abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 april 2024 @ 16:34:47 #251
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213181455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 15:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het interesseert de Nederlandse politiek ook geen reet, die zijn alleen maar bezig met hun eigen baantjes en schnabbels.
Die huren niet en voelen de problemen dus niet.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213181830
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, of dat je kinderen dan EINDELIJK het huis uit kunnen na 10+ jaar wachtlijsten en dat je dan een brief krijgt dat je een vreemde moet toelaten als medehuurder. Echt, rot op. Ik wil gewoon net als iedereen midden in de nacht een broodje pindakaas smeren in mijn keuken in mijn blote tokus met een vreetkick door een jonko en dan door de paddo's per ongeluk in plaats daarvan de keukenkastjes insmeren met abrikozenjam terwijl The Grateful Dead op repeat staat en ik Nina Simone achterstevoren meezing.
*O*
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:15:58 #253
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213181841
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, of dat je kinderen dan EINDELIJK het huis uit kunnen na 10+ jaar wachtlijsten en dat je dan een brief krijgt dat je een vreemde moet toelaten als medehuurder. Echt, rot op. Ik wil gewoon net als iedereen midden in de nacht een broodje pindakaas smeren in mijn keuken in mijn blote tokus met een vreetkick door een jonko en dan door de paddo's per ongeluk in plaats daarvan de keukenkastjes insmeren met abrikozenjam terwijl The Grateful Dead op repeat staat en ik Nina Simone achterstevoren meezing.
tis dat ik al een chick heb, ander zou ik achter je aan gaan O+
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213181896
Side chick :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:26:26 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213181909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ze krijgen die spreidingswet mogelijk niet werkend, omdat ze nog geen woonruimte vorderen, op het moment dat het verder escaleert en de hotels en campings ook vol zitten kan dat nog volgen. Vorig jaar zijn er 60.000 woonruimtes geplanned om te bouwen en kwam er slechts 16.000 echt beschikbaar, circa een kwart. Als dit aan blijft houden maak ik het vorderen van woonruimtes nog wel mee.
laat ze maar gaan bouwen er zijn weilanden zat die beschikbaar komen

vorderen dat is iets van de duitsers , heel slecht woord
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213181912
Er zijn veel grote eengezinswoningen onder de sociale huurwoningen en die aan 1 iemand verhuren is toch ook best wel zonde van de ruimte?

Maar waarom screenen ze dan niet beter: geen alleenstaande in zo’n ruime eensgezinswoning. Juist alleen maar beschikbaar stellen voor gezinnen. En alleenstaanden in appartementen of kleinere woningen.
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:27:25 #257
323876 michaelmoore
pi_213181913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:48 schreef LXIV het volgende:
Onderbewoning is weer zo ‘n term waar je eerst nooit van gehoord had en die nu vaker zal verschijnen.
Dan wordt dit een probleem omdat er geen massa immigratie kan plaatsvinden bij teveel woningtekort en het bijbouwen ook vastloopt.
Dit ‘probleem’ zal dan bestreden gaan worden door extra belastingen voor mensen die ‘onderbewonen’, waardoor het voor sommigen onaantrekkelijk of onmogelijk wordt om nog zelfstandig in hun huis te wonen. Zo komt er dan woonruimte vrij met maar één doel: het verder opvoeren van massa-immigratie uit e derde wereld.
als je de PVV aan de absolute meerderheid wil helpen dan is dat de manier

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 12-04-2024 17:41:15 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:29:07 #258
323876 michaelmoore
pi_213181934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:41 schreef Rostrup het volgende:

[..]
En waarom is de woningmarkt compleet verneukt? Zou de bevolkingsgroei er iets mee te maken hebben?
omdat ouderen alleen in hun woning moeten bijven wonen van de VVD

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
S T E F B L O K V V D .
Stef die de bejaardenhuizen gesloten heeft en het wonen in recreatie woningen verboden heeft
De uitstroom is hierdoor gestaakt, dus de instroom ook
in 2040 zijn er 5 miljoen ouderen in nederland , de huidige generatie gaat 100 jaar oud worden

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 12-04-2024 19:00:40 ]
pi_213181972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 22:41 schreef Rostrup het volgende:

[..]
En waarom is de woningmarkt compleet verneukt? Zou de bevolkingsgroei er iets mee te maken hebben?
Ik denk dat het vooral politieke keuzes zijn. Zijn er in/vanaf de jaren 90 ook niet megaveel sociale huurwoningen voor een habbekrats verkocht aan mensen die er toen woonden?(Ooit eens ergens gelezen). Dat zorgt ook voor steeds minder aanbod en zoveel is en wordt er niet bijgebouwd. Dus jaaa, beperkte nieuwbouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2024 17:33:38 ]
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:36:24 #260
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_213182006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:48 schreef LXIV het volgende:
Onderbewoning is weer zo ‘n term waar je eerst nooit van gehoord had en die nu vaker zal verschijnen.
Dan wordt dit een probleem omdat er geen massa immigratie kan plaatsvinden bij teveel woningtekort en het bijbouwen ook vastloopt.
Dit ‘probleem’ zal dan bestreden gaan worden door extra belastingen voor mensen die ‘onderbewonen’, waardoor het voor sommigen onaantrekkelijk of onmogelijk wordt om nog zelfstandig in hun huis te wonen. Zo komt er dan woonruimte vrij met maar één doel: het verder opvoeren van massa-immigratie uit e derde wereld.
Het is ook wachten tot de eigenwoningbezitter aan de beurt is en zijn huis zal moeten delen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:37:40 #261
323876 michaelmoore
pi_213182018
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is ook wachten tot de eigenwoningbezitter aan de beurt is en zijn huis zal moeten delen.
Tja weilanden zijn heilig he

bouwen doen we alleen bedrijfsgebouwen vanwege de stikstof , geen woningen
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:38:16 #262
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_213182023
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ook als je alle boeren wegschopt blijft bijbouwen, op dit tempo, met deze prijzen, met deze immigratiestroom een heilloze weg.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 12 april 2024 @ 17:56:42 #263
323876 michaelmoore
pi_213182192
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ook als je alle boeren wegschopt blijft bijbouwen, op dit tempo, met deze prijzen, met deze immigratiestroom een heilloze weg.
iedereen , echt iedereen begint nu te schreeuwen om woningen
pi_213182513
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2024 12:13 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Er was geloof ik ook de push vanuit Brussel omdat ze dit zagen als een verkapte vorm van staatssteun.
Nee dat waren de sporthallen en investeringen in vogelaarwijken zijnde deab. Van Brussel hoefde dit zo niet.

Overigens krijgen de corporaties al sinds 1994 geen subsidie meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 12 april 2024 @ 18:45:57 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213182703
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat zal nooit rechtstreeks gebeuren. Maar het bezit van een eigen woning zal zo duur gemaakt worden dat het voor een aantal mensen aantrekkelijk of onvermijdelijk wordt dit te doen. Anderen betalen gewoon heel veel belasting, denk aan een bedrag gelijk aan ongeveer een hypotheek of huur. Dat wordt al aan gewerkt met afbouw HRA, instellen van steeds hoger HWF ( gaat per jaar 3% omhoog meen ik) en als klap op de vuurpijl het huis in box 3.
Als je dan 1200 euro wil betalen dan blijf je alleen in je eigen huis wonen. Maar mensen die dat niet kunnen nemen huurders. En dat zal dan als een gunst, een mazzeltje, aan deze mensen verkocht worden.. ‘kijk eens hoe soepel de overheid is… geeft je gewoon een kans om een je eigen huis te blijven terwijl je niet veel verdient.

Effectief is dit natuurlijk hetzelfde als mensen dwingen hun woning te delen. Maar het voelt heel anders.

Net zoals de Albert Heijn ook producten duurder kan maken als je je bonuskaart niet gebruikt. Dan zouden mensen boos worden. Dus wat doen ze? Ze maken producten sowieso duurder, en als je je bonuskaart gebruikt gaat het er af. Of dacht je dat ze verlies draaiden?
The End Times are wild
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:00:13 #266
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213182836
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 17:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

bouwen doen we alleen bedrijfsgebouwen vanwege de stikstof , geen woningen
Het zoveelste distributiecentrum heeft altijd voorrang, ookal trekt dat weer honderden extra werknemers uit Oost-Europa die ook weer ergens moeten wonen.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213183401
Grappig… 5 jaar geleden: ja, u woont in een te goedkope woning, u moet in een duurdere (gezinswoning) wonen.. ja maar ik ben alleen.. nee ja maar u verdient te veel..oké.. nu: ja u woont alleen in een gezinswoning, dat is eigenlijk best asocial.. ja maar.
  vrijdag 12 april 2024 @ 19:53:33 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213183510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:46 schreef Ondskapt het volgende:
Grappig… 5 jaar geleden: ja, u woont in een te goedkope woning, u moet in een duurdere (gezinswoning) wonen.. ja maar ik ben alleen.. nee ja maar u verdient te veel..oké.. nu: ja u woont alleen in een gezinswoning, dat is eigenlijk best asocial.. ja maar.
Als vrijgezel is een veel te dure studio eigenlijk de enige optie dan
The End Times are wild
pi_213183533
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Woning met iemand delen waar ik geen relatie mee heb, heb ik gedaan in mijn studententijd. Dat is 1 keer en nooit meer.

Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
met dit verschil dat je het dan deelt met volwassene, niet met een ander kind..

ik vind het voor sociale huur woningen niet een heel raar plan, zeker niet als er bv 2 personen in een 3 slaapkamer appartement worden gezet.
het is niet voor niks sociale huur
pi_213183550
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:00 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Het zoveelste distributiecentrum heeft altijd voorrang, ookal trekt dat weer honderden extra werknemers uit Oost-Europa die ook weer ergens moeten wonen.
moeten we wat doen aan dat we willen het gisteren al in huis hebben mentaliteit
pi_213183659
Dit kunnen ze gewoon niet maken
pi_213184045
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:55 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind het voor sociale huur woningen niet een heel raar plan, zeker niet als er bv 2 personen in een 3 slaapkamer appartement worden gezet.
Dus mensen die om wat voor reden niet kunnen of willen kopen. Kunnen volgens jou dus gewoon de tering krijgen?

Jij bent maar een simpele arbeider, ga jij maar lekker in een veredelde studentenhuis zitten. Voor jou geen recht op een eigen plekje wat je thuis kan noemen
  vrijdag 12 april 2024 @ 22:41:13 #273
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_213185749
Ik heb een (bijna) vrij koophuis, mijn kinderen zijn uitgevlogen. Ik heb nu een pleegkind en een weekend-logeerkind. Waarom zou ik de ongebruikte slaapkamers leeg laten als er ook iemand blij kan worden van de bedden die er staan?
Prrrrr
pi_213186389
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 22:41 schreef mspoez het volgende:
Ik heb een (bijna) vrij koophuis, mijn kinderen zijn uitgevlogen. Ik heb nu een pleegkind en een weekend-logeerkind. Waarom zou ik de ongebruikte slaapkamers leeg laten als er ook iemand blij kan worden van de bedden die er staan?
Wie zou je willen helpen dan?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 13 april 2024 @ 00:18:52 #275
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213186508
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 19:55 schreef mschol het volgende:

[..]
Wat dus veel meer inbreuk maakt op je privacy aangezien het niet je eigen familielid is maar iemand die gewoon als volwassene gaat doen waar hij zin in heeft en die jij niet kunt begrenzen.
quote:
Ik vind het wel een heel raar plan want je wordt gekoppeld aan een vreemde zonder dat jij daarvoor kiest en dat alleen omdat jij toch al onder die naaiende streep in de samenleving valt van niet kunnen kopen.

Zelfs al is het een normaal, beschaafd iemand, dan nog heb je er last van en wordt je beperkt in je privacy. Dus terwijl je kopende medeburger wel tot rust komt in zijn huis, zit jij altijd met iemand op je lip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')