abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213366906
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben niet zo'n rekenwonder.
Maar stel je verbruikt 2500 op de meter en je levert 2500 terug. Wat wordt de rekensom dan? 287,50?
Nu is het 0.
Klopt inderdaad!
pi_213366955
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 19:29 schreef qajariaq het volgende:
Contract tot najaar 2025. Tot die tijd betaal ik ongeveer niets. Tegen die tijd maar eens zien of er een kleine betaalbare accu te krijgen is. Maar zelfs dan moet ik nog wel flink bijbetalen om de winter door te komen.

Salderen zou rustig aan afgebouwd worden. Ondanks dat het nog steeds bestaat officieel is het feitelijk in één klap afgeschaft. Wel even schrikken dat ik vanaf volgend jaar weer flink voor energie moet gaan betalen met elektrische verwarming.
Modelcontract en fixed.
pi_213366961
Maar welke leverancier kun je nu het beste pakken dan met zonnepanelen en een kleine 1000kwh aan teruglevering? Vindt nergens een goed antwoord.
pi_213366978
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dat ergens te controleren? Of is dat omdat Eneco dat zegt.
Dat het met 6 cent daalt kun je gewoon checken? Immers dat zie je terug in het aanbod. Kan je gewoon checken.
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 23:00:52 #130
236264 crew  capricia
pi_213367347
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:13 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dat het met 6 cent daalt kun je gewoon checken? Immers dat zie je terug in het aanbod. Kan je gewoon checken.
Ja. En een week (of maand) later is het weer 6 cent duurder.

Hoe ga je die daling checken? Je moet Eneco gewoon op zijn mooie blauwe ogen geloven. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213367357
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En een week (of maand) later is het weer 6 cent duurder.

Hoe ga je die daling checken? Je moet Eneco gewoon op zijn mooie blauwe ogen geloven. :D
Is dat niet overal zo? Of het nu Albert Heijn is of een makelaar, een autodealer of de groenteboer.

Hoezo maken we ons hier zo ontzettend druk over op dit forum? Je checkt als je een nieuwe fiets koopt toch ook niet de inkoop?
  Moderator maandag 29 april 2024 @ 23:02:41 #132
236264 crew  capricia
pi_213367362
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 23:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is dat niet overal zo? Of het nu Albert Heijn is of een makelaar, een autodealer of de groenteboer.

Hoezo maken we ons hier zo ontzettend druk over op dit forum? Je checkt als je een nieuwe fiets koopt toch ook niet de inkoop?
Wassen neus dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213367438
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2024 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Wassen neus dus.
Aha
  dinsdag 30 april 2024 @ 06:22:50 #134
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_213368115
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:11 schreef Bastoenie het volgende:
Maar welke leverancier kun je nu het beste pakken dan met zonnepanelen en een kleine 1000kwh aan teruglevering? Vindt nergens een goed antwoord.
Ook benieuwd naar. Toen ik vorige maand zelf opzoek was werd ik er niet veel wijzer van.
Protège moi de mes désirs.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 april 2024 @ 06:28:32 #135
842 Zorro
Z
pi_213368122
Zo'n Ferrarismeter is zo slecht nog niet :)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213368452
Ik heb bericht gehad dat ik met Oxxio ook moet gaan betalen voor teruglevering en ben nu eens verder gaan kijken aangezien het de komende maanden de juiste tijd voormij is om eventueel over te stappen.

Als ik nu een jaarcontract afsluit met bijvoorbeeld essent, kan ik er dan vanuit gaan dat ik zeker het komende jaar geen teruglever kosten heb of kunnen ze die regels tussendoor wijzigen?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 30 april 2024 @ 08:51:28 #137
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213368587
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:29 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb bericht gehad dat ik met Oxxio ook moet gaan betalen voor teruglevering en ben nu eens verder gaan kijken aangezien het de komende maanden de juiste tijd voormij is om eventueel over te stappen.

Als ik nu een jaarcontract afsluit met bijvoorbeeld essent, kan ik er dan vanuit gaan dat ik zeker het komende jaar geen teruglever kosten heb of kunnen ze die regels tussendoor wijzigen?
Mag niet tussendoor gewijzigd worden, tenzij je op variabel staat.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_213368618
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:29 schreef boegschroef het volgende:

Je contract wordt niet gewijzigd, dus je hebt dan inderdaad gedurende je contracttermijn geen terugleverkosten. Bij eneco gaat het nu ook alleen op voor nieuwe contracten en klanten met een variabel contract.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213368640
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 22:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Modelcontract en fixed.
Ik had de voorwaarden van het modelcontract al eens door gelezen. Daar staat echt niets in wat een terugleververgoeding verhinderd. Of ik moet er al overheen gelezen hebben.
pi_213368649
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2024 06:28 schreef Zorro het volgende:
Zo'n Ferrarismeter is zo slecht nog niet :)
Tot energiebedrijven een slimme meter als voorwaarde stellen bij een nieuw contract, dat verwacht ik eigenlijk binnen een jaar wel in de contracten te zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213368671
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik had de voorwaarden van het modelcontract al eens door gelezen. Daar staat echt niets in wat een terugleververgoeding verhinderd. Of ik moet er al overheen gelezen hebben.
Een modelcontract mag geen extra kosten bevatten: https://www.novavolt.nl/o(...)j-het-modelcontract/
pi_213368718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een modelcontract mag geen extra kosten bevatten: https://www.novavolt.nl/o(...)j-het-modelcontract/
Dat is dus een dynamisch contract, hoewel uiteindelijk eerlijker zal dat vaak niet voordeliger zijn voor panelen bezitters.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 april 2024 @ 09:16:23 #143
842 Zorro
Z
pi_213368796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tot energiebedrijven een slimme meter als voorwaarde stellen bij een nieuw contract, dat verwacht ik eigenlijk binnen een jaar wel in de contracten te zien.
Ik moet het nog zien of ze dat hard kunnen maken.
En dan nog, iedere maand dat de oude meter hangt is winst.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213368802
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:16 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik moet het nog zien of ze dat hard kunnen maken.
En dan nog, iedere maand dat de oude meter hangt is winst.
Natuurlijk kunnen ze dat hard maken. Als ze kunnen weigeren om (langdurige) contracten te geven aan zonnepanelenbezitters, wat sommige aanbieders de laatste tijd deden, kunnen ze dat ook aan mensen die geen slimme meter hebben. Je kunt natuurlijk wel altijd een modelcontract afsluiten.
pi_213369148
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 08:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De ACM zegt dat het niet mag, de ACM stelt dat contract vast.

Er staat niets over een terugleververgoeding in, dus het mag niet.
pi_213369153
Leuk idee hoor, dat stimuleren om zoveel mogelijk opwek direct te verbruiken, maar dat gaat met een warmtepomp toch echt niet op. Nauwelijks zon afgelopen winter en zeker niet op de momenten dat mijn warmtepomp het huis op temperatuur moet houden.
pi_213369154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Dat is dus een dynamisch contract, hoewel uiteindelijk eerlijker zal dat vaak niet voordeliger zijn voor panelen bezitters.
Het modelcontract is een variabel contract, geen dynamisch contract.
pi_213369232
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het modelcontract is een variabel contract, geen dynamisch contract.
Je hebt gelijk, op de link staat echter dat het dynamische tarieven betreft. Andere links hebben het allemaal over variabel.
pi_213369244
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, op de link staat echter dat het dynamische tarieven betreft. Andere links hebben het allemaal over variabel.
Duidelijk
pi_213369365
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2024 10:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Leuk idee hoor, dat stimuleren om zoveel mogelijk opwek direct te verbruiken, maar dat gaat met een warmtepomp toch echt niet op. Nauwelijks zon afgelopen winter en zeker niet op de momenten dat mijn warmtepomp het huis op temperatuur moet houden.
Klopt, maar dat is nou ook met het probleem: net als iedereen met zonnepanelen lever jij vooral energie op het moment dat het goedkoop is (tot soms zelfs negatieve prijzen) en gebruik jij het op het moment dat de energie duur is.

Kun jij verder niks aan doen, maar dat dit niet een langdurig houdbare situatie op zou leveren was eigenlijk al vanaf het begin van de salderingsregeling bekend.

Tot voor kort verdeelden energiemaatschappijen die hoge kosten van de salderingsregeling over alle klanten, waardoor mensen die geen zonnepanelen (kunnen) hebben extra duur uit zijn. Nu gaan ze dat dus anders doen: de enorme kosten van de salderingsregeling komen deels terecht bij mensen met zonnepanelen. Lijkt me niet meer dan terecht.

En ja, de bijvangst is ook dat het gunstiger wordt je eigen stroom te gebruiken, ook goed voor het stroomnet. En nee, dat werkt niet met de warmtepomp, maar de vaatwasser, droger, wasmachine, broodbakmachine of wat dan ook kun je misschien wel meer gericht aan zetten als de zon schijnt. Of je auto opladen als de zon schijnt. En op termijn, zeker met de dalende prijzen. wordt op deze manier toch ook een accu voor veel mensen interessant. Die kant moeten we sowieso op: in België en Duitsland heeft praktisch iedereen met zonnepanelen ook een accu, dat moet er gewoon standaard bij horen. Kun je 's avonds van je eigen stroom tv kijken en koffie zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')