Even een topic omdat ik deze situatie toch wel gek en gewoon irritant vind. Het volgende is aan de hand:
Enkele maanden geleden deden wij via de plaatselijke Facebookgroep een oproep voor een schoonmaakster. Een Poolse jonge vrouw reageerde en wilde wel kennis komen maken. Ze kwam prima over. Afgesproken dat ze 1 keer in de twee weken 3 a 4 uurtjes schoon zou komen maken. Dagen in overleg want door wisseldiensten van mijn partner kon dat wisselen wanneer hij slaapt en thuis is.
Vervolgens komen er de eerste keer twee compleet andere Poolse, nauwelijks Nederlands sprekende dames bij ons schoonmaken. Zonder bericht.
Ik gebeld: haar dochter was ziek dus had ze het zo opgelost. Oké, voordeel vd twijfel.
De keer daarna kwamen weer deze dames, zonder bericht vooraf. Ik kreeg eigenlijk geen antwoord waarom dit was.
De derde keer zou zij echt zelf komen. Maar nee hoor, weer deze dames.
Opzich geen ramp, maakten prima schoon, kwamen vriendelijk over, maar toch vreemd. Ik was blij dat ik alle keren thuis was.
Maar nu komt het. We zouden (de Poolse vrouw die eigenlijk zou komen schoonmaken) betalen via een tikkie aan het eind van elke maand. Tot nu toe heb ik nog geen tikkie gezien. Ik heb er al 20x om gevraagd via app, ik heb haar gebeld waarbij ze aangaf het vergeten te zijn en ik verzocht om het direct die dag te doen, maar nog steeds niks. Al weken niet. Ik heb gezegd dat ik pas weer een hulp wil nadat zij een verzoek tot betaling heeft gestuurd.
Het zit me niet lekker. Wat denken jullie?
Ik lees online dat we in principe een mondelinge overeenkomst hebben die rechtsgeldig is en wij dus ook bijv een maand opzegtermijn hebben. Wat nog meer?
Ik ben bang dat we straks opgelicht gaan worden ofzo. Wat kunnen we het beste doen? Het voelt gewoon heel irritant.
In het begin, voor de kennismaking, noemde zij een uurtarief van ¤17,50 willen. Wij gaven toen direct al aan dat voor ons ¤15 de Max is. Zij heeft daarmee ingestemd.
Ik heb ook geen adres gegevens van haar of de andere dames. Alleen een telefoonnummer.
Bedankt alvast!