Gozer hij deed een helequote:Op woensdag 10 april 2024 21:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Aan de andere kant zijn er ook weer heel veel mensen van kleur die keurig Fries/Nederlands/andere Europese taal spreken maar toch absoluut niet als Fries/Nederlands gezien willen worden.
Dat maakt de discussie ook wel weer wat ingewikkeld.
Nee als hij het niet meent hoeft het ook niet, maar hij doet nu net alsof hij geen excuses KAN aanbieden of dat het hypocriet is omdat hij het toen niet racistisch bedoelde. Maar dat is onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:52 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor zin dan? Dat is toch hypocriet als het geen oprechte excuses is.
Het is dan ook een verkrachterquote:Op woensdag 10 april 2024 21:52 schreef RipCity het volgende:
[..]
Idd zag weer tientallen beginnen over kaarsenrel en hem uitroepen tot verkrachter
Nou ja, hij zei dus dat die man niet voor de Friese taal hoeft op te komen omdat hij geen geboren Fries is en dat klopt ook gewoon hè. Maakt mij geen hol uit en vindt het een lompe opmerking, maar that's it! Verder niks racistisch aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan doe je dat dus op basis van kleur.
Hij zei dat hij geen geboren Fries is omdat hij dat zag aan zijn huidskleurquote:Op woensdag 10 april 2024 21:56 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Nou ja, hij zei dus dat die man niet voor de Friese taal hoeft op te komen omdat hij geen geboren Fries is en dat klopt ook gewoon hè. Maakt mij geen hol uit en vindt het een lompe opmerking, maar that's it! Verder niks racistisch aan.
Mooie dame hoor. Wel wat botox denk ik.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:56 schreef RipCity het volgende:
Die negerin achter Johan vermaakt zich opperbest
Strategisch geplaatstquote:Op woensdag 10 april 2024 21:56 schreef RipCity het volgende:
Die negerin achter Johan vermaakt zich opperbest
Zeggen we ook al tientallen jaren tegen die pauper Limburgersquote:Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef DrDentz het volgende:
Wat is sws het nut van een Friese taal hebben? Spreek gewoon Nederlands in Nederland gvd
Is toch mooi man, nog een stukje eigen cultuur.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef DrDentz het volgende:
Wat is sws het nut van een Friese taal hebben? Spreek gewoon Nederlands in Nederland gvd
Doge jo wol?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef DrDentz het volgende:
Behoud van cultuur.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:57 schreef DrDentz het volgende:
Liever Fries dan dat osso dollo bims meids gelul wat niets met Nederlands (of een afgeleide daarvan) te maken heeft.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is toch mooi man, nog een stukje eigen cultuur.
Ik blijf wel een voorvechter van het Nederlands. Zonder het Nederlands ook geen Fok.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Behoud van cultuur.
Als je redeneert zoals dat jij doet kun je je ook afvragen wat het nut is van een Nederlandse taal hebben? Wereldwijd spreekt bijna geen hond het.
Maar in Drenthe heb je toch ook niet al die naambordjes dubbel? Normaal doen moeten ze met hun dialectquote:Op woensdag 10 april 2024 22:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Behoud van cultuur.
Als je redeneert zoals dat jij doet kun je je ook afvragen wat het nut is van een Nederlandse taal hebben? Wereldwijd spreekt bijna geen hond het.
Daar staan de dorpsnamen gekerfd op een hunebed.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar in Drenthe heb je toch ook niet al die naambordjes dubbel? Normaal doen moeten ze met hun dialect
Fries is een taal.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:04 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar in Drenthe heb je toch ook niet al die naambordjes dubbel? Normaal doen moeten ze met hun dialect
Ja, ik ook. Ben ook voorstander van Fries. Ook van lokale dialecten. Zonde dat dat allemaal verdwijnt.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik blijf wel een voorvechter van het Nederlands. Zonder het Nederlands ook geen Fok.
Ik vind het smerig. Ook baklava enzo.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:06 schreef DrDentz het volgende:
Johan hard aan het proberen geen racist te zijn, vindt Turkse en Marokkaanse bakkers heel goed
Kun je toch gewoon goed vinden? Die bakkers werken tenminste voor hun centen. Kom er amper, maar prima verder. Je ziet er inderdaad ook zat Nederlanders.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:06 schreef DrDentz het volgende:
Johan hard aan het proberen geen racist te zijn, vindt Turkse en Marokkaanse bakkers heel goed
Ze werken in ieder geval harder dan de gemiddelde Hollander inderdaad. Maar ik vind het zoete troep.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon goed vinden? Die bakkers werken tenminste voor hun centen. Kom er amper, maar prima verder. Je ziet er inderdaad ook zat Nederlanders.
René bakt er al heel lang niets meer van.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:10 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik kijk niet meer dagelijks, doet René dit elke dag?
Ik vind het bij oude mensen wel leuk maar als jongeren dialect praten vind ik het achterlijkquote:Op woensdag 10 april 2024 22:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ben ook voorstander van Fries. Ook van lokale dialecten. Zonde dat dat allemaal verdwijnt.
Baklava vind ik ook smerig.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze werken in ieder geval harder dan de gemiddelde Hollander inderdaad. Maar ik vind het zoete troep.
Jij hebt liever van die kutstudenten die hun Nederlands larderen met minimaal 4 Engelse woorden per zin?quote:Op woensdag 10 april 2024 22:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik vind het bij oude mensen wel leuk maar als jongeren dialect praten vind ik het achterlijk
Ik niet. Vind het mooi als mensen dialect praten.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik vind het bij oude mensen wel leuk maar als jongeren dialect praten vind ik het achterlijk
Vreselijk inderdaad. Helemaal als Engelse woorden zo worden gebruikt dat duidelijk wordt dat degene die het zegt het Engelse woord niet eens begrijpt.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jij hebt liever van die kutstudenten die hun Nederlands larderen met minimaal 4 Engelse woorden per zin?
Zie mijn editquote:Op woensdag 10 april 2024 22:13 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Genoeg weer met al dat Fries!
Beter dan van die achterlijke Boer Harm figuren uit zuipketenquote:Op woensdag 10 april 2024 22:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jij hebt liever van die kutstudenten die hun Nederlands larderen met minimaal 4 Engelse woorden per zin?
Nee dit kan niet.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:45 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat hier racistisch aan is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |