Ik denk dat het beter is als ze gewoon hun vrijheid van meningsuiting gebruiken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Beter was het als de moslims applaus gaven aan de mensen waar ze boos op zijn geworden.
Ach, de wind is al aan het draaien getuige dit artikel. Nog even doordrukken en de meeste van die extreme lui kiezen wel ervoor terug te gaan, en de rest drukken we wel even in het seculiere gedachtengoed.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt helaas inderdaad. En dit wordt ook versterkt door het feit dat de Westerse samenleving een sterke secularisatie kent. Jongeren die structuur en zingeving in hun leven zoeken zullen daarom eerder uitkomen bij de Islam dan het Christendom. En hoe meer moslims hier zijn, hoe groter die aantrekkingskracht zal worden. Een zorgwekkende ontwikkeling.
En de zuigende deflectie opmerking is er ook. Denk vooral niet verder na.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is zo verschrikkelijk, het leed wat je moet ondergaan omdat je moslims in de buurt hebt. Gecondoleerd.
Nou, als je vertrekt omdat Nederland niet islamitisch genoeg is naar je zin missen we er niks aan hè. En elk persoon die zo denkt is er 1tje minder, dus we kunnen alleen maar juichen als er weer 1tje op het vliegtuig stapt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:08 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Het zijn altijd de verkeerde die vertrekken. Degenen die hier allerlei illegale maar winstgevende handeltjes hebben lopen zijn het echt niet die aan emigreren denken hoor.
Eerder die jaren in een bedrijf eerlijk en hard werken maar geen stap verder komen.
Joh, geef het nog 2 verkiezingen en dan is hij ook aan het emigreren. Ze hebben zijn foto al genomen bij de pro-Hamas demo’s dus hij staat er al mooi op.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de zuigende deflectie opmerking is er ook. Denk vooral niet verder na.
Is dat een dreigement?quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En de zuigende deflectie opmerking is er ook. Denk vooral niet verder na.
Dat kan ik mij goed voorstellen dat jij het als moslim wel een goede ontwikkeling vind. En natuurlijk hangt het wel samen met secularisatie. In het Westen is er geen religieus kader meer in de samenleving, het draait allemaal om individualisme, nihilisme en moreel relativisme.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind dat een mooie ontwikkeling. Overigens hangt dat wat mij betreft niet samen met de sterke secularisatie van Westerse instituten. Althans, ik zie niet zo een twee drie hoe het een het ander versterkt.
Ik waag het te betwijfelen. Religieuze zingeving en structuur kan je net zo goed vinden bij het Christendom - en je zult zien dat juist het Christendom geen of een beperkt negatief imago kent. Sterker nog, ondanks gelijke komaf wordt het Christendom gezien als inheems en inherent aan de heersende cultuur.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan ik mij goed voorstellen dat jij het als moslim wel een goede ontwikkeling vind. En natuurlijk hangt het wel samen met secularisatie. In het Westen is er geen religieus kader meer in de samenleving, het draait allemaal om individualisme, nihilisme en moreel relativisme.
Kortom, waar gaan mensen dan heen als zij wél religieuze zingeving en structuur zoeken? Je komt dan eerder uit bij de Islam dan bij het Christendom. Veel Westerse mensen hebben namelijk ook geen positief beeld van het Christendom, waar de Islam nog wel eens als een exotisme geromantiseerd wordt, helemaal binnen progressief linkse kringen.
Invloed van kennissen, vrienden, dat helpt natuurlijk zeker. Immers dan leer je het een en ander van dichtbij kennen. En niet alleen van een forum bijvoorbeeld - of van de TV. De Islam is overigens beperkt expansiegericht, juist binnen het Christendom speelt de missie een grote rol. In dat opzicht staat de Islam wat dichter bij het Jodendom.quote:Daarnaast moet je ook de invloed van vrienden en kennissen niet uitsluiten, dit zie je bijvoorbeeld in het voetbal nu vaker. Daar heb je ook al enkele spelers die zich bekeren tot de Islam of er in elk geval interesse in tonen.
Ten slotte helpt het ook dat de Islam een hele expansiegericht religie is, men staat dus open voor bekeerlingen.
Geloof je dit echt?quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik waag het te betwijfelen. Religieuze zingeving en structuur kan je net zo goed vinden bij het Christendom - en je zult zien dat juist het Christendom geen of een beperkt negatief imago kent. Sterker nog, ondanks gelijke komaf wordt het Christendom gezien als inheems en inherent aan de heersende cultuur.
[..]
Invloed van kennissen, vrienden, dat helpt natuurlijk zeker. Immers dan leer je het een en ander van dichtbij kennen. En niet alleen van een forum bijvoorbeeld - of van de TV. De Islam is overigens beperkt expansiegericht, juist binnen het Christendom speelt de missie een grote rol. In dat opzicht staat de Islam wat dichter bij het Jodendom.
Mwah, dat valt erg mee, het Christendom kent niet veel structuur en is een kwestie van geloven, niet van doen. Bovendien zijn veel Christelijke kaders uit de Westerse samenleving verwijderd, tenminste in een land als Nederland. In Zuid-en Oost-Europa is dat een ander verhaal.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik waag het te betwijfelen. Religieuze zingeving en structuur kan je net zo goed vinden bij het Christendom - en je zult zien dat juist het Christendom geen of een beperkt negatief imago kent. Sterker nog, ondanks gelijke komaf wordt het Christendom gezien als inheems en inherent aan de heersende cultuur.
De Islam is ook gericht op de expansie van het geloof. Zo heeft de Islam zich ook verspreid door het Midden-Oosten, Afrika, Azië en zelfs delen van Europa. De Islam is expansiegericht én wetgevend, het Christendom is enkel expansiegericht en het Jodendom enkel wetgevend.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Invloed van kennissen, vrienden, dat helpt natuurlijk zeker. Immers dan leer je het een en ander van dichtbij kennen. En niet alleen van een forum bijvoorbeeld - of van de TV. De Islam is overigens beperkt expansiegericht, juist binnen het Christendom speelt de missie een grote rol. In dat opzicht staat de Islam wat dichter bij het Jodendom.
Zie hier het grote probleem;quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is zo verschrikkelijk, het leed wat je moet ondergaan omdat je moslims in de buurt hebt. Gecondoleerd.
Zie hier nog een groot probleem;quote:
Ook in Nederland is het Christendom goed en wel aanwezig, niet alleen deels zichtbaar in wetgeving (denk bijvoorbeeld aan 't onderwijs) maar ook de politiek. We kennen drie partijen met een uitgesproken Christelijke grondslag.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, dat valt erg mee, het Christendom kent niet veel structuur en is een kwestie van geloven, niet van doen. Bovendien zijn veel Christelijke kaders uit de Westerse samenleving verwijderd, tenminste in een land als Nederland. In Zuid-en Oost-Europa is dat een ander verhaal.
De Islam heeft zich verspreid door o.a. migratie, handel en doordat (gelijk aan allerlei andere bekende historische Christelijke rijken in Europa) er een vermenging is geweest met de gewelddadige expansiedrift van verschillende Arabische rijken. Echter de zendingsdrang, zoals het Christendom die kent (denk aan de missies in Afrikaanse landen) - of de Jehova's. zoals ze hier in R'dam nog steeds aan de deur komen - kent de Islam gewoonweg niet.quote:De Islam is ook gericht op de expansie van het geloof. Zo heeft de Islam zich ook verspreid door het Midden-Oosten, Afrika, Azië en zelfs delen van Europa. De Islam is expansiegericht én wetgevend, het Christendom is enkel expansiegericht en het Jodendom enkel wetgevend.
Ja, maar het ontbreekt wel aan zelfreflectie bij moslims.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:44 schreef Chadi het volgende:
Wel frappant dat de hosanna josties hier het fijn vinden maar in het antisemitisme topic schande roepen.
Hmm ben het hier over het algemeen mee eens, maar ik denk dat je beeld over progressief linkse kringen niet correct is. Die komen wel op voor moslims als gemarginaliseerde groep, maar hun persoonlijke leven is wel echt lastig combineren met de islam (een keertje meedoen aan de ramadan kan dan nog wel). De verre oosterse levensbeschouwingen zullen toch eerder een aantrekkingskracht hebben. Zeker ook nu onder alternatieve jeugd een behoorlijke Japan- en Koreahype speelt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan ik mij goed voorstellen dat jij het als moslim wel een goede ontwikkeling vind. En natuurlijk hangt het wel samen met secularisatie. In het Westen is er geen religieus kader meer in de samenleving, het draait allemaal om individualisme, nihilisme en moreel relativisme.
Kortom, waar gaan mensen dan heen als zij wél religieuze zingeving en structuur zoeken? Je komt dan eerder uit bij de Islam dan bij het Christendom. Veel Westerse mensen hebben namelijk ook geen positief beeld van het Christendom, waar de Islam nog wel eens als een exotisme geromantiseerd wordt, helemaal binnen progressief linkse kringen.
Daarnaast moet je ook de invloed van vrienden en kennissen niet uitsluiten, dit zie je bijvoorbeeld in het voetbal nu vaker. Daar heb je ook al enkele spelers die zich bekeren tot de Islam of er in elk geval interesse in tonen.
Ten slotte helpt het ook dat de Islam een hele expansiegericht religie is, men staat dus open voor bekeerlingen.
Zie bijvoorbeeld ook:
Moskeeën zien meer jonge bekeerlingen en islam-geïnteresseerden
'Ik maak me minder zorgen over de toekomst': Julia (24) bekeerde zich tot de islam
Kruistochten waren ook maar een migratiegolf nietwaar? Echt bizar om te zien hoe moslims hun geschiedenis kunnen verdraaien.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook in Nederland is het Christendom goed en wel aanwezig, niet alleen deels zichtbaar in wetgeving (denk bijvoorbeeld aan 't onderwijs) maar ook de politiek. We kennen drie partijen met een uitgesproken Christelijke grondslag.
[..]
De Islam heeft zich verspreid door o.a. migratie, handel en doordat (gelijk aan allerlei andere bekende historische Christelijke rijken in Europa) er een vermenging is geweest met de gewelddadige expansiedrift van verschillende Arabische rijken. Echter de zendingsdrang, zoals het Christendom die kent (denk aan de missies in Afrikaanse landen) - of de Jehova's. zoals ze hier in R'dam nog steeds aan de deur komen - kent de Islam gewoonweg niet.
Dat de Islam niet strookt met het Westen, heeft weinig te maken met antisemitisme. Twee kunnen tegelijkertijd waar zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:44 schreef Chadi het volgende:
Wel frappant dat de hosanna josties hier het fijn vinden maar in het antisemitisme topic schande roepen.
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, die partijen zijn inmiddels niet meer zo groot.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook in Nederland is het Christendom goed en wel aanwezig, niet alleen deels zichtbaar in wetgeving (denk bijvoorbeeld aan 't onderwijs) maar ook de politiek. We kennen drie partijen met een uitgesproken Christelijke grondslag.
[..]
De Islam heeft zich verspreid door o.a. migratie, handel en doordat (gelijk aan allerlei andere bekende historische Christelijke rijken in Europa) er een vermenging is geweest met de gewelddadige expansiedrift van verschillende Arabische rijken. Echter de zendingsdrang, zoals het Christendom die kent (denk aan de missies in Afrikaanse landen) - of de Jehova's. zoals ze hier in R'dam nog steeds aan de deur komen - kent de Islam gewoonweg niet.
Allemaal leuk en aardig dat er in Islamitische rijken nare dingen plaatsvonden, maar zaken als 'geen nieuw gebedshuis, kinderen als slaafsoldaat etc. hebben in essentie geen authentieke religieuze grondslag. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de extra belasting.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kruistochten waren ook maar een migratiegolf nietwaar? Echt bizar om te zien hoe moslims hun geschiedenis kunnen verdraaien.
Onder islamitisch gezag waren (en zijn) er toch wel wat heel wat meer dwingende manieren van bekeren dan Jehova's met hun huisbezoek doen. Extra belasting betalen, minder rechten hebben, speciale kleding dragen, geen nieuwe gebedshuizen en de dreiging dat hun kinderen als slaafsoldaat ontvoerd worden zijn voor verkeerde gelovigen toch wel prikkels om over te stappen. De doodstraf voor ongelovigen trouwens ook.
Dus je geeft toe dat de islam wel behoorlijk agressieve expansiemaatregelen kent. Gek dat je dat net nog ontkende.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig dat er in Islamitische rijken nare dingen plaatsvonden, maar zaken als 'geen nieuw gebedshuis, kinderen als slaafsoldaat etc. hebben in essentie geen authentieke religieuze grondslag. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de extra belasting.
Verder is de expansie door migratie gewoon een feit.
Zijn punt is dat diegene lopen te kankeren op moslims moord en brand schreeuwen als het Joden zou betreffen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
Dat de Islam niet strookt met het Westen, heeft weinig te maken met antisemitisme. Twee kunnen tegelijkertijd waar zijn.
Ik denk dat je eens moet leren lezen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat de islam wel behoorlijk agressieve expansiemaatregelen kent. Gek dat je dat net nog ontkende.
In progressief linkse kringen zijn veel mensen dol op de Islam en moslims en dat gaat ook verder dan het opkomen voor een vermeend gemarginaliseerde groep. En dit is trouwens ook een opmerkelijke omschrijving van een religie dat maar liefst twee miljard aanhangers heeft en vele landen ter wereld die volledig in het teken van dat geloof staan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:51 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Hmm ben het hier over het algemeen mee eens, maar ik denk dat je beeld over progressief linkse kringen niet correct is. Die komen wel op voor moslims als gemarginaliseerde groep, maar hun persoonlijke leven is wel echt lastig combineren met de islam (een keertje meedoen aan de ramadan kan dan nog wel). De verre oosterse levensbeschouwingen zullen toch eerder een aantrekkingskracht hebben. Zeker ook nu onder alternatieve jeugd een behoorlijke Japan- en Koreahype speelt.
Die bekeerlingen verwacht ik in veel grotere getale bij blanke 'kansen'jeugd, die relatief veel in aanraking komt met moslims. Daarnaast ook juist de wat conservatievere groep, die in veel gevallen vanuit een kritische blik zich in de islam verdiept, maar zich uiteindelijk juist vindt in de ideeën van de islam. Type Arnoud van Doorn.
Je kan prima een gemarginaliseerde groep zijn en tegelijkertijd twee miljard aanhangers hebben. De aantallen zeggen namelijk niets over de mate waarin de groep gemarginaliseerd word. Denk bijvoorbeeld aan de Oeigoeren in China. Er is dus helemaal niets opmerkelijks aan de omschrijving, des te meer is je eigen opmerking zeer opmerkelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In progressief linkse kringen zijn veel mensen dol op de Islam en moslims en dat gaat ook verder dan het opkomen voor een vermeend gemarginaliseerde groep. En dit is trouwens ook een opmerkelijke omschrijving van een religie dat maar liefst twee miljard aanhangers heeft en vele landen ter wereld die volledig in het teken van dat geloof staan.
Wat je wel juist aangeeft is inderdaad de enorme verschillen tussen de overtuigingen van progressief linksen en moslims, wat de liefde van de eerste groep voor de tweede groep ook nog altijd heel erg raar maakt.
Pot ketel.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je eens moet leren lezen.
Wil je hiermee zeggen dat moslims nazi's zijn?quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:08 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Kan er geen traan om laten dat mensen die een ideologie aanhangen wat ik gelijkstel aan het nazisme het land verlaten.
Het verschil is dat Joden geen vlieg kwaad doen en weten zich op positieve manieren te onderscheiden, dat is met net iets te veel moslims helaas een ander verhaal. Het tegenovergestelde zeg maar. Bovendien hebben genoeg moslims een hekel aan het Westen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zijn punt is dat diegene lopen te kankeren op moslims moord en brand schreeuwen als het Joden zou betreffen.
Ik denk dat je die liefde overschat vanuit het principe van 'de ander' wiens ideeën je door je eigen negatieve lens bekijkt. De meeste progressieven weten heel goed dat hun levensfilosofie niet matcht met die van een conservatieve religie. Alleen zien ze vaak minder verschil met het christendom dan in de islamkritische hoek. Die romantisering zie je bij boedhisme behoorlijk, maar de islam? Mwah.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In progressief linkse kringen zijn veel mensen dol op de Islam en moslims en dat gaat ook verder dan het opkomen voor een vermeend gemarginaliseerde groep. En dit is trouwens ook een opmerkelijke omschrijving van een religie dat maar liefst twee miljard aanhangers heeft en vele landen ter wereld die volledig in het teken van dat geloof staan.
Wat je wel juist aangeeft is inderdaad de enorme verschillen tussen de overtuigingen van progressief linksen en moslims, wat de liefde van de eerste groep voor de tweede groep ook nog altijd heel erg raar maakt.
Volgens mij wensen we Joden evenmin te zien als groep, net als dat dit voor moslims geldt. Want ook voor 'leden' van de eerste groep geldt dat (zeker op dit moment) er voldoende zijn die zich op een uiterst negatieve manier onderscheiden.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het verschil is dat Joden geen vlieg kwaad doen en weten zich op positieve manieren te onderscheiden, dat is met net iets te veel moslims helaas een ander verhaal. Het tegenovergestelde zeg maar. Bovendien hebben genoeg moslims een hekel aan het Westen.
Het zijn positieve ontwikkelingen als men vrijwillig (laten we zeggen, met een positieve drijfveer) vertrekt. Dat geldt zowel voor Joden, moslims of wie dan ook. Overigens is je redenering omgekeerd exact van toepassing - het is niet voor niets specifiek een Joodse staat - want moslims in die omgeving moeten het veld het liefst ruimen.quote:Tevens mogen mensen het best een positieve ontwikkeling vinden als de paar overgebleven Joden in Europa naar de enige Joodse staat ter wereld zouden verhuizen. Maar zij het nu net dat moslims dat land graag vernietigd willen zien worden, omdat men vindt dat daar een Islamitisch land voor in de plaats zou moeten zijn. En ook dat is weer veelzeggend voor de Islam.
Ja, OF - maar dat vergt zelfreflectie: Je hebt gewoon niet goed gelezen wat ik eerder schreef.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent gewoon boos dat je jezelf verlulde zonder het door te hebben.
Hmm, noem eens wat van die manieren dan ...quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij wensen we Joden evenmin te zien als groep, net als dat dit voor moslims geldt. Want ook voor 'leden' van de eerste groep geldt dat (zeker op dit moment) er voldoende zijn die zich op een uiterst negatieve manier onderscheiden.
Dat klopt niet, er is binnen de hele Islamtische wereld altijd al een probleem geweest met (religieuze) minderheden. Men heeft moeite met Israël omdat dit in de beleving van moslims, op 'Islamitisch grondgebied' is. En dat het dan ook nog een Joods land betreft is wel helemaal een verschrikking voor de meeste moslims. Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij wensen we Joden evenmin te zien als groep, net als dat dit voor moslims geldt. Want ook voor 'leden' van de eerste groep geldt dat (zeker op dit moment) er voldoende zijn die zich op een uiterst negatieve manier onderscheiden.
[..]
Het zijn positieve ontwikkelingen als men vrijwillig (laten we zeggen, met een positieve drijfveer) vertrekt. Dat geldt zowel voor Joden, moslims of wie dan ook. Overigens is je redenering omgekeerd exact van toepassing - het is niet voor niets specifiek een Joodse staat - want moslims in die omgeving moeten het veld het liefst ruimen.
Het huilende stukje over een bedreiging dat je daarna ook niet meer toe wilde lichten of mag ik verder gokken wat je bedoeld?quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, OF - maar dat vergt zelfreflectie: Je hebt gewoon niet goed gelezen wat ik eerder schreef.
Nog steeds aan het zoeken naar redenen om huilend met de slachtoffer kaart naar feedback te rennen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat moslims nazi's zijn?
Oh ja? Hoe dan?quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij weet wat koloniseren is zo te zien.
Dus als joden vanwege jodenhaat weg gaan is het een schande als het moslims zijn die vanwege moslimhaat weg gaan dan kunnen ze beter vertrekken.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de Islam niet strookt met het Westen, heeft weinig te maken met antisemitisme. Twee kunnen tegelijkertijd waar zijn.
[..]
Mocht het je nog niet zijn opgevallen, die partijen zijn inmiddels niet meer zo groot.
En wat je verder stelt klopt slechts gedeeltelijk. Bekeringsdrang heeft ook gewoon een grote rol gespeeld in de Islam. Door het veroveren van gebied en mensen te onderwerpen aan de religie zijn ook de eerste Islamtische kalifaten opgericht.
Hij zegt het zelf; de Islam strookt niet met het westenquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dus als joden vanwege jodenhaat weg gaan is het een schande als het moslims zijn die vanwege moslimhaat weg gaan dan kunnen ze beter vertrekken.
Je laat je wel kennen.
Moslims denken er voornamelijk over na om te vertrekken omdat zij hier niet naar wens een religieus leven kunnen leiden. Dat kan best kloppen, Nederland is namelijk geen Islamitisch land. Wat dit met 'haat' te maken zou hebben is niet duidelijk.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dus als joden vanwege jodenhaat weg gaan is het een schande als het moslims zijn die vanwege moslimhaat weg gaan dan kunnen ze beter vertrekken.
Je laat je wel kennen.
Ze hebben gewoon de Verlichting gemist, de gristenen waren net zo erg en er zijn nog genoeg oudere Nederlanders en Belgen hier die dat hebben meegemaakt, (Hugo Claus, Maarten 't Hart, Reve, Siebelink, etc etc , de hele 20ste eeuwse literatuur staat er vol mee) Wij hebben die kerken getemd, ze hebben weinig macht meer over en iedereen is vrij om ze compleet te negeren.quote:Op maandag 8 april 2024 17:11 schreef Buikbrein het volgende:
De zelf-reflectie doet pijn aan mijn ogenstop it! lol
Nooit zal het eens dit zijn:
"Steeds meer (ex)Moslims zien in dat hun geloof, hun eigen voortvarendheid in de weg zit en eigenlijk nérgens ter wereld 'lekker inpast'.. veel Moslims verlaten daarom hun geloof, met alle risico's van dien en omarmen de Westerse waarden".
Met een verzonnen-quote:
"Toen ik de Islam verliet, kreeg ik zoveel dreigende reacties vanuit -notabene- mijn eigen familie en dierbaren van wie ik alle steun had verwacht!! Nee, dat heeft echt mijn ogen geopend, naar hoe gewiekst de Islam is die ons al zo lang in de greep heeft. Voor mij nooit meer terug, nu ik eruit ben zie ik het pas hoe erg het was. Ik leefde gewoon niet ten volste! Ik ben nu gewoon weer IK, mijn eigen identiteit.. de Islam gaat echt onder je huid zitten, je ziet het gewoon niet meer, tot je het verlaat"
Maar neeeeee natuurlijk niet, WIJ zijn het, WIJ passen ons niet aan het ligt aan ons LOLDan zit er inderdaad maar 1 ding op, gezien de wereld groot genoeg is voor ons allemaal: Ga het ervaren in die andere landen, ik wens hen oprecht het allerbeste. Als ze daar kennis en kunde brengen, wie weet wordt het nog wat daar, iets zegt me dat ze daar heel goed mensen kunnen gebruiken: Go for it!
Insjallahquote:Op maandag 8 april 2024 19:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat betekent Deus Veult überhaupt?
Enige zelfreflectie of inzicht in waarom mensen zo denken ontbreekt je echt totaal he:?quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je zo gewend mensen te bedreigen dat je in een normale reactie alleen nog maar een dreigement kan zien?quote:
Als ze het niet doen ook hoor. Hier doet de politie meestal niets hiertegen. Veel te gevaarlijk.quote:Op maandag 8 april 2024 19:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland nog steeds een prima land is voor de moslims die zich gewoon goed aanpassen aan ons land, zich ervoor inzetten en die andere groepen gewoon met respect behandelen. Denk dat er maar weinig mensen zijn die zo extreem zou praten over moslims die in die genoemde categorieën vallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |