quote:
quote:Op maandag 8 april 2024 13:09 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Dus jij vind het minder erg om (ernstig) ziek te worden door een vaccin, dan de mogelijkheid om (ernstig) ziek te worden als je geen vaccin neemt?
Want er zijn heel veel zaken waar je rekening mee moet houden
a. Ben ik vatbaar voor een virus, of slaat dit virus mij gewoon over?
b. Hoe groot is de kans dat ik dit virus oploop, komt het virus op grote schaal voor?
c. Wat zijn de consequenties als ik het virus oploop, hoe groot is de kans dat ik het overleef?
d. Hoe groot is de kans dat ik het virus oploop als ik ertegen gevaccineerd ben?
e. Welke schade kan ik oplopen door een vaccin?
Het punt is, dat je blijft gokken met je leven door het nemen van een vaccin.
En aangezien je tientallen vaccins op jaarbasis laat uitvoeren, wordt de kans daarop alleen maar groter.
Laat ik voorop stellen dat ik geen antivaxxer ben en dat ik nog steeds niet weet in hoeverre ik mijn kind (mocht ik die ooit gegund krijgen) zou laten vaccineren. Maar ik vind een gezonde discussie daarover geheel normaal.
Ik ben nu eenmaal geen persoon die buigt voor de macht en onvoorwaardelijk loyaal is aan de oprechtheid en geloofwaardigheid bij hen die claimen de waarheid in pacht te hebben.
Ja, de klimaatverandering is natuurlijk ook een hoax.quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:56 schreef Viesdik het volgende:
Even een zijpad over het onvoorwaardelijk vertrouwen van media en wetenschap
[ afbeelding ]
Je weet dat De Bilt het officiële meetstation is voor de temperatuur in Nederland? Het lijkt erop van niet..quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:56 schreef Viesdik het volgende:
Even een zijpad over het onvoorwaardelijk vertrouwen van media en wetenschap
[ afbeelding ]
Je kunt gewoon opzoeken dat er op 5 april 1957 in De Bilt 19,4 werd gemeten. Dus het klopt gewoon: 19,5 is hoger.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet dat De Bilt het officiële meetstation is voor de temperatuur in Nederland? Het lijkt erop van niet..
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 9 april 2024 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt gewoon opzoeken dat er op 5 april 1957 in De Bilt 19,4 werd gemeten. Dus het klopt gewoon: 19,5 is hoger.
Ik vermoed dat het plaatje uit een of andere Facebookgroep komt waar dit soort dingen triomfantelijk worden opgevoerd om aan te tonen dat je niemand kunt vertrouwen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zeg ik![]()
Hij vergelijkt echter met vliegbasis Twente en Deelen..
Ja, ik ook. Of zo'n andere vage "site"/blog/vlog/whatever. En TS trapt dik erin, want hij weet niet wat de regels zijn m.b.t. officiële temperatuurmetingen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het plaatje uit een of andere Facebookgroep komt waar dit soort dingen triomfantelijk worden opgevoerd om aan te tonen dat je niemand kunt vertrouwen.
niet per se, maar dat de mens daar de schuld van is welquote:Op dinsdag 9 april 2024 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de klimaatverandering is natuurlijk ook een hoax.
Naar deze ben ik wel benieuwd. Welk medicijn TEGEN Covid-19 (dus een geneesmiddel, geen symptoombestrijder, maar iets dat je geneest van Covid-19, want dat is 'tegen' of ter voorkoming van Covid-19) bestond er voordat er überhaupt sprake was van Covid-19 of gedurende de initiële uitbraak van Covid-19 en was vrij verkrijgbaar bij Kruidvat?quote:Op dinsdag 9 april 2024 13:43 schreef Viesdik het volgende:
10. Andere medicijnen tegen corona (die je vroeger gewoon eenvoudig bij de kruidvat kon kopen), niet meer verkrijgbaar was.
ivermectine volgens mijquote:Op dinsdag 9 april 2024 14:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Naar deze ben ik wel benieuwd. Welk medicijn TEGEN Covid-19 (dus een geneesmiddel, geen symptoombestrijder, maar iets dat je geneest van Covid-19, want dat is 'tegen' of ter voorkoming van Covid-19) bestond er voordat er überhaupt sprake was van Covid-19 of gedurende de initiële uitbraak van Covid-19 en was vrij verkrijgbaar bij Kruidvat?
"Het is maar een griepje"quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:35 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Naar deze ben ik wel benieuwd. Welk medicijn TEGEN Covid-19 (dus een geneesmiddel, geen symptoombestrijder, maar iets dat je geneest van Covid-19, want dat is 'tegen' of ter voorkoming van Covid-19) bestond er voordat er überhaupt sprake was van Covid-19 of gedurende de initiële uitbraak van Covid-19 en was vrij verkrijgbaar bij Kruidvat?
Dit. En media is heel wat anders dan wetenschap.quote:Op dinsdag 9 april 2024 14:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet dat De Bilt het officiële meetstation is voor de temperatuur in Nederland? Het lijkt erop van niet..
Dus nu impliceer je dat Big Pharma bewust honderdduizenden mensen heeft laten overlijden, de zorg bijna op zwart heeft gezet en honderdduizenden heeft opgezadeld met Long Covid terwijl Kruidvat gewoon een medicijn in de schappen had liggen?quote:
Dat zou fijn zijn. Maar ik ben wat sceptischquote:Op dinsdag 9 april 2024 15:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit. En media is heel wat anders dan wetenschap.
Ze over een kam scheren is niet correct. Behalve als je zulke gekke sprongen nodig hebt om je gelijk te halen natuurlijk
Maar hey, nu we TS dit uitgelegd hebben gaat hij misschien wat kritischer kijken naar zijn bronnen en de verkeerde verbanden die hij nu legt. Daardoor minder vertrouwen op onderbuikgevoel/intuïtie.
Zodat hij hier wel een zinnige discussie kan voeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |