abonnement Unibet Coolblue
pi_213155377
https://www.ad.nl/binnenl(...)rzieningen~afeb0eae/

Helaas een premium artikel, dus geen quotes

Maar juichen -O-

Edit: ze gaan belasting ontduiken in Paraguay
https://www.welingelichte(...)el-gaat-ons-verlaten
quote:
Willem Engel gaat ons verlaten. Willem Engel, voorman van VirusWaarheid, zijn broer Jan en jurist Jeroen Pols pakken hun koffers en emigreren naar het buitenland om daar een nieuw bestaan op te bouwen, vertellen ze aan het AD.
Helemaal vrijwillig is het niet. Onder meer door een geschil met de Duitse autoriteiten en de Nederlandse Belastingdienst, die miljoenen euro's van hen vordert, wordt de grond hen steeds heter onder de voeten. Een van de redenen om Europa achter zich te laten, maakt Jan Engel duidelijk.

Ze hebben een stuk grond in Paraguay gekocht. ,,Een lekker rustig land. Het ligt ver buiten de gebaande paden en Paraguay heeft grotendeels een agrarische samenleving. Bewust geen Europese Unie meer. Met de vereenzelviging van overheidsdiensten en de eenwording is het respect voor mensenrechten hier verdwenen'', meent Jan de oudere broer van Willem. ,,Vroeger kon je nog een beroep doen op het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, zoals mijn vader deed. Dat hoef je vandaag de dag niet meer te proberen.''

De broers Engel hadden van hun vader een camping geërfd, Fort Oranje. De camping werd gesloten omdat het een broeinest van criminaliteit was.

Ze hebben zich na de gedwongen sluiting van Fort Oranje toegelegd op hun business in het Duitse Bremerhaven. Daar exploiteren ze in de rosse buurt tientallen prostitutieramen. Onder meer door een geschil met de Duitse autoriteiten en de Nederlandse Belastingdienst, die miljoenen euro's van hen vordert, wordt de grond hen steeds heter onder de voeten. Een van de redenen om Europa achter zich te laten, maakt Jan Engel duidelijk.

Wie mee wil moet betalen
De groep waarmee Jan Engel naar Paraguay verkast, bestaat uit zo'n acht Nederlanders, onder wie Jeroen Pols. Ze zien een verdienmodel in hun verhuizing en hebben het zogeheten 'Project Paraguay' op poten gezet. Daarmee bieden ze tegen betaling hulp aan bij emigratie naar het Zuid-Amerikaanse land. 'Durf jij de sprong naar de vrijheid te wagen? Wij zijn jouw helpende hand', valt op de website te lezen. Jeroen Pols prijst zichzelf aan als 'freedom fighter', Jan als 'freedom dreamer'.

,,We hebben een uitgebreide studie gedaan en een land uitgezocht met een zo klein mogelijke overheid'', vult Jeroen Pols aan. ,,Ik denk dat het daar nog mogelijk is om op een vrije manier te leven, zonder een overheid die je constant terroriseert. Ik heb liever een land met wat slechtere wegen en slechte voorzieningen dan een land waar de overheid je niet met rust laat.''

Ook Willem Engel gaat weg uit ons land. Hij loopt minder risico op vervolging door de belasting. De bordelen n Bremen staan op naam van zijn broer. ,,Ik ben met mijn vriendin Dorien veel bezig in Portugal en Spanje om daar te bouwen en te zorgen dat we ook daar kunnen wonen'', vertelt de man die in coronatijd landelijke bekendheid verwierf als aanvoerder van VirusWaarheid. En die geld van zijn aanhangers gebruikte om grond te kopen in Spanje.
Zijn vertrek zal niet van de ene op de andere dag plaatsvinden, kondigt Willem aan. ,,Het zal in het begin forensen zijn.'' Hij wijst op het juridische gevecht tussen de Engeltjes en de gemeente Zundert: ,,We hebben natuurlijk nog rechtszaken lopen. Voorlopig ben ik daar nog even mee bezig.''


[ Bericht 80% gewijzigd door SnodeSnuiter op 10-04-2024 08:07:41 ]
  woensdag 10 april 2024 @ 08:13:03 #2
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_213155475
Dat wordt een geweldige aflevering van Ik Vertrek!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_213155517
Wel eerst even de schulden afbetalen he!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 08:29:17 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213155575
Willem gaat naar Portugal of Spanje, niet naar Paraguay.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213155588
Lekker van het geld van donaties vertrekken en dan wappies nog meer geld aftroggelen door ze tegen betaling te helpen ook te emigreren _O- maar Willem is zoooo zuiver en heeft zoooo het beste voor ons voor.

Wist niet dat hij ook pooier was trouwens
pi_213155829
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:30 schreef alopio het volgende:
Wist niet dat hij ook pooier was trouwens
Nee dat is voor mij ook nieuws.
Hij wil dus niet door de overheid uitgebuit worden maar wil wel meisjes uitbuiten.
pi_213155847
Hoeveel bewijs wil je hebben dat wappies gewoon slaafse schapen waren die er altijd naast zaten?

Echt wat een oplichtersbende zeg.
Lekker miljoenen aam schulden opbouwen en dan weg gaan vluchten als je moet betalen, want 'die grote boze overheid'
pi_213155862
Hopelijk nemen ze Kool Aid mee voor het eindritueel
pi_213155891
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:30 schreef alopio het volgende:


Wist niet dat hij ook pooier was trouwens
Dat is zijn broer, niet Willem.
pi_213155915
Hopelijk pakken ze die uitvreter daar nog harder aan.
U MAD?
pi_213155945
Waarom niet naar het voor wappies zo bewierookte Rusland?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213155986
quote:
15s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom niet naar het voor wappies zo bewierookte Rusland?
Straks moet hij nog tegen jou vechten in Oekraïne...
pi_213155994
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:05 schreef bianconeri het volgende:
Hoeveel bewijs wil je hebben dat wappies gewoon slaafse schapen waren die er altijd naast zaten?

Echt wat een oplichtersbende zeg.
Lekker miljoenen aam schulden opbouwen en dan weg gaan vluchten als je moet betalen, want 'die grote boze overheid'
Dit moet je gewoon los van elkaar zien, in de eerste plaats is dit gewoon vluchten voor een belastingaanslag en daarnaast inderdaad zoveel mogelijk geld afhandig maken van anderen door hun mooie verhalen voor te houden.
pi_213156023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:24 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dit moet je gewoon los van elkaar zien, in de eerste plaats is dit gewoon vluchten voor een belastingaanslag en daarnaast inderdaad zoveel mogelijk geld afhandig maken van anderen door hun mooie verhalen voor te houden.
En dan straks als het lichamelijk slecht gaat terug komen en het geld op is om te lurken aan onze zorg :r
pi_213156043
Opgeruimd staat netjes :W
Vieze tering hippie :r
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 10 april 2024 @ 09:35:35 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213156071
Niet zo slim om dit aan de grote klok te hangen, als zijn paspoort geflagd wordt dan komt hij niet langs de douane.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_213156112
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Straks moet hij nog tegen jou vechten in Oekraïne...
Je zegt dat meneer Engel een angsthaas is?
pi_213156122
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:35 schreef MichaelScott het volgende:
Niet zo slim om dit aan de grote klok te hangen, als zijn paspoort geflagd wordt dan komt hij niet langs de douane.
Welke douane als je naar Spanje / Portugal vertrekt?
-edit- tenzij je doelt op zijn broer....
  woensdag 10 april 2024 @ 09:42:58 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213156129
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:35 schreef MichaelScott het volgende:
Niet zo slim om dit aan de grote klok te hangen, als zijn paspoort geflagd wordt dan komt hij niet langs de douane.
Wie? Want Willem Engel heeft het over Spanje/Portugal. En daar kun je prima komen zonder paspoortcontrole.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 10 april 2024 @ 09:44:01 #20
503043 Kukelecucktsju10
00001010010001110011011
pi_213156142
KAAS OVER BEEF, KAPSALON
pi_213156145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Welke douane als je naar Spanje / Portugal vertrekt?
Mensen hebben tegenwoordig moeite de OP te lezen.
Het andere topic hierover wat gesloten is heeft zelfs de TS zijn eigen OP niet gelezen :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213156152
Kwestie van tijd tot dit soort figuren daar ook in (juridische) conflicten terecht komen, al dan niet de de overheid.
En dan blijkt dat Nederland eigenlijk zo slecht nog niet is.

Er is een hoop aan te merken op veel zaken in Nederland, maar ik zou toch nergens anders willen wonen.
Veel mensen hebben niet in de gaten hoe goed wij het hier hebben, ondanks alles.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213156160
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:30 schreef alopio het volgende:
Lekker van het geld van donaties vertrekken en dan wappies nog meer geld aftroggelen door ze tegen betaling te helpen ook te emigreren _O- maar Willem is zoooo zuiver en heeft zoooo het beste voor ons voor.

Wist niet dat hij ook pooier was trouwens
Dat laatste wordt zijn broer voor vervolgd. Niet Willem.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213156194
toch bijzonder hoe mensen die niks presteren continu de aandacht trekken. Zelfde met dat Zweedse meisje greta nogwat.
No bitch to me
pi_213156210
Mooi, tot nooit meer ziens. :W :W :W
Het is koud, het is guur....
pi_213156226
Veel succes jongens! Lekker genieten van de mensenrechten in Paraguay w/
pi_213156228
quote:
Bewust geen Europese Unie meer. Met de vereenzelviging van overheidsdiensten en de eenwording is het respect voor mensenrechten hier verdwenen'', meent Jan de oudere broer van Willem. ,
quote:
Daar exploiteren ze in de rosse buurt tientallen prostitutieramen. Onder meer door een geschil met de Duitse autoriteiten en de Nederlandse Belastingdienst, die miljoenen euro's van hen vordert, wordt de grond hen steeds heter onder de voeten. Een van de redenen om Europa achter zich te laten, maakt Jan Engel duidelijk.
Dus doordat ze in 2 landen binnen de EU strafbare feiten hebben gepleegd, vertrekken ze snel uit europa, want nu kunnen ze in alle 27 landen opgeroepen worden om voor te komen.

Paraqua zal wel geen uitleveringsverdrag hebben met de EU.
pi_213156248
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:51 schreef TornadoDK het volgende:
toch bijzonder hoe mensen die niks presteren continu de aandacht trekken. Zelfde met dat Zweedse meisje greta nogwat.
Mensen waarbij een arrestatie als PR geld.
pi_213156264
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:30 schreef alopio het volgende:
Lekker van het geld van donaties vertrekken en dan wappies nog meer geld aftroggelen door ze tegen betaling te helpen ook te emigreren _O- maar Willem is zoooo zuiver en heeft zoooo het beste voor ons voor.

Wist niet dat hij ook pooier was trouwens
Feit dat hun camping een broeinest van criminaliteit was en dat zijn broer min of meer een pooier is zegt wel genoeg eigenlijk over hun functioneren aan de rand van de legale samenleving (en er overheen).

Geeft wel te denken over het slag mens dat zo'n duo in actie ziet en denkt 'ja, dit is mijn voorbeeld!'
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 10:02:45 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_213156273
Ideetje, kunnen ze de zogenaamde autonomen niet meenemen naar hun paradijs in Paraguay?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 10 april 2024 @ 10:04:13 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213156286
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:44 schreef StateOfMind het volgende:
Kwestie van tijd tot dit soort figuren daar ook in (juridische) conflicten terecht komen, al dan niet de de overheid.
En dan blijkt dat Nederland eigenlijk zo slecht nog niet is.

Er is een hoop aan te merken op veel zaken in Nederland, maar ik zou toch nergens anders willen wonen.
Veel mensen hebben niet in de gaten hoe goed wij het hier hebben, ondanks alles.
Daar staat dan weer wel tegenover dat anderen niet snappen dat elk land zijn voor- en nadelen heeft en dat die belangenafweging echt niet altijd in het voordeel van Nederland uitvalt. Neem deze gasten, wat je ook van ze vindt: ondernemend zijn ze wel. Bovendien kleuren ze ook niet altijd binnen de lijntjes. Dan kan een land met wat minder regels en minder belasting best veel voordeel hebben. En dan hebben we het nog niet eens over het weer, het eten, prachtige natuur, prachtige vrouwen en veel meer beschikbaar land. Ik kan mij hartstikke goed voorstellen dat dit goed gaat bevallen (hoe Willem de Spaanse bureaucratie gaat ervaren ben ik wel benieuwd naar).

En dan zie je toch de vrij standaard reflex hier: "ach, dat gaat nog wel mis en dan komt ie hier aan het staatsinfuus hangen". Ik vind dat altijd een frappante vorm van exceptionalisme die we hier hebben. We roepen nooit van de daken hoe geweldig Nederland is, maar als iemand dan spreekt over ergens anders naartoe gaan dan is het toch "nou nou nou, pas maar op hoor, de rest van de wereld is pas echt kut".
  woensdag 10 april 2024 @ 10:04:27 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213156288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:02 schreef Tijger_m het volgende:
Ideetje, kunnen ze de zogenaamde autonomen niet meenemen naar hun paradijs in Paraguay?
Dat willen pooier Jan Engel en de criminele advocaat toch ook? Dat is hun hele verdienmodel voor Paraguay ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213156368
Hopelijk vertrekken ze snel. Met een miljoenenschuld aan de BD kunnen ze sowieso toch nooit meer terugkomen, dat is wel fijn. Jammer dat die vieze Willem nog zo dichtbij blijft. Die pisvlek zie ik nog wel een keer de publiciteit opzoeken, daar zijn we waarschijnlijk nog niet vanaf, vrees ik.
  woensdag 10 april 2024 @ 10:17:37 #34
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213156420
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wie? Want Willem Engel heeft het over Spanje/Portugal. En daar kun je prima komen zonder paspoortcontrole.
Zijn broer niet.

quote:
Onder meer door een geschil met de Duitse autoriteiten en de Nederlandse Belastingdienst, die miljoenen euro's van hen vordert, wordt de grond hen steeds heter onder de voeten. Een van de redenen om Europa achter zich te laten, maakt Jan Engel duidelijk.
Dit lijkt me genoeg reden voor de belastingdienst om zijn vlucht te voorkomen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 10 april 2024 @ 10:19:23 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213156430
Tot nooitmeerziens!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 april 2024 @ 10:22:04 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213156456
Ik ga lachen als Nederland binnenkort een uitleveringsverdrag sluit met Paraguay :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213156493
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:45 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat laatste wordt zijn broer voor vervolgd. Niet Willem.
Duidelijk, verkeerd gelezen dan. Nog steeds erg bijzonder
pi_213156525
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Feit dat hun camping een broeinest van criminaliteit was en dat zijn broer min of meer een pooier is zegt wel genoeg eigenlijk over hun functioneren aan de rand van de legale samenleving (en er overheen).

Geeft wel te denken over het slag mens dat zo'n duo in actie ziet en denkt 'ja, dit is mijn voorbeeld!'
Ik denk dat die “slag mensen” dit helemaal niet weet of ziet van Willem. Engel is geen domme man, die heeft een prima verhaal opgehangen en verdien model gezien in dit soort mensen. Corona was het moment om deze mensen binnen te hengelen. Willem heeft er simpel gebruik van gemaakt, zich opgeworpen als messias. Dat hij gelijk de overheid kon dwarszitten hiermee kwam hem extra mooi uit.

Gewoon een hele goede oplichter..
  woensdag 10 april 2024 @ 10:34:47 #39
402274 Cruzinats
prijs de Heer
pi_213156569
Artikel over Willem Engel en vervolgens eerst meerdere paragrafen typen over zijn familie en hun reilen en zeilen. Nederlandse journalistiek. _O-
pi_213156732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:34 schreef Cruzinats het volgende:
Artikel over Willem Engel en vervolgens eerst meerdere paragrafen typen over zijn familie en hun reilen en zeilen. Nederlandse journalistiek. _O-
ze gaan samen naar Paraguay! Dus ook Willem, zijn broer jan legt uit waarom zij beiden vertrekken, want... ze kunnen nu nietde boel bedonderen in belgie door die rot EU, die zegt als je crimineel gedrag toont in land 1 of 2 dan ziet land 3 je ook als crimineel. Je mag ook helemaal niks meer, je mag je camping niet als criminele speeltuin voor drugslabs en vrouwen handel gebruiken, je kunt in duitsland niet eens op legaal wijze vrouwen uitbuiotnen, leuke mensenhandeltje opzetten en er een cent aan verdienen.... (dus dan maar illegaal proberen, dacht broer jan...)

Echt die rot EU en hun regeltjes....
pi_213157022
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ze gaan samen naar Paraguay! Dus ook Willem, zijn broer jan legt uit waarom zij beiden vertrekken, want... ze kunnen nu nietde boel bedonderen in belgie door die rot EU, die zegt als je crimineel gedrag toont in land 1 of 2 dan ziet land 3 je ook als crimineel. Je mag ook helemaal niks meer, je mag je camping niet als criminele speeltuin voor drugslabs en vrouwen handel gebruiken, je kunt in duitsland niet eens op legaal wijze vrouwen uitbuiotnen, leuke mensenhandeltje opzetten en er een cent aan verdienen.... (dus dan maar illegaal proberen, dacht broer jan...)

Echt die rot EU en hun regeltjes....
Letterlijk dit:

quote:
Reg : All right, but apart from the sanitation, medicine, education, wine, public order, irrigation, roads, the fresh water system and public health, what have the Romans ever done for us?
Attendee : Brought peace?
Reg : Oh, peace - shut up!
Reg : There is not one of us who would not gladly suffer death to rid this country of the Romans once and for all.
Dissenter : Uh, well, one.
Reg : Oh, yeah, yeah, there's one. But otherwise, we're solid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_213157181
quote:
4s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:29 schreef onlogisch het volgende:
Willem gaat naar Portugal of Spanje, niet naar Paraguay.
Ik ging zelf ook uit van Portugal want daar zit de zus van Dorien maar waarom geloof jij Paraguay niet?
  Moderator woensdag 10 april 2024 @ 11:21:16 #43
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213157191
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 11:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik ging zelf ook uit van Portugal want daar zit de zus van Dorien maar waarom geloof jij Paraguay niet?
Omdat zijn broer daar naar toe gaat volgens dat stuk.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 10 april 2024 @ 11:21:38 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213157197
Achja, over een paar haar lezen we een artikel dat hij ergens in een Paraguayaanse gevangenis aan het creperen is.
pi_213157654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:02 schreef Tijger_m het volgende:
Ideetje, kunnen ze de zogenaamde autonomen niet meenemen naar hun paradijs in Paraguay?
Paraguay is populair in die kringen.

pi_213157677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 11:21 schreef Hexagon het volgende:
Achja, over een paar haar lezen we een artikel dat hij ergens in een Paraguayaanse gevangenis aan het creperen is.
*zet bier alvast koud
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Trouwste user 2022 woensdag 10 april 2024 @ 12:26:14 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_213157802
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:55 schreef Lichtloper het volgende:
Veel succes jongens! Lekker genieten van de mensenrechten in Paraguay w/
Er zijn vast nog nazaten van gevluchte Tweede Wereldoorlog-misdadigers.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213157909
Nazaten van nazi's.
Naziaten :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213158206
Het zou wat zijn als die charter vol Parawappies ergens in zee landt.
pi_213158226
Bij voorkeur ver uit de buurt bij Zeeland :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')