Klopt inderdaad!quote:Op maandag 29 april 2024 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n rekenwonder.
Maar stel je verbruikt 2500 op de meter en je levert 2500 terug. Wat wordt de rekensom dan? 287,50?
Nu is het 0.
Modelcontract en fixed.quote:Op maandag 29 april 2024 19:29 schreef qajariaq het volgende:
Contract tot najaar 2025. Tot die tijd betaal ik ongeveer niets. Tegen die tijd maar eens zien of er een kleine betaalbare accu te krijgen is. Maar zelfs dan moet ik nog wel flink bijbetalen om de winter door te komen.
Salderen zou rustig aan afgebouwd worden. Ondanks dat het nog steeds bestaat officieel is het feitelijk in één klap afgeschaft. Wel even schrikken dat ik vanaf volgend jaar weer flink voor energie moet gaan betalen met elektrische verwarming.
Dat het met 6 cent daalt kun je gewoon checken? Immers dat zie je terug in het aanbod. Kan je gewoon checken.quote:Op maandag 29 april 2024 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat ergens te controleren? Of is dat omdat Eneco dat zegt.
Ja. En een week (of maand) later is het weer 6 cent duurder.quote:Op maandag 29 april 2024 22:13 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat het met 6 cent daalt kun je gewoon checken? Immers dat zie je terug in het aanbod. Kan je gewoon checken.
Is dat niet overal zo? Of het nu Albert Heijn is of een makelaar, een autodealer of de groenteboer.quote:Op maandag 29 april 2024 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En een week (of maand) later is het weer 6 cent duurder.
Hoe ga je die daling checken? Je moet Eneco gewoon op zijn mooie blauwe ogen geloven.
Wassen neus dus.quote:Op maandag 29 april 2024 23:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is dat niet overal zo? Of het nu Albert Heijn is of een makelaar, een autodealer of de groenteboer.
Hoezo maken we ons hier zo ontzettend druk over op dit forum? Je checkt als je een nieuwe fiets koopt toch ook niet de inkoop?
Ook benieuwd naar. Toen ik vorige maand zelf opzoek was werd ik er niet veel wijzer van.quote:Op maandag 29 april 2024 22:11 schreef Bastoenie het volgende:
Maar welke leverancier kun je nu het beste pakken dan met zonnepanelen en een kleine 1000kwh aan teruglevering? Vindt nergens een goed antwoord.
Mag niet tussendoor gewijzigd worden, tenzij je op variabel staat.quote:Op dinsdag 30 april 2024 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb bericht gehad dat ik met Oxxio ook moet gaan betalen voor teruglevering en ben nu eens verder gaan kijken aangezien het de komende maanden de juiste tijd voormij is om eventueel over te stappen.
Als ik nu een jaarcontract afsluit met bijvoorbeeld essent, kan ik er dan vanuit gaan dat ik zeker het komende jaar geen teruglever kosten heb of kunnen ze die regels tussendoor wijzigen?
Je contract wordt niet gewijzigd, dus je hebt dan inderdaad gedurende je contracttermijn geen terugleverkosten. Bij eneco gaat het nu ook alleen op voor nieuwe contracten en klanten met een variabel contract.quote:Op dinsdag 30 april 2024 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb bericht gehad dat ik met Oxxio ook moet gaan betalen voor teruglevering en ben nu eens verder gaan kijken aangezien het de komende maanden de juiste tijd voormij is om eventueel over te stappen.
Als ik nu een jaarcontract afsluit met bijvoorbeeld essent, kan ik er dan vanuit gaan dat ik zeker het komende jaar geen teruglever kosten heb of kunnen ze die regels tussendoor wijzigen?
Ik had de voorwaarden van het modelcontract al eens door gelezen. Daar staat echt niets in wat een terugleververgoeding verhinderd. Of ik moet er al overheen gelezen hebben.quote:
Tot energiebedrijven een slimme meter als voorwaarde stellen bij een nieuw contract, dat verwacht ik eigenlijk binnen een jaar wel in de contracten te zien.quote:
Een modelcontract mag geen extra kosten bevatten: https://www.novavolt.nl/o(...)j-het-modelcontract/quote:Op dinsdag 30 april 2024 08:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik had de voorwaarden van het modelcontract al eens door gelezen. Daar staat echt niets in wat een terugleververgoeding verhinderd. Of ik moet er al overheen gelezen hebben.
Dat is dus een dynamisch contract, hoewel uiteindelijk eerlijker zal dat vaak niet voordeliger zijn voor panelen bezitters.quote:Op dinsdag 30 april 2024 08:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een modelcontract mag geen extra kosten bevatten: https://www.novavolt.nl/o(...)j-het-modelcontract/
Ik moet het nog zien of ze dat hard kunnen maken.quote:Op dinsdag 30 april 2024 08:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tot energiebedrijven een slimme meter als voorwaarde stellen bij een nieuw contract, dat verwacht ik eigenlijk binnen een jaar wel in de contracten te zien.
Natuurlijk kunnen ze dat hard maken. Als ze kunnen weigeren om (langdurige) contracten te geven aan zonnepanelenbezitters, wat sommige aanbieders de laatste tijd deden, kunnen ze dat ook aan mensen die geen slimme meter hebben. Je kunt natuurlijk wel altijd een modelcontract afsluiten.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien of ze dat hard kunnen maken.
En dan nog, iedere maand dat de oude meter hangt is winst.
De ACM zegt dat het niet mag, de ACM stelt dat contract vast.quote:Op dinsdag 30 april 2024 08:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik had de voorwaarden van het modelcontract al eens door gelezen. Daar staat echt niets in wat een terugleververgoeding verhinderd. Of ik moet er al overheen gelezen hebben.
Het modelcontract is een variabel contract, geen dynamisch contract.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:06 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is dus een dynamisch contract, hoewel uiteindelijk eerlijker zal dat vaak niet voordeliger zijn voor panelen bezitters.
Je hebt gelijk, op de link staat echter dat het dynamische tarieven betreft. Andere links hebben het allemaal over variabel.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het modelcontract is een variabel contract, geen dynamisch contract.
Duidelijkquote:Op dinsdag 30 april 2024 10:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, op de link staat echter dat het dynamische tarieven betreft. Andere links hebben het allemaal over variabel.
Klopt, maar dat is nou ook met het probleem: net als iedereen met zonnepanelen lever jij vooral energie op het moment dat het goedkoop is (tot soms zelfs negatieve prijzen) en gebruik jij het op het moment dat de energie duur is.quote:Op dinsdag 30 april 2024 10:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuk idee hoor, dat stimuleren om zoveel mogelijk opwek direct te verbruiken, maar dat gaat met een warmtepomp toch echt niet op. Nauwelijks zon afgelopen winter en zeker niet op de momenten dat mijn warmtepomp het huis op temperatuur moet houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |