abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213146575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Beter was het als de moslims applaus gaven aan de mensen waar ze boos op zijn geworden.
Ik denk dat het beter is als ze gewoon hun vrijheid van meningsuiting gebruiken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213146581
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt helaas inderdaad. En dit wordt ook versterkt door het feit dat de Westerse samenleving een sterke secularisatie kent. Jongeren die structuur en zingeving in hun leven zoeken zullen daarom eerder uitkomen bij de Islam dan het Christendom. En hoe meer moslims hier zijn, hoe groter die aantrekkingskracht zal worden. Een zorgwekkende ontwikkeling.
Ach, de wind is al aan het draaien getuige dit artikel. Nog even doordrukken en de meeste van die extreme lui kiezen wel ervoor terug te gaan, en de rest drukken we wel even in het seculiere gedachtengoed.
pi_213146588
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is zo verschrikkelijk, het leed wat je moet ondergaan omdat je moslims in de buurt hebt. Gecondoleerd.
En de zuigende deflectie opmerking is er ook. Denk vooral niet verder na.
pi_213146589
Dikke prima, hoe meer er migreren hoe beter. Liever kwijt dan rijk die mensen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_213146591
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Het zijn altijd de verkeerde die vertrekken. Degenen die hier allerlei illegale maar winstgevende handeltjes hebben lopen zijn het echt niet die aan emigreren denken hoor.
Eerder die jaren in een bedrijf eerlijk en hard werken maar geen stap verder komen.
Nou, als je vertrekt omdat Nederland niet islamitisch genoeg is naar je zin missen we er niks aan hè. En elk persoon die zo denkt is er 1tje minder, dus we kunnen alleen maar juichen als er weer 1tje op het vliegtuig stapt.
pi_213146604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Joh, geef het nog 2 verkiezingen en dan is hij ook aan het emigreren. Ze hebben zijn foto al genomen bij de pro-Hamas demo’s dus hij staat er al mooi op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2024 13:20:26 ]
pi_213146612
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is dat een dreigement?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:20:41 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213146622
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik persoonlijk vind dat een mooie ontwikkeling. Overigens hangt dat wat mij betreft niet samen met de sterke secularisatie van Westerse instituten. Althans, ik zie niet zo een twee drie hoe het een het ander versterkt.
Dat kan ik mij goed voorstellen dat jij het als moslim wel een goede ontwikkeling vind. En natuurlijk hangt het wel samen met secularisatie. In het Westen is er geen religieus kader meer in de samenleving, het draait allemaal om individualisme, nihilisme en moreel relativisme.

Kortom, waar gaan mensen dan heen als zij wél religieuze zingeving en structuur zoeken? Je komt dan eerder uit bij de Islam dan bij het Christendom. Veel Westerse mensen hebben namelijk ook geen positief beeld van het Christendom, waar de Islam nog wel eens als een exotisme geromantiseerd wordt, helemaal binnen progressief linkse kringen.

Daarnaast moet je ook de invloed van vrienden en kennissen niet uitsluiten, dit zie je bijvoorbeeld in het voetbal nu vaker. Daar heb je ook al enkele spelers die zich bekeren tot de Islam of er in elk geval interesse in tonen.

Ten slotte helpt het ook dat de Islam een hele expansiegericht religie is, men staat dus open voor bekeerlingen.

Zie bijvoorbeeld ook:

Moskeeën zien meer jonge bekeerlingen en islam-geïnteresseerden
'Ik maak me minder zorgen over de toekomst': Julia (24) bekeerde zich tot de islam
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213146646
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Is dat een dreigement?
Hoe zie je daar een dreigement in?
pi_213146692
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan ik mij goed voorstellen dat jij het als moslim wel een goede ontwikkeling vind. En natuurlijk hangt het wel samen met secularisatie. In het Westen is er geen religieus kader meer in de samenleving, het draait allemaal om individualisme, nihilisme en moreel relativisme.

Kortom, waar gaan mensen dan heen als zij wél religieuze zingeving en structuur zoeken? Je komt dan eerder uit bij de Islam dan bij het Christendom. Veel Westerse mensen hebben namelijk ook geen positief beeld van het Christendom, waar de Islam nog wel eens als een exotisme geromantiseerd wordt, helemaal binnen progressief linkse kringen.
Ik waag het te betwijfelen. Religieuze zingeving en structuur kan je net zo goed vinden bij het Christendom - en je zult zien dat juist het Christendom geen of een beperkt negatief imago kent. Sterker nog, ondanks gelijke komaf wordt het Christendom gezien als inheems en inherent aan de heersende cultuur.

quote:
Daarnaast moet je ook de invloed van vrienden en kennissen niet uitsluiten, dit zie je bijvoorbeeld in het voetbal nu vaker. Daar heb je ook al enkele spelers die zich bekeren tot de Islam of er in elk geval interesse in tonen.

Ten slotte helpt het ook dat de Islam een hele expansiegericht religie is, men staat dus open voor bekeerlingen.
Invloed van kennissen, vrienden, dat helpt natuurlijk zeker. Immers dan leer je het een en ander van dichtbij kennen. En niet alleen van een forum bijvoorbeeld - of van de TV. De Islam is overigens beperkt expansiegericht, juist binnen het Christendom speelt de missie een grote rol. In dat opzicht staat de Islam wat dichter bij het Jodendom.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213146767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik waag het te betwijfelen. Religieuze zingeving en structuur kan je net zo goed vinden bij het Christendom - en je zult zien dat juist het Christendom geen of een beperkt negatief imago kent. Sterker nog, ondanks gelijke komaf wordt het Christendom gezien als inheems en inherent aan de heersende cultuur.
[..]
Invloed van kennissen, vrienden, dat helpt natuurlijk zeker. Immers dan leer je het een en ander van dichtbij kennen. En niet alleen van een forum bijvoorbeeld - of van de TV. De Islam is overigens beperkt expansiegericht, juist binnen het Christendom speelt de missie een grote rol. In dat opzicht staat de Islam wat dichter bij het Jodendom.
Geloof je dit echt?
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:33:28 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213146787
quote:

[..]
Mwah, dat valt erg mee, het Christendom kent niet veel structuur en is een kwestie van geloven, niet van doen. Bovendien zijn veel Christelijke kaders uit de Westerse samenleving verwijderd, tenminste in een land als Nederland. In Zuid-en Oost-Europa is dat een ander verhaal.
quote:
[..]
De Islam is ook gericht op de expansie van het geloof. Zo heeft de Islam zich ook verspreid door het Midden-Oosten, Afrika, Azië en zelfs delen van Europa. De Islam is expansiegericht én wetgevend, het Christendom is enkel expansiegericht en het Jodendom enkel wetgevend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213146801
Toch fijn dat we ook eens positief nieuws over moslims hebben in NWS
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_213146810
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is zo verschrikkelijk, het leed wat je moet ondergaan omdat je moslims in de buurt hebt. Gecondoleerd.
Zie hier het grote probleem;
Nul komma nul zelfreflectie.

quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Is dat een dreigement?
Zie hier nog een groot probleem;
Een reactie gelijk groter maken dan het is, waarmee het als aggressief opgevat kan worden, zodat er twee reacties mogenlijk zijn; een echte agressieve reactie of de slachtoffer
kaart.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:37:20 #115
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_213146820
Sigaretten, traditionele rollen en verschillen tussen geslachten, worden uit de tijd genoemd, maar geloven in een onzichtbare oppermacht hoog boven ons is modern?

Ik ben heel blij dat ik de westerse verlichting heb mogen ervaren. Ik kan niet meer begrijpen waarom een weldenkend, geestelijk gezond mens, in een onzichtbare oppermacht kan blijven geloven. Diezelfde mensen verklaren jou voor gek als jij in vliegende schotels gelooft.

Geloof is pas uit de tijd. Past niet eens meer binnen de moderne samenleving daar er zaken worden afgekeurd die heel normaal zijn tegenwoordig.

De wereld zou een betere plek zijn zonder religie.
pi_213146908
Wel frappant dat de hosanna josties hier het fijn vinden maar in het antisemitisme topic schande roepen.
pi_213146926
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, dat valt erg mee, het Christendom kent niet veel structuur en is een kwestie van geloven, niet van doen. Bovendien zijn veel Christelijke kaders uit de Westerse samenleving verwijderd, tenminste in een land als Nederland. In Zuid-en Oost-Europa is dat een ander verhaal.
Ook in Nederland is het Christendom goed en wel aanwezig, niet alleen deels zichtbaar in wetgeving (denk bijvoorbeeld aan 't onderwijs) maar ook de politiek. We kennen drie partijen met een uitgesproken Christelijke grondslag.

quote:
De Islam is ook gericht op de expansie van het geloof. Zo heeft de Islam zich ook verspreid door het Midden-Oosten, Afrika, Azië en zelfs delen van Europa. De Islam is expansiegericht én wetgevend, het Christendom is enkel expansiegericht en het Jodendom enkel wetgevend.
De Islam heeft zich verspreid door o.a. migratie, handel en doordat (gelijk aan allerlei andere bekende historische Christelijke rijken in Europa) er een vermenging is geweest met de gewelddadige expansiedrift van verschillende Arabische rijken. Echter de zendingsdrang, zoals het Christendom die kent (denk aan de missies in Afrikaanse landen) - of de Jehova's. zoals ze hier in R'dam nog steeds aan de deur komen - kent de Islam gewoonweg niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213146930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:44 schreef Chadi het volgende:
Wel frappant dat de hosanna josties hier het fijn vinden maar in het antisemitisme topic schande roepen.
Ja, maar het ontbreekt wel aan zelfreflectie bij moslims.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:51:17 #119
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213146961
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld ook:

Moskeeën zien meer jonge bekeerlingen en islam-geïnteresseerden
'Ik maak me minder zorgen over de toekomst': Julia (24) bekeerde zich tot de islam
Hmm ben het hier over het algemeen mee eens, maar ik denk dat je beeld over progressief linkse kringen niet correct is. Die komen wel op voor moslims als gemarginaliseerde groep, maar hun persoonlijke leven is wel echt lastig combineren met de islam (een keertje meedoen aan de ramadan kan dan nog wel). De verre oosterse levensbeschouwingen zullen toch eerder een aantrekkingskracht hebben. Zeker ook nu onder alternatieve jeugd een behoorlijke Japan- en Koreahype speelt.

Die bekeerlingen verwacht ik in veel grotere getale bij blanke 'kansen'jeugd, die relatief veel in aanraking komt met moslims. Daarnaast ook juist de wat conservatievere groep, die in veel gevallen vanuit een kritische blik zich in de islam verdiept, maar zich uiteindelijk juist vindt in de ideeën van de islam. Type Arnoud van Doorn.
pi_213146980
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ook in Nederland is het Christendom goed en wel aanwezig, niet alleen deels zichtbaar in wetgeving (denk bijvoorbeeld aan 't onderwijs) maar ook de politiek. We kennen drie partijen met een uitgesproken Christelijke grondslag.
[..]
De Islam heeft zich verspreid door o.a. migratie, handel en doordat (gelijk aan allerlei andere bekende historische Christelijke rijken in Europa) er een vermenging is geweest met de gewelddadige expansiedrift van verschillende Arabische rijken. Echter de zendingsdrang, zoals het Christendom die kent (denk aan de missies in Afrikaanse landen) - of de Jehova's. zoals ze hier in R'dam nog steeds aan de deur komen - kent de Islam gewoonweg niet.
Kruistochten waren ook maar een migratiegolf nietwaar? Echt bizar om te zien hoe moslims hun geschiedenis kunnen verdraaien.

Onder islamitisch gezag waren (en zijn) er toch wel wat heel wat meer dwingende manieren van bekeren dan Jehova's met hun huisbezoek doen. Extra belasting betalen, minder rechten hebben, speciale kleding dragen, geen nieuwe gebedshuizen en de dreiging dat hun kinderen als slaafsoldaat ontvoerd worden zijn voor verkeerde gelovigen toch wel prikkels om over te stappen. De doodstraf voor ongelovigen trouwens ook.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:56:40 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213147020
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:44 schreef Chadi het volgende:
Dat de Islam niet strookt met het Westen, heeft weinig te maken met antisemitisme. Twee kunnen tegelijkertijd waar zijn.
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
[..]
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, die partijen zijn inmiddels niet meer zo groot.

En wat je verder stelt klopt slechts gedeeltelijk. Bekeringsdrang heeft ook gewoon een grote rol gespeeld in de Islam. Door het veroveren van gebied en mensen te onderwerpen aan de religie zijn ook de eerste Islamtische kalifaten opgericht.
pi_213147038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kruistochten waren ook maar een migratiegolf nietwaar? Echt bizar om te zien hoe moslims hun geschiedenis kunnen verdraaien.

Onder islamitisch gezag waren (en zijn) er toch wel wat heel wat meer dwingende manieren van bekeren dan Jehova's met hun huisbezoek doen. Extra belasting betalen, minder rechten hebben, speciale kleding dragen, geen nieuwe gebedshuizen en de dreiging dat hun kinderen als slaafsoldaat ontvoerd worden zijn voor verkeerde gelovigen toch wel prikkels om over te stappen. De doodstraf voor ongelovigen trouwens ook.
Allemaal leuk en aardig dat er in Islamitische rijken nare dingen plaatsvonden, maar zaken als 'geen nieuw gebedshuis, kinderen als slaafsoldaat etc. hebben in essentie geen authentieke religieuze grondslag. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de extra belasting.

Verder is de expansie door migratie gewoon een feit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213147100
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig dat er in Islamitische rijken nare dingen plaatsvonden, maar zaken als 'geen nieuw gebedshuis, kinderen als slaafsoldaat etc. hebben in essentie geen authentieke religieuze grondslag. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de extra belasting.

Verder is de expansie door migratie gewoon een feit.
Dus je geeft toe dat de islam wel behoorlijk agressieve expansiemaatregelen kent. Gek dat je dat net nog ontkende.
pi_213147103
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
Dat de Islam niet strookt met het Westen, heeft weinig te maken met antisemitisme. Twee kunnen tegelijkertijd waar zijn.
Zijn punt is dat diegene lopen te kankeren op moslims moord en brand schreeuwen als het Joden zou betreffen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213147111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat de islam wel behoorlijk agressieve expansiemaatregelen kent. Gek dat je dat net nog ontkende.
Ik denk dat je eens moet leren lezen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')