abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213156325
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Enige zelfreflectie of inzicht in waarom mensen zo denken ontbreekt je echt totaal he:?
In de islamitische cultuur ligt het nooit aan jezelf, altijd aan een ander.

En als je er dan echt niet meer omheen kan dat jouw zoon, of jouw vader of jouw zus iets heeft gedaan wat echt niet acceptabel is, nou daar is ook een oplossing voor, dan heeft een djinn bezit genomen van hem of haar.

Yusuf is zo'n goede jongen. Helpt altijd zijn familie en staat voor iedereen klaar. Dat hij een bejaard echtpaar thuis heeft overvallen kan alleen verklaard worden als een djinn bezit van hem heeft genomen want Yusuf zou dat nooit doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 10 april 2024 @ 10:11:39 #152
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213156353
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hij zegt het zelf; de Islam strookt niet met het westen

Dat is geen mening, maar een feit.
Vanuit de basis staan er hele belangrijke dingen lijnrecht tegen over elkaar die onverenigbaar zijn en dit ziet men zowat dagelijks terug komen in de realiteit, en het word allemaal steeds heftiger en frequenter. Een moderne evenwichtige multi culti samenleving waarbij de islam zn eigen ''rol speelt'', zonder de balans te verstoren is simpelweg niet mogelijk.

Kom jij dan anders eens even met voorbeelden waarbij de islam wel die rol speelt en waarbij er wél sprake is van een moderne evenwichtige multi culti samenleving incluis deze ideologie.

I'll wait.
Dit zeiden ze ook over joden toen dat nog hip was.
pi_213156403
Raar dat dit topic over het christendom en joden gaat, terwijl het onderwerp de islam is? :?
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 10 april 2024 @ 10:19:41 #154
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213156432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:46 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Als ze het niet doen ook hoor. Hier doet de politie meestal niets hiertegen. Veel te gevaarlijk.
Tieners beboeten die zonder licht fietsen is makkelijker.
Ja, ik denk dat Nederland leuker is voor randfiguren, die zich niet willen aanpassen en vooral met dreiging en geweld hun zin willen krijgen. Ik kan me wel voorstellen dat Nederland minder leuk is voor mensen die een plekje in de samenleving willen, rustig hun religie willen beoefenen, maar ondertussen vaker slachtoffer zijn van diezelfde randiguren en ook nog eens het gezeik van de rest van de bevolking te horen krijgen, omdat die tegen de nette 'vertegenwoordiger' wel de bek durft open te trekken.
pi_213156486
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat Nederland leuker is voor randfiguren, die zich niet willen aanpassen en vooral met dreiging en geweld hun zin willen krijgen. Ik kan me wel voorstellen dat Nederland minder leuk is voor mensen die een plekje in de samenleving willen, rustig hun religie willen beoefenen, maar ondertussen vaker slachtoffer zijn van diezelfde randiguren en ook nog eens het gezeik van de rest van de bevolking te horen krijgt, omdat ze tegen de nette 'vertegenwoordiger' wel hun bek durven open te trekken.
Dat heeft denk ik met de onderlaag van de bevolking te maken, die groter en groter wordt (en waardoor asociaal gedrag dus toeneemt). Dat een deel van die onderlaag uit islamitische mensen bestaat helpt daarbij uiteraard niet mee.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 10 april 2024 @ 11:48:39 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213157486
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

Vind je het geen fijne ontwikkeling, dan is emigreren een optie.
Ach, we hebben de gristenen ook in de hoek gezet. Geen enkele reden om aan te nemen dat dat met moslims ook niet kan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 10 april 2024 @ 11:52:16 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213157514
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik denk dat het beter is als ze gewoon hun vrijheid van meningsuiting gebruiken.
Wie? Moslims? Helemaal prima.....mits ze dat bij andersdenkenden ook toestaan, natuurlijk. Maar dat zal wel weer een dingetje worden, want de Islam is nog steeds een achterlijke religie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_213157804
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In progressief linkse kringen zijn veel mensen dol op de Islam en moslims en dat gaat ook verder dan het opkomen voor een vermeend gemarginaliseerde groep. En dit is trouwens ook een opmerkelijke omschrijving van een religie dat maar liefst twee miljard aanhangers heeft en vele landen ter wereld die volledig in het teken van dat geloof staan.

Wat je wel juist aangeeft is inderdaad de enorme verschillen tussen de overtuigingen van progressief linksen en moslims, wat de liefde van de eerste groep voor de tweede groep ook nog altijd heel erg raar maakt.
Ik zie het als voetbalsupportersgedrag. Links en rechts, en dan met name de extremen, maken zich het vooral druk om elkaar. Progressief links ziet de afkeer van veel rechtse stemmers van migranten uit moslimlanden als een vorm van racisme door extreem rechts, dus worden moslims omarmt. Dat veel moslims vrij conservatief rechtse standpunten hebben is in die strijd niet zo relevant. Rechts reageert weer door Israël te omarmen, wat op zich ook weer heel apart is gezien de geschiedenis.
pi_213157930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 08:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Enige zelfreflectie of inzicht in waarom mensen zo denken ontbreekt je echt totaal he:?
Hij loopt in demo’s tegen Israël mee. Zegt genoeg toch? Pro-Hamas gozer, vind dat Israël alles fout doet en 7 oktober aan zichzelf te danken heeft, en dit is dan een “gematigde” moslim.
pi_213158019
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2024 16:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Tja als je emigreert naar een land en verwacht dat dit land zich aan jou aanpast denk ik inderdaad dat je verkeerd zit en beter kan emigreren.

Nog meer reden om rechts te stemmen dus, ik zie het probleem niet, prima zo, ik blij, zij blij, iedereen blij

Dat gemier om die rare hekserij van die mensen, ga toch weg, letterlijk :)
Het zijn juist bij uitstek de rechtse partijen die al heel lang steeds weer naar werkgevers luisteren en daarom is er (veel teveel) immigratie. Rechtse politiek is het probleem, niet de oplossing.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_213158137
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 17:23 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Juistem!

Zoals je ook beter niet kunt meegaan in iemands psychose/wanen, waarom zouden een weldenkend niet-gelovige mens -ook naar Christendom en Jodendom toe- mee moeten gaan in iemand ander zijn/haar achterhaalde waanbeelden, psychose, of krankzinnige theorien??

Tot dit punt komt het nooit in een discussie, omdat je dan of al een Ban hebt, je de mond wordt gesnoerd, of je massa's apologetica over je heen krijgt. Maar de kern is: Zij zijn de fantasten, en zij verwachten van anderen daarin mee te gaan, hier ruimte aan te geven. Maar waarom eigenlijk, waarom zou het nog maar 1 MILLIMETER ruimte krijgen?? Op basis waarvan??

Dat is in beginsel, een onredelijk verzoek: Can and will nòt comply!! Ever.

Je levert het bewijs van God, of je trekt je in schaamte terug voor die BELACHELIJKE stelling. Zo had het moeten gaan in de geschiedenis: Scheer je weg, tenzij je bewijs hebt!

Epoché: Uitstel van oordeel, bij uitblijven van bewijs. Met zo'n houding, had er niemand, ooit, voor die achterlijke religies hoeven te sterven. Het is onacceptabel dat we het hier nog over hebben anno 2024! En nog onacceptabeler, dat er nog mensen voor sterven. Woorden kunnen deze triestheid niet beschrijven.. er zijn nieuwe woorden voor nodig!

En ook het Judaisme zal zich moeten voorbereiden op kritiek en doorzagen van hun religie, op een dag is de houdbaarheid van het slachtofferschap OP.. dat het op Merites mag worden beoordeeld :Y Maakt de borst maar nat, in een eerlijk en open debat uiteraard (zonder geweld, moet het er toch bij zetten).

Ze WETEN dat ze het keihard gaan afleggen tegen niet-gelovigen, keer op keer op keer (zie een voorproefje met Hitchens, dat was nog met "handschoenen aan" in een Kosjer debat).. maar in de ring zonder controle? Kansloos! en dat weten ze dondersgoed :Y
[..]
Van dat Griekenland is niets meer over he? Goh.. hoe zou dat nou komen :') wat zou daar nu toch gebeurd zijn..
Er zijn mondiaal veel meer gelovigen dan ongelovigen, en ze planten zich veel harder voort.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_213158259
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:22 schreef Nober het volgende:
We moeten vanaf nu alles op alles zetten om dit te stimuleren.
Een verbod op medisch onnodige besnijdenis van onmondige minderjarige jongetjes is prima mogelijk.
Sowieso absurd dat de vrijheid van religie van de ouders daarin boven het recht op lichamelijke integriteit van het minderjarige jongetje wordt gesteld.
pi_213158497
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:41 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Mwah, er zit echt genoeg onderhuids wantrouwen en achterdocht in de samenleving hoor. Daar moet je echt niet blind voor willen zijn.
Toevallig vandaag hoorde ik zoiets; nieuwe collega loopt een dagje met mij mee. Vertelt dus dat ze eerst elders had gesolliciteerd, eerst onder eigen naam. Afgewezen. Vervolgens onder naam van haar man, mocht op gesprek daar. Eigen naam is van Turkse komaf, naam man van Nederlandse komaf. Tja.

Als je structureel met dat soort dingen te maken hebt, terwijl je tot groep hoort die prima 'deugt' kan dat best knagen.
Lijkt me iets wat prima met kwantitatief onderzoek valt aan te tonen, ipv het zoveelste kwalitatieve flutonderzoek in de media te presenteren als ware het kwantitatief onderzoek.
pi_213158680
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 22:30 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Extreme/radicale types emigreren alleen richting IS (vooral toen ze een groot gebied controleerden bijna 10 jaar geleden). Zij zien namelijk Marokko/Turkije als net zo onislamitisch als Nederland omdat ze allen niet of nauwelijks met de Sharia regeren.
De sharia klinkt alsof moslims het daarover eens zijn.
Lijkt me niet mogelijk met de absurde indeling van de koran, abrogatie en de nogal uiteenlopende acceptatie van hadiths (alhoewel dat hele hadith gedoe natuurlijk eigenlijk Mohemmedanisme is).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 10-04-2024 14:10:54 ]
pi_213159947
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Moslims denken er voornamelijk over na om te vertrekken omdat zij hier niet naar wens een religieus leven kunnen leiden. Dat kan best kloppen, Nederland is namelijk geen Islamitisch land. Wat dit met 'haat' te maken zou hebben is niet duidelijk.

Het lijkt er wederom op neer te komen dat als de samenleving niet volledig wordt afgesteld op de Islam, men zich niet vrij voelt. Maar er zijn in Nederland bijna één miljoen moslims, meer dan 500 moskeeën, tientallen Islamtische scholen en nog heel veel andere Islamtische organisaties en instanties, en dit aantal is groeiende, dus wat is het probleem precies?

En als je denkt dat moslims het hier serieus zo slecht hebben, laten we dan eens een interessant gedachte-experiment doen:

Hoe zouden Marokkanen of Turken het namelijk vinden als er in de grote steden in Marokko of Turkije evenveel Christelijke Westerlingen zouden komen wonen als er moslims in Nederland, Frankrijk of Duitsland zijn?

We weten allemaal, dat zou nooit worden geaccepteerd. Zelfs een tiende zou al tot polarisatie en conflict leiden. Kijk naar de Koerden of Armenen in Turkije en de Joden in Marokko. Daar zijn letterlijke genocides en pogroms aan te pas gekomen om die te verwijderen en verdrijven.

Maar ondertussen wel gaan jammeren dat moslims het zo slecht hebben in Nederland terwijl men op verscheidene negatieve manieren is oververtegenwoordigd en desondanks de totale vrijheid krijgt om mee te doen in de samenleving.
Je leest echt alleen wat je wil lezen en in je plaatje past.
pi_213161605
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Exact. En los daarvan, bekeerlingen zijn er ook in overvloed. Dus dat hou je niet tegen door grenzen te sluiten of iets dergelijks. Vind je het geen fijne ontwikkeling, dan is emigreren een optie. Naar Polen ofzo of elders in Oost Europa (maar niet te ver, want dan kom je weer moslims tegen).
Dat idee van bekeerlingen in overvloed is vooral iets dat moslims zichzelf graag wijs maken.
Daar komt nog bij dat de meeste moslims in de islam geboren (/gemutileerd) worden, en dat hun omgeving vaak zeer vijandig reageert als ze de islam af willen zweren.
Wat dat betreft zijn waarschijnlijk veel moslims eerder cultuur-moslims dan daadwerkelijk overtuigd.
In godsdienst is kortom binnen de islam wel degelijk dwang.
  woensdag 10 april 2024 @ 18:27:08 #167
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213161655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat idee van bekeerlingen in overvloed is vooral iets dat moslims zichzelf graag wijs maken.
Daar komt nog bij dat de meeste moslims in de islam geboren (/gemutileerd) worden, en dat hun omgeving vaak zeer vijandig reageert als ze de islam af willen zweren.
Wat dat betreft zijn waarschijnlijk veel moslims eerder cultuur-moslims dan daadwerkelijk overtuigd.
En in Christendom niet? Wel eens in een Bible belt geweest?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 10 april 2024 @ 18:27:26 #168
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213161661
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:23 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Veel mensen worden moslim omdat ze met een moslim(a) willen trouwen. Heeft niks te maken met absolute overtuiging.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213161718
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En in Christendom niet? Wel eens in een Bible belt geweest?
Beweer ik dat?
Christenen in de bijbelgordel zijn idd net zo erg wat betreft sociale uitsluiting van afvalligen.
pi_213161744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Veel mensen worden moslim omdat ze met een moslim(a) willen trouwen. Heeft niks te maken met absolute overtuiging.
Wat ik terug vind is dit:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-de-islam-te-voelen
Geen idee wat de kloppende cijfers zijn, maar 35000 mensen is nog geen 0,2% van de bevolking, is dat in overvloede?
Bij dat alleen willen trouwen met een moslim(/a) vermoed ik ook enige sociale omgevingsdwang.
pi_213161807
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Is dat een dreigement?
Zo kunnen overtuigd gelovigen het idee van daadwerkelijk nadenken over hun geloof inderdaad opvatten.
pi_213161910
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik waag het te betwijfelen. Religieuze zingeving en structuur kan je net zo goed vinden bij het Christendom - en je zult zien dat juist het Christendom geen of een beperkt negatief imago kent. Sterker nog, ondanks gelijke komaf wordt het Christendom gezien als inheems en inherent aan de heersende cultuur.
[..]
Invloed van kennissen, vrienden, dat helpt natuurlijk zeker. Immers dan leer je het een en ander van dichtbij kennen. En niet alleen van een forum bijvoorbeeld - of van de TV. De Islam is overigens beperkt expansiegericht, juist binnen het Christendom speelt de missie een grote rol. In dat opzicht staat de Islam wat dichter bij het Jodendom.
Het christendom kent niet de overvloed aan regeltjes die het jodendom en de islam kennen, voor sommige mensen is juist datr rigide karakter aantrekkelijk.(En aan de regeltjes die ze wel kennen hebben veel christenen weinig boodschap.)
Ik vind persoonlijk het christendom vrijwel net zo absurd als de islam, ik sta agnostisch tegenover het eventuele bestaan van een almachtige god/goddelijke entiteit, maar het idee dat een dergelijk wezen zich zo druk zou maken over de mensheid of zelfs het menselijke individu is antropocentrische grootheidswaanzin.
pi_213161979
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ook in Nederland is het Christendom goed en wel aanwezig, niet alleen deels zichtbaar in wetgeving (denk bijvoorbeeld aan 't onderwijs) maar ook de politiek. We kennen drie partijen met een uitgesproken Christelijke grondslag.
[..]
De Islam heeft zich verspreid door o.a. migratie, handel en doordat (gelijk aan allerlei andere bekende historische Christelijke rijken in Europa) er een vermenging is geweest met de gewelddadige expansiedrift van verschillende Arabische rijken. Echter de zendingsdrang, zoals het Christendom die kent (denk aan de missies in Afrikaanse landen) - of de Jehova's. zoals ze hier in R'dam nog steeds aan de deur komen - kent de Islam gewoonweg niet.
De extreme veroveringsdrift van de vroege islam is je zogenaamd volledig ontgaan?
pi_213162494
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:03 schreef Tanatos het volgende:
De sharia klinkt alsof moslims het daarover eens zijn.
Heb dit altijd al een zwak argument gevonden.

Over de kern zijn de moslims het eens. Maar dit is irrelevant omdat het niet uitmaakt wat alle moslims denken, het enige wat telt is hoe IS en hun aanhang erover denkt, want zij gaan hun eigen salafi-jihadistische interpretatie van de Sharia invoeren op hun grondgebied.

In het Westen zijn niet-moslims het ook niet eens over hoe democratie of secularisme precies ingevuld dient te worden. In het ene land doen ze al moeilijk als je een kruis draagt (strikte scheiding kerk en staat) en in het andere land is de koning hoofd van de staatskerk.

Wat maakt het uit hoe ze in Frankrijk denken over punt X, binnen Nederland zijn de Nederlandse wetten relevant en zo werkt het ook met een islamitische staat, waar hun interpretatie/wetten leidend zijn, hoe een soefi of een sjiiet denkt is dan irrelevant voor een salafist in een salafistische staat.
pi_213162597
Zijn alle moslims inmiddels al geëmigreerd?
pi_213165002
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 19:32 schreef Triggershott het volgende:

[..]
Heb dit altijd al een zwak argument gevonden.

Over de kern zijn de moslims het eens. Maar dit is irrelevant omdat het niet uitmaakt wat alle moslims denken, het enige wat telt is hoe IS en hun aanhang erover denkt, want zij gaan hun eigen salafi-jihadistische interpretatie van de Sharia invoeren op hun grondgebied.

In het Westen zijn niet-moslims het ook niet eens over hoe democratie of secularisme precies ingevuld dient te worden. In het ene land doen ze al moeilijk als je een kruis draagt (strikte scheiding kerk en staat) en in het andere land is de koning hoofd van de staatskerk.

Wat maakt het uit hoe ze in Frankrijk denken over punt X, binnen Nederland zijn de Nederlandse wetten relevant en zo werkt het ook met een islamitische staat, waar hun interpretatie/wetten leidend zijn, hoe een soefi of een sjiiet denkt is dan irrelevant voor een salafist in een salafistische staat.
Je noemt het een zwak argument en licht vervolgens toe dat verschillend islamitische stromingen inderdaad een andere uitleg geven.

De wetgeving in westerse landen wisselt wat betreft zaken als de doodstraf, euthanasie en abortus ook behoorlijk, en dat vind ik wel degelijk belangrijke zaken. Ik heb een bloedhekel aan onethische religieuze bemoeizucht met zaken van anderen die hen eigenlijk helemaal niets aangaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')