Als je dat niet wilt zou ik niet aan tuinieren beginnen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het kwam trouwens goed bij de kweker. Behalve dat ik met mijn blote hand in een naaktslak greep
Ik ben aan veel beesten gewend geraakt, maar naaktslakken? Huuu.quote:Op dinsdag 9 april 2024 17:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je dat niet wilt zou ik niet aan tuinieren beginnen.
Te laatquote:Op dinsdag 9 april 2024 17:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je dat niet wilt zou ik niet aan tuinieren beginnen.
Hedera gewoon laten gaan, die hebben niet echt de neiging om te gaan vertakken na het snoeien. Ze lopen gewoon opnieuw uit.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:32 schreef PzKpfw het volgende:
De vlinderstruiken voor ca. 3 weken terug gesnoeid van ~1,5m terug naar 30cm maar ze zijn nu alweer onherkenbaar en tenminste alweer verdubbeld qua hoogte. Was ook 'bang' dat ik mijn hortensia's te ver had terug geknipt want ik had ze nog beneden alle nieuwe knoppen afgeknipt maar ze lopen nu toch massaal weer uit.![]()
Zit alleen nog met m'n hedera's aan de schutting. Qua hoogte zijn ze er al maar ik wil ze nog wat voller hebben. Denk dat ik ze daarvoor bijna helemaal onderaan weer moet afknippen zodat ie van daaruit nieuwe uitlopers gaat maken. Maar vraag me af hoe lang het daarna weer zal duren voordat deze op hoogte zijn..
Je kan de top er uit knippen, dan heb je meer kans dat er zijtakken gevormd worden waardoor t voller wordtquote:Op dinsdag 9 april 2024 20:32 schreef PzKpfw het volgende:
De vlinderstruiken voor ca. 3 weken terug gesnoeid van ~1,5m terug naar 30cm maar ze zijn nu alweer onherkenbaar en tenminste alweer verdubbeld qua hoogte. Was ook 'bang' dat ik mijn hortensia's te ver had terug geknipt want ik had ze nog beneden alle nieuwe knoppen afgeknipt maar ze lopen nu toch massaal weer uit.![]()
Zit alleen nog met m'n hedera's aan de schutting. Qua hoogte zijn ze er al maar ik wil ze nog wat voller hebben. Denk dat ik ze daarvoor bijna helemaal onderaan weer moet afknippen zodat ie van daaruit nieuwe uitlopers gaat maken. Maar vraag me af hoe lang het daarna weer zal duren voordat deze op hoogte zijn..
Hedera laten gaan, komt vanzelf.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:32 schreef PzKpfw het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sneu tuintje heeft wel echt aandacht nodig.Dit weekend weer verder.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Misschien heb jij ook mutantpissebedden, net als ik. Die vertonen in mijn kas dit verwerpelijke gedrag. Al jaren.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Mijn zaailingen in de kas lijken 1 voor 1 op opgegeten te worden, vermoedelijk door slakken. Een aan plantjes is ook niet opgegeten, maar wel is het steeltje onder de blaadjes doorgebeten, met de blaadjes er nog los rondom. Een beetje jammer is het wel.
Ook van onderuit?quote:Op woensdag 10 april 2024 08:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Je kan de top er uit knippen, dan heb je meer kans dat er zijtakken gevormd worden waardoor t voller wordt
Hoeveel zon krijgt dat stuk is de hamvraag.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:55 schreef Tuindier het volgende:
Vorig jaar hebben we de achtertuin aangeplant, en bijna alles is goed aangeslagen. Het enige dat nog niet zo werkt, is de (smalle) border naar het terras met een pergola. Ik wilde dat juist lekker uitbundig beplant hebben, maar de planten doen het niet lekker. Een van de rozen is dood, de rozemarijn is een scharminkel geworden, en een aantal andere planten komt niet eens meer op.
e border krijgt aan het einde van de middag flink zon, maar heeft in de ochtend volle schaduw en 's middags schaduw van de Esdoorn die er naast staat.
Heeft iemand een idee wat ik hier in kan zetten? De border is ongeveer 50cm breed, en een meter of 5 lang. Er staat ook nog een schutting naast, dus ik denk dat het ook nog relatief droog is.
Foto (van vorig jaar):
Gelderse roos zou wel eens een leuk alternatief kunnen zijn voor je rozen. Verder Rhododendron, mahonie struik, witte kornoelje, Skimmia.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:55 schreef Tuindier het volgende:
Vorig jaar hebben we de achtertuin aangeplant, en bijna alles is goed aangeslagen. Het enige dat nog niet zo werkt, is de (smalle) border naar het terras met een pergola. Ik wilde dat juist lekker uitbundig beplant hebben, maar de planten doen het niet lekker. Een van de rozen is dood, de rozemarijn is een scharminkel geworden, en een aantal andere planten komt niet eens meer op.
De border krijgt aan het einde van de middag flink zon, maar heeft in de ochtend volle schaduw en 's middags schaduw van de Esdoorn die er naast staat.
Heeft iemand een idee wat ik hier in kan zetten? De border is ongeveer 50cm breed, en een meter of 5 lang. Er staat ook nog een schutting naast, dus ik denk dat het ook nog relatief droog is.
Foto (van vorig jaar):
Doet je vrouwenmantel het nog? Ik zou denken aan schaduwplanten zoals vrouwenmantel in combinatie met heuchera, varens, Kaukasisch vergeet-mij-nietje. Wil je een heester, dan kun je denken aan hortensia of rhododendron. Wil je iets snelgroeiends, dan doet een vlier het misschien wel. De roodbladige is fraai. Oh, en camellia als vervanging van je roos!quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:55 schreef Tuindier het volgende:
De border krijgt aan het einde van de middag flink zon, maar heeft in de ochtend volle schaduw en 's middags schaduw van de Esdoorn die er naast staat.
Foto (van vorig jaar):
Dit hebben wij gedaan met onze haagbeuk, werkt prima!quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben in het najaar een heg geplant tussen de voortuinen van de buren en onszelf. Aangezien het nogal veel en flink gewaaid heeft, is deze wel een beetje overgeheld, en dan uiteraard in de richting van de tuin van de buren.
Ik denk erover om hier een paar paaltjes tussen te slaan, daar ijzerdraad tussen te spannen en op deze manier de heg wat recht te zetten. Tevens snoeien, zodat hij even wat lager is en minder wind vangt. Zou dat een goede oplossing zijn?
Doe je dat ook 's avonds? Schijnt nu wel de tijd van het jaar te zijn om het te doen, maar vermoedelijk hebben ze al wel plenty eitjes gelegd vanwege het zachte natte weerquote:Op woensdag 10 april 2024 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik maak van slakken (naakt of met huisje) vinden een sport, mijn mening is als ik je kan zien, kan een vogel dat ook, en ga je de kliko in. (in de hoop dat ze op een mooie gftbult vol met groen terecht komen). Ik moet zeggen dat ik er vrij goed in geworden ben, weet steeds beter hun favoriete plekken (aan de onderkant van bladeren en in het groen van de bolplanten en achter latjes die aan de muur bevestigd zitten)
Heb je zo erg last van slakken dat je van ze af wil? Hier is doorgaans in een bepaalde periode wel slakkenvraat, maar de meeste planten herstellen en de planten die het niet doen vervang ik door andere. Nooit meer hosta’s voor mij.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Doe je dat ook 's avonds? Schijnt nu wel de tijd van het jaar te zijn om het te doen, maar vermoedelijk hebben ze al wel plenty eitjes gelegd vanwege het zachte natte weer.Vandaag geleerd dat slakken rustig weer terug glibberen naar waar ze vandaan komen. Dus ik denk dat ik ze aan de overkant van de sloot uit moet zetten
.
Aan de andere kant wil ik ook egels en vogels lokken in mijn tuin, en die zijn gek op slakken.
Haagje is zeker een goed idee. Je tuin is prachtig maar omdat alles in 1 oogopslag te overzien is, niet echt verrassend. Om er een mooie coulissenwerking in te krijgen op een brede oppervlakte, die bovendien recht doet aan zo'n mooi weids uitzicht (ook vanuit het bad) is best lastig.quote:Op maandag 8 april 2024 23:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Het stuk aan het begin van de foto. Dat is bij het huis / het terras.
[..]
Aan deze kant van het huis weinig. Het is een ondiepe sloot en de sloot loopt dood. Aan de andere kant van het huis is een groter water met veel pleziervaart. Daar zwemmen we altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |