Maar waarom maken ze dan gratis schoon, meerdere keren?quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je met een soort illigaal uitzendbureau te maken die andere Polen te werk stellen? Ik zou zelf een andere schoonmaakster zoeken.
Kloptquote:
Er valt gelukkig echt helemaal niets te halen hier🤣.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:59 schreef Aberkullie het volgende:
Klinkt alsof ze even goed hebben kunnen koekeloeren waar de waardevolle spullen opgeborgen liggen.
En dat is erg omdat....?quote:Op woensdag 10 april 2024 07:56 schreef morningsunshine het volgende:
Een nieuwe schoonmaakster zoeken waren we sowieso van plan, )alleen zijn die in de randstad nagenoeg niet te vinden en zeker niet wit).
Ongetwijfeld iets met belasting en niet de huidskleur, gast.quote:
Ja, dat snap ik, maar waarom? Zijn er nog echt mensen die daar moeilijk om doen?quote:Op woensdag 10 april 2024 08:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Ongetwijfeld iets met belasting en niet de huidskleur, gast.
Jij vind het niet erg om belasting te ontduiken? En je verbaast je over mensen die wel aan de wet willen voldoen?quote:Op woensdag 10 april 2024 09:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar waarom? Zijn er nog echt mensen die daar moeilijk om doen?
Ik verbaas mij erover omdat mensen ogenschijnlijk grote moeite hebben om een schoonmaakster 'wit' in te kunnen huren, maar een 'zwarte' niet willen.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij vind het niet erg om belasting te ontduiken? En je verbaast je over mensen die wel aan de wet willen voldoen?
Ook bij hoge nood zou ik nooit overwegen de wet te overtreden en belasting te ontduiken. Daarbij hoeft het inhuren van een schoonmaakster niet per sé uit hoge nood, de mensen die ik ken hebben het vooral uit gemak en omdat ze hun vrije tijd niet aan schoonmaken willen besteden.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik verbaas mij erover omdat mensen ogenschijnlijk grote moeite hebben om een schoonmaakster 'wit' in te kunnen huren, maar een 'zwarte' niet willen.
Als de nood hoog is, dan zou ik toch echt ook de laatste overwegen. En als de nood niet hoog is, waarom dan een schoonmaakster inhuren?
Ieder zijn mening. Ik sta daar toch echt anders in.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook bij hoge nood zou ik nooit overwegen de wet te overtreden en belasting te ontduiken. Daarbij hoeft het inhuren van een schoonmaakster niet per sé uit hoge nood, de mensen die ik ken hebben het vooral uit gemak en omdat ze hun vrije tijd niet aan schoonmaken willen besteden.
Ik heb er geen verstand van, maar 15 euro netto, is dat te weinig? Lijkt me toch gewoon het minimumloon?quote:
Specifiek bij schoonmakers (en andere huiselijke dienstverleners) ligt dat net anders, schoonmaker is zelf verantwoordelijk voor de aangifte. Als werkgever overtreedt je geen regels: https://www.belastingdien(...)_huishoudelijk_werk/ & https://www.belastingdien(...)ekeringen%20inhouden.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook bij hoge nood zou ik nooit overwegen de wet te overtreden en belasting te ontduiken. Daarbij hoeft het inhuren van een schoonmaakster niet per sé uit hoge nood, de mensen die ik ken hebben het vooral uit gemak en omdat ze hun vrije tijd niet aan schoonmaken willen besteden.
Maar je weet wel of je mee werkt met zwart werk of niet.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Specifiek bij schoonmakers (en andere huiselijke dienstverleners) ligt dat net anders, schoonmaker is zelf verantwoordelijk voor de aangifte. Als werkgever overtreedt je geen regels: https://www.belastingdien(...)_huishoudelijk_werk/ & https://www.belastingdien(...)ekeringen%20inhouden.
Ik zie de belastingpapieren van de schoonmaker niet hoor?quote:Op woensdag 10 april 2024 09:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar je weet wel of je mee werkt met zwart werk of niet.
Dat is het minimumloon zonder werkgeverspremies, een ZZPer zal natuurlijk meer kosten hebben dan een werknemer en dan is 15 euro per uur natuurlijk te weinig.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar 15 euro netto, is dat te weinig? Lijkt me toch gewoon het minimumloon?
Nee, maar als jij elke maand pakweg 15 euro per uur contant in de hand duwt van de schoonmaakster, dan weet je zelf best dat je hier iemand zwart uitbetaald.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie de belastingpapieren van de schoonmaker niet hoor?
Maar dat is het probleem van de schoonmaakster lijkt mij dan? Ik krijg per maand ook zo'n 150 euro aan fooien en niemand geeft die op aan de belastingdienst hoor.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar als jij elke maand pakweg 15 euro per uur contant in de hand duwt van de schoonmaakster, dan weet je zelf best dat je hier iemand zwart uitbetaald.
Ja, de wetgever gaat achter de schoonmaakster aan. Maar er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die niet mee willen werken aan zwart werk.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:14 schreef Smelfie het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem van de schoonmaakster lijkt mij dan? Ik krijg per maand ook zo'n 150 euro aan fooien en niemand geeft die op aan de belastingdienst hoor.
Je doet de aanname dat men het niet opgeeft.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de wetgever gaat achter de schoonmaakster aan. Maar er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die niet mee willen werken aan zwart werk.
Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt, ik ken vrijwel niemand die de poets 25 euro per uur betaald of controleert of ze het wel opgeven.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de wetgever gaat achter de schoonmaakster aan. Maar er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die niet mee willen werken aan zwart werk.
Ja , dat is te weinig.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar 15 euro netto, is dat te weinig? Lijkt me toch gewoon het minimumloon?
Niemand verbiedt je om logisch na te denken, bij een te laag tarief wat ook nog contant wordt betaald weet je het wel.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Je doet de aanname dat men het niet opgeeft.
Als ik de kapper cash afreken neem ik ook niet aan dat 'ie zwart werkt omdat ie goedkoper knipt dan de andere kapsalon.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niemand verbiedt je om logisch na te denken, bij een te laag tarief wat ook nog contant wordt betaald weet je het wel.
En ja, ik ken wel mensen die 25 euro per uur betalen en dan ook zeker weten dat het netjes wit is, dat moet je dan alleen niet via facebook regelen.
ik zou zoiets nooit in huis laten,alleen iemand die minimaalt 20 /30 referentie's uit de buurt heeft,zelf ken ik wel diverse huishoudelijke hulpen,ivm werk deze hebben zoveel adressen,dat is veelal van mond op mond reclame gegaan(al jaren)dat zijn de juiste.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:59 schreef Aberkullie het volgende:
Klinkt alsof ze even goed hebben kunnen koekeloeren waar de waardevolle spullen opgeborgen liggen.
er was ooit sprake van een witte werkster,weet niet helemaal hoe dat ging,maar het was voor de inhuurder ook aantrekkelijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 09:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is het minimumloon zonder werkgeverspremies, een ZZPer zal natuurlijk meer kosten hebben dan een werknemer en dan is 15 euro per uur natuurlijk te weinig.
Het minimumloon voor ZZPers was trouwens in 2021 al 16 euro en dat was met een veel lager minimumloon, maar toen was 20 euro eigenlijk al te weinig: https://www.dezzp.nl/mini(...)zper-echt-te-weinig/
Eigenlijk is alles onder de 22 euro per uur denk ik te weinig voor een netjes volgens het boekje werkende ZZPer.
quote:Op woensdag 10 april 2024 18:01 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er was ooit sprake van een witte werkster,weet niet helemaal hoe dat ging,maar het was voor de inhuurder ook aantrekkelijk.
quote:Op woensdag 10 april 2024 15:37 schreef okzbow het volgende:
Hier staat alles wat je moet weten: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/dienstverlening-aan-huis
Moet je nog vakantie doorbetalen en vakantiegeld betalen ook. Waarom zou je dat doen? Zijn er voordelen?quote:
Het voordeel is dat je niemand uit gaat buiten, dat je dat zeker weet.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je nog vakantie doorbetalen en vakantiegeld betalen ook. Waarom zou je dat doen? Zijn er voordelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |