abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213142809
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 23:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jij ook on-topic blijven ajb ^O^
vanaf nu is goed !
maar als iemand offtopic reageert, mag ik daar dan offtopic op reageren? Of werkt dat niet zo?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_213142815
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:07 schreef Viesdik het volgende:

[..]
jij hebt ook gelogen, door lukraak bijna 2 miljoen Amerikaanse doden op jaarbasis te claimen
Echt, hoe kom je erbij
Nog een onwaarheid. Wat ik plaatste ging niet op "jaarbasis", dat weet je best.

Het ging om de periode van 5 januari 2020 tot en met nu en dat staat ook duidelijk in mijn reactie.

De woordjes "sinds januari 2020" lijken me duidelijk, dat gaat om ruim 4 jaren en niet 1 jaar.

En 1,6 miljoen is geen "bijna 2 miljoen".

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-04-2024 23:16:13 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 april 2024 @ 23:11:14 #103
485843 crew  Jippie
pi_213142823
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]
vanaf nu is goed !
maar als iemand offtopic reageert, mag ik daar dan offtopic op reageren? Of werkt dat niet zo?
Gewoon negeren, ik vraag de anderen om jou niet belachelijk te maken maar andersom vraag ik jou ook om een fatsoenlijke discussie te voeren.
pi_213142861
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 22:25 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, ik vind dat TS door alle bash geen eerlijke kans heeft gekregen om tot een goede discussie te komen.

Ik snap best dat iemand moeite heeft met bepaalde meningen, maar blijf weg van persoonlijke aanvallen of onzinnige posts. Kom met valide argumenten waarom TS wel of geen gelijk heeft, of zoek een topic op waar je je niet zo hoeft te ergeren.
Als ik naar argumenten kijk: TS post vooral vage bronnen, incomplete lijsten en niet causale verbanden.
De rest van de users posten wetenschappelijk geverifieerde bronnen.
Hoe meer valide wil je het nog hebben qua reacties met bron?

Daarom wel een goed topic voor twijfelaars over vaccinatie om door te lezen ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213142896
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 16:02 schreef Nijna het volgende:

[..]
Van hooikoorts heb je wel verkoudheidsklachten, maar je bent niet verkouden. Het is een allergische reactie en dus niet besmettelijk.
Hooikoorts vergelijken met besmettelijke ziekten is een beetje een rare vergelijking.

Dat je niet wilt vaccineren vind ik 1 ding. Maar waar veel anti-vaxxers niet bij stil lijken te staan is dat hun keuze ook het leven van anderen beïnvloed.
En het is heel hip tegenwoordig om maar te denken van "ikke ikke ikke", maar zo werkt het niet.

Maar goed, ik ben hier niet om je te overtuigen, ik heb gewoon een heel andere mening.
En als jouw keuze nou geen invloed had om de mensen om je heen, dan kon het me werkelijk geen donder schelen wat voor keuze je zou maken. Maar dat heeft die keuze wel en daardoor vind ik er iets van.
Jij haalt besmettelijkheid erbij. Ik gebruikte hooikoorts enkel als voorbeeld dat elk mens ander reageert op verschillende omstandigheden omdat elk mens weer een andere biologische samenstelling heeft.
Ik geloof daarom niet dat de uniciteit/receptuur van 1 vaccin, geschikt is voor elk soort lichaam.
Zo hebben mensen een allergie op zonlicht, of is vanwege een bepaald gen de kans op borstkanker veel groter.
Het aantal bijwerkingen is gewoon gigantisch veelzijdig bij elk vaccin en medicijn.
Jaarlijks gaan er duizenden zo niet tien/honderdduizenden mensen dood door verkeerde medicatie
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 april 2024 @ 23:21:20 #106
485843 crew  Jippie
pi_213142899
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 23:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als ik naar argumenten kijk: TS post vooral vage bronnen, incomplete lijsten en niet causale verbanden.

TS post zijn mening over vaccineren. Die staat haaks op andere users hun ( en mijn) persoonlijke mening, maar dat is geen reden om zijn topic geen kans te geven.
pi_213142917
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nog een onwaarheid. Wat ik plaatste ging niet op "jaarbasis", dat weet je best.

Het ging om de periode van 5 januari 2020 tot en met nu en dat staat ook duidelijk in mijn reactie.

De woordjes "sinds januari 2020" lijken me duidelijk, dat gaat om ruim 4 jaren en niet 1 jaar.

En 1,6 miljoen is geen "bijna 2 miljoen".
dat heb je er niet bij vermeld.
pi_213142925
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 23:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

jouw bronnen zijn uiteraard veel betrouwbaarderder
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 april 2024 @ 23:23:51 #109
485843 crew  Jippie
pi_213142935
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:21 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Jij haalt besmettelijkheid erbij. Ik gebruikte hooikoorts enkel als voorbeeld dat elk mens ander reageert op verschillende omstandigheden omdat elk mens weer een andere biologische samenstelling heeft.
Ik geloof daarom niet dat de uniciteit/receptuur van 1 vaccin, geschikt is voor elk soort lichaam.
Zo hebben mensen een allergie op zonlicht, of is vanwege een bepaald gen de kans op borstkanker veel groter.
Het aantal bijwerkingen is gewoon gigantisch veelzijdig bij elk vaccin en medicijn.
Jaarlijks gaan er duizenden zo niet tien/honderdduizenden mensen dood door verkeerde medicatie
Linkje? Denk eerder dat er wereldwijd honderdduizenden mensen sterven door een gebrek aan medische zorg, waaronder medicatie.
pi_213142952
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 23:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
Linkje? Denk eerder dat er wereldwijd honderdduizenden mensen sterven door een gebrek aan medische zorg, waaronder medicatie.
Er was laatst notabene op de npo een dame die alarm sloeg. Dat mensen te makkelijk veel te zware of verkeerde medicijnen krijgen voorgeschreven.
Ik zocht net al.. maar kan het even niet vinden..
zal nog een poging doen
pi_213142979
Hier een linkje uit 2015, maar dat is niet wat ik bedoel:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rde-1558330-a1384208

hier nog een, maar is nog steeds niet wat ik bedoel

https://www.hln.be/medisc(...)%2Fwww.google.com%2F

ik zoek nog even verder
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 april 2024 @ 23:28:10 #112
485843 crew  Jippie
pi_213142984
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:25 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Er was laatst notabene op de npo een dame die alarm sloeg. Dat mensen te makkelijk veel te zware of verkeerde medicijnen krijgen voorgeschreven.
Ik zocht net al.. maar kan het even niet vinden..
zal nog een poging doen
Fouten worden overal gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat de medicatie op zich giftig of dodelijk is. Niet iedereen heeft de luxe om medicatie te weigeren.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 april 2024 @ 23:33:09 #113
485843 crew  Jippie
pi_213143026
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:27 schreef Viesdik het volgende:
Hier een linkje uit 2015, maar dat is niet wat ik bedoel:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rde-1558330-a1384208

hier nog een, maar is nog steeds niet wat ik bedoel

https://www.hln.be/medisc(...)%2Fwww.google.com%2F

ik zoek nog even verder
Wat vind je van dit verhaal?

twitter
pi_213143029
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 8 april 2024 @ 23:41:00 #115
485843 crew  Jippie
pi_213143062
quote:
Dat onderschrijft niet jouw stelling, maar lijkt een introductie van software om toe te zien op het medicatiegebruik van patiënten.
pi_213143084
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 23:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat vind je van dit verhaal?

[ Twitter ]
Ik snap er niks van, dus eigenlijk geen mening. Waarom als ik vragen mag?

Maar ik ken een vrouw die ook heel erg van de oliën is.. ze zegt dat elke olie hoort bij een bepaalde emotie die je op dat moment ervaart.
Iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt, maar ik ben niet bepaald heel erg alternatief geworden in de geneeswijzen. Misschien wel wat meer, maar ik ga niet doen alsof ik de waarheid in pacht heb.
Ik heb ooit een hormoonzalfje voorgeschreven gekregen door mijn huisarts. Nou als iets kankerverwekkend is is het dat wel. Heb nu geen eczeem meer, omdat ik meer beweeg en gezonder eet.

Kijk, ik ben heel kritisch op de farmaceutische en medische industrie.. je moet je verdomme gewoon goed laten informeren voordat je je kinderen blootstelt aan allerlei spullen. Het is immers jouw verantwoordelijkheid, niet van de overheid! Vertrouw niet blindelings op mensen die je niet kent, ook al zweren ze dat het beter voor je kinderen is. Of zijn het mensen die dingen beschermen die ze niet kunnen verdedigen, omdat anders hun reputatie op het spel staat en ze toch heel graag de erkenning willen behouden.
pi_213143109
Ik moet zeggen dat ik eerder op gedegen wetenschappelijk onderzoek vertrouw dan op een willekeurige user met een MENING.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213143144
Dat tokkiewappies hun kinderen niet laten vaccineren is een vorm van machteloosheid.
En ik sta volledig achter hun vrije keuze en heb mijn emoties wat dat betreft veilig in de ijskast geparkeerd.

Het komt door het volledig verlies in vertrouwen in de overheid.
En we weten dat de basis van elke vruchtbare relatie nu eenmaal ligt bij vertrouwen.
Maar niemand vertrouwt elkaar nog, daarom neukt iedereen met elkaar nog voordat ze hallo gezegd hebben om de bangalijsten te updaten en liggen ze al met de buurvrouw in bed voordat ze het huis gekocht hebben.

Veelal een aanzienlijke doelgroep in de samenleving die decennialang op elk denkbaar gebied aan het lot worden overgelaten worden stelselmatig verguisd en gehaat, terwijl het onze eigen landgenoten zijn. Hoe bizar eigenlijk als je daarover nadenkt. Waarom accepteren we dat we met elkaar ruzie maken? :')
pi_213143152
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 23:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eerder op gedegen wetenschappelijk onderzoek vertrouw dan op een willekeurige user met een MENING.
Dat moet je uiteraard 100% zeker doen. Lekker de wetenschap vertrouwen.
Maar vind je het dan niet erg als ik dat dan niet doe zeg maar?
Zo van, dit keertje een keer niet zeg maar?
pi_213143641
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een topic met dit onderwerp openen doe je omdat je inzichten wilt of een discussie. Aangezien jij voor geen van tweeën open staat, snap ik het doel van jouw topic niet.

Wat is het doel van jouw topic?

Nogmaals deze vraag @Viesdik

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 09-04-2024 09:55:46 ]
pi_213143890
quote:

[..]
Maar wel lekker je recalcitrante en totaal niet kloppende mening posten op een forum wat nooit had bestaan zonder de wetenschap. _O-
pi_213144090
quote:

[..]
Ik vind dat wel erg, aangezien daardoor (icm de 10-15% van de rest vd bevolking die daar ook zo over denkt) babies ernstig ziek worden en/of sterven aan ziektes die - ik zeg het nog maar eens - ZONDER gevaar voor jezelf of bij kindervaccinatie voor je kind, voorkomen hadden kunnen worden.
pi_213144184
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
En hier is een peer reviewed onderzoek dat onomstotelijk aantoont dat de kans op myocarditis 7x hoger is bij het doormaken van een covid-19 infectie dan door het halen van een vaccinatie. Die lijstjes met absolute getallen die jij post zijn heel leuk, maar volledig nietszeggend.
@Viesdik, heb je dit ook gelezen? Met je kans op myocarditis... of negeer je dat liever?
Maar dat past waarschijnlijk niet in jouw straatje...
Fake it till you make it...
  Redactie Frontpage dinsdag 9 april 2024 @ 08:49:56 #124
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213144204
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:47 schreef Nijna het volgende:

[..]
@:Viesdik, heb je dit ook gelezen? Met je kans op myocarditis... of negeer je dat liever?
Natuurlijk niet, van deze user weten we dat hij alles negeert dat bewijst dat zijn narratief onjuist is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:50:24 #125
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213144212
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
En hier is een peer reviewed onderzoek dat onomstotelijk aantoont dat de kans op myocarditis 7x hoger is bij het doormaken van een covid-19 infectie dan door het halen van een vaccinatie. Die lijstjes met absolute getallen die jij post zijn heel leuk, maar volledig nietszeggend.
Deze moet ik nog even gequote hebben zodat TS er niet overheen kan lezen. :P
  Redactie Frontpage dinsdag 9 april 2024 @ 08:52:55 #126
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213144248
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 22:25 schreef Jippie het volgende:

[..]
Nee, ik vind dat TS door alle bash geen eerlijke kans heeft gekregen om tot een goede discussie te komen.

Ik snap best dat iemand moeite heeft met bepaalde meningen, maar blijf weg van persoonlijke aanvallen of onzinnige posts. Kom met valide argumenten waarom TS wel of geen gelijk heeft, of zoek een topic op waar je je niet zo hoeft te ergeren.
Voordat er gebashed was deed TS al geen reet wat betreft inhoudelijk reageren. Na het gebash heb ik nog wat gepost over zijn leugens over myocarditis na vaccinaties, maar dat negeert hij gewoon. Lijkt me dat dit pro-kinderziektentopic een slotje mag.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213144510
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:47 schreef Nijna het volgende:

[..]
@:Viesdik, heb je dit ook gelezen? Met je kans op myocarditis... of negeer je dat liever?
Heb het in mijn omgeving nog nooit gehoord en gezien.. en ik heb best een grote kennissenkring onder de ongevaccineerden.
De mensen die ik in mijn eigen omgeving ken en die hartproblemen hebben gekregen met een vaccin op zak, zijn inmiddels al op 1 hand te tellen.

Kwam onlangs een kennis bij me met het schokkende bericht dat haar moeder een hartaanval heeft gehad. De huisarts zei dat het door corona kwam, terwijl ze al 3 keer gevaccineerd was.

Hahaha. wat een grap
pi_213144542
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Deze moet ik nog even gequote hebben zodat TS er niet overheen kan lezen. :P
In het onderzoek komt volgens mij niet naar voren of mensen al gevaccineerd zijn. Want we weten inmiddels ook dat mensen corona krijgen ná vaccinatie.
pi_213144549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:52 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Voordat er gebashed was deed TS al geen reet wat betreft inhoudelijk reageren. Na het gebash heb ik nog wat gepost over zijn leugens over myocarditis na vaccinaties, maar dat negeert hij gewoon. Lijkt me dat dit pro-kinderziektentopic een slotje mag.
gast, ga weg als je niet inhoudelijk reageert
dit is je 3e BS reactie
pi_213144585
pi_213144586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:28 schreef Viesdik het volgende:

[..]
gast, ga weg als je niet inhoudelijk reageert
dit is je 3e BS reactie
Gelukkig doe jij daar nooit aan, zeker hoe je serieuze onderzoeken hier zo van de tafel veegt met bullshit replies. :+
pi_213144629
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig doe jij daar nooit aan, zeker hoe je serieuze onderzoeken hier zo van de tafel veegt met bullshit replies. :+
Ik kom continu met bronmateriaal aanzetten.
pi_213144699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:25 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Heb het in mijn omgeving nog nooit gehoord en gezien.. en ik heb best een grote kennissenkring onder de ongevaccineerden.
De mensen die ik in mijn eigen omgeving ken en die hartproblemen hebben gekregen met een vaccin op zak, zijn inmiddels al op 1 hand te tellen.

Kwam onlangs een kennis bij me met het schokkende bericht dat haar moeder een hartaanval heeft gehad. De huisarts zei dat het door corona kwam, terwijl ze al 3 keer gevaccineerd was.

Hahaha. wat een grap
N= heel veel mensen door gevalideerd onderzoek of N = het aantal mensen wat jij in je omgeving kent. Plus een huisarts die blijkbaar röntgenogen heeft, op microscopisch niveau in iemand lijf kan kijken en. Daarmee onomstotelijk het verband tussen een doorgemaakte Corona infectie en een hartaanval kan stellen. Hoe zit het met leefstijl, erfelijke factoren en andere zaken die een hartaanval kunnen uitlokken?
Tevens: ik ben inmiddels 4 maal gevaccineerd en heb geen hartaanval gehad. Hoe verklaar je dat!?

Mooi hoe jij wetenschappelijk onderzoek als onjuist blijft classificeren en je eigen onderbuikgevoel en anecdotes in je omgeving als waarheid ziet.
pi_213144720
quote:
En myocarditis kwam nooit voor vóór 2020, toen de Corona vaccins nog niet bestonden?

En stop jij met lezen als het niet meer binnen jouw verhaal past? Je tweede link: ‘grootste studie ooit naar Corona vaccin onthult vier ernstige en zeldzame bijwerkingen (let op, komtie…) MAAR VACCINS REDDEN VOORAL VEEL LEVENS’
pi_213144735
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
N= heel veel mensen door gevalideerd onderzoek of N = het aantal mensen wat jij in je omgeving kent. Plus een huisarts die blijkbaar röntgenogen heeft, op microscopisch niveau in iemand lijf kan kijken en. Daarmee onomstotelijk het verband tussen een doorgemaakte Corona infectie en een hartaanval kan stellen. Hoe zit het met leefstijl, erfelijke factoren en andere zaken die een hartaanval kunnen uitlokken?
Tevens: ik ben inmiddels 4 maal gevaccineerd en heb geen hartaanval gehad. Hoe verklaar je dat!?

Mooi hoe jij wetenschappelijk onderzoek als onjuist blijft classificeren en je eigen onderbuikgevoel en anecdotes in je omgeving als waarheid ziet.
Mijn vertrouwen in de wetenschap is helaas niet zo onvoorwaardelijk als jouw vertrouwen in de wetenschap.
Wetenschappers spreken elkaar tegen, data en details worden achterwegen gelaten. We kunnen niet eens achterhalen waar de oversterfte vandaan komt.
Jij mag van mij uiteraard je lichaam en ziel volledig toevertrouwen aan de heilige graal van de wetenschap, ik doe dat niet.
pi_213144758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:37 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik kom continu met bronmateriaal aanzetten.
Ja vooral van websites waar jij je recalcitrante anti vaccinatie verhaaltje bevestigd ziet en vervolgens kom je met bullshit replies over wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken. :')
pi_213144769
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Mijn vertrouwen in de wetenschap is helaas niet zo onvoorwaardelijk als jouw vertrouwen in de wetenschap.
Wetenschappers spreken elkaar tegen, data en details worden achterwegen gelaten. We kunnen niet eens achterhalen waar de oversterfte vandaan komt.
Jij mag van mij uiteraard je lichaam en ziel volledig toevertrouwen aan de heilige graal van de wetenschap, ik doe dat niet.
Goede inhoudelijke reactie op de vragen die ik stel nav jouw post waarin je best wat stellingen poneerde.
^O^ :')
Lastig he, als je je stellingen vooral bouwt op anekdotisch ‘bewijs’ en je daardoor kritische vragen niet kunt beantwoorden.
pi_213144779
Verder is het bizar dat de TS blijft hangen en zijn corona verhaaltje herhaalt blijft worden terwijl het probleem natuurlijk op dit moment de vaccinatie graad voor kinderen is die gewoon al decennia gevaccineerd worden en met de gecreëerde groepsimmuniteit heel veel dode en gehandicapte kindjes voorkomen hebben.
pi_213144896
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:54 schreef Basp1 het volgende:
Verder is het bizar dat de TS blijft hangen en zijn corona verhaaltje herhaalt blijft worden terwijl het probleem natuurlijk op dit moment de vaccinatie graad voor kinderen is die gewoon al decennia gevaccineerd worden en met de gecreëerde groepsimmuniteit heel veel dode en gehandicapte kindjes voorkomen hebben.
Dat is een aanname, we leven in hele andere tijden dan vroeger. Betere hygiëne, betere informatie op het gebied van voeding.
pi_213144939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:12 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dat is een aanname, we leven in hele andere tijden dan vroeger. Betere hygiëne, betere informatie op het gebied van voeding.
Goh geloof je die wetenschap opeens wel over hygiëne en voeding. Waarom dan zo selectief in vaccinaties tegen bijvoorbeeld de bof, pokken, dtp, enz..

Als jij gebeten wordt door een wilde hond sla je dan ook de rabbies vaccinatie af?
pi_213145880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:27 schreef Viesdik het volgende:

[..]
In het onderzoek komt volgens mij niet naar voren of mensen al gevaccineerd zijn. Want we weten inmiddels ook dat mensen corona krijgen ná vaccinatie.
Een vaccin beschermt niet 100% tegen een covid infectie, maar kan wel zorgen dat de infectie die je doormaakt minder heftig verloopt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:48 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat er onder wetenschappers ook verschillen zijn in interpretatie van dingen, waardoor ze het niet altijd met elkaar eens zijn. Dit geeft ook nog wel eens mooie doorbraken in onderzoeken.
Ik denk ook dat wetenschappers (afhankelijk van hun vakgebied) meer kennis hebben van hun vakgebied dat facebook en zijn gebruikers over het algemeen.
Dus ja, ik vertrouw meer op wetenschappelijk onderzoek, dan op zogenaamd onderzoek door roepers op facebook. Want die schuiven alles bij elkaar om hun gewenste uitkomst te krijgen.
Daar is geen sprake van een degelijk opgezet onderzoek.

Ik ontken niet dat vaccins ook hun bijwerkingen hebben en bij sommige mensen ook ernstige bijwerkingen. Maar ik ben er van overtuigd dat ze niet erger zijn dan de kwaal zelf...

quote:

[..]
Hoe komt er dan een uitbraak van kinkhoest en mazelen? Betere hygiëne ja, maar dat voorkomt niet alles.
En gezonde voeding gaat nog steeds niet zorgen dat je geen infecties meer doormaakt.
Dat er zo weinig uitbraken zijn, kwam door de hoge vaccinatiegraad (waardoor bepaalde infecties niet als een gek door de bevolking konden woekeren), waarmee we dan gelijk ook degenen beschermden die niet gevaccineerd konden worden om bv medische redenen.
Fake it till you make it...
pi_213146425
quote:

[..]
Uhm… jij geloofde toch niet in wetenschap :?
Deze kennis is niet uit de lucht komen vallen, maar ontstaan door onderzoek in grote groepen, hypotheses testen en verwerpen, tot conclusies komen. En deze verspreiden.

Zo was er in 1844 een arts die een verband legde tussen sterfte van vrouwen na de bevalling en artsen die na een autopsie, zonder handen wassen, bij die vrouwen een kind ter wereld brachten.
Hij werd uitgelachen en kreeg pas na zijn dood de erkenning die hij verdiende.

Handhygiëne is nu normaal en standaard. Ook voor jou, blijkbaar. Omdat wetenschappelijk onderzoek uitwees dat het infecties voorkomt.
pi_213146595
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Goh geloof je die wetenschap opeens wel over hygiëne en voeding. Waarom dan zo selectief in vaccinaties tegen bijvoorbeeld de bof, pokken, dtp, enz..

Als jij gebeten wordt door een wilde hond sla je dan ook de rabbies vaccinatie af?
Intuïtie is een zeer belangrijke raadgever voor mij. Dat kan je enkel vormen door historisch kennis, levenservaring en analytische vermogens.
Sinds ze de wetenschap hebben gebruikt/misbruikt om tegen de mensheid in te zetten en de democratie buiten spel te zetten (denk aan klimaat, corona, stikstof etc).. is mijn wereldbeeld ten opzichte van de postmoderne wetenschap totaal veranderd. Voor velen al eerder, maar beter laat dan nooit.

Als de wetenschap ons gaat dicteren hoe wij ons dienen te gedragen ten opzichte van anderen met alle vrijheidsbeperkende maatregelen van dien, dan ga je de knop opdraaien en anders in het leven staan.
Ik ben gelukkig niet een ultrawappie die dan vervolgens gaat denken dat alles een leugen is en ik geef toe dat het verdomd lastig is om BS van geloofwaardigheid te filteren.. maar tot nu toe heb ik nog geen enkele spijt van de keuzes die ik gemaakt heb. Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe bevrijdend dat kan zijn.
pi_213146681
Je praat weer veel maar zegt weer niets met je objectief gezien belachelijke mening waarbij je duidelijk aangeeft selectief te shoppen in de wetenschap waarbij onwelvallige vakgebieden vanwege zogenaamde intuïtie ontkent worden. _O-
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 april 2024 @ 13:27:08 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213146711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:17 schreef Viesdik het volgende:
Intuïtie is een zeer belangrijke raadgever voor mij.
Je intuitie volgen is een slechte raadgever.

De rest van je post doet me vermoeden dat je heel erg hard toe bent aan medicatie om je geestelijk wat stabieler te krijgen, want het klinkt als waanbeelden of een psychose, ik ben verder geen arts. Je denkbeeld staat in elk geval zeer ver van de realiteit.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 april 2024 @ 13:29:09 #146
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213146732
Maar eh, TS. Ik neem aan dat je geen kinderen hebt?
pi_213146896
Er zijn tig verschillende argumenten te bedenken om je niet te laten vaccineren tegen bijvoorbeeld corona (maar ook andere ziekten).

1. Voor mij is dit misschien wel het belangrijkste argument: Ik ga liever door door onwetendheid, dan door de schuld van een ander.
2. Het vaccin met een compleet unieke substantie (MRNA) is met spoed ingezet. Voordat een nieuw middel op de markt komt, moet dit eerst jaren van te voren op grote schaal getest zijn.
3. Voorwaardelijk vrijheid krijgen op basis van test of vaccin is moreel verwerpelijk en mijns inziens een schending van de mensenrechten (medische discriminatie).
4. MRNA vaccins zijn geen vaccins, maar is in feite een vorm van genetische therapie. En volgens de neurenberg code is dit verboden:

De Neurenberg Code is een set van ethische principes die zijn opgesteld na de Tweede Wereldoorlog als gevolg van de gruwelijke medische experimenten die werden uitgevoerd door nazi-artsen. Het eerste artikel van de Neurenberg Code luidt als volgt:

"De vrijwillige toestemming van de proefpersoon is absoluut essentieel. Dit betekent dat de persoon die het experiment ondergaat, voldoende juridische capaciteit moet hebben om toestemming te geven; dat die persoon in staat moet zijn zonder dwang, bedrog, misleiding of andere vormen van dwang of dwang en moet worden geïnformeerd over de aard, duur en doel van het experiment, evenals de methoden en risico's die erbij betrokken zijn."

We weten allemaal dat drang en zelfs een vorm van dwang is toegepast.

5. De verantwoordelijkheid werd gelegd bij de verspreider, terwijl de verantwoordelijkheid in feite bij de ontvanger ligt (zoals dat altijd het geval is geweest). De overheid had vanuit dat standpunt moeten anticiperen. Informeer over de risico's en bied op adequate wijze de nodige informatie aan de risicogroepen, maar leg de verantwoordelijkheid principale bij het individu en laat je niet verleiden door groepsdenken.

6. Ik wist bij voorbaat dat dit een voorbode zou zijn op weer grotere vrijheidsbeperkende maatregelen, in de vorm van QR controle. Dat overigens nog steeds wordt toegepast (Don't waste a good crisis). En de opmaat is voor de digitale ID.

7. Dat mensen gechanteerd werden om zich te laten vaccineren om weer naar de McDonald's of op vakantie te kunnen.

8. De integriteit van het menselijk lichaam is geschonden.

9. Hoge mate van angst als raadgever werd ingezet, terwijl we inmiddels met zekerheid kunnen stellen dat het beleid geen enkele invloed had op de snelheid van verspreiding.

10. Andere medicijnen tegen corona (die je vroeger gewoon eenvoudig bij de kruidvat kon kopen), niet meer verkrijgbaar was.
Ik hoor basisschool leraar Hugo de Jonge als minister van volksgezondheid huisarts Rob Elens uitmaken voor kwakzalver, terwijl hij onlangs door de rechter in het gelijk is gesteld.

ik kan nog uren doorgaan, maar heb nog andere dingen te doen vandaag
pi_213146936
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:29 schreef Kreator het volgende:
Maar eh, TS. Ik neem aan dat je geen kinderen hebt?
gaat je geen reet aan :)
pi_213146942
Ja ja je onsamenhangend corona verhaaltje met wat nazi verwijzingen en nuerernberg geneuzel kennen we onderhand nu wel.

Nogmaals de nog steeds niet beantwoorde vraag ga jij je laten inenten tegen rabiës als je door een dolle hond gebeten bent?
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:48:39 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213146944
TS schiet echt alle kanten op. Dit topic wordt een podium voor hem om al zijn ‘bijzondere’ denkbeelden tentoon te spreiden. Discussie is er niet bij.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:50:18 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213146955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]
:')

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 13:09 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dus jij vind het minder erg om (ernstig) ziek te worden door een vaccin, dan de mogelijkheid om (ernstig) ziek te worden als je geen vaccin neemt?

Want er zijn heel veel zaken waar je rekening mee moet houden

a. Ben ik vatbaar voor een virus, of slaat dit virus mij gewoon over?
b. Hoe groot is de kans dat ik dit virus oploop, komt het virus op grote schaal voor?
c. Wat zijn de consequenties als ik het virus oploop, hoe groot is de kans dat ik het overleef?
d. Hoe groot is de kans dat ik het virus oploop als ik ertegen gevaccineerd ben?
e. Welke schade kan ik oplopen door een vaccin?

Het punt is, dat je blijft gokken met je leven door het nemen van een vaccin.
En aangezien je tientallen vaccins op jaarbasis laat uitvoeren, wordt de kans daarop alleen maar groter.

Laat ik voorop stellen dat ik geen antivaxxer ben en dat ik nog steeds niet weet in hoeverre ik mijn kind (mocht ik die ooit gegund krijgen) zou laten vaccineren. Maar ik vind een gezonde discussie daarover geheel normaal.
Ik ben nu eenmaal geen persoon die buigt voor de macht en onvoorwaardelijk loyaal is aan de oprechtheid en geloofwaardigheid bij hen die claimen de waarheid in pacht te hebben.
pi_213147012
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
:')
[..]

:)
pi_213147018
Even een zijpad over het onvoorwaardelijk vertrouwen van media en wetenschap

dinsdag 9 april 2024 @ 13:58:34 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213147033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:56 schreef Viesdik het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, de klimaatverandering is natuurlijk ook een hoax.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:01:13 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213147066
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:56 schreef Viesdik het volgende:

[ afbeelding ]
Je weet dat De Bilt het officiële meetstation is voor de temperatuur in Nederland? Het lijkt erop van niet.. :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:06:19 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213147124
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je weet dat De Bilt het officiële meetstation is voor de temperatuur in Nederland? Het lijkt erop van niet.. :')
Je kunt gewoon opzoeken dat er op 5 april 1957 in De Bilt 19,4 werd gemeten. Dus het klopt gewoon: 19,5 is hoger.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:08:33 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213147142
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je kunt gewoon opzoeken dat er op 5 april 1957 in De Bilt 19,4 werd gemeten. Dus het klopt gewoon: 19,5 is hoger.
Dat zeg ik ;)
Hij vergelijkt echter met vliegbasis Twente en Deelen..
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:10:46 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213147166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat zeg ik ;)
Hij vergelijkt echter met vliegbasis Twente en Deelen..
Ik vermoed dat het plaatje uit een of andere Facebookgroep komt waar dit soort dingen triomfantelijk worden opgevoerd om aan te tonen dat je niemand kunt vertrouwen.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:12:01 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213147177
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het plaatje uit een of andere Facebookgroep komt waar dit soort dingen triomfantelijk worden opgevoerd om aan te tonen dat je niemand kunt vertrouwen.
Ja, ik ook. Of zo'n andere vage "site"/blog/vlog/whatever. En TS trapt dik erin, want hij weet niet wat de regels zijn m.b.t. officiële temperatuurmetingen.
pi_213147248
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, de klimaatverandering is natuurlijk ook een hoax.
niet per se, maar dat de mens daar de schuld van is wel :)
  Redactie Frontpage dinsdag 9 april 2024 @ 14:35:53 #161
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213147373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:43 schreef Viesdik het volgende:
10. Andere medicijnen tegen corona (die je vroeger gewoon eenvoudig bij de kruidvat kon kopen), niet meer verkrijgbaar was.
Naar deze ben ik wel benieuwd. Welk medicijn TEGEN Covid-19 (dus een geneesmiddel, geen symptoombestrijder, maar iets dat je geneest van Covid-19, want dat is 'tegen' of ter voorkoming van Covid-19) bestond er voordat er überhaupt sprake was van Covid-19 of gedurende de initiële uitbraak van Covid-19 en was vrij verkrijgbaar bij Kruidvat?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_213147422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Naar deze ben ik wel benieuwd. Welk medicijn TEGEN Covid-19 (dus een geneesmiddel, geen symptoombestrijder, maar iets dat je geneest van Covid-19, want dat is 'tegen' of ter voorkoming van Covid-19) bestond er voordat er überhaupt sprake was van Covid-19 of gedurende de initiële uitbraak van Covid-19 en was vrij verkrijgbaar bij Kruidvat?
ivermectine volgens mij
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:46:39 #163
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213147448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:35 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
"Het is maar een griepje" :') :')
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:48:31 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213147469
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ivermectine volgens mij
Serieus?! |:(
pi_213147725
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit. En media is heel wat anders dan wetenschap.
Ze over een kam scheren is niet correct. Behalve als je zulke gekke sprongen nodig hebt om je gelijk te halen natuurlijk :')

Maar hey, nu we TS dit uitgelegd hebben gaat hij misschien wat kritischer kijken naar zijn bronnen en de verkeerde verbanden die hij nu legt. Daardoor minder vertrouwen op onderbuikgevoel/intuïtie.
Zodat hij hier wel een zinnige discussie kan voeren.
pi_213147793
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:42 schreef Viesdik het volgende:

[..]
ivermectine volgens mij
Dus nu impliceer je dat Big Pharma bewust honderdduizenden mensen heeft laten overlijden, de zorg bijna op zwart heeft gezet en honderdduizenden heeft opgezadeld met Long Covid terwijl Kruidvat gewoon een medicijn in de schappen had liggen? _O- :'(
Even checken hoor, voor ik je woorden in de mond leg.

Had ik dat maar geweten toen ik in mijn apenpakkie op de COVID afdelingen werkte -O-
  dinsdag 9 april 2024 @ 15:33:17 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213147880
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2024 15:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dit. En media is heel wat anders dan wetenschap.
Ze over een kam scheren is niet correct. Behalve als je zulke gekke sprongen nodig hebt om je gelijk te halen natuurlijk :')

Maar hey, nu we TS dit uitgelegd hebben gaat hij misschien wat kritischer kijken naar zijn bronnen en de verkeerde verbanden die hij nu legt. Daardoor minder vertrouwen op onderbuikgevoel/intuïtie.
Zodat hij hier wel een zinnige discussie kan voeren.
Dat zou fijn zijn. Maar ik ben wat sceptisch :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 april 2024 @ 15:36:28 #168
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213147925
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 13:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Klapmongool.
  Admin dinsdag 9 april 2024 @ 16:53:50 #169
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213148674
Ja, nee, deze flauwekul niet op FOK! hoor. Daar zijn vast andere kanalen voor.
Niet hier en nee ook niet in BNW.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')