Ja! Die hebben echt mazzel daar! Eerder vandaag zwaar bewolkt daar. En nu kraakhelder!quote:Op maandag 8 april 2024 20:44 schreef Frutsel het volgende:
Wow prachtig shot met die corona daar bij Dallas.
ik heb het al een keer meegemaakt maar toen liep ik ook niet te schreeuwenquote:Op maandag 8 april 2024 20:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je moet het meemaken...
Lui die vanuit Europa daarheen vliegen. Ik snap dar wel.
Egt wel. Ik kom je hier in Twente nog horen!!quote:Op maandag 8 april 2024 20:50 schreef Olga het volgende:
[..]
ik heb het al een keer meegemaakt maar toen liep ik ook niet te schreeuwen
quote:Op maandag 8 april 2024 20:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Egt wel. Ik kom je hier in Twente nog horen!!
JE zit eerste rang hoorquote:Op maandag 8 april 2024 20:51 schreef OMG het volgende:
Nog 15 minuten voordat het zover is, weinig te zien op een foto door de bril genomen, maar we zijn onderweg.
[ afbeelding ]
Stiekem welquote:Op maandag 8 april 2024 21:15 schreef Olga het volgende:
Ik ben zeker de enige die hard moet lachen om die reporters
jaquote:Op maandag 8 april 2024 20:54 schreef Frutsel het volgende:
Later ook live beelden vanaf de Niagara watervallen?
Vermakelijk omdat het zo (on)gewoon is dat dingen bewegen en afdekken.quote:Op maandag 8 april 2024 19:29 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg lullig.
Ik heb een keer een totale zonsverduistering meegemaakt. In de tropen. En dat vergeet ik nooit meer. Het is zeer indrukwekkend. Iets wat ik nooit had verwacht. Ik dacht, ach, de zon verdwijnt even, is dat zo bijzonder? Ja, het is vooral wat er allemaal om heen gebeurt. Het was daar ruim boven de dertig graden en plotseling koelt het enorm af, dat gaat erg rap. En het wordt superstil. De hele natuur valt gewoon stil. En dan plotseling zie je de planeten en enkele heldere sterren, gewoon overdag. Een reis is zoiets echt de moeite waard, het is onvergetelijk.
Wow! Super gaaf! Je ziet de sterrenquote:Op maandag 8 april 2024 21:21 schreef OMG het volgende:
Mooi, hoor. Zonder bril voor de camera;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof iemand buiten even met een dimmer de zon op een standje lager zette.
De volgende is hier in 2153. Denk niet dat ik die mee ga maken.
We zitten wat dit betreft in de perfecte periode van ons aarde-maan-stelsel. De maan is ontstaan uit de aarde en sindsdien verwijdert de maan zich van de aarde, zij het voor onze begrippen superlangzaam, maar nu is de schijnbare diameter van de maan dezelfde als die van de zon. Dat is maar tijdelijk, omdat de afstand aarde-maan steeds groter wordt. Het moet allemaal maar passen. Ik denk dat er weinig planeet-maan-stelsels zijn die deze situatie kennen.quote:Op maandag 8 april 2024 21:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vermakelijk omdat het zo (on)gewoon is dat dingen bewegen en afdekken.
Het is vooral leuk omdat het niet past in het normale ritme van dingen.
En dan te bedenken dat er in deze periode ook nog leven is ontstaan die dit kan waarnemen.quote:Op maandag 8 april 2024 22:28 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
We zitten wat dit betreft in de perfecte periode van ons aarde-maan-stelsel. De maan is ontstaan uit de aarde en sindsdien verwijdert de maan zich van de aarde, zij het voor onze begrippen superlangzaam, maar nu is de schijnbare diameter van de maan dezelfde als die van de zon. Dat is maar tijdelijk, omdat de afstand aarde-maan steeds groter wordt. Het moet allemaal maar passen. Ik denk dat er weinig planeet-maan-stelsels zijn die deze situatie kennen.
Ja, het is apart. Zonder maan was er ook waarschijnlijk geen leven op aarde.quote:Op maandag 8 april 2024 22:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er in deze periode ook nog leven is ontstaan die dit kan waarnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |