SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.leven zoals het leven is
Wordt al moeilijk zat voor deze Oranje-selectie.quote:Op zaterdag 13 april 2024 17:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Eigenlijk best wel een leuke poule voor dit hele EK-concept.
Polen en Oostenrijk moet je toch kunnen verslaan lijkt me. Tweede in de poule worden is - op papier - beter dan poulewinnaar worden omdat je in de volgende ronde dan Slowakije / Oekraïne treft ipv Tsjechië / Turkije*quote:Op vrijdag 19 april 2024 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt al moeilijk zat voor deze Oranje-selectie.
Op papier zou het moeten kunnen maar het is allemaal zo broos bij dit Nederlands elftal.quote:Op maandag 22 april 2024 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Polen en Oostenrijk moet je toch kunnen verslaan lijkt me. Tweede in de poule worden is - op papier - beter dan poulewinnaar worden omdat je in de volgende ronde dan Slowakije / Oekraïne treft ipv Tsjechië / Turkije*
*er van uitgaande dat België en Portugal gewoon 1e worden in hun poule.
Heb jij Polen zien spelen de laatste jaren?quote:Op maandag 22 april 2024 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op papier zou het moeten kunnen maar het is allemaal zo broos bij dit Nederlands elftal.
Wat bedoel je met EK-conceptquote:Op zaterdag 13 april 2024 17:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Eigenlijk best wel een leuke poule voor dit hele EK-concept.
Op papier ? Broos ?quote:Op maandag 22 april 2024 18:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op papier zou het moeten kunnen maar het is allemaal zo broos bij dit Nederlands elftal.
En de bal is rond.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je de eerste wedstrijd tegen Polen punten laat liggen ( en dat zou zo maar kunnen ) , gaat het nog lastig worden en kan je zomaar na de poulefase naar huis.....
Het kan nog alle kanten op.quote:
Ik zat me later te bedenken. Als je de eerste wedstrijd van Polen wint, zet je gelijk een goede stap naar de volgende ronde,...quote:
Ik moet denken aan Michels na de eerste wedstrijd op EK-88. Nederland-Rusland 0-1. Dat ze erg goed hadden gespeeld en hij er nog alle vertrouwen in had. Hij bracht wel van Basten in tegen Engeland. Als Bosman tegen Rusland had gescoord waren we misschien nooit Europees kampioen geworden op dat toernooi.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zat me later te bedenken. Als je de eerste wedstrijd van Polen wint, zet je gelijk een goede stap naar de volgende ronde,...
Zo raar was het ook weer niet om van Basten op de bank te zetten, want volgens mij was die bijna het hele seizoen geblesseerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik moet denken aan Michels na de eerste wedstrijd op EK-88. Nederland-Rusland 0-1. Dat ze erg goed hadden gespeeld en hij er nog alle vertrouwen in had. Hij bracht wel van Basten in tegen Engeland. Als Bosman tegen Rusland had gescoord waren we misschien nooit Europees kampioen geworden op dat toernooi.
Het is sowieso niet de makkelijkste poule. Maakt het wel leuker.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:32 schreef hhh38 het volgende:
Oostenrijk is erg goed de laatste tijd onder Rangnick, kan nog lastig worden om die onder je te houden.
Polen 0 punten gok ik maatquote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is sowieso niet de makkelijkste poule. Maakt het wel leuker.
Het clubvoetbal stelt er niks meer voor. Is het buiten Polen, buiten Lewa, ook zo triest qua spelers?quote:
Morgen is de selectie bekendmaking.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het clubvoetbal stelt er niks meer voor. Is het buiten Polen, buiten Lewa, ook zo triest qua spelers?
We zullen alles op alles moeten zetten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:32 schreef hhh38 het volgende:
Oostenrijk is erg goed de laatste tijd onder Rangnick, kan nog lastig worden om die onder je te houden.
Bovendien zijn er geen makkelijke tegenstanders op dit niveau....quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is sowieso niet de makkelijkste poule. Maakt het wel leuker.
In Nederland is het ook niet veel soeps.....quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het clubvoetbal stelt er niks meer voor. Is het buiten Polen, buiten Lewa, ook zo triest qua spelers?
Klopt. Zowel buiten als in Nederland. Dit is duidelijk één van de mindere lichtingen en periode. We zijn de afgelopen 40 jaar wel verwend geweest voor een "klein landje. Eigenlijk niet de afgelopen 40 jaar. Meer vanaf 1984 tot 2014.quote:Op woensdag 29 mei 2024 02:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
In Nederland is het ook niet veel soeps.....
6 punten voor Nederland, je bent nog positief ingesteld.quote:Op woensdag 29 mei 2024 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Voorspellingen:
Zondag 16 juni 2024
15:00 Polen v Nederland (Hamburg) 0-2
Maandag 17 juni 2024
21:00 Oostenrijk v Frankrijk (Düsseldorf) 1-2
Vrijdag 21 juni 2024
18:00 Polen v Oostenrijk (Berlijn) 1-1
21:00 Nederland v Frankrijk (Leipzig) 1-2
Dinsdag 25 juni 2024
18:00 Nederland v Oostenrijk (Berlijn) 1-0
18:00 Frankrijk v Polen (Dortmund) 0-0
Dat hele 'we kunnen er niets van' of 'dit is het slechtste Oranje ooit' sfeertje is wel een beetje overdreven ook.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
6 punten voor Nederland, je bent nog positief ingesteld.
Mee eens, ik denk dat we qua selectie wel degelijk (veel) beter zijn dan Polen en Oostenrijk. Ik denk dat Nederland dus ook 2e moet kunnen worden in deze poule.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat hele 'we kunnen er niets van' of 'dit is het slechtste Oranje ooit' sfeertje is wel een beetje overdreven ook.
In 1990 haalden we de tweede ronde met 3 punten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
6 punten voor Nederland, je bent nog positief ingesteld.
https://www.nu.nl/ek-voet(...)s-zonder-mbappe.htmlquote:Een week voor de start van het EK stelde titelfavoriet Frankrijk teleur met een doelpuntloos gelijkspel tegen Canada. Bondscoach Didier Deschamps vindt het zorgwekkend dat zijn ploeg zo moeizaam speelde zonder Kylian Mbappé in de basis.
Mbappé had woensdag in de oefeninterland tegen Luxemburg een bloeduitstorting aan zijn knie opgelopen. De sterspeler van de Fransen kon daardoor zondag tegen Canada hooguit een kwartier spelen. In de 74e minuut kwam hij binnen de lijnen voor Marcus Thuram.
Grote zorgen zijn er in het Franse kamp niet om de fitheid van Mbappé. De kersverse aanvaller van Real Madrid zei na de wedstrijd dat het "heel goed" met hem gaat. Deschamps benadrukte dat hij geen risico met zijn beste speler heeft genomen.
De bondscoach erkende wel dat de afwezigheid van Mbappé in de basisploeg zijn weerslag op Frankrijk had. "Het is duidelijk dat het team, met of zonder Kylian, anders is", zei Deschamps op zijn persconferentie. "Zijn kwaliteiten staan buiten kijf."
Frankrijk kon een week voor de eerste EK-wedstrijd tegen Oostenrijk geen indruk maken tegen Canada. Oranje won vrijdag nog met 4-0 van de Canadezen. "Vanavond was een tegenslag", zei Deschamps. "Dat is goed. Dit maakt ons bewust van wat ons op het EK te wachten staat."
Na de eerste wedstrijd tegen Oostenrijk speelt Frankrijk volgende week vrijdag tegen het Nederlands elftal (aftrap 21.00 uur in Leipzig). Daarna wacht nog een duel met Polen (25 juni). Frankrijk stelde de afgelopen edities teleur op het EK. In 2000 won de wereldkampioen van 2018 voor het laatst de Europese titel.
Nederland kan beter 2e worden in de poule, krijgen ze daarna waarschijnlijk Slowakije of Oekraïne.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:04 schreef byah het volgende:
Op basis van de laatste wedstrijden hebben ze nog kans op winst van Frankrijk. Ik gok op een eerste plaats in de poule en er dan tegen Tsjechie, Georgie of Turkijke eruit.
Kein gelul, fußallen!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nederland kan beter 2e worden in de poule, krijgen ze daarna waarschijnlijk Slowakije of Oekraïne.
Dat zijn wel een stelletje tegen polen zeg. Straks eens kijken. Eerst WK-74 op NPO1.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:01 schreef Nober het volgende:
Persconferencie om 16:15 met bondscoach Michał Probierz en Bartosz Slisz (Atlanta United)
Coman en Upamecano (beiden FC Bayern München) om 16:00
Eerder vandaag:
Nogmaals de Franse persconferentiequote:BERLIJN - De Poolse bondscoach Michal Probierz snapt niet waarom Ronald Koeman twijfelt of Robert Lewandowski echt wel zo geblesseerd is dat hij zondag het duel met Oranje op het EK moet missen.
„Ik ken Koeman niet persoonlijk”, zei hij op een persconferentie over zijn Nederlandse collega. „Dus het is moeilijk voor mij om te zeggen hoe hij denkt. Maar Robert speelt zondag zeker niet. En als Koeman dat niet gelooft, dan moet hij FC Barcelona bellen.”
De 35-jarige Lewandowski liep maandag een spierblessure op in het gewonnen oefenduel met Turkije (2-1). Die blessure leek aanvankelijk mee te vallen maar Probierz kwam dinsdag met slecht nieuws. „We doen er alles aan zodat Robert in de tweede wedstrijd, tegen Oostenrijk, kan spelen”, zei de bondscoach van Polen.
Slag om de arm Ronald Koeman
Koeman hield eerder op woensdag een slag om de arm toen hem naar de situatie rond Lewandowski werd gevraagd. „Ik heb het gehoord, maar ik weet niet of het allemaal waar is. Ik heb altijd twijfels. We zien het zondag wel”, zei hij op een persconferentie. „Het mag duidelijk zijn dat Lewandowski een hele belangrijke speler is voor Polen. Hij heeft geloof ik 150 interlands gespeeld en scoort heel veel. Maar nogmaals, we zien het zondag wel.”
Polen is zonder Arkadiusz Milik naar Duitsland gekomen. De oud-Ajacied liep vrijdag een blessure op tijdens het oefenduel met Oekraïne. Karol Swiderski en Pawel Dawidowicz zijn ook niet ongeschonden uit het oefenduel met Turkije gekomen. Volgens de medische staf van Polen is het onduidelijk of ze tegen Nederland kunnen spelen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-barcelona-bellen
Wanneer was de laatste derby? Vroeger was het ieder jaar. In de jaren 89/90 ook in en voor toernooien.quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:07 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat er n achtste finale Nederland-Belgie aankomt![]()
Toch nog niet zo lang geleden in de Nations League waar Oranje twee keer wonquote:Op donderdag 13 juni 2024 07:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste derby? Vroeger was het ieder jaar. In de jaren 89/90 ook in en voor toernooien.
Nu je het zegt. Ik heb er een paar in het stadion meegemaakt. België is een vies land en kutvolk.quote:Op donderdag 13 juni 2024 07:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Toch nog niet zo lang geleden in de Nations League waar Oranje twee keer won![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)voor-duel-met-oranjequote:Ook zorgen bij Frankrijk: Mbappé niet op training
Ook Frankrijk, eveneens een tegenstander van Oranje in de groepsfase van dit EK, kampt met de nodige afwezigen. Op de donderdagtraining ontbrak sterspeler Kylian Mbappé zonder dat daarvoor een reden werd gegeven. Kingsley Coman was er ook niet, hij is verkouden.
Bondscoach Didier Deschamps is zelf ook niet helemaal fit, melden Franse media. Middenvelder Aurélien Tchouaméni, die herstelt van een blessure aan zijn linkervoet, en verdediger Ibrahima Konaté trainden individueel.
NOSquote:De Poolse selectie werkt de laatste training voor het duel met Oranje komende zondag niet af in het Volksparkstadion. De grasmat verkeert volgens de Polen niet in een beste staat. Daarom blijft de ploeg van bondscoach Michal Probierz in Hannover, waar ze tijdens het toernooi verblijven.
Ook het Nederlands elftal traint niet in Hamburg. Maar niet vanwege het veld. De ploeg van Ronald Koeman traint in het AOK stadion in Wolfsburg.
Veld blijkt er vorige week nieuw in te zijn gelegd:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
NOS
Opmerkelijk.. veld slecht door regenval of..?
quote:Veld Volksparkstadion vlak voor duel Oranje vervangen
Eerder meldden we al dat de Poolse selectie heeft besloten om niet te trainen in het Volksparkstadion. De Polen zeggen dat het veld waarop zondag het duel met Oranje wordt gespeeld niet in al te goede staat verkeert. Acht dagen geleden is er een nieuw veld in het stadion van HSV gelegd.
Daarom belden we even met Wim Leffelaar, grasmeester van FC Utrecht. "Als je acht dagen voor de start van het toernooi een veld moet vervangen is dat niet ideaal natuurlijk. Ik hoorde het ook, en ik schrok er wel een beetje van: gebeurt dit nou alweer? We hebben de afgelopen toernooien ook al verschrikkelijke velden gezien, in Zuid-Afrika, in Brazilië. Maar dit is Duitsland. Dan verwacht je toch dat de velden op niveau zijn."
Leffelaar: "Een nieuw veld heeft toch zeker wel minimaal twee weken nodig om goed te hechten in de ondergrond. Dit is wel kort dag zo."
Toch plaatst hij een kanttekening. "Het kán wel. Wij hebben bij Utrecht ook een keer 48 uur na het leggen van de mat gespeeld. Dat moest zo, maar het is niet ideaal."
'Op het randje'
Het hangt af van veel factoren, zegt hij. "De temperatuur, het weer. Vooral het weer. Dat doet gekke dingen de laatste tijd. Stel er valt morgen 40 mm regen, dan heb je wel echt een probleem. Dat kan heel lelijk uitpakken. Dan blijft er water op staan. Die gesneden graszoden hebben toch best lang op elkaar in vrachtwagens gelegen. De grond klinkt dan heel erg in. Ja, dit is allemaal erg op het randje, voor mijn gevoel."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |