel een beetje rekening houdt met wie ze bijelkaar plaatsen.
Dus geen jonge griet met een kerel van 50 ofzo.
Dat lijkt me gelul. Er zal genoeg gerotzooid worden, maar lange relaties zijn waarschijnlijk minder populair.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:53 schreef Vvdjemoeder het volgende:
70% naar alleenstaanden wtf. Dames doen echt moeilijk dus ben niet de enige op tinder zonder succes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |