quote:Op woensdag 10 april 2024 22:17 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Precies dit!
Een geboren limburger zal ook nooit een fries worden. Net zo min een Amsterdammer.
Johan geeft zelf toe dat hij niks van de achtergrond van deze man wist toen hij de opmerking maakte. Dus het is puur gebaseerd op zijn uiterlijk, daarom ook die opmerking over Suriname er achter aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:16 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Kerel vindt een geboren Afrikaan geen echte Fries...het is maar net welke criteria je daarvoor hanteert, maar ik vind dat nou niet zo racistisch. Kan wat kwetsend zijn misschien maar dat is wat anders.
Als de Nederlanders dat nou eerst eens zelf zouden doen. Ik zit nu weer op Radio 1 naar een programma te luisteren, waar je lid moet zijn van een community om mee te mogen doen aan events.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef DrDentz het volgende:
Wat is sws het nut van een Friese taal hebben? Spreek gewoon Nederlands in Nederland gvd
Ik ook. Maar soms slaat het door. Dan heb je een bejaarde zolderkamerautist, die een boek of woordenboek schrijft van een al decennia lang dood dialect.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ben ook voorstander van Fries. Ook van lokale dialecten. Zonde dat dat allemaal verdwijnt.
Ja, dat is nutteloos. Een dode taal of dialect krijg je niet meer tot leven. Het behouden van lokale dialecten zou wat mij betreft wel onderdeel van beleid moeten zijn.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik ook. Maar soms slaat het door. Dan heb je een bejaarde zolderkamerautist, die een boek of woordenboek schrijft van een al decennia lang dood dialect.
Ik wens ze succes met aangifte doenquote:Op donderdag 11 april 2024 10:31 schreef RipCity het volgende:
430 mensen zonder leven https://www.ed.nl/show/43(...)egen-talpa~a7ac8ae8/
Je ontkomt er niet aan dat woorden worden overgenomen uit het buitenland. Dat is altijd zo geweest. Een taal die niet veranderd is doodquote:Op donderdag 11 april 2024 10:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als de Nederlanders dat nou eerst eens zelf zouden doen. Ik zit nu weer op Radio 1 naar een programma te luisteren, waar je lid moet zijn van een community om mee te mogen doen aan events.
Ik wil Tina wel eens zien wanneer ze haar darm eruit poept.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:55 schreef Dutch_view het volgende:
1.054.000 kijkers, geen record dus.
Volgens Tina Nijkamp zager oud en slecht uit. Daar kun je het mee doen
Als er vanonder die zware sluiers met een zwaar Brabants accent "het leven is goed in m'n Brabantse land" gebromd zou worden, dan zou ik daar wel een onvergelijkelijk beeld bij kunnen hebben.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:56 schreef GezondRechts het volgende:
Ach, ach, ach wat vliegt de linkse woke-kerk hier weer gretig bovenop. En hoe onvergelijkt is men. Is een zwaar gesluierde islamitische vrouw geboren in Turkije en naar hier geadopteerd toen ze een paar maanden oud was en wonende in Breda en gehuld in een hijab een echte Brabantse of zouden de meesten daar een ander beeld bij hebben?
Tina Nijkamp Godinquote:Op donderdag 11 april 2024 09:55 schreef Dutch_view het volgende:
1.054.000 kijkers, geen record dus.
Volgens Tina Nijkamp zager oud en slecht uit. Daar kun je het mee doen
FOK!quote:Op woensdag 10 april 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik blijf wel een voorvechter van het Nederlands. Zonder het Nederlands ook geen Fok.
Awkward.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als de Nederlanders dat nou eerst eens zelf zouden doen. Ik zit nu weer op Radio 1 naar een programma te luisteren, waar je lid moet zijn van een community om mee te mogen doen aan events.
Deed je dit jaren geleden en er was niet zo een heisa. Nu woke-cultuur en de wereld is te klein. Totaal geen fan van Johan, maar onbewust verandert er veel wat je wel of niet meer mag zeggen.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:10 schreef Tasmaniak het volgende:
Ik ben geen fan van de eeuwige rechtse kroegpraat van Johan Derksen, maar dit is geen racisme. Het is lomp, meer niet.
Geloof ik niks van, je mag nu misschien wel meer zeggen dan vroeger. Johan zit ook nog steeds in dit prime-time programma. Het zou ook al helpen als hij eens wat zelfreflectie toont.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:43 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Deed je dit jaren geleden en er was niet zo een heisa. Nu woke-cultuur en de wereld is te klein. Totaal geen fan van Johan, maar onbewust verandert er veel wat je wel of niet meer mag zeggen.
Het verschil is wel dat er vroeger geen haan naar kraaide, behalve misschien een ingezonden brief in de krant. Nu wordt het enorm uitvergroot via allerlei social media en nieuws sites.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Geloof ik niks van, je mag nu misschien wel meer zeggen dan vroeger. Johan zit ook nog steeds in dit prime-time programma. Het zou ook al helpen als hij eens wat zelfreflectie toont.
Pardonquote:Op donderdag 11 april 2024 14:20 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat er vroeger geen haan naar kraaide, behalve misschien een ingezonden brief in de krant. Nu wordt het enorm uitvergroot via allerlei social media en nieuws sites.
Dit stokpaardje haalt Johan ook steeds aan. Dat iets vroeger 'mocht' of oogluikend werd toegestaan, betekent alleen niet dat het dan helemaal toppie is.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:43 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Deed je dit jaren geleden en er was niet zo een heisa. Nu woke-cultuur en de wereld is te klein. Totaal geen fan van Johan, maar onbewust verandert er veel wat je wel of niet meer mag zeggen.
Ook niet zo gek als het een van de best bekeken televisieprogramma's is en Johan zes keer de balkenendenorm verdient met dit soort uitlatingen.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:20 schreef Ronald het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat er vroeger geen haan naar kraaide, behalve misschien een ingezonden brief in de krant. Nu wordt het enorm uitvergroot via allerlei social media en nieuws sites.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |