gaslicht heeft vaak goedkopere tarieven omdat zij bulkinkoop doen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? De 3 goedkoopste alternatieven volgens gaslicht:
[ afbeelding ]
(Eneco en essent zijn vergelijkbaar)
Ik snap het niet.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
gaslicht heeft vaak goedkopere tarieven omdat zij bulkinkoop doen.
daarom zeg ik ook via de eigen sites van die drie
dat ik je energieleverancier niet snap, als op de sites van de drie grotere leveranciers al goedkopere tarieven staan dan wat ze jou als bestaande klant aanbieden, kunnen ze dan nog mensen bij zich houden?quote:
Ja, dan snap ik waarom ik je niet snap. Als ik naar de website van Vattenval ga, ben ik duurder uit dan via Gaslicht.comquote:Op dinsdag 9 april 2024 16:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat ik je energieleverancier niet snap, als op de sites van de drie grotere leveranciers al goedkopere tarieven staan dan wat ze jou als bestaande klant aanbieden, kunnen ze dan nog mensen bij zich houden?
Als ik nu een contract heb bij EnergieDirect en zij komen met 0.334 0.331 en 1.227quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, dan snap ik waarom ik je niet snap. Als ik naar de website van Vattenval ga, ben ik duurder uit dan via Gaslicht.com
Dus dat is duurder dan wat ik nu heb bij EnergieDirect. En dus snap ik wel dat ze mij als klant kunnen houden en snap ik niet wat je punt is.
(ik doe niet moeilijk, ik snap echt je punt niet. Weet je zeker dat je goed zit te kijken?)
douche jij thuis? Zit je ergens in het midden? Heb je blokverwarmingquote:Op woensdag 10 april 2024 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Verbruik ik nu werkelijk zo weinig of verbruikt iedereen nu zoveelGewoon 1p huishouden in een 100m2 energielabel C appartement met inductiekookplaat. Dit geeft Eneco elke maand als overzichtje.
Week 1 a 2 dagen vanuit huis. Douche thuis, zit op hoek in middenverdieping (2app per verdieping). Wel grote raampartijen op noorden en oosten.quote:Op donderdag 11 april 2024 05:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
douche jij thuis? Zit je ergens in het midden? Heb je blokverwarming
Hier een 2p huishouden.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Verbruik ik nu werkelijk zo weinig of verbruikt iedereen nu zoveelGewoon 1p huishouden in een 100m2 energielabel C appartement met inductiekookplaat. Dit geeft Eneco elke maand als overzichtje.
Ik had afgelopen maand ook 19m3 verbruikt.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb in maart 8 m³ aan gebruik.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Die overzichtjes vind ik ook altijd verwonderlijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi is dat he. Ik heb in dat overzicht altijd staan dat ons stroomverbruik ongeveer gelijk is (of meer) dan 5 personen, maar dat ding houdt er dan geen rekening mee dat wij geen gas hebben, dus dat overzichtje zegt voor ons niks.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die overzichtjes vind ik ook altijd verwonderlijk.
Ik zit met een 5 persoons huishouden in een rijtjeshuis qua gas altijd onder een appartement en qua electriciteit altijd tussen een 1 en 2 persoons huishouden in, terwijl ik altijd thuis ben en dankzij mijn ziekte het huis altijd minimaal op 21 graden heb.
Dit was maart:
[ afbeelding ]
Ja, dan wijk je wel fors af. En dat ik thuis qua electriciteit het wel zuiniger voor elkaar heb kan ik wel geloven, al heb ik tegenwoordig voor alle 3 de kinderen een wat oudere PC staan die toch redelijk veel aan staan.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mooi is dat he. Ik heb in dat overzicht altijd staan dat ons stroomverbruik ongeveer gelijk is (of meer) dan 5 personen, maar dat ding houdt er dan geen rekening mee dat wij geen gas hebben, dus dat overzichtje zegt voor ons niks.
Ja geinig. Engie spreekt over het aantal personen:quote:Op donderdag 11 april 2024 10:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ook wel leuk dat jullie ook hele andere resultaten hebben voor gemiddeld aantal kWh en m3 per soort huishouden of woning.
[ afbeelding ]
Vattenfall
Zegt helemaal niets. Zo'n staatje. Hier warmtenet dus GJ's. En verders alles electrisch. Die staatjes krijg ik ook van Eneco. Ik kan er verders weinig mee.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja geinig. Engie spreekt over het aantal personen:
[ afbeelding ]
Nee dat zeg ik net, dat zegt ook helemaal niks. Het is leuk dat ze dat mee sturen, maar ik gebruik meer stroom (al valt het wel mee schijnbaar, want het is meer dan 3 personen hoewel wij met 3 personen zijn) maar minder dan 4 personen, maar dat staatje wat Engie geeft gaat uit van een 'met-gas-situatie', oftewel, die 321 die zij zeggen voor 3 personen is in een situatie waar mensen ook nog gas gebruiken.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zegt helemaal niets. Zo'n staatje. Hier warmtenet dus GJ's. En verders alles electrisch. Die staatjes krijg ik ook van Eneco. Ik kan er verders weinig mee.
Geinig, volgens dat staatje gebruik ik 4 m3 water teveel voor 3 personen.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
Het nibud heeft ook staatjes, per jaar:
https://www.nibud.nl/onderwerpen/uitgaven/kosten-energie-water/
Maar daar zit ik met zo'n 500m3 gas en 2100KwH (zonder zonnepanelen) ook onder een flat en tussen een 1 en 2 persoonshuishouden in. Ik vraag me altijd af hoe mensen het voor elkaar krijgen zoveel te gebruiken...
Iedereen die zijn EV thuis oplaadt, trekt het gemiddelde behoorlijk omhoog. Verbruik je zo 3.500 kWh per jaar meer.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
Maar daar zit ik met zo'n 500m3 gas en 2100kWh (zonder zonnepanelen) ook onder een flat en tussen een 1 en 2 persoonshuishouden in. Ik vraag me altijd af hoe mensen het voor elkaar krijgen zoveel te gebruiken...
Maar deze staatjes worden al jaren er bij geleverd en ik zit er al jaren fors onder. Het aantal thuis opladende EV-bezitters was een jaar of 6-8 geleden echt niet zo significant. En de zonnepanelenbezitters trekken het weer naar beneden.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedereen die zijn EV thuis oplaadt, trekt het gemiddelde behoorlijk om hoog.
Ik heb geen idee hoe vaak het bijgewerkt wordt, die staatjes.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar deze staatjes worden al jaren er bij geleverd en ik zit er al jaren fors onder. Het aantal thuis opladende EV-bezitters was een jaar of 6-8 geleden echt niet zo significant. En de zonnepanelenbezitters trekken het weer naar beneden.
Dat hebben wij met hoe mensen in staat zijn zo weinig te gebruiken. Wij zitten hier - na reeds ingeperkt - op het dubbele. Nu weet ik hoe dat komt omdat wij en zij dingen doen die zij en wij niet of anders doen.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
Maar daar zit ik met zo'n 500m3 gas en 2100kWh (zonder zonnepanelen) ook onder een flat en tussen een 1 en 2 persoonshuishouden in. Ik vraag me altijd af hoe mensen het voor elkaar krijgen zoveel te gebruiken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |