abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2024 @ 12:06:46 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213135810
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:59 schreef alopio het volgende:

[..]
Misschien een mooi moment om echt schoon schip te maken, dieper dan dit kan je niet zinken. Kap gewoon met dit soort figuren en excuses zoeken om ze toch te behouden. Het geeft precies aan hoe ziek Ajax als club is. Baantjesjagers en vriendjes van (de halve vriendenploeg van Kroes zit in de ledenraad) en allemaal clubjes en eilandjes die weer een mening moeten hebben en invloed.
Echt schoon schip is best moeilijk, het is bij Ajax altijd een kwestie van stromingen, dat is alleen maar te temperen door resultaten van één van die stromingen.
  maandag 8 april 2024 @ 12:08:23 #152
378023 Wotte
wotte!?
pi_213135818
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:59 schreef alopio het volgende:

[..]
Misschien een mooi moment om echt schoon schip te maken, dieper dan dit kan je niet zinken. Kap gewoon met dit soort figuren en excuses zoeken om ze toch te behouden. Het geeft precies aan hoe ziek Ajax als club is. Baantjesjagers en vriendjes van (de halve vriendenploeg van Kroes zit in de ledenraad) en allemaal clubjes en eilandjes die weer een mening moeten hebben en invloed.
Ik denk dat veel problemen bij Ajax voortkomen uit die eigendomsstructuur sinds de beursgang.
pi_213135826
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:08 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik denk dat veel problemen bij Ajax voortkomen uit die eigendomsstructuur sinds de beursgang.
Van de beurs gaan lijkt me voor jullie idd het beste
pi_213135842
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]
Echt schoon schip is best moeilijk, het is bij Ajax altijd een kwestie van stromingen, dat is alleen maar te temperen door resultaten van één van die stromingen.
Dat is waar, maar dat panisch vasthouden aan “redder” Kroes is gewoon zielig. Die man moet je gewoon niet in je club willen. Maar ja de paniek slaat nu toe en men klampt zich vast aan de nieuwe messias
pi_213135863
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 09:47 schreef Marius95 het volgende:
Europees voetbal wel of niet volgend seizoen is nog het minst waar ik me druk om maak. Belangrijker is ervoor te zorgen dat Ajax volgend seizoen in de competitie kan strijden om de 3e plaats, dat is dan al een behoorlijke vooruitgang. Vanaf nu moet je al gewoon bezig zijn je elftal in augustus op orde te hebben en niet zoals dit seizoen nog moet formeren terwijl de competitie al begonnen is. In iedere linie een gerichte versterking en zoveel mogelijk met een vast elftal spelen. Europees komt dan het jaar erop wel weer.
Misschien naïef, maar tot de 1-1 van Eagles had ik nog hoop op de vierde plaats. Dat zou bij bekerwinst van Feyenoord rechtstreekse plaatsing voor de Europa League opleveren. Dan bespaar je jezelf play-offs en voorrondes Europa. Ik denk dat iedereen wel snakt naar een zo lang mogelijke zomerstop.

Ik vind de Europa League al weinig interessant maar Conference League kan me als supporter helemaal gestolen worden. Al zijn Europese wedstrijden, ook op lager niveau, voor een jonge ploeg wel leerzaam.
  maandag 8 april 2024 @ 12:13:25 #156
378023 Wotte
wotte!?
pi_213135876
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:08 schreef alopio het volgende:

[..]
De beursgang an sich is het probleem niet. De kern van het probleem zit 'm in de vereniging en de beroemde stromingen en machtsposities. Je ziet hetzelfde riedeltje iedere keer opnieuw als de sportieve resultaten verslechteren.

Dan ruiken ze bloed.

Dat is ook niet op te lossen tenzij dat je een meerderheidsbelang weet te verwerven maar die vereniging gaat zichzelf niet overbodig maken natuurlijk.
  maandag 8 april 2024 @ 12:15:36 #157
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_213135893
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Misschien naïef, maar tot de 1-1 van Eagles had ik nog hoop op de vierde plaats. Dat zou bij bekerwinst van Feyenoord rechtstreekse plaatsing voor de Europa League opleveren. Dan bespaar je jezelf play-offs en voorrondes Europa. Ik denk dat iedereen wel snakt naar een zo lang mogelijke zomerstop.

Ik vind de Europa League al weinig interessant maar Conference League kan me als supporter helemaal gestolen worden. Al zijn Europese wedstrijden, ook op lager niveau, voor een jonge ploeg wel leerzaam.
Ik denk dat dit Ajax met 2 of 3 gerichte versterkingen een hele leerzame periode in de Conference League kan hebben volgend jaar en dan ook best een eind kan komen.

De selectie is echt niet zo waardeloos als sommige hier doen vermoeden. Maar alle geloof is er uit en het is één en al frustratie met een trainer die op geen enkel moment de indruk wekt te begrijpen hoe zijn selectie in elkaar zit.

Met wat gerichte versterkingen en een trainer met verstand doe je volgend jaar weer mee voor de derde plek.
pi_213135905
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:13 schreef Wotte het volgende:

[..]
De beursgang an sich is het probleem niet. De kern van het probleem zit 'm in de vereniging en de beroemde stromingen en machtsposities. Je ziet hetzelfde riedeltje iedere keer opnieuw als de sportieve resultaten verslechteren.

Dan ruiken ze bloed.

Dat is ook niet op te lossen tenzij dat je een meerderheidsbelang weet te verwerven maar die vereniging gaat zichzelf niet overbodig maken natuurlijk.
Dat is idd het probleem, zeker omdat de leden van de vereniging hun macht totaal niet kwijt willen.
  maandag 8 april 2024 @ 12:25:17 #159
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_213135978
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:38 schreef -XOR- het volgende:
Roger Schmidt zou trouwens wel een aardige optie kunnen zijn.
Past er gelijk bij, give the cup to Ajax!!!!!!!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 8 april 2024 @ 12:26:30 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213135991
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:08 schreef alopio het volgende:

[..]
Nee dat is niet zo, maar goed dat blijft moeilijk te begrijpen voor velen.
  maandag 8 april 2024 @ 12:29:52 #161
378023 Wotte
wotte!?
pi_213136012
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nee dat is niet zo, maar goed dat blijft moeilijk te begrijpen voor velen.
Het zou wel gehannes met vrij verhandelbare aandelen schelen. Dat dan weer wel.
  maandag 8 april 2024 @ 12:30:01 #162
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_213136013
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik denk dat dit Ajax met 2 of 3 gerichte versterkingen een hele leerzame periode in de Conference League kan hebben volgend jaar en dan ook best een eind kan komen.

De selectie is echt niet zo waardeloos als sommige hier doen vermoeden. Maar alle geloof is er uit en het is één en al frustratie met een trainer die op geen enkel moment de indruk wekt te begrijpen hoe zijn selectie in elkaar zit.

Met wat gerichte versterkingen en een trainer met verstand doe je volgend jaar weer mee voor de derde plek.
2 of 3 gerichte versterkingen? Je bedoelt een linksbuiten, rechtsbuiten, twee/drie middenvelders, een linksback, rechtsback en een CV?
  maandag 8 april 2024 @ 12:34:06 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213136037
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:29 schreef Wotte het volgende:

[..]
Het zou wel gehannes met vrij verhandelbare aandelen schelen. Dat dan weer wel.
Omdat die dombo er in handelde? Het is altijd een pretaandeel geweest, in die zin is dat hele voorkennis gebeuren ook wat overdreven maar als je op de beurs bent ook al is dat maar deels moet je je wel aan de regels houden.

Natuurlijk zitten er ook nadelen aan maar een groot voordeel is openheid van zaken en dat is zeker voor een club als Ajax gewoon heel goed.
pi_213136053
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

Verschil tussen Conference League en Europa League is wel een stuk kleiner dan tussen Europa League en Champions League wmb. En verschil tussen geen Europees voetbal en Conference League ook nog vrij groot.
pi_213136078
Ajax nu 79ste club van Europa volgens euroclubindex, laagste ooit (sinds 2007 bijgehouden). Denk dat de vrije val van plek 15 (september 2022) naar de plek nu nog nooit vertoond is door een club in Europa.

Hoogste was stek 12 eind 2019.
pi_213136136
Twente en Az hebben beide ook geen top selectie. Nu al stellen dat Ajax niet voor de top 3 kan gaan volgend seizoen is dan ook wel erg weinig ambitieus.

De beste spelers van Twente zijn Vlap, Steijn en Propper? En van AZ Pavlidiz en Sugawara?

En van die spelers is het ook maar afwachten of die blijven.

Als e n Ajax trainer er een beetje structuur en discipline in brengt, moet je daar toch mee kunnen concurreren volgend seizoen?
  Trouwste user 2022 maandag 8 april 2024 @ 12:43:25 #167
7889 tong80
Spleenheup
pi_213136146
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ajax nu 79ste club van Europa volgens euroclubindex, laagste ooit (sinds 2007 bijgehouden). Denk dat de vrije val van plek 15 (september 2022) naar de plek nu nog nooit vertoond is door een club in Europa.

Ach, Nürnberg degradeerde als landskampioen. Speelden dat seizoen toevallig ook tegen Ajax. Maar dat is de vorige eeuw. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 april 2024 @ 12:53:04 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213136274
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Allemaal leuk en aardig maar wat moeten we daar verder mee? Bij een historisch slecht seizoen zijn dit de bijkomstigheden.
  maandag 8 april 2024 @ 12:57:40 #169
Niet te kritisch
pi_213136322
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:42 schreef papert het volgende:
Twente en Az hebben beide ook geen top selectie. Nu al stellen dat Ajax niet voor de top 3 kan gaan volgend seizoen is dan ook wel erg weinig ambitieus.

De beste spelers van Twente zijn Vlap, Steijn en Propper? En van AZ Pavlidiz en Sugawara?

En van die spelers is het ook maar afwachten of die blijven.

Als e n Ajax trainer er een beetje structuur en discipline in brengt, moet je daar toch mee kunnen concurreren volgend seizoen?
Dit dus. De selecties van PSV en Feyenoord haal je niet in één seizoen bij, al weet je daar ook nooit wat er in een zomer kan gebeuren.

Maar Twente en AZ moet je toch wel bij kunnen halen lijkt me. Dat zijn toch ook geen geweldenaren wat daar loopt.
  maandag 8 april 2024 @ 13:01:50 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213136371
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit dus. De selecties van PSV en Feyenoord haal je niet in één seizoen bij, al weet je daar ook nooit wat er in een zomer kan gebeuren.

Maar Twente en AZ moet je toch wel bij kunnen halen lijkt me. Dat zijn toch ook geen geweldenaren wat daar loopt.
Ik verwacht bij Feyenoord en PSV ook redelijk wat wisselingen maar die hebben wel het voordeel dat ze door de CL sneller kunnen handelen.
Bij Ajax ligt dat nu wat anders en de vraag is hoe ze dat dan aan gaan pakken, nemen ze een financieel risico wat gezien de reserves wel zou kunnen of is het weer eerst verkopen voor je mag inkopen.
pi_213136412
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar wat moeten we daar verder mee? Bij een historisch slecht seizoen zijn dit de bijkomstigheden.
Sorry, is een persoonlijke interesse van mij.
  maandag 8 april 2024 @ 13:08:17 #172
Niet te kritisch
pi_213136413
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik verwacht bij Feyenoord en PSV ook redelijk wat wisselingen maar die hebben wel het voordeel dat ze door de CL sneller kunnen handelen.
Bij Ajax ligt dat nu wat anders en de vraag is hoe ze dat dan aan gaan pakken, nemen ze een financieel risico wat gezien de reserves wel zou kunnen of is het weer eerst verkopen voor je mag inkopen.
Daarom moet je je pijlen ook richten op plek 3 volgend jaar en als meer lukt is dat mooi meegenomen.

Maar dat er nu met wordt gedaan of AZ en Twente uit beeld zijn met drie aankopen vind ik echt overdreven.
  maandag 8 april 2024 @ 13:08:40 #173
378023 Wotte
wotte!?
pi_213136417
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Omdat die dombo er in handelde? Het is altijd een pretaandeel geweest, in die zin is dat hele voorkennis gebeuren ook wat overdreven maar als je op de beurs bent ook al is dat maar deels moet je je wel aan de regels houden.

Natuurlijk zitten er ook nadelen aan maar een groot voordeel is openheid van zaken en dat is zeker voor een club als Ajax gewoon heel goed.
Zeg ook niet beursgenoteerd zijn een probleem is slechts dat het gehannes met aandelen voorkomen was dan. Ik denk dat je meneer Kroes sowieso af gedaan heeft.

Een bestuurder van een rechtspersoon van deze omvang en zeker een beursgenoteerde moet gewoon beter weten.

Die hele positie van algemeen directeur is ook niet zo spannend eigenlijk.. je kan net zo goed die van Oostveen of die meneer van Zandvoort nemen. Continuïteit voor de dagelijkse gang van zaken.

De voetbalvisie vertalen naar het veld begint bij het drietal of tegenwoordig kwartet dat ze voor ogen hebben. Je moet zo snel mogelijk een technisch directeur en hoofd jeugdopleiding vinden in mijn optiek.
  Forum Admin maandag 8 april 2024 @ 13:09:01 #174
35723 crew  GGMM
pi_213136419
Ajax moet nu al bezig zijn met volgend seizoen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 8 april 2024 @ 13:12:48 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213136451
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 13:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daarom moet je je pijlen ook richten op plek 3 volgend jaar en als meer lukt is dat mooi meegenomen.

Maar dat er nu met wordt gedaan of AZ en Twente uit beeld zijn met drie aankopen vind ik echt overdreven.
Je moet helemaal niet over plekken richten praten denk ik momenteel.

Je ziet nu ook weer dat een directeur die ook het TD pakket doet niet wenselijk is, hij valt weg een je bent meteen je 2 belangrijkste functies kwijt.

Daar moet je mee beginnen, dan een trainer en dan je selectie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')