abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 10:07:38 #201
163650 Greys
pi_213156310
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:47 schreef Em31 het volgende:
Het is tegenwoordig beter dat het gesloten is, met al het extreme gehaat. Toch mis ik het wel. ;( vond het altijd een hoogtepunt van het jaar. De eerste reacties, nog moeten raden wat ze bedoelen, de hype etc. Maarja ik begrijp het wel. Al was Rotterdam vanaf de tweede repetitie open ook geen ramp, denk ik.
De allereerste repetitieronde (alle doorlopen daarvan) hadden eigenlijk altijd achter gesloten deuren moeten zijn voor m'n gevoel. Artiesten zijn dan nog zó afhankelijk van hoe het productieteam in het organiserende land hun ingeleverde stagingplannen heeft voorbereid en van het oefenen van camerastandpunten en -blikken. Daar gaat nogal eens iets mis. Logisch ook. Dus niet helemaal fair om mensen daarop te beoordelen.

In Rotterdam lieten ze op de pers stream inderdaad alleen de eerste doorloop niet zien. Vijf minuten later mochten we dan de tweede doorloop wél zien. Want ze doen het lied meerdere keren tijdens een repetitie.

Jaren geleden viel dat beoordelen dan wel nog erg mee. Men vond het puur leuk om te zien wat de stagingplannen waren en beoordeelde de artiest er zelf nog amper/niet op. Maar tegenwoordig zouden 'fans' daar al een onzeker fragmentje van online pleuren en roepen dat het allemaal niks is en de artiest sucks. Dus het is terecht dat ze dat niet meer openbaar doen imho idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213156373
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:07 schreef Greys het volgende:

[..]
De allereerste repetitieronde (alle doorlopen daarvan) hadden eigenlijk altijd achter gesloten deuren moeten zijn voor m'n gevoel. Artiesten zijn dan nog zó afhankelijk van hoe het productieteam in het organiserende land hun ingeleverde stagingplannen heeft voorbereid en van het oefenen van camerastandpunten en -blikken. Daar gaat nogal eens iets mis. Logisch ook. Dus niet helemaal fair om mensen daarop te beoordelen.

In Rotterdam lieten ze op de pers stream inderdaad alleen de eerste doorloop niet zien. Vijf minuten later mochten we dan de tweede doorloop wél zien. Want ze doen het lied meerdere keren tijdens een repetitie.

Jaren geleden viel dat beoordelen dan wel nog erg mee. Men vond het puur leuk om te zien wat de stagingplannen waren en beoordeelde de artiest er zelf nog amper/niet op. Maar tegenwoordig zouden 'fans' daar al een onzeker fragmentje van online pleuren en roepen dat het allemaal niks is en de artiest sucks. Dus het is terecht dat ze dat niet meer openbaar doen imho idd.
Oh nee dat van Rotterdam heb ik dan verkeerd onthouden, ik bedoelde echt de tweede repetitie. De eerste zouden ze inderdaad gewoon helemaal gesloten moeten houden.

Het is inderdaad helaas wel terecht. Ik dacht de laatste tijd wel, wie weet doen ze toch weer de boel open tijdens de tweede repetitie omdat je nu ook een stukje hype mist de week voor het Songfestival, iedereen komt daar ook later aan nu. Maar kan ook wel goed begrijpen dat de omroepen dit liever hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 10:17:15 #203
163650 Greys
pi_213156416
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:13 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh nee dat van Rotterdam heb ik dan verkeerd onthouden, ik bedoelde echt de tweede repetitie. De eerste zouden ze inderdaad gewoon helemaal gesloten moeten houden.

Het is inderdaad helaas wel terecht. Ik dacht de laatste tijd wel, wie weet doen ze toch weer de boel open tijdens de tweede repetitie omdat je nu ook een stukje hype mist de week voor het Songfestival, iedereen komt daar ook later aan nu. Maar kan ook wel goed begrijpen dat de omroepen dit liever hebben.
M'n gevoel zegt ook dat Eurovision al die views gewoon zelf wil hebben op hun site bij de 2e repetitie. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 10:19:57 #204
163650 Greys
pi_213156435
Heb even teruggezocht en dit was onze allereerste dag in het perscentrum tijdens de állereerste repetitie van het állereerste land. :D

Greys in ESF / LIVE VANUIT AHOY: uw ESF-verslaggevers! #1

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:15 schreef Greys het volgende:
Beelden zijn aan!

The Roop in geel pak, veel paars verticaal streeplicht erachter.
Het bekende dansje als in de nationale finale. Veel zwartwit geblokt erachter.

We horen nog geen geluid! Zometeen komt een nette samenvatting maar dit is vast even hysterisch live meetypen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213156440
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:17 schreef Greys het volgende:

[..]
M'n gevoel zegt ook dat Eurovision al die views gewoon zelf wil hebben op hun site bij de 2e repetitie. :@
Oh dat zou ook nog kunnen ja. :') Ze melden wel steeds dat ze meer views dan ooit hadden!! Ja logisch. :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 10:21:31 #206
163650 Greys
pi_213156451
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:20 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh dat zou ook nog kunnen ja. :') Ze melden wel steeds dat ze meer views dan ooit hadden!! Ja logisch. :P
Ja precies haha. Je kunt het immers nergens anders meer zien dan op hun eigen site.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213156463
Ik snap heel goed waarom ze dit doen en ik ben het er ook wel mee eens, maar het was bijvoorbeeld ook heel leuk om bij Ilse en Waylon die buzz mee te maken vanaf de eerste repetitie eigenlijk al. Dat heb je nu veel minder.
pi_213156775
Je zag trouwens vorig jaar wel dat bepaalde omroepen zelf meer beelden gingen delen, de AVROTROS ook. Dus misschien dat we dat wel meer en meer gaan zien, omdat ze zelf misschien wel meer hype willen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 11:27:00 #209
163650 Greys
pi_213157258
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:57 schreef Em31 het volgende:
Je zag trouwens vorig jaar wel dat bepaalde omroepen zelf meer beelden gingen delen, de AVROTROS ook. Dus misschien dat we dat wel meer en meer gaan zien, omdat ze zelf misschien wel meer hype willen.
Ja! Dat kan Eurovision ook moeilijk verbieden dus dan kiest een omroep/artiest gewoon zelf of ze al iets willen laten zien van de besloten repetities.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213157661
Ah de videoclip is zo te zien qua views over de grens van 18 miljoen gegaan :)
pi_213158662
Ik zie net het meest recente bericht van Joost in z'n Eurovision 2024 groep op insta en die laatste zin hakt er toch weer even in. Wat zou het fantastisch zijn als het hem lukt, ik gun het hem zo! O+
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 14:15:40 #212
163650 Greys
pi_213158845
In z'n insta groep:

quote:
After all these months, it is almost time!!! (29 days left) A whole year full of manifesting, hard work and marketing, but the coming weeks might be the most important of all..

We should take over every post regarding Eurovision. We should show the world our understanding of the internet. We should make sure we have the best memes (and the least corny ones haha) 🔥

Thanks everybody reading this, it means a lot. I've seen so much cool art surrounding Europapa and that's all made by you. Drawings, LEGO, animations, parodies, memes!!!!! I love all the creative stuff. Keep it coming...

🇳🇱 𝟏𝟐 𝐏𝐎𝐈𝐍𝐓𝐒 𝐓𝐎 𝐓𝐇𝐄 𝐍𝐄𝐓𝐇𝐄𝐑𝐋𝐀𝐍𝐃𝐒!!!!!!!!!!!

I do this for my parents, my inner child and for all of you!!!!!!! (ง'̀-'́)ง
En die laatste zin is idd erg mooi. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213159658
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:22 schreef d_elise het volgende:
Ik snap heel goed waarom ze dit doen en ik ben het er ook wel mee eens, maar het was bijvoorbeeld ook heel leuk om bij Ilse en Waylon die buzz mee te maken vanaf de eerste repetitie eigenlijk al. Dat heb je nu veel minder.
Het zal ook wel weer een financieel verhaal zijn. Een perscentrum optuigen voor wat ESF-gekkies met een paar duizend volgers levert niets op, en leidt eventueel ook nog tot gezeik op Twitter. Dan kan je beter het heft in eigen hand nemen wat je ervan deelt, en dan heb je ook nog rEcOrDbReKeNdE viewing aantallen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213159757
Mia Nicolai reageert: 'Wil je Joost Klein zangles geven?':
https://www.telegraaf.nl/(...)-klein-zangles-geven
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 15:48:01 #215
163650 Greys
pi_213159823
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:30 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het zal ook wel weer een financieel verhaal zijn. Een perscentrum optuigen voor wat ESF-gekkies met een paar duizend volgers levert niets op, en leidt eventueel ook nog tot gezeik op Twitter. Dan kan je beter het heft in eigen hand nemen wat je ervan deelt, en dan heb je ook nog rEcOrDbReKeNdE viewing aantallen.
Maar het perscentrum wordt alsnog opgetuigd, accreditaties zijn al volop uitgedeeld aan fanmedia en die 'gekkies' met de paar duizend volgers mogen daar gewoon alsnog zijn. Alleen mogen ze de eerste week niks zien. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213159919
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar het perscentrum wordt alsnog opgetuigd, accreditaties zijn al volop uitgedeeld aan fanmedia en die 'gekkies' met de paar duizend volgers mogen daar gewoon alsnog zijn. Alleen mogen ze de eerste week niks zien. :+

Wanneer is het FOK dreamteam daar aanwezig eigenlijk?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 16:14:23 #217
163650 Greys
pi_213160071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Wanneer is het FOK dreamteam daar aanwezig eigenlijk?
Niet. Niet in het perscentrum iig. We hebben geen accreditatie aangevraagd dit jaar om diverse redenen.

Mijn reden om sowieso helemaal niet te gaan dit jaar is onder andere financieel want zo'n week ESF is teringduur en vorig jaar was het 't zeker waard maar toen hadden we ook geen perscentrum accreditatie aangevraagd omdat je in het perscentrum toch niet zo veel meer mag en wij juist graag alle dingen in Liverpool zelf wilden meemaken. Dus niet de hele dag in het perscentrum maar lekker de optredens in Eurovision Village zien van de deelnemers, artiesten die her en der in de stad leuke dingen doen etc. en de belangrijke dingen via de pers-stream kijken. Dan zie je gewoon alsnog wat degenen in het perscentrum mogen zien. En als ik ooit dat vele geld toch weer eraan uit ga geven dan liever een andere editie dan deze.

Cee gaat wel naar Malmö maar niet naar het perscentrum. Die gaat lekker live shows bijwonen en Eurovision Village dingen enzo.

We hebben wél weer online accreditatie. Maar ook daar mag pers en fanmedia dus pas de dress rehearsals op zien en eerder niks. Kunnen wel meekijken hoe de juryshows gaan voor de favorieten, de persconferenties etc. Dus voor ons had het perscentrum eigenlijk weinig meerwaarde. (In Rotterdam natuurlijk wel! Maar toen was er sowieso ook niks in de stad te doen en misten we daar niks en mocht je nog alle repetities zien.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 10-04-2024 16:21:23 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 10 april 2024 @ 17:05:58 #218
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213160594
is de 18 miljoen YT polonaise al geweest?
... en huiver mee
  woensdag 10 april 2024 @ 17:53:12 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213161972
quote:
WNL heeft wel een erg goede songfestivalkenner!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 april 2024 @ 18:58:43 #221
163650 Greys
pi_213162098
Ik vind het wel opvallend dat in de OGAE poll die nu bezig is de rest van de top 6 van de bookies daar ook bovenaan staat maar in een andere volgorde, maar dat NL daar niet in de top 10 staat. Kroatië, België, Zwitserland, Italië, Oekraïne, Frankrijk, alles doet het daar prima net als bij de bookmakers maar NL doet het daar wel wat minder tot nu toe.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213162113
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:50 schreef Em31 het volgende:

[..]
WNL heeft wel een erg goede songfestivalkenner!
Ja, die heb ik daar wel vaker gezien! Goed bezig bij WNL!
C’est Davie :o)
  woensdag 10 april 2024 @ 19:14:26 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213162290
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 18:58 schreef Greys het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat in de OGAE poll die nu bezig is de rest van de top 6 van de bookies daar ook bovenaan staat maar in een andere volgorde, maar dat NL daar niet in de top 10 staat. Kroatië, België, Zwitserland, Italië, Oekraïne, Frankrijk, alles doet het daar prima net als bij de bookmakers maar NL doet het daar wel wat minder tot nu toe.
Nederland is ook niet echt een eurofan ding he. Maar goed ik had ook zelf Kroatië lager verwacht daar. Zou vooral Italië bovenaan verwachten bij een eurofan poll.
pi_213162297
quote:
Ze kunnen Joost niet plaatsen, dus plaatsen ze hem maar helemaal niet.

Verder vind ik de titel en het citaat in het videoshot van WNL sensatiegericht. Joost is nooit de topfavoriet geweest dus heeft die positie ook niet verloren (wat door deze titel wel wordt gesuggereerd).
En het citaat suggereert alsof hij heel veel inhaalwerk te verrichten heeft. Tegenover wie/wat/hen/waar/wanneer? Nemo?
Toen Baby Lasagna de topfavoriet was hoorde je hen ook niet.
Of willen ze eigenlijk gewoon dat NL weer de topfavoriet is zoals in 2019?

Dit wilde ik even kwijt.

Overigens hou ik rekening met dit scenario: Nemo serveert nu allemaal aperitieven, voorgerechten, doordat hen/de persoon (voordat daar weer over gevallen wordt) overal opduikt. Maar Joost serveert het diner/avondmaal op het moment dat de nood het hoogst is.

Dat was het.
pi_213162316
quote:
België staat daar tweede. Dat gaat op Eurovisie niet gebeuren, kan ik je nu al vertellen. En dat zeg ik als fan van het nummer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')