Wow! Super gaaf! Je ziet de sterrenquote:Op maandag 8 april 2024 21:21 schreef OMG het volgende:
Mooi, hoor. Zonder bril voor de camera;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof iemand buiten even met een dimmer de zon op een standje lager zette.
De volgende is hier in 2153. Denk niet dat ik die mee ga maken.
We zitten wat dit betreft in de perfecte periode van ons aarde-maan-stelsel. De maan is ontstaan uit de aarde en sindsdien verwijdert de maan zich van de aarde, zij het voor onze begrippen superlangzaam, maar nu is de schijnbare diameter van de maan dezelfde als die van de zon. Dat is maar tijdelijk, omdat de afstand aarde-maan steeds groter wordt. Het moet allemaal maar passen. Ik denk dat er weinig planeet-maan-stelsels zijn die deze situatie kennen.quote:Op maandag 8 april 2024 21:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vermakelijk omdat het zo (on)gewoon is dat dingen bewegen en afdekken.
Het is vooral leuk omdat het niet past in het normale ritme van dingen.
En dan te bedenken dat er in deze periode ook nog leven is ontstaan die dit kan waarnemen.quote:Op maandag 8 april 2024 22:28 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
We zitten wat dit betreft in de perfecte periode van ons aarde-maan-stelsel. De maan is ontstaan uit de aarde en sindsdien verwijdert de maan zich van de aarde, zij het voor onze begrippen superlangzaam, maar nu is de schijnbare diameter van de maan dezelfde als die van de zon. Dat is maar tijdelijk, omdat de afstand aarde-maan steeds groter wordt. Het moet allemaal maar passen. Ik denk dat er weinig planeet-maan-stelsels zijn die deze situatie kennen.
Ja, het is apart. Zonder maan was er ook waarschijnlijk geen leven op aarde.quote:Op maandag 8 april 2024 22:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er in deze periode ook nog leven is ontstaan die dit kan waarnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |