Oeh, mooie kans om de laatste gaten in m'n schema te vullenquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:01 schreef Madhouse11 het volgende:
17 april om 10:00 uur is er nog een laatste kaartverkoop. Daarna kun je vanaf half mei nog tickets proberen te (ver)kopen via de resale.
Waar is dat? Ik overnacht daar ergens in de buurt, wel fijn om te weten waar ik vooral niet moet komen in het donkerquote:Op vrijdag 12 april 2024 15:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik had in de haast een p-plek gereserveerd bij een hotel langs de metrolijn, maar zag later dat de reviews vernietigend waren. Het kwam er op neer dat het een onveilig, crimineel en ronduit gevaarlijke plek was. Zeker geen plek waar ik's avonds laat met mijn kinderen nog heen wil.
Saint Denisquote:Op vrijdag 12 april 2024 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar is dat? Ik overnacht daar ergens in de buurt, wel fijn om te weten waar ik vooral niet moet komen in het donker
Ah, daar heb ik ook al mindere verhalen over gehoord. Ik zit gelukkig dichter op het centrum. Schijnt ook niet de beste plek te zijn, maar beter dan de buitenwijken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Saint Denis
Reviews van het hotel, maar dus ook vaak commentaar over de onveilige omgeving. Ik sla deze over.
https://www.tripadvisor.c(...)_France.html#REVIEWS
Ik ga nu maar eens uitzoeken of er iets beters te vinden is langs de metrolijnen die Stade de France aandoen. Met de andere bezoekers meelopen richting Stade de France doe ik dan liever dan ergens parkeren in Saint Denis.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, daar heb ik ook al mindere verhalen over gehoord. Ik zit gelukkig dichter op het centrum. Schijnt ook niet de beste plek te zijn, maar beter dan de buitenwijken.
Buiten de stad overnachten en dan per trein naar het stadion een optie? Het is best goed bereikbaar per trein, daar heb ik zelf ook al de nodige research naar gedaan voordat de keuze viel op zo veel mogelijk per fiets.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik ga nu maar eens uitzoeken of er iets beters te vinden is langs de metrolijnen die Stade de France aandoen. Met de andere bezoekers meelopen richting Stade de France doe ik dan liever dan ergens parkeren in Saint Denis.
Zou een optie zijn, maar wordt wel omslachtig. Ik heb een huisje geboekt rond Lille van 5 tot 9 augustus. Dan zou ik de 6e laat nog richting Parijs moeten gaan, overnachten en dan met de trein richting het stadion. Het makkelijkste is toch om op één dag heen en weer te gaan. Nog even verder puzzelen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buiten de stad overnachten en dan per trein naar het stadion een optie? Het is best goed bereikbaar per trein, daar heb ik zelf ook al de nodige research naar gedaan voordat de keuze viel op zo veel mogelijk per fiets.
Gaan ze kilometerslang de oevers van de Seine afzetten?quote:Op woensdag 17 april 2024 21:11 schreef core2duo het volgende:
10 nachten in Parijs, mijn favoriete stad. Op een aantal dagen een evenement of wedstrijd op het programma:
26 juli Openingsceremonie
27 juli Zwemmen
28 juli Rugby à sept
5 augustus Atletiek
6 augustus Volleybal + atletiek
8 augustus Atletiek
Tussendoor nog 5 nachten Bordeaux.
Er worden trouwens nog steeds kaarten verkocht, en de prijzen zijn over het algemeen beter dan in de eerste verkooprondes. Openingsceremonie kun je trouwens alleen volgen als je een ticket koopt (de gratis plaatsen zijn voor de lokale bevolking), maar sowieso al een hele happening om die dag in Parijs te zijn.
Ja, dat gaan ze inderdaad doen, er wordt veel beveiliging ingezet. Er is ook een plan B, mocht het risico op een aanslag onverhoopt te groot zijn.quote:Op woensdag 17 april 2024 21:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gaan ze kilometerslang de oevers van de Seine afzetten?
De metro in Parijs is toch prima te doen?quote:Op woensdag 10 april 2024 11:22 schreef Nattekat het volgende:
Plan is om per elektrische fiets Parijs rond te gaan, want ov ga ik echt niet vertrouwen in Frankrijk
Onder normale omstandigheden wel ja, zo is de overnachtingsplek ook strategisch uitgekozen om makkelijk met het ov te kunnen. Maar dit is toch even andere koek, en niet alles waar ik wezen moet is even goed bereikbaar heb ik al gezien.quote:Op donderdag 18 april 2024 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De metro in Parijs is toch prima te doen?
De metro's zullen toch wel rekening houden met de enorme stroom extra toeristen in de stad? In Londen 2012 was dit geweldig geregeld met extra diensten en amper wachttijd, ook al moesten we toen naar uithoeken van de stad.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden wel ja, zo is de overnachtingsplek ook strategisch uitgekozen om makkelijk met het ov te kunnen. Maar dit is toch even andere koek, en niet alles waar ik wezen moet is even goed bereikbaar heb ik al gezien.
Daar ga ik ook wel van uit, maar dan heb ik sowieso al hogere verwachtingen van Londen dan van Parijs. Het kan heel goed zijn, dan ga ik er ook zeker gebruik van maken, maar ik wil er tegelijkertijd niet volledig van afhankelijk zijn.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De metro's zullen toch wel rekening houden met de enorme stroom extra toeristen in de stad? In Londen 2012 was dit geweldig geregeld met extra diensten en amper wachttijd, ook al moesten we toen naar uithoeken van de stad.
De metro van Parijs is fantastisch, ik snap je scepsis niet.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar ga ik ook wel van uit, maar dan heb ik sowieso al hogere verwachtingen van Londen dan van Parijs. Het kan heel goed zijn, dan ga ik er ook zeker gebruik van maken, maar ik wil er tegelijkertijd niet volledig van afhankelijk zijn.
De metro's op de populaire lijnen rijden heel vaak per uur, en misschien tijdens de Spelen ook nog eens extra.quote:Op donderdag 18 april 2024 10:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden wel ja, zo is de overnachtingsplek ook strategisch uitgekozen om makkelijk met het ov te kunnen. Maar dit is toch even andere koek, en niet alles waar ik wezen moet is even goed bereikbaar heb ik al gezien.
Los daarvan is fietsen sowieso een stuk makkelijker en vaak sneller
Alleen voor het kanoën is de afstand te groot.
Ik wel, dat heet Nattekrant zijn.quote:Op donderdag 18 april 2024 11:24 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De metro van Parijs is fantastisch, ik snap je scepsis niet.
Een hele dikke bankrekening.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:25 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga twee dagen naar atletiek. Ik heb nog geen hotel. Iemand tips?
Je ziet de hotel prijzen al flink zakken. Nog even geduld en je kunt een prima hotel scoren verwacht ik.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:25 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga twee dagen naar atletiek. Ik heb nog geen hotel. Iemand tips?
Aanstaande donderdag een nieuwe ronde tickets op paris24.orgquote:Op zondag 26 mei 2024 20:01 schreef nils7 het volgende:
Ik zou wel willen, waar kan je kaartjes regelen?
Ik ben 10-17 augustus in Disneyland. Kan nog net de laatste twee dagen dus.
Ik zag dat kano enzo vlakbij is
Kaartjes op het resale platform voor 55 euro. Dat valt wel mee.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:01 schreef nils7 het volgende:
Ik zou wel willen, waar kan je kaartjes regelen?
Ik ben 10-17 augustus in Disneyland. Kan nog net de laatste twee dagen dus.
Ik zag dat kano enzo vlakbij is
2 finalekaarten atletiek voor 7 augustus voor 85 per stuk gespot. Dat zijn dan gelijk de enige twee in die prijscategorie. Ook beachvolleybal voor 55 gezien. Roeifinales ook voor 55. Dameshandbal finale voor 99.Finales teakwondo voor 104. Dus inderdaad; goed zoeken en er is best iets leuks te vinden nog.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:22 schreef Madhouse11 het volgende:
De resale is ook al een paar weken open, daar worden veel kaarten aangeboden die niet meer op de gewone site beschikbaar zijn. Kwestie van veel kijken en hopen dat je mooie, goedkope kaarten kan scoren.
https://ticket-resale.paris2024.org/searchresults.htm
Top!quote:Op maandag 15 juli 2024 16:44 schreef Nattekat het volgende:
https://www.iledefrance-m(...)etail/paris2024-pass
Voor zeer weinig geld oneindig met al het ov in Parijs.
Fijn!quote:Op maandag 15 juli 2024 16:44 schreef Nattekat het volgende:
https://www.iledefrance-m(...)etail/paris2024-pass
Voor zeer weinig geld oneindig met al het ov in Parijs.
Boogschieten lijkt me heel relaxed om een tijdje te volgen, maar zie je denk ik wat minder goed. Tafeltennis kun je, denk ik, heel goed volgen en lijkt me gaaf om te zien hoe bizar snel dat gaat. Mijn gok is dat roeien minder leuk is omdat je maar een heel klein deel van de 2km kunt zien, en bij boksen moet je maar net in kunnen schatten wie het goed doet of niet (dat zou ik totaal niet kunnen, is het gelijk minder leuk).quote:Op dinsdag 16 juli 2024 18:50 schreef hhh38 het volgende:
We hebben nog wat gaatjes in ons schema en ik zie dat er nog aardig wat betaalbare dingen op het resale platform staan. Iemand ervaring met de volgende sporten, wil wel weten welke live een beetje leuk zijn: boogschieten, tafeltennis, waterpolo, boksen, roeien?
Op basis van TV kom ik ongeveer tot dezelfde inschatting. Bij boogschieten ligt het ook aan de positie denk ik. Van achter de atleten heb je denk ik een mooi beeld.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boogschieten lijkt me heel relaxed om een tijdje te volgen, maar zie je denk ik wat minder goed. Tafeltennis kun je, denk ik, heel goed volgen en lijkt me gaaf om te zien hoe bizar snel dat gaat. Mijn gok is dat roeien minder leuk is omdat je maar een heel klein deel van de 2km kunt zien, en bij boksen moet je maar net in kunnen schatten wie het goed doet of niet (dat zou ik totaal niet kunnen, is het gelijk minder leuk).
Maar geen real-life ervaring, helaas
Ja die pakketten zijn helemaal niet zo'n geweldige deal geweest. De voetbalwedstrijd die we hebben interesseert eigenlijk niet veel mensen, maar we krijgen hem toch niet verkocht dus we gaan maar gewoon.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het trouwens heel goed geregeld met de tickets, ook de resale. Je kan echt wel voor heel schappelijke prijzen medaillewedstrijden meemaken. Valt me echt heel erg mee.
Ik baalde eerst dat ik in de eerste ronde uitgeloot (met die verplichte pakketdeals) uitgeloot was, maar blijkt onterecht. Waar mijn collega voor een poulewedstrijd hockey, een ochtendsessie atletiek en een waterpolowedstrijd flink geld heeft neergelegd kon ik betrekkelijk makkelijk zelf mijn programma samenstellen.
Dat is ook zo. Maar ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan. Er zijn zelfs nog D- Categorie voor de avondsessie atletiek te verkrijgen. Halve finales hockey met (waarschijnlijk) Nederland ook nog gewoon voor 45 euro te koop. Dat zijn geen bedragen waar je stijl van achterover valt. Of veel moeite hoeft voor te doen.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja die pakketten zijn helemaal niet zo'n geweldige deal geweest. De voetbalwedstrijd die we hebben interesseert eigenlijk niet veel mensen, maar we krijgen hem toch niet verkocht dus we gaan maar gewoon.
Maar goed, je kan alsnog iets bijkopen nu natuurlijk.
Dat is ook pas heel recent. Ik moest in februari echt jagen om dingen binnen te slepen, terwijl het gisteren voor het oprapen lag. Zelfs toen onmogelijke sporten als klimmen en beachvolleybal waren plots betaalbaar.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan. Er zijn zelfs nog D- Categorie voor de avondsessie atletiek te verkrijgen. Halve finales hockey met (waarschijnlijk) Nederland ook nog gewoon voor 45 euro te koop. Dat zijn geen bedragen waar je stijl van achterover valt. Of veel moeite hoeft voor te doen.
Dat is waar natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is ook pas heel recent. Ik moest in februari echt jagen om dingen binnen te slepen, terwijl het gisteren voor het oprapen lag. Zelfs toen onmogelijke sporten als klimmen en beachvolleybal waren plots betaalbaar.
Je gaat niet 2 weken van tevoren nog heel die trip plannen, dus logisch dat de vraag afneemt.
Dan zou ik daar moeten werken, nehquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:22 schreef PotjeSambal het volgende:
@:Nattekat als redacteur Sport van the dutch website FOK! ben je niet fully press licensed?slecht geregeld door Danny.
Ok, dat kan nog wel.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:53 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Als fotojournalist. Dagelijks ff twee kiekjes
Ja ik baal nu wel dat we zo vroeg gaan. Leuk die atletiek kaartjes die betaalbaar zijn, maar dan ben ik al lang weer in Nederlandquote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo makkelijk zou gaan. Er zijn zelfs nog D- Categorie voor de avondsessie atletiek te verkrijgen. Halve finales hockey met (waarschijnlijk) Nederland ook nog gewoon voor 45 euro te koop. Dat zijn geen bedragen waar je stijl van achterover valt. Of veel moeite hoeft voor te doen.
Ik heb ook een pakket en als ik terugkijk, was dat geen goede deal. Je moest geheid sporten kiezen waar je niet direct in was geïnteresseerd. Er werd echt angst voor schaarste gecreëerd.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja die pakketten zijn helemaal niet zo'n geweldige deal geweest. De voetbalwedstrijd die we hebben interesseert eigenlijk niet veel mensen, maar we krijgen hem toch niet verkocht dus we gaan maar gewoon.
Maar goed, je kan alsnog iets bijkopen nu natuurlijk.
Welk onderdeel/welke ronde van het klimmen?quote:Op donderdag 18 juli 2024 10:36 schreef Nattekat het volgende:
Beachvolleybal en sportklimmen zijn hier binnen
Schema is wel redelijk gevuld nu.
Finale van boulder & lead van de mannen.quote:Op zondag 21 juli 2024 00:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welk onderdeel/welke ronde van het klimmen?
Ik heb me laten vertellen dat het stukje tussen Gare du Nord en het station voor het stadion het minst fijn is. En dan vooral rond de ringweg en ten noordwesten van Gare du Nord.quote:Op zondag 21 juli 2024 09:31 schreef Zwansen het volgende:
Ik zag het al eerder in dit topic voorbij komen, maar welke plekken in Parijs wil je uit veiligheidsoogpunt echt vermijden? Wij hebben nog kaarten voor atletiek kunnen krijgen, maar dat is om 22:00 afgelopen en we hebben dan nog geen hotel.
Lijkt me goed om dan ergens een hotel te nemen waar je als gezin niet direct beroofd wordt.
Die 900 is voor de openingsceremonie?quote:Op zondag 21 juli 2024 00:36 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ik heb ook een pakket en als ik terugkijk, was dat geen goede deal. Je moest geheid sporten kiezen waar je niet direct in was geïnteresseerd. Er werd echt angst voor schaarste gecreëerd.
En nu op het laatste moment worden atletieksessies voor een vriendenprijsje verkocht. Toegegeven, dan heb je wel minder goede zitplaatsen. Gok zomaar dat er ook nog kaartjes voor de openingsceremonie zijn voor 90 euro. Ik heb zelf een kaartje voor categorie C (900 euro). Prima zo, ben zo al helemaal gek van Parijs :-)
Boh, heel gaaf. Véél meer open ook dan de vrouwen, dus waarschijnlijk ook echt spannend.quote:Op zondag 21 juli 2024 09:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Finale van boulder & lead van de mannen.
Klopt, voor de openingsceremonie. Categorie A is 2700 euro, categorie B 1600 euro en dat loopt vervolgens af naar 900, 250 en 90 euro. Leuk dat jullie er ook bij zijn, bij atletiek :-)quote:Op zondag 21 juli 2024 10:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Die 900 is voor de openingsceremonie?
Op de website van Stade de France kan je virtueel kijken welke plek je hebt. Wij zitten lange zijde, vrij bovenaan. Dat zijn op het eerste gezicht prima plekken voor die prijs.
Arrondissement 10 (in de buurt van Gare du Nord en Gare de l'Est), al zit ik daar zelf een nacht voor teveel geldquote:Op zondag 21 juli 2024 09:31 schreef Zwansen het volgende:
Ik zag het al eerder in dit topic voorbij komen, maar welke plekken in Parijs wil je uit veiligheidsoogpunt echt vermijden? Wij hebben nog kaarten voor atletiek kunnen krijgen, maar dat is om 22:00 afgelopen en we hebben dan nog geen hotel.
Lijkt me goed om dan ergens een hotel te nemen waar je als gezin niet direct beroofd wordt.
Pittig prijsje, maar supergaaf om mee te maken natuurlijk.quote:Op zondag 21 juli 2024 14:13 schreef core2duo het volgende:
[..]
Klopt, voor de openingsceremonie. Categorie A is 2700 euro, categorie B 1600 euro en dat loopt vervolgens af naar 900, 250 en 90 euro. Leuk dat jullie er ook bij zijn, bij atletiek :-)
Voor de finale 400 meter horden op 8 augustus had ik in een later stadium nog een kaartje bijgekocht (categorie C, dus een goede prijs).
Damn Kano is de 10de als we aan komen, is 10 minuten rijden van Disney maar is helaas precies afgelopen als we aan komen.quote:Op woensdag 29 mei 2024 22:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Kaartjes op het resale platform voor 55 euro. Dat valt wel mee.
[..]
2 finalekaarten atletiek voor 7 augustus voor 85 per stuk gespot. Dat zijn dan gelijk de enige twee in die prijscategorie. Ook beachvolleybal voor 55 gezien. Roeifinales ook voor 55. Dameshandbal finale voor 99.Finales teakwondo voor 104. Dus inderdaad; goed zoeken en er is best iets leuks te vinden nog.
Nog niets betaalbaars voor het baanwielrennen, helaas
Ik ben ook echt heel blij dat dat gelukt is, waren enorm lastige kaartjes om te krijgenquote:Op zondag 21 juli 2024 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, heel gaaf. Véél meer open ook dan de vrouwen, dus waarschijnlijk ook echt spannend.
Leer vooraf wel even de puntentelling, het werkt niet meer hetzelfde als in Tokyo
Compleet nieuw, speed doet niet meer mee. Je kunt 200 punten halen, met 4 keer flashen op boulder en de top halen met lead. Als je het minder doet, gaan er punten af. Ik hoop dat het inzichtelijk wordt bijgehouden voor publiek (in de zaal en op tv).quote:Op zondag 21 juli 2024 22:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook echt heel blij dat dat gelukt is, waren enorm lastige kaartjes om te krijgen
Nog ingewikkelde?
Zeker niet, niet meer die ellende met de posities met elkaar vermenigvuldigen enzo, waardoor je eigen score nog constant kon veranderen nadat je aan de beurt was geweestquote:Op zondag 21 juli 2024 22:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook echt heel blij dat dat gelukt is, waren enorm lastige kaartjes om te krijgen
Nog ingewikkelde?
Dat is ook onhandigquote:Op maandag 22 juli 2024 18:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik las vandaag dat je in alle voor de OS afgezette gebieden alleen met cash of VISA-producten kunt betalen. Als je dus een pinpas en/of creditcard van Maestro hebt moet je cash regelen.
Zelf heb ik Vpay wat van Visa is, maar in Google Pay (wat ik eigenlijk altijd gebruik omdat de contactloze chip kapot is) heb ik Maestro. Toch maar even leren omgaan met ouderwets de pas insteken dan
Dat vind ik dusdanig achterlijk dat ik gewoon weiger het te geloven. En als het echt zo is, dan geef ik ook geen cent uit daar ook.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:02 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik las vandaag dat je in alle voor de OS afgezette gebieden alleen met cash of VISA-producten kunt betalen. Als je dus een pinpas en/of creditcard van Maestro hebt moet je cash regelen.
Zelf heb ik Vpay wat van Visa is, maar in Google Pay (wat ik eigenlijk altijd gebruik omdat de contactloze chip kapot is) heb ik Maestro. Toch maar even leren omgaan met ouderwets de pas insteken dan
Ah wat schattig. Je eerste keer lezen over de Olympische Spelen in de praktijk?quote:Op maandag 22 juli 2024 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vind ik dusdanig achterlijk dat ik gewoon weiger het te geloven.
Nee, ik weet dat je tot letterlijk dit jaar niet eens tickets kon kopen zonder Visa, dus ergens zou het me ook niets verbazenquote:Op maandag 22 juli 2024 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah wat schattig. Je eerste keer lezen over de Olympische Spelen in de praktijk?
Waar ga je heen?quote:Op donderdag 25 juli 2024 21:00 schreef hhh38 het volgende:
Als je ooit het maximale aantal tickets van 30 hebt gekocht (zoals ik), kan je niks meer bijkopen zelfs als je 25 van die 30 hebt getransfereerd naar reisgenoten
Zelf naar rugby, volleybal, tennis en beachvolleybal, we hebben ook nog kaarten voor hockey en voetbal. En de wielrentijdritten. We vertrekken morgenochtendquote:
Goede reis morgen en alvast veel plezier.quote:Op donderdag 25 juli 2024 23:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zelf naar rugby, volleybal, tennis en beachvolleybal, we hebben ook nog kaarten voor hockey en voetbal. En de wielrentijdritten. We vertrekken morgenochtend
Zit nog te azen op boogschieten, maar daar kan ik zelf dus geen kaarten voor kopen door dat stomme systeem.
Bedanktquote:Op donderdag 25 juli 2024 23:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Goede reis morgen en alvast veel plezier.
Die 900 was hopelijk wel inclusief poncho? Zonde van het weer! Heb je wel een geslaagde avond gehad?quote:Op zondag 21 juli 2024 14:13 schreef core2duo het volgende:
[..]
Klopt, voor de openingsceremonie. Categorie A is 2700 euro, categorie B 1600 euro en dat loopt vervolgens af naar 900, 250 en 90 euro. Leuk dat jullie er ook bij zijn, bij atletiek :-)
Voor de finale 400 meter horden op 8 augustus had ik in een later stadium nog een kaartje bijgekocht (categorie C, dus een goede prijs).
Helaas was het voor mij beneden verwachting. Ik was er weliswaar live bij maar kon helaas niet goed de gezichten van de atleten zien. Zo was ik ingedeeld op een van de minder goede plaatsen in mijn categorie. Zicht vanaf een brug waardoor je de boten niet horizontaal kon zien. Toen Nederland voorbij is gekomen was ik ook naar huis gegaan. Het regende ook veel te hard. De zon scheen vandaag ook helemaal niet, tamelijk vermoeiend.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:35 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Die 900 was hopelijk wel inclusief poncho? Zonde van het weer! Heb je wel een geslaagde avond gehad?
Dat is echt heel jammer. Op TV was het heel vermakelijk, maar kan me voorstellen dat het langs de kant veel minder is.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:58 schreef core2duo het volgende:
[..]
Helaas was het voor mij beneden verwachting. Ik was er weliswaar live bij maar kon helaas niet goed de gezichten van de atleten zien. Zo was ik ingedeeld op een van de minder goede plaatsen in mijn categorie. Zicht vanaf een brug waardoor je de boten niet horizontaal kon zien. Toen Nederland voorbij is gekomen was ik ook naar huis gegaan. Het regende ook veel te hard. De zon scheen vandaag ook helemaal niet, tamelijk vermoeiend.
Na mijn vorige koophuis was dit misschien wel mijn meest prijzige fiasco.
Morgenavond staat zwemmen op het programma 🙂
Het gebrek aan spanning van gister is door de volleybalsters in ieder geval wel goedgemaakt.quote:Op maandag 29 juli 2024 09:29 schreef hhh38 het volgende:
Rugby was vermakelijk gisteren, jammer dat er weinig wedstrijden met spanning waren.
Nu bij Volleybal, goed begin van Nederland
Zeker! Kon niet zo malen om de nederlaag, heb gewoon een geweldig spannende volleybalpot gezien.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Het gebrek aan spanning van gister is door de volleybalsters in ieder geval wel goedgemaakt.
Hoe was het in Lille? Hangt er nog een leuke sfeer daar of is het alleen simpel sporten in een stadion?quote:Op zondag 28 juli 2024 12:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Parkeren in Lille bij het stadion gaat trouwens pér wedstrijd. Dus als je, zoals wij, meerdere wedstrijden op één dag bezoekt moet je elke keer de auto verzetten. En ook opnieuw betalen. Beetje omslachtig.
Geen idee, ik ga maandag pasquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe was het in Lille? Hangt er nog een leuke sfeer daar of is het alleen simpel sporten in een stadion?
Oh, dat begreep ik verkeerd.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Geen idee, ik ga maandag pas
Dank je!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, dat begreep ik verkeerd.
Veel plezier! Maf van dat parkeren zeg.
Speeltijden worden op de OS nooit officieel voor van alle wedstrijden bekend is welke twee landen spelen. Nederland speelt hoe dan ook wedstrijd #33, want dat is hoe de bracket werkt, maar het tijdstip van #33 hoeft niet per se na 32 en voor 34 te zijn.quote:Op zondag 4 augustus 2024 10:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is nog onduidelijk waar we nou precies tickets voor hebben.
In eerste instantie was de handbaldames Den-Ned wedstrijd #33 in het schema en die stond gepland op 17.30. Die is gisteren qua tijd gewisseld naar 09.30. In het bracket staat nog steeds wedstrijd 33. Op de ticketsite is deze echter opeens wedstrijd 31 geworden.
Nu had ik tickets voor wedstrijd #33 en #32 met, naar ik dacht, Nederland. Dat blijkt nu opeens niet zo to zijn, knap vervelend.
Maar goed, kaartjes waren voor #31 opeens maar 24 euro, dus daar ook maar weer 4 voor aangeschaft.
Op de ticketsite is toch echt Denemarken-Nederland wedstrijd #31 geworden. Het meest logische zou zijn om inderdaad wedstrijd #33 van aanvangstijdstip te veranderen, maar nu is het hele bracket omgegooid.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Speeltijden worden op de OS nooit officieel voor van alle wedstrijden bekend is welke twee landen spelen. Nederland speelt hoe dan ook wedstrijd #33, want dat is hoe de bracket werkt, maar het tijdstip van #33 hoeft niet per se na 32 en voor 34 te zijn.
Nu is het tijdslot van 31 omgewisseld met 33, omdat die eerste met Brazilië is, en je wil wel Brazilianen een kans geven om dat te zien zonder midden in de nacht op te moeten staan. Snap niet waarom de andere twee wedstrijden ook omgeruild zijn, maar dat zal wel zijn om de koppels hetzelfde te laten oid.
Op de ticketsite zou ik alleen maar naar de tijd kijken, niets anders. Nederland speelt om 9:30, dat staat vast.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Op de ticketsite is toch echt Denemarken-Nederland wedstrijd #31 geworden. Het meest logische zou zijn om inderdaad wedstrijd #33 van aanvangstijdstip te veranderen, maar nu is het hele bracket omgegooid.
Dat klopt. Maar het is onduidelijk of die wedstrijd nu #33 blijft (die tickets had ik al) of #31 is geworden (die moest ik bijkopen). In het bracket staat #33, op de tickets staat #31. Dat schept, bij mij in eider geval, verwarring.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op de ticketsite zou ik alleen maar naar de tijd kijken, niets anders. Nederland speelt om 9:30, dat staat vast.
Viel op de vrijdag van de openingsceremonie reuze mee. En je zit aan de goeie kant tov Nederland, dus eigenlijk blijf je buiten Parijsquote:Op zondag 4 augustus 2024 12:18 schreef PippenScottie het volgende:
Wat voor drama is het om Parijs in te rijden? Ik ga morgen naar Saint Denis. We blijven net ten noorden van de Peripherique.
Je kijkt weer naar wedstrijdnummer, doe nou nietquote:Op zondag 4 augustus 2024 12:19 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het is onduidelijk of die wedstrijd nu #33 blijft (die tickets had ik al) of #31 is geworden (die moest ik bijkopen). In het bracket staat #33, op de tickets staat #31. Dat schept, bij mij in eider geval, verwarring.
Maar goed, hoe dan ook kaartjes voor 3 van de 4 kwartfinales nu.
Zojuist gekocht.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier klopt alle info gewoon. En als ik dit zo zie ga ik spijt krijgen van mijn beslissing om twee halve finales waterpolo te kopen op de gok om er één te verkopen.
Punt is, dat Denemarken-Nederland overal (en nog steeds) als wedstrijd #33 in het programma staat, oorspronkelijke start om 17.30. Dat was zo tot gisteravond toen ze de tijden veranderden, logisch en ook helemaal geen probleem als het dan ook wedstrijd #33 in het schema blijft. Een ander aanvangstijdstip maakt voor mij niet veel uit. Echter, vanochtend werd het ook opeens wedstrijd #31 en toen had ik dus opeens géén tickets voor die wedstrijd.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Hier klopt alle info gewoon. En als ik dit zo zie ga ik spijt krijgen van mijn beslissing om twee halve finales waterpolo te kopen op de gok om er één te verkopen.
Op je kaartje staat een tijd. Die zie je in de ticket app. Dat is leidend.quote:Op zondag 4 augustus 2024 12:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Punt is, dat Denemarken-Nederland overal (en nog steeds) als wedstrijd #33 in het programma staat, oorspronkelijke start om 17.30. Dat was zo tot gisteravond toen ze de tijden veranderden, logisch en ook helemaal geen probleem als het dan ook wedstrijd #33 in het schema blijft. Een ander aanvangstijdstip maakt voor mij niet veel uit. Echter, vanochtend werd het ook opeens wedstrijd #31 en toen had ik dus opeens géén tickets voor die wedstrijd.
Dus...in de officiële documenten en op de site is het nog steeds wedstrijd #33, maar op de ticketsite is het wedstrijd #31 geworden. Waar heb ik dan tickets voor als ik al tickets voor wedstrijd #33 heb? Het tijdstip of het wedstrijdnummer? Het is mij echt niet duidelijk.
https://olympics.com/OG20(...)----------------.pdf
Vpay deed het bij mij prima. Om te betalen that isquote:Op maandag 5 augustus 2024 10:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Is iemand hier in Parijs (geweest) met een NL pinpas met vpay logo, en weet die of die bij de venues geaccepteerd wordt of niet? Vpay is wel van visa, maar ik kan nergens iets vinden over of dat dan ook werkt of alleen als je echt het visa logo op je pas hebt.
Die regels aan het terug inleveren van een beker zijn zo irritant...quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vpay deed het bij mij prima. Om te betalen that isAls je wat wil drinken moet je een statiegeldbeker van 2 euro kopen. Die terug inleveren en je 2 euro terugpinnen lukte bij mij dan weer niet. Uiteindelijk de beker maar gehouden als soort souvenir
Naar welke venues ga je?quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank! Fijn dat vpay het wel deed. Ik was sowieso wel van plan een waterfles en iets van eten mee te nemen, maar toch.
Als iemand goede tips heeft voor bakkerijen/ijssalons of dat soort dingen, let me know! Ik kreeg Boulangerie Utopie al eerder getipt, maar meer tips is nooit verkeerd. Oh, en voor avondeten. Pizza, pasta, salade, iets redelijk simpels maar wel lekker. Evt afhaal ook prima.
Alleen het Yves du Manoir stadion (hockey).quote:Op maandag 5 augustus 2024 17:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Naar welke venues ga je?
Overigens was het heel willekeurig of dingen wel of niet mee naar binnen mochten. Over grote waterflessen deden ze soms moeilijk en af en toe moest zelfs de dop van een klein flesje eraf.
Ben jij al geweest?quote:Op maandag 5 augustus 2024 18:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Alleen het Yves du Manoir stadion (hockey).
Mijn waterfles is 700ml, wat ik zag in de info over de venue is dat tot 75cl mag dus daarmee zou ik theoretisch gezien goed moeten zitten.
Net terug van Frankrijk-Duitsland, waar het dak eraf geblazen is. Wat een sfeerquote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe was het in Lille? Hangt er nog een leuke sfeer daar of is het alleen simpel sporten in een stadion?
Ik ga morgen pas.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:33 schreef marsan het volgende:
[..]
Ben jij al geweest?
If so, weet jij mss waar tribune a3 ongeveer is?
Stand a. Block a3
A is inderdaad de overdekte tribune, dat loopt van links naar rechts van 1 tot 9, met elke ingang als grens tussen twee blokken. A5 is dus op de middellijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 15:33 schreef marsan het volgende:
[..]
Ben jij al geweest?
If so, weet jij mss waar tribune a3 ongeveer is?
Stand a. Block a3
Ik heb van iemand die daar geweest is gehoord dat cash ook wel tegen valtquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:33 schreef Zwansen het volgende:
Morgen en donderdag atletiek.
Ik ga wel wat cash pinnen want zo te lezen wordt betalen anders een drama.
Niet alle kassa's accepteren cash. Ik vond Visa Go toch echt het makkelijkstquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb van iemand die daar geweest is gehoord dat cash ook wel tegen valt
Je kan een liter drinken meenemen. Als je vooraf wat eet heb je geen geld nodigquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 22:33 schreef Zwansen het volgende:
Morgen en donderdag atletiek.
Ik ga wel wat cash pinnen want zo te lezen wordt betalen anders een drama.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 18:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ga morgen pas.
A is als het goed is, de overdekte kant van de tribune. Volgens mij is a3 rond de 23-meterlijn aan een van beide kanten. Maar dat weet ik niet 100% zeker - ik weet van een foto van een teamgenoot dat C de lange zijde zonder overdekking is, en dat c4/c5 ingangen als het goed is rond de middellijn zitten. Dus als de 4/5 blokken aan de overkant op dezelfde plek zitten, is 3 rond 23-m lijn. Maar het kan ook zijn dat bij a de opgangen weer helemaal anders zijn.
Had je al wel de venue map gevonden in de paris2024 app? Die is al een stuk gedetailleerder dan die 'seat map' op de ticketsite. Al staan de letters en blokken er dan weer niet bij.
Ah thnx allebei. Dat was ook wat ik ongeveer inschatte en hoopte, maar kan nergens een goede seatmap vinden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 19:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
A is inderdaad de overdekte tribune, dat loopt van links naar rechts van 1 tot 9, met elke ingang als grens tussen twee blokken. A5 is dus op de middellijn.
Ik zat net in C5 en dat was echt een top plekquote:Op woensdag 7 augustus 2024 14:45 schreef marsan het volgende:
[..]
[..]
Ah thnx allebei. Dat was ook wat ik ongeveer inschatte en hoopte, maar kan nergens een goede seatmap vinden.
Ik ga vrijdag naar de damesfinale en hoopte dat t wel een goede plek is.
Nice. Heb t idee dat al die plekken dus wel ok zijn.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 16:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik zat net in C5 en dat was echt een top plek. Ik zat op rij 21, dat was qua zicht nog steeds goed, lager nog beter. Ik zit straks in A7, rij 9, benieuwd hoe dat is
. Wat meer aan de zijkant, maar ach. Deze wedstrijd interesseert me toch minder
Edit: ik zit hier echt top! Nog beter dan bij NL dames![]()
Morgen zit ik helaas vrij kut, achter de goal maar dan ook nog een na bovenste rij en het stoeltje helemaal tegen de zijkant vd tribune aan. Maar ach, bij zijn is meemaken, enzo.
Zelfde ervaring hier!quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Alles is superstrak geregeld en iedereen is vriendelijk, lief en aardig. Al die vrijwilligers die er echt een feestje van lijken te maken, supertof
Ja dik compliment voor de vrijwilligers die met veel zijn, altijd positief en heel behulpzaamquote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Alles is superstrak geregeld en iedereen is vriendelijk, lief en aardig. Al die vrijwilligers die er echt een feestje van lijken te maken, supertof
Gisterenavond uit Stade de France gelopen en 10 minuten later zaten we in een half lege metro. Kwartier later in de auto op de snelweg naar Lille. Heel erg vlot allemaal.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zelfde ervaring hier!
Ik vond het vooraf best beetje spannend met veiligheid etc (ben in mn eentje) maar me tot nu toe echt geen moment onveilig gevoeld. Metro etc werkt allemaal top, er zijn veel mensen maar het verspreid ook wel veel over de stad en stadions dus het voelt niet continu superdruk. Als iedereen tegelijk van hockeystadion naar trein gaat lopen is het uiteraard wel druk, maar ook dat hebben ze prima geregeld met rijen slingers etc (met verneveling zelfs voor verkoeling!!) en gaat best vlot en ook veel treinen.
Uitstekend georganiseerd. Korte wachttijden bij het stadion. Diverse wedstrijden bijgewoond, meest atletiek. Bij deze derde sessie, waar ik nu zit, is het nieuwe er wel een beetje af ;-)quote:Op donderdag 8 augustus 2024 12:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ze verkopen ook niet zoveel bijzonders. De hotdog is varkensvlees. Het bier is kinderbier. De statiegeldbeker is wel leuk als souvenir 😀quote:Op maandag 22 juli 2024 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat vind ik dusdanig achterlijk dat ik gewoon weiger het te geloven. En als het echt zo is, dan geef ik ook geen cent uit daar ook.
Deels omdat ik dat ook gewoon niet kan dan
Bij m'n eerste drankje gelijk waterpolo. Leuk souvenir welquote:Op donderdag 8 augustus 2024 19:10 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ze verkopen ook niet zoveel bijzonders. De hotdog is varkensvlees. Het bier is kinderbier. De statiegeldbeker is wel leuk als souvenir 😀
Kan eindelijk antwoord geven op je vraag. De sfeer was ronduit fantastisch, zowel vóór, tijdens en na de wedstrijden. Tijdens wedstrijden met Frankrijk zelfs formidable. Standje gehoorschade zelfs, zoveel lawaai. Wedstrijden met de Zweden, Denen en Noren ook dikke prima, zijn hele prettige en leuke supporters. Alles top geregeld!quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 10:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat gaaf! Ik vind het jammer dat we niet doorgezet hebben met plannen maken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:20 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Kan eindelijk antwoord geven op je vraag. De sfeer was ronduit fantastisch, zowel vóór, tijdens en na de wedstrijden. Tijdens wedstrijden met Frankrijk zelfs formidable. Standje gehoorschade zelfs, zoveel lawaai. Wedstrijden met de Zweden, Denen en Noren ook dikke prima, zijn hele prettige en leuke supporters. Alles top geregeld!
[ link | afbeelding ]
Rond het stadion niet veel extra, maar in de stad zelf wel erg gezellig. De meeste mensen hadden kaartjes voor meerdere sessies, dus die bleven rondhangen. Er was echt wel Olympische sfeerquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat gaaf! Ik vind het jammer dat we niet doorgezet hebben met plannen maken.
Was er rond het stadion in Lille nog gezelligheid?
Oh tof zeg. Dat moet heel speciaal zijn.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Rond het stadion niet veel extra, maar in de stad zelf wel erg gezellig. De meeste mensen hadden kaartjes voor meerdere sessies, dus die bleven rondhangen. Er was echt wel Olympische sfeer![]()
We hebben 5 wedstrijden gezien. We hebben helemaal bovenin het stadion gezeten, maar ook bijna courtside. Allemaal zelfde categorie tickets, best bijzonder.
Zeker!quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh tof zeg. Dat moet heel speciaal zijn.
Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik vond het ook een geweldige sfeer. Het programma dat ik heb gemaakt (Openingsceremonie, zwemmen, rugby à 7 en 3 keer atletiek) was wel het maximaal haalbare omdat ik het, als soloreiziger, toch wel vrij intensief en soms overweldigend vond. Parijs is mijn favoriete stad en ik heb ook voor Frankrijk - waar het leven vanwege het savoir vivre voor mensen met een goed inkomen geweldig is - gejuicht. De organisatie was fantastisch. Dat kun je wel aan Frankrijk toevertrouwen; daar kent men niet zoals in Nederland, strenge budgetrestricties.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:20 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Kan eindelijk antwoord geven op je vraag. De sfeer was ronduit fantastisch, zowel vóór, tijdens en na de wedstrijden. Tijdens wedstrijden met Frankrijk zelfs formidable. Standje gehoorschade zelfs, zoveel lawaai. Wedstrijden met de Zweden, Denen en Noren ook dikke prima, zijn hele prettige en leuke supporters. Alles top geregeld!
[ link | afbeelding ]
Wij zijn ook nog een dag naar Parijs geweest, ook daar hing inderdaad een supergoede sfeer. In de avond naar atletiek in Stade de France, dat was magnifique en zeer indrukwekkend. Ben heel blij dat we dit programma zo hebben samengesteld. L.A. en Brisbane gaan hem niet worden, dus dit maar mooi even meegepakt allemaalquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 18:54 schreef core2duo het volgende:
[..]
Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik vond het ook een geweldige sfeer. Het programma dat ik heb gemaakt (Openingsceremonie, zwemmen, rugby à 7 en 3 keer atletiek) was wel het maximaal haalbare omdat ik het, als soloreiziger, toch wel vrij intensief en soms overweldigend vond. Parijs is mijn favoriete stad en ik heb ook voor Frankrijk - waar het leven vanwege het savoir vivre voor mensen met een goed inkomen geweldig is - gejuicht. De organisatie was fantastisch. Dat kun je wel aan Frankrijk toevertrouwen; daar kent men niet zoals in Nederland, strenge budgetrestricties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |