Ik zie mijn broer en zus gemiddeld 5x per jaar voor een paar uurtjes ofzoquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:21 schreef PC1987 het volgende:
Broers, zussen en aanhang kwamen hier bijna dagelijks over de vloer.
Daarin is iedereen verschillend. Wij zagen elkaar bijna dagelijks.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:29 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Ik zie mijn broer en zus gemiddeld 5x per jaar voor een paar uurtjes ofzoMoet er niet aan denken om ze dagelijks te zien of mij te bemoeien met hun leven.
Dat was ook mijn eerste rode vlag.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Je vindt de vriend van je oudste zus maar een dubieus figuur, maar je accepteert wel allerlei hulp van hem?
Dit is exact wat ik dacht.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Je vindt de vriend van je oudste zus maar een dubieus figuur, maar je accepteert wel allerlei hulp van hem?
Dat kon toen eigenlijk niet anders. Het was een bedreigende situatie. Het was ook na middernacht. We hebben toen mijn zus gebeld om te vragen wat te doen en toen is haar vriend eigenlijk meteen in de auto gestapt. Toen de tegenpartij hem aan zag komen, waren ze meteen een stuk vriendelijker en redelijker.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Leuk, maar voor dat voorval heb je ook al geld van hem geleend voor een verbouwing.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:07 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Dat kon toen eigenlijk niet anders. Het was een bedreigende situatie. Het was ook na middernacht. We hebben toen mijn zus gebeld om te vragen wat te doen en toen is haar vriend eigenlijk meteen in de auto gestapt. Toen de tegenpartij hem aan zag komen, waren ze meteen een stuk vriendelijker en redelijker.
Dank je wel voor je reactie.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:48 schreef GewoonUitNL het volgende:
Dat ze minder contact met jullie willen kan je als blessing in disguise zien; de types en conflicten die je beschrijft roepen "problemen!".
1. Hen bestrijden lijkt me in jullie positie lastig en een verloren strijd. Probeer dat te vermijden.
2. Als je je broertje en zussen kan adviseren het contact met deze gasten stapsgewijs en zonder negatieve gevolgen te beëindigen, dan zou dat goed zijn. Wel met de grote voorwaarde dat je dan niet zelf in de problemen komt. Doe het dus alleen als het de voordelen de nadelen afweegt en doe het met wijsheid.
3. Onderhoud het contact met je broers en zussen nog wel op neutraal gebied. Spreek bijvoorbeeld met je zus af bij een locatie die niet bij jou thuis is noch bij haar en zonder jouw vriend noch haar vriend. Zo onderhoud je toch nog de familiebanden, zonder dat je iemand tegen zijn scheen stoot.
4. Vermijd die vriendjes van je zussen volledig. En geef bijvoorbeeld aan dat net zoals zij niet willen dat jouw zussen contact hebben met je oudste zus haar ex vriend, jouw vriend ook niet wil dat jij contact hebt met hen en dat jullie elkaar met respect ieder zijn eigen weg laten gaan. Ik denk dat ze dit wel begrijpen.
Voor de rest is het jammer hoe het is gelopen, maar pas op dat je je zelf niet in de vingers snijdt omdat je de ideale familie situatie wilt forceren.
Nee, dat was van de ex van mijn zus, niet van hem.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar voor dat voorval heb je ook al geld van hem geleend voor een verbouwing.
Geld terugbetalen gaan we doen maar dat zal niet in een paar maanden geregeld zijn. Van de ene zwager willen we niets meer weten. Met de andere zwager zoeken we zelf geen contact. Maar hij komt mee als mijn zus op bezoek komt en komt hier alleen weleens langs.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:24 schreef loveli het volgende:
Geleend geld zo snel mogelijk terug betalen, geen hulp meer vragen van foute zwagers.
Er voor je zussen zijn als het misgaat.
No such thing as free lunch.
De ene broer heeft ruzie met iedereen sinds hij zich voor het karretje van de vriend van de oudste zus heeft laten spannen. Hij heeft toen dingen gedaan die absoluut niet kunnen. Waarschijnlijk om indruk te maken op die vriend. Maar dat heeft zich uiteindelijk tegen hem gekeerd.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:35 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom komen je broers niet bij jullie over de vloer dan? Of zitten die ondanks mishandeling (ik kan uit je verhaal amper halen wat precies bij welke broer en welke zwager hoort) ook gezellig bij je zussen?
Ik zie anders niet in waarom je niet hecht kan blijven met degenen zonder relaties met louche types die hun stempel drukken. En dat je daardoor nu tijdelijk minder hecht bent met je zussen is gewoon het beste als 1 op 1 contact houden niet goed lukt, want het alternatief is mee gesleurd worden in hun ellende terwijl jullie zelf ook een kleine hebben.
Natuurlijk kon dat anders, je kon gewoon de politie bellen. Ik snap de gedachtengang hier werkelijk waar niet.. je hebt een aanrijding met mensen die onder invloed zijn en belt dan je zus in plaats van de politie?quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:07 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Dat kon toen eigenlijk niet anders. Het was een bedreigende situatie. Het was ook na middernacht. We hebben toen mijn zus gebeld om te vragen wat te doen en toen is haar vriend eigenlijk meteen in de auto gestapt. Toen de tegenpartij hem aan zag komen, waren ze meteen een stuk vriendelijker en redelijker.
Ik vraag me af of TS hecht zijn niet verward met verschillende belangen teveel in elkaar vervlechten.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar voor dat voorval heb je ook al geld van hem geleend voor een verbouwing.
Ik zou alles zorgvuldig opschrijven in een dagboek en contact opzoeken met John de Mol. Mischien kan hij er een script van maken en lopen jullie binnen. Zijn je financiële problemen gelijk ook opgelost. Het is er goed materiaal voor.quote:
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:07 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Het is in je verhaal niet duidelijk wanneer je de huidige vriend van je oudste zus bedoelt en wanneer de ex, maar na nog een keer goed lezen snap ik dat het de ex is die jullie dagelijks helpt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:14 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Nee, dat was van de ex van mijn zus, niet van hem.
We proberen hem zoveel mogelijk te vermijden.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:32 schreef Document1 het volgende:
Ik vind het moeilijk te volgen. Kan je er niet A B en C van maken ipv voor iedereen de vriend van te gebruiken?
Bel John de Molquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:41 schreef dimmak het volgende:
Hou ons op de hoogte van deze soap met dagelijkse updates gaarne. Dit is in potentie beter dan elke drama serie.
Arie, Bert en Cees?quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Liever nog fictieve namen dan letters trouwens.
Hier wordt eerst die ex-vriend geïntroduceerd en de alinea daarna gaat ook over hem, maar in de volgende alinea is de 'hij' ineens de nieuwe vriend.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:21 schreef PC1987 het volgende:
[...]
Mijn oudste zus woonde samen met een man met wie wij heel goed op konden schieten. Toen dat uitging bleek dat ze al maanden vreemdging met iemand die nu haar vriend is. Met hem heeft ze nu een kind. Het contact met haar ex-vriend is altijd gebleven. Het is wel een tijd wat minder geweest, maar altijd gebleven.
De laatste tijd is het contact een stuk intensiever. Hij komt hier bijna dagelijks. We hebben een kleine gekregen en werken in ploegen. Hij helpt dus met de dagelijkse dingen, als we ergens naar toe moeten want we hebben maar 1 auto en ook met de verbouwing. Daarvoor hebben we geld van hem geleend.
Hij is een stuk afstandelijker dan haar ex-vriend. Het is iemand met heel veel geld. Een van zijn auto's is bijvoorbeeld al duurder dan ons huis. Mijn zus is financieel compleet afhankelijk van hem. We hebben weleens geprobeerd er achter te komen wat hij precies doet, maar hij is daar vaag over, heeft meerdere auto's en rijdt ook vaak in huurauto's.
[...]
Arie = de ex van de oudste zusquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:21 schreef PC1987 het volgende:
Wij zijn/waren een hechte familie van 5 broers en zussen met aanhang. Dat lijkt nu volledig uit elkaar te vallen. Volgens mij en mijn man is dat vooral door toedoen van de vriend van mijn oudste zus en de vriend van mijn jongste zusje. Ik weet nu even niet meer wat te doen.
Ik en mijn man zijn nu 12 jaar samen. Broers, zussen en aanhang kwamen hier bijna dagelijks over de vloer. Altijd gezellig. Soms was er wel een discussie, maar dat werd dan snel opgelost altijd.
Mijn oudste zus woonde samen met een man, Arie, met wie wij heel goed op konden schieten. Toen dat uitging bleek dat ze al maanden vreemdging met iemand die nu haar vriend is: Bert. Met Bert heeft ze nu een kind. Het contact met haar ex-vriend Arie is altijd gebleven. Het is wel een tijd wat minder geweest, maar altijd gebleven.
De laatste tijd is het contact met Arie een stuk intensiever. Hij komt hier bijna dagelijks. We hebben een kleine gekregen en werken in ploegen. Arie helpt dus met de dagelijkse dingen, als we ergens naar toe moeten want we hebben maar 1 auto en ook met de verbouwing. Daarvoor hebben we geld van hem geleend.
Bert is een stuk afstandelijker dan Arie. Het is iemand met heel veel geld. Een van zijn auto's is bijvoorbeeld al duurder dan ons huis. Mijn zus is financieel compleet afhankelijk van Bert. We hebben weleens geprobeerd er achter te komen wat hij precies doet, maar hij is daar vaag over, heeft meerdere auto's en rijdt ook vaak in huurauto's.
Door een aantal dingen vermoeden we wel dat het niet veel soeps is. Bert heeft vaak veel cash geld op zak, dan zitten er echt duizenden euro's in zijn portemonnee. Hij bewaakt zijn telefoons alsof zijn leven er vanaf hangt. Een keer hadden we 's avonds laat een botsing met een aantal onverzekerde en onder invloed zijnde (Marokkaanse) drugsdealers. Die deden moeilijk. Toen hebben we Bert gebeld. Toen hij kwam was het "Ja en amen", broer hier en maat daar. Hij is bij hun cash geld gaan halen voor de schade en dat hebben ze zo meegegeven. Toen hadden we wel iets van dat ding opeens erg makkelijk. Als we al eens bekenden of vrienden van Bert zien, dan zijn dat vrijwel allemaal louche types.
Sinds de ex van mijn oudste zus weer vaker bij ons komt is Bert erg jaloers. Mijn zus komt niet meer bij ons op momenten dat haar ex Arie bij ons is om discussie met hem te voorkomen. Bert zelf komt eigenlijk vaker, maar we krijgen daar een gevoel bij dat hij vooral ons via omwegen wat uit wil horen, wat rond wil kijken in ons huis of ons gebruikt als messenger voor verkapte bedreigingen aan de ex. Ook kraakt Bert stelselmatig dingen van de verbouwing af als hij denkt dat Arie daar mee heeft geholpen. Het is allemaal rommel, gammel, slecht in elkaar gezet en slecht over nagedacht.
Soms is Bert voor dingen in het buitenland en dan zijn er allerlei mannetjes die voor hem de boel in de gaten houden. Hij is eigenlijk wel alleen jaloers als het gaat om Arie.
Bert heeft ook eens mijn jongste broertje voor zijn karretje gespannen. Dat is uiteindelijk ontaard in een ruzie over geld. Hij heeft toen mijn jongste broertje mishandeld. Sindsdien is er amper nog contact met het jongste broertje. Omdat hij bang voor Bert is, heeft hij geen aangifte gedaan.
Dan is er nog de vriend van het jongste zusje, Cees. Wat hij precies doet is ook onduidelijk, wel heeft hij een aantal keren vast gezeten. Mijn jongste zusje kon altijd goed opschieten met de ex van mijn oudste zus. Sinds die (Arie) weer vaker bij ons is, hebben ze ook weer meer contact. Dit zint haar vriend (Cees) niet. Cees is erg jaloers, maar eigenlijk met elk mannelijk wezen dat ook maar kijkt naar mijn zusje. Het contact met de ex van de oudste zus zint hem ook niet, omdat Cees vindt dat Arie teveel belt, teveel appt en stookt in zijn relatie.
Uiteindelijk is er flinke ruzie gekomen met ons, omdat Cees ons beschuldigt van stoken in zijn relatie. Cees is hier niet meer welkom. Maar mijn zusje komt hier ook amper nog, omdat Cees niet wil dat ze alleen hier naar toe gaat en zeker niet als de ex van de andere zus er is.
Opeens zijn hij (Cees) en de vriend van mijn oudste zus (Bert) ook de beste vrienden. Ze komen bij elkaar over de vloer en gaan met elkaar naar de fitness. Ze hebben dezelfde erg conservatieve standpunten over relaties. Als we er naar vragen dan ontwijkt Bert die vragen ook of liegt hij er over. Hij zegt dan dat hij daar niet is geweest ondanks dat mijn zusje dat via de Whatsapp van haar Cees heeft gezien.
Cees heeft Arie nu ook een paar keer bedreigd. Dat als Arie zich er nog mee bemoeit, dat Cees zijn winkel in de fik steekt, zijn auto en weet ik wat al niet meer.
Van mijn oudste zus horen we nu ook dat Bert vervelender wordt over Arie. Ze kwam hier niet om discussie te voorkomen, maar nu heeft Bert haar te verstaan gegeven dat ze hier ook niks te zoeken heeft als hij (Arie of Bert?) er is en dat als wij Arie over de vloer laten komen dat de consequentie dan is dat zij hier niet komt.
Van Arie horen we ook dat hij een aantal keren hinderlijk is gevolgd en dat er weleens mensen intimiderend hebben gehangen bij zijn huis of zijn winkel. Mijn zusje huurt een studio van Bert. Waarschijnlijk op verzoek van haar vriend Dirk heeft Bert ook te verstaan gegeven dat Arie daar niks te zoeken heeft. Als ze dan vraagt waarom, zegt hij (Dirk) dat ze blij moet zijn dat hij (Bert) het vriendelijk vraagt.
Van haar en mijn oudste zus horen we ook dat Dirk het dubieus vindt dat Arie vaak bij ons is, dat dat is om te stoken tussen Bert en mijn zus en dat het zielig is dat wij het spelletje van Arie meespelen. Ook zegt Dirk dat het gedoe is sinds Arie is opgedoken en dat het dus daardoor komt. Dirk heeft ook verschillende keren gezegd dat als hij Arie te lastig vindt worden hij hem wel een keer klem rijdt en uit zijn auto trekt. Waar het bij Dirk waarschijnlijk vooral woorden zijn, is Bert wel iemand die dat echt zou doen. De ex is ook bang van hem.
Voorheen bemoeide Bert zich amper tot niet met familiedingen, maar opeens is hij daar heel erg actief mee. Hij vindt dat de vriend van zusje (Dirk) groot gelijk heeft en dat mijn zus blind is als ze niet ziet dat alle problemen bij ons en de ex beginnen. Ook vindt Bert dat als wij niet meer met de vriend van zusje (Dirk) willen zijn de makkelijkste oplossing is om ons dan gewoon maar thuis in ons sop gaar te laten koken. Bert zegt ook dingen als waarom we verbouwen als we daar geen geld voor hebben en waarom we in ploegen werken als we het dan met de dagelijkse dingen niet redden. Opeens trekt Bert ook veel op met het andere broertje (dus niet het broertje dat hij mishandeld heeft). Die kijkt erg naar Bert op en gaat daar dus in mee.
Het gevolg is dat hier amper nog iemand komt. Als ik met mijn zus of zusje bel, dan zit vaak iedereen daar. We bespreken dit wel met mijn zussen, maar die geven eigenlijk allebei aan dat ze geen zin hebben in gezeik met hun partners.
Mijn vraag is nu: wat nu? We zien dat we steeds meer buiten worden gesloten van de rest. We hebben ook altijd iedereen veel geholpen. Nu wel zelf hulp nodig hebben, zien we niemand.
Dit. Ik snap die zus ook wel dat zij geen zin heeft om langs te komen bij jullie als haar ex bij jullie zit. Zou ik ook niet op zitten te wachten, ongeacht op welke manier je uit elkaar gegaan bent.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:27 schreef Kreator het volgende:
Merkwaardig dat je intensief contact houdt met de ex van je zus. Ik snap wel dat niemand dat leuk vindt. Ik snap niet dat je dat niet snapt.
Ze is niet voor niets weg bij die man en ZIJ zou moeten bepalen of er nog contact is met die ex, niet jullie.
Dat klopt inderdaad, dat is de ex dus die helpt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is in je verhaal niet duidelijk wanneer je de huidige vriend van je oudste zus bedoelt en wanneer de ex, maar na nog een keer goed lezen snap ik dat het de ex is die jullie dagelijks helpt.
Ik denk dat je het niet weer goed gaat krijgen zolang de huidige vriend van je oudste zus in beeld is. Contact verbreken met de ex van je oudste zus gaat het ook niet oplossen, want de huidige vriend van je oudste zus blijft ook op andere vlakken een klootzak.
Ik denk dat ik zou proberen om het contact met de oudste zus en haar vriend en je jongste zus en haar vriend zoveel mogelijk te vermijden, want met dat soort mensen zou ik gewoon niet om willen gaan.
Maar goed. Ik heb makkelijk praten.
Als ik alles op een rijtje zet, is alleen je jongste broer geen maatjes met de vriend van je oudste zus en jij en je partner niet. En wordt door de anderen in de familie gewezen naar de ex van je oudste zus als de bron van de onenigheid tussen jou, je partner en de vriend van je oudste zus,quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:11 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, dat is de ex dus die helpt.
De vriend van zus blijft waarschijnlijk wel in beeld. Van haar kant lijkt het bijna blinde liefde te zijn, ze hebben een kind samen, ze is compleet afhankelijk van hem en ook het jongste zusje woont in een studio van hem.
Hierboven heb ik namen ingevoegd.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:15 schreef DjVero het volgende:
Protip: gebruik verzonnen namen i.p.v. elke keer "hem", "hij", "zij" en "haar". Dat maakt het erg verwarrend, geen idee over wie sommige alinea's nou precies gaan, maar potdomme wat is dit interessant.
Als de ex niet meer dagelijks komt bemoeien, dan hebben ze met niemand een discussie, behalve misschien met de ex.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik alles op een rijtje zet, is alleen je jongste broer geen maatjes met de vriend van je oudste zus en jij en je partner niet. En wordt door de anderen in de familie gewezen naar de ex van je oudste zus als de bron van de onenigheid tussen jou, je partner en de vriend van je oudste zus,
Dus als jullie kiezen voor blijvend hulp krijgen van de ex van je oudste zus, raak je contact kwijt met iedereen behalve je jongste broer. En wordt de ex van je oudste zus bedreigd.
En als je contact verbreekt met de ex van je oudste zus worden jullie misschien weer in genade aangenomen in het familieverband. Maar dan moet je elders hulp zien te vinden plus dat jullie je dan moeten voegen naar een criminele klootzak die in je familie de dienst uitmaakt.
Hij heeft zich aardig ingekocht in de familie en af en toe wil ie wel wat terug voor/van zijn bezittingen. En nee is geen goed antwoord.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:11 schreef PC1987 het volgende:
De vriend van zus blijft waarschijnlijk wel in beeld. Van haar kant lijkt het bijna blinde liefde te zijn, ze hebben een kind samen, ze is compleet afhankelijk van hem en ook het jongste zusje woont in een studio van hem.
Sowieso is dit bijna niet te begrijpen ....quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:15 schreef DjVero het volgende:
Protip: gebruik verzonnen namen i.p.v. elke keer "hem", "hij", "zij" en "haar". Dat maakt het erg verwarrend, geen idee over wie sommige alinea's nou precies gaan, maar potdomme wat is dit interessant.
Het was de suggestie van kwiwi.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:36 schreef DjVero het volgende:
[..]
Een beetje te Nederlands wel voor de potentie die dit allemaal heeft, maar ik accepteer het.
Je mag het zelf vervangen door Angus, Bobby, Chester en Darren als je dat liever hebt.quote:
Je moet er even op studeren.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:57 schreef maily het volgende:
[..]
Sowieso is dit bijna niet te begrijpen ....
Ik lees iets over drugspraktijken en stapels cash. Lijkt me duidelijk wat je daarmee moet, toch?quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:57 schreef maily het volgende:
[..]
Sowieso is dit bijna niet te begrijpen ....
Ik doel vooral op de exen en de zussenquote:Op vrijdag 5 april 2024 15:21 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik lees iets over drugspraktijken en stapels cash. Lijkt me duidelijk wat je daarmee moet, toch?
Maar de vreemgaande oudste zus en de 'niet veel soepse' vriend van haar wel? Lang verhaal kort: de één heeft redenen om TS te mijden, TS heeft redenen om anderen de mijden. Tot slot mis ik de hele rol van TS' haar man.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:13 schreef PC1987 het volgende:
[..]
4. De vriend van het jongste zusje is hier niet meer welkom.
[...]
Hij heeft zich er eigenlijk nooit zo mee bemoeid. Totdat de ex weer op dook en wij het aan de stok kregen met de vriend van het jongste zusje.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Hij heeft zich aardig ingekocht in de familie en af en toe wil ie wel wat terug voor/van zijn bezittingen. En nee is geen goed antwoord.
Ik denk niet dat hij andere mensen als mensen ziet...
maar goed.. succes er mee he!
De jongste broer is met niemand maatjes meer. Hij heeft iedereen overal geblokkeerd. Frappant genoeg op de ex van mijn oudste zus (degene die hem heeft mishandeld) niet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik alles op een rijtje zet, is alleen je jongste broer geen maatjes met de vriend van je oudste zus en jij en je partner niet. En wordt door de anderen in de familie gewezen naar de ex van je oudste zus als de bron van de onenigheid tussen jou, je partner en de vriend van je oudste zus,
Dus als jullie kiezen voor blijvend hulp krijgen van de ex van je oudste zus, raak je contact kwijt met iedereen behalve je jongste broer. En wordt de ex van je oudste zus bedreigd.
En als je contact verbreekt met de ex van je oudste zus worden jullie misschien weer in genade aangenomen in het familieverband. Maar dan moet je elders hulp zien te vinden plus dat jullie je dan moeten voegen naar een criminele klootzak die in je familie de dienst uitmaakt.
Laten we maar even fictieve namen erbij bedenken. Dit wordt te ingewikkeld zo. De ex blijft de ex. Vriend van zusje is Dirk zoals iemand al bedacht en vriend van zus Bert.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:41 schreef Sodeknetters het volgende:
Als er inderdaad sprake is van malafide praktijken door beide vrienden, dan zou ik er ver van blijven. Heel ver, het risico dat je er verder in meegezogen wordt na een eventuele verzoening is wel behoorlijk groot.
In het begin hebben we gezegd dat we geen behoefte hadden aan contact met "de minnaar" (Bert dus). Toen bleek het serieuzer te zijn dan gedacht. Ook gaf mijn zus aan dat als we moeilijk zouden gaan doen over hem, we haar ook minder zouden zien. Dus toen eieren voor ons geld gekozen. Met Bert hebben wij zelf tot nu toe overigens nooit gedoe gehad.quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:44 schreef Justinn het volgende:
Ik vermoed dat TS het probleem onbedoeld verbloemt. TS lijkt het zelf gewoon niet zo op die twee 'malafide' vrienden van haar zussen te hebben. Iedereen mankeert volgens TS wel wat, maar ze neemt signalen over dat die ex zou stoken volgens mij nauwelijks serieus. Niet zo gek als anderen daarop reageren. Er is duidelijk sprake van belangenverstrengeling, en daarbij lijkt het dat TS (en haar familie) over alles een mening heeft en zich overal mee bemoeit. Dát gaat ook een keer mis natuurlijk.
Dat de ooit zo hechte familie uit elkaar valt, is niet een zwart/wit probleem waar de schuld primair bij 1 of 2 personen ligt, maar is (inmiddels) ook TS aan te rekenen met dingen als:
[..]
Maar de vreemgaande oudste zus en de 'niet veel soepse' vriend van haar wel? Lang verhaal kort: de één heeft redenen om TS te mijden, TS heeft redenen om anderen de mijden. Tot slot mis ik de hele rol van TS' haar man.
Leer eens gepaste afstand te gaan nemen als dat nodig is.
Bij dat soort figuren is hulp accepteren het zelfde als bij hem in het krijt staan. En vraag me af of je dat zou willen als het er een keer op aan komtquote:Op vrijdag 5 april 2024 10:36 schreef Lienekien het volgende:
We proberen hem ook een beetje op gepaste afstand te houden zonder hem echt de deur te wijzen. Dingen als dat we wel een auto van hem mochten lenen of andere op het eerste zicht banale hulpaanboden hebben we ook geweigerd. Omdat we het idee hebben dat dit iemand is die vrijwel nooit iets zomaar doet.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:03 schreef 111210 het volgende:
[..]
Bij dat soort figuren is hulp accepteren het zelfde als bij hem in het krijt staan. En vraag me af of je dat zou willen als het er een keer op aan komt
Dat gaat dus bijna niet meer. Broertje komt vaak niet eens meer als hij zegt langs te komen, omdat hij bij de rest blijft plakken. Zusje mag niet of beperkt als haar vriend niet mee mag. Oudste zus is vaak met haar vriend en kind ergens naar toe.quote:Op vrijdag 5 april 2024 21:42 schreef kwiwi het volgende:
Ik lees alleen maar ex dit, vriend zus, andere vriend zo.. wat een soap. Waarom doen jullie niet gewoon af en toe eens wat alleen met de broers en zussen?
Moeder is overleden. Vader weinig contact mee. Stiefmoeder kunnen we geen van allen mee overweg. Hij kent de vriend van zusje (Dirk) niet echt en loopt weg met de vriend van zus (Bert).quote:
Dit is een goede samenvatting. Wel is Cees een stuk vervelender, ook richting zijn vriendin (de jongste zus) dan Bert. Cees is opvliegerig, Bert kalm en berekend. Bert en zus hebben behalve over de ex eigenlijk nooit ergens ruzie of discussie over. Cees en zusje hebben om de dag ruzie.quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Arie = de ex van de oudste zus
Bert is de huidige vriend van de oudste zus, vervelende crimineel
Cees is de vriend van de jongste zus, maatjes met Bert
Dirk is de vriend van de middelste zus, ook maatjes met Bert.
Dan is er nog een jongste broer, die is mishandeld door Bert.
De andere broer is maatjes met Bert.
Dat is altijd goed gegaan. We zijn altijd open geweest, alle kaarten op tafel, samen uit en samen thuis. Maar Cees en Bert maken daar vervelende opmerkingen over als is er weer een aflevering van Dr. Phil aan de gang en zo.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:48 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vraag me af of TS hecht zijn niet verward met verschillende belangen teveel in elkaar vervlechten.
Paar dingen kloppen bij nader inzien niet:quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:58 schreef Lienekien het volgende:
Van haar en mijn oudste zus horen we ook dat Dirk het dubieus vindt dat Arie vaak bij ons is, dat dat is om te stoken tussen Bert en mijn zus en dat het zielig is dat wij het spelletje van Arie meespelen. Ook zegt Dirk dat het gedoe is sinds Arie is opgedoken en dat het dus daardoor komt. Dirk heeft ook verschillende keren gezegd dat als hij Arie te lastig vindt worden hij hem wel een keer klem rijdt en uit zijn auto trekt. Waar het bij Dirk waarschijnlijk vooral woorden zijn, is Bert wel iemand die dat echt zou doen. De ex is ook bang van hem.
Voorheen bemoeide Bert zich amper tot niet met familiedingen, maar opeens is hij daar heel erg actief mee. Hij vindt dat de vriend van zusje (Dirk) groot gelijk heeft en dat mijn zus blind is als ze niet ziet dat alle problemen bij ons en de ex beginnen. Ook vindt Bert dat als wij niet meer met de vriend van zusje (Dirk) willen zijn de makkelijkste oplossing is om ons dan gewoon maar thuis in ons sop gaar te laten koken. Bert zegt ook dingen als waarom we verbouwen als we daar geen geld voor hebben en waarom we in ploegen werken als we het dan met de dagelijkse dingen niet redden. Opeens trekt Bert ook veel op met het andere broertje (dus niet het broertje dat hij mishandeld heeft). Die kijkt erg naar Bert op en gaat daar dus in mee.
Je bedoelt het vast "grappig".quote:Op zaterdag 6 april 2024 00:08 schreef Seven. het volgende:
Wil je ajb ook nog uitweiden over de ex van je jongste zus (Daan). Heeft iemand daar nog contact mee?
Wie is Otto? Is dat Dirk?quote:Op zaterdag 6 april 2024 00:29 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Je bedoelt het vast "grappig".
Dat was een toxische relatie. Marokkaantje met een drugs- en alcoholprobleem. Die is afgehaakt uiteindelijk, ook wel nadat Bert hem verzocht had haar met rust te laten. Bert wilde hem eerder al niet in zijn huis, studio en buurt van zijn kind hebben. Daarna leerde ze Otto kennen.
Inderdaad, haal er echt niks uit behalve dat je ver weg moet blijven van brabo’s/kampers/tokkies..quote:Op zaterdag 6 april 2024 09:15 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb het verhaal niet eens uitgelezen. Wat een onnavolgbare bende.
Dus? Er gaan zoveel dingen die een slecht idee zijn altijd goed totdat het verkeerd gaat.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:49 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Dat is altijd goed gegaan. We zijn altijd open geweest, alle kaarten op tafel, samen uit en samen thuis. Maar Cees en Bert maken daar vervelende opmerkingen over als is er weer een aflevering van Dr. Phil aan de gang en zo.
Hoe het op mij als lezer overkomt is dat vooral jij/jullie bepalen hoe het gaat en dat je zusjes en aanhang er maar mee moeten dealenquote:Op vrijdag 5 april 2024 21:59 schreef PC1987 het volgende:
[..]
In het begin hebben we gezegd dat we geen behoefte hadden aan contact met "de minnaar" (Bert dus). Toen bleek het serieuzer te zijn dan gedacht. Ook gaf mijn zus aan dat als we moeilijk zouden gaan doen over hem, we haar ook minder zouden zien. Dus toen eieren voor ons geld gekozen. Met Bert hebben wij zelf tot nu toe overigens nooit gedoe gehad.
Wat ons aan hem stoort is dat hij normaal eigenlijk zich nergens
mee bemoeide, maar nu opeens wel heel duidelijk partij kiest voor Dirk en zich nu wel overal mee bemoeit. Met de ex, met of die bij de vriendin van Dirk op bezoek komt, met dat als wij geen contact meer willen met Dirk het makkelijker is als wij gewoon weg blijven dan, met dat we niet hadden moeten verbouwen, vervelende opmerkingen over de verbouwing, kleinerende opmerkingen over de ex, etc.
Bert was degene waar de oudste zus mee vreemdging, dan snap ik enige aarzeling wel om die in de familie te verwelkomen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:34 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoe het op mij als lezer overkomt is dat vooral jij/jullie bepalen hoe het gaat en dat je zusjes en aanhang er maar mee moeten dealen![]()
Bert die als fling nog niet mag meekomen, pas als het serieus is.
Maar nu is hij te serieus ofwel kiest hij niet jullie kant, dus nu is hij toch weer niet goed.
En dan die ex van je zus waar nog regelmatig contact mee is, dat gaat vooral om jouw behoefte en niemand anders. En wat maakt het uit dat Bert/Cees/Dirk daar negatief over doen, lekker laten gaan. Die ex was niet jouw liefde toch, maar die van je zusje en dat is nu klaar (nou ja, voor jou dus blijkbaar niet).
Dus op je vraag "Wat nu?"
Wellicht wat minder proberen te controleren en afstand nemen van die ex als hij onderdeel van het gedoe is, je bent hem niets verplicht en zeker niet boven je familie.
Dat komt m.i. enkel voort uit controlzucht of misplaatste loyaliteit. Die oudste zus kiest zelf om vreemd te gaan, dat is haar leven en dat is lullig voor die ex, maar Bert kan er niks aan doen en de hele affaire heeft ook niets met TS te maken.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bert was degene waar de oudste zus mee vreemdging, dan snap ik enige aarzeling wel om die in de familie te verwelkomen.
Dit is een interpretatie. Ik weet niet of ik hem deel.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:58 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat komt m.i. enkel voort uit controlzucht of misplaatste loyaliteit. Die oudste zus kiest zelf om vreemd te gaan, dat is haar leven en dat is lullig voor die ex, maar Bert kan er niks aan doen en de hele affaire heeft ook niets met TS te maken.
En als TS niet wil dat een hechte band kapot gaat, is het denk ik niet handig om dan wel loyaliteit richting de ex te tonen maar niet aan je eigen zus en haar nieuwe vriend.
Dat hoeft ook nietquote:Op zaterdag 6 april 2024 22:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is een interpretatie. Ik weet niet of ik hem deel.
Is dat loyaliteit naar de ex als zij met de ex blijven omgaan? Waarom moeten TS en partner alle contact met die ex verbreken?quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:35 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet![]()
Ik ben wel benieuwd hoe jij dergelijk gedrag zou interpreteren?
En hoe ik het gedrag omschrijf komt wellicht wat negatief over, ik wil echter niet zozeer oordelen (misplaatst was misschien niet het goede woord, onnodig past beter) en eerder gewoon menselijke mechanismen aankaarten die ons handelen beïnvloeden.
Wat maakt dat iemand aarzeling zou moeten hebben om de nieuwe vriend van je zus te zien?
Vanuit normen en waarden in de zin van vreemdgaan is not done kan, maar dan blijft het m.i. wel controleren (je zus een les leren, je eigen emoties mbt dit onderwerp controleren, zelf bepalen op welk moment dat vreemdgaan niet meer not done is).
Geen zin om te snel te moeten investeren in een nieuwe man kan ook, maar dat kun je ook zelf luchtiger aanpakken dan de deur echt dichthouden voor een bepaalde tijd. Bij de eerste kennismaking hoef je niet heel diep te gaan gelijk, band kun je opbouwen. Je kunt daarnaast ook uitspreken dat je dit graag rustig aanpakt, omdat je even moet schakelen.
Vanuit loyaliteit richting ex kan, maar in hoeverre is dat nodig alsook wenselijk in de situatie van TS?
Of vanuit liefde richting de ex, dat kan natuurlijk ook nog, maar dan wordt dit een nog grotere soap
quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Arie = de ex van de oudste zus
Bert is de huidige vriend van de oudste zus, vervelende crimineel
Cees is de vriend van de jongste zus, maatjes met Bert
Dirk is de vriend van de middelste zus, ook maatjes met Bert.
Dan is er nog een jongste broer, die is mishandeld door Bert.
De andere broer is maatjes met Bert.
Hmm, je geeft geen antwoord op mijn vraag en draait het nu met vragen om.quote:Op zaterdag 6 april 2024 22:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat loyaliteit naar de ex als zij met de ex blijven omgaan? Waarom moeten TS en partner alle contact met die ex verbreken?
En waarom mag Bert bepalen met wie TS en partner mogen omgaan?
Waarom zouden ze loyaal moeten zijn aan Bert als Bert hun jongste broertje heeft mishandeld?
Jezus.quote:Op zondag 7 april 2024 10:15 schreef Laureline het volgende:
Waar zijn de reacties beter, TS? Hier of op het viva-forum? https://forum.viva.nl/rel(...)list_messages/505183
Is het weer zover ....quote:Op zondag 7 april 2024 10:15 schreef Laureline het volgende:
Waar zijn de reacties beter, TS? Hier of op het viva-forum? https://forum.viva.nl/rel(...)list_messages/505183
Is er iets wat ik mis...? Dezelfde vraag stellen op meerdere fora lijkt me niet enorm problematisch, maar ik schat jou zo in dat jij dat ook zo ziet, dus er moet iets anders nog zijn wat je beweegt alles terug te nemen.quote:
Ik ben wel blij met mijn redelijk saaie familie vergeleken met dit verhaal. Sterkte, PC1987, niet tof om eigenlijk zo je zussen kwijt te raken en gedoe in de familie te krijgen door de aanhang.quote:Op zaterdag 6 april 2024 23:08 schreef Buitendam het volgende:
Ex’en, louche figuren, een mishandeld broertje. Jeetje.
Wat een absolute topshow.
Geld. Het draait vooral om geld. Zus woont in een villa met een zwembad en rijdt in een auto van een ton, TS wil ook en zit daarom diep in de financiële shit.quote:Op zondag 7 april 2024 11:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Is er iets wat ik mis...? Dezelfde vraag stellen op meerdere fora lijkt me niet enorm problematisch, maar ik schat jou zo in dat jij dat ook zo ziet, dus er moet iets anders nog zijn wat je beweegt alles terug te nemen.
Dus ehhh, ja, ik mis iets, en ik ben erg benieuwd naar wat dat dan is.
Ik heb het zo gedetailleerd niet gelezen, maar, check.quote:Op zondag 7 april 2024 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geld. Het draait vooral om geld. Zus woont in een villa met een zwembad en rijdt in een auto van een ton, TS wil ook en zit daarom diep in de financiële shit.
Eigenlijk leeft TS dus boven haar stand (door geld te lenen van een crimineel) en rekent op de hele familie om haar kinderen mee op te voeden en huis te verbouwen? En daarom storen haar deze inmiddels slechte familiebanden zo?quote:Op zondag 7 april 2024 10:15 schreef Laureline het volgende:
Nee, het geld is geleend van de ex. De huidige vriend van oudste zus is de crimineel. Dat is waarom oudste zus er zo warmpjes bij zit, met schoonmaker en tuinman. Oudste zus hoeft de hele dag niks te doen en dat steekt TS ook, want TS is nu afhankelijk van de hulp van de ex, terwijl ze op de hulp van twee zussen had gerekend.quote:Op zondag 7 april 2024 12:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Eigenlijk leeft TS dus boven haar stand (door geld te lenen van een crimineel) en rekent op de hele familie om haar kinderen mee op te voeden en huis te verbouwen? En daarom storen haar deze inmiddels slechte familiebanden zo?
Aha okquote:Op zondag 7 april 2024 12:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het geld is geleend van de ex. De huidige vriend van oudste zus is de crimineel. Dat is waarom oudste zus er zo warmpjes bij zit, met schoonmaker en tuinman. Oudste zus hoeft de hele dag niks te doen en dat steekt TS ook, want TS is nu afhankelijk van de hulp van de ex, terwijl ze op de hulp van twee zussen had gerekend.
Dat is dus lastig als je gedreven wordt door jaloezie en geen 'nee' kunt accepteren.quote:Op zondag 7 april 2024 12:32 schreef kwiwi het volgende:
TS moet dus eigenlijk gewoon eens leren om haar eigen boontjes te doppen. Opgelost.
¤20.000 (!!!) schuld bij een ex van je zus, terwijl je niet rond kan komen.quote:Op zondag 7 april 2024 10:15 schreef Laureline het volgende:
Hier ben ik het na het lezen Viva-topic nog meer mee eens.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dus? Er gaan zoveel dingen die een slecht idee zijn altijd goed totdat het verkeerd gaat.
En open zijn en alle kaarten op tafel leggen kan ook zonder vervolgens al die belangen te vermengen.
dacht zelf meer aan:quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was de suggestie van kwiwi.
Er bleek ook nog nood aan een D.
[..]
Je mag het zelf vervangen door Angus, Bobby, Chester en Darren als je dat liever hebt.
Of Axel, Bernd, Claus en Derk.
Of Alexandre, Benedict, Caspar en Dominique.
Hij was daar toch al onderdeel van als hij de ex is van een van die zussen? Hij blijft het opzoeken terwijl eigenlijk niemand op hem lijkt te zitten wachten. Behalve dan TS en haar man, omdat ze daar voordeel bij hebben.quote:Op zondag 7 april 2024 20:31 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Die arme, arme ex... zijn vriendin ging vreemd, hij heeft 20.000 euro geleend aan ex-schoonzus, wordt nu bedreigd en ongewild dat hele tokkie/kamperwereldje van TS ingetrokken. Laat die man met rust joh.
Brabanders.quote:Op zondag 7 april 2024 20:52 schreef g60forced het volgende:
[..]
dacht zelf meer aan:
Achmed
Barack
Cemal
Dylano
Daar draait het niet vooral om. Dat is een van de dingen. De hele samenhang wordt gesloopt. Elkaar helpen is er amper nog bij.quote:Op zondag 7 april 2024 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geld. Het draait vooral om geld. Zus woont in een villa met een zwembad en rijdt in een auto van een ton, TS wil ook en zit daarom diep in de financiële shit.
Dat was ook min of meer zo afgesproken. Maar de vriend van de ene zus heeft ruzie gekregen met mijn man en is opeens een probleem gaan maken van de ex. De vriend van de andere zus neemt het opeens voor zijn schoonbroer op en om geen gezeur met hem te hebben, kwam de oudste zus toch al niet bij ons als de ex er was.quote:Op zondag 7 april 2024 12:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het geld is geleend van de ex. De huidige vriend van oudste zus is de crimineel. Dat is waarom oudste zus er zo warmpjes bij zit, met schoonmaker en tuinman. Oudste zus hoeft de hele dag niks te doen en dat steekt TS ook, want TS is nu afhankelijk van de hulp van de ex, terwijl ze op de hulp van twee zussen had gerekend.
Het zijn gewoon allemaal Nederlanders.quote:Op zondag 7 april 2024 20:52 schreef g60forced het volgende:
[..]
dacht zelf meer aan:
Achmed
Barack
Cemal
Dylano
Zit jij ook op het Viva forum!quote:Op maandag 8 april 2024 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh sweet. We gaan hier gewoon nog even verder. Ik had het topic op Viva al uit.
On topic: TS zal wel honderden euro's per maand overhouden nu er niet meer dagelijks 8 man over de vloer komt. Die kan je mooi extra aflossen aan de ex
Wat stoort je hier nu eigenlijk aan? Want ik lees er verder niks verkeerds in, gewoon iemands plannen of mening.quote:Op zondag 7 april 2024 22:28 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Daarnaast ook de manier waarop dingen worden gezegd:
- Ik ga er maar eens vandoor, dan kan de poetsvrouw beginnen
- Het is bij ons thuis geen kinderopvang
- "mijn vriendin" is niet jullie babysitter
- Als het elke avond Dr. Phil is bij jullie, dan komt "mijn vriendin" niet meer
Klem.quote:Op vrijdag 5 april 2024 10:21 schreef PC1987 het volgende:
Daarvoor hebben we geld van hem geleend.
.
In het viva-topic meldt TS dat deze termen hier nog netjes uitgedrukt worden.quote:Op maandag 8 april 2024 09:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat stoort je hier nu eigenlijk aan? Want ik lees er verder niks verkeerds in, gewoon iemands plannen of mening.
klinkt mij eerder als een bepaald persoon die niets te doen heeft en een affectie heeft met tanden, portugal, louis van gaal, abib en weet ik wat nog meerquote:Op zondag 7 april 2024 10:15 schreef Laureline het volgende:
Welnee.quote:Op maandag 8 april 2024 11:06 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
klinkt mij eerder als een bepaald persoon die niets te doen heeft en een affectie heeft met tanden, portugal, louis van gaal, abib en weet ik wat nog meer
Als de ex een goede vriend is geworden en de zus op goede voet met hem staat dan kan het prima. Als de zus een hekel aan hem heeft en misschien alleen maar nare herinneringen aan hem heeft, dan was ik niet bevriend gebleven.quote:Op maandag 8 april 2024 11:40 schreef Sjemmert het volgende:
Wat doet die ex nog heel de tijd bij jullie en waarom leen je daar geld van ? Ik vind dat maar raar eigenlijk.
Zus heeft ook een kind met hem. Dus hij is niet ‘nog’ in de familie.quote:Op maandag 8 april 2024 11:39 schreef itchycoo het volgende:
Zijn de heren naast aanhang van je zussen toevallig ook aanhangers van Andrew Tate? Dit riekt allemaal naar dezelfde criminele en conservatieve vibe als om die knakker heen hangt.
Het klinkt in elk geval alsof jullie op termijn, voor zover het nog niet zo is, totaal in de ban van deze criminele gast gaan raken. Een potentieel broeinest van afpersing en mishandeling. Dat laatste is al gebeurd. Dat hij desondanks nog in jullie familie is baart me zorgen eerlijk gezegd.
De hoofdrolspeler is voor mij toch wel Bert. Ik vermoed dat Bert een hele zware jongen is.quote:Op zaterdag 6 april 2024 23:08 schreef Buitendam het volgende:
Ex’en, louche figuren, een mishandeld broertje. Jeetje.
Wat een absolute topshow.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2024 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als de ex een goede vriend is geworden en de zus op goede voet met hem staat dan kan het prima. Als de zus een hekel aan hem heeft en misschien alleen maar nare herinneringen aan hem heeft, dan was ik niet bevriend gebleven.
Het is meer de de manier waarop en de mate waarin. Ook wordt het vaak nog een stuk grover gezegd.quote:Op maandag 8 april 2024 09:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat stoort je hier nu eigenlijk aan? Want ik lees er verder niks verkeerds in, gewoon iemands plannen of mening.
Dat is inderdaad het probleem. Ze hebben verder geen ruzie, maar ze ontloopt hem om discussie met haar vriend te voorkomen. Ze zijn elkaar hier weleens tegengekomen en dan weet hij dat vrijwel meteen. Net zoals dat hij het meteen wist elke keer als de ex bij het andere zusje is en dat geeft hij dan door aan haar vriend.quote:Op maandag 8 april 2024 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Maar die ex is de enige die hen geld voor een nieuwe keuken wilde lenen en de enige die op dat kind wil passen dus ze kunnen hem sowieso niet zomaar de deur wijzen.
Aanhangers weet ik niet, maar het is er weleens over gegaan en dan gaven ze van veel dingen wel aan dat 'ie daar gelijk heeft.quote:Op maandag 8 april 2024 11:39 schreef itchycoo het volgende:
Zijn de heren naast aanhang van je zussen toevallig ook aanhangers van Andrew Tate? Dit riekt allemaal naar dezelfde criminele en conservatieve vibe als om die knakker heen hangt.
Het klinkt in elk geval alsof jullie op termijn, voor zover het nog niet zo is, totaal in de ban van deze criminele gast gaan raken. Een potentieel broeinest van afpersing en mishandeling. Dat laatste is al gebeurd. Dat hij desondanks nog in jullie familie is baart me zorgen eerlijk gezegd.
We zitten redelijk klem natuurlijk. Aan de ex zitten we nog wel even vast. Ik denk wel dat hij hier minder moet komen. Wat me dan wel stoort is dat dat lijkt op toegeven aan de twee schoonbroers. Dat stoort ons er een beetje aan. Het voelt dan echt aan alsof ze hem weggepest hebben.quote:Op maandag 8 april 2024 17:15 schreef Lienekien het volgende:
Ja, @:PC1987
Wat nu? Wat zeg je er zelf van?
Dit lijkt me echt een heel stuk belangrijker dan dat je 'moet toegeven aan de 2 schoonbroers'. Maar aangezien jij dat als eerste noemt, eerder dan het financiële verhaal vind ik wel wat zeggen over hoe jij in de wedstrijd zit.quote:Op maandag 8 april 2024 17:25 schreef PC1987 het volgende:
[..]
We zitten redelijk klem natuurlijk. Aan de ex zitten we nog wel even vast. Ik denk wel dat hij hier minder moet komen. Wat me dan wel stoort is dat dat lijkt op toegeven aan de twee schoonbroers. Dat stoort ons er een beetje aan. Het voelt dan echt aan alsof ze hem weggepest hebben.
Verder is het een kwestie van financieel de zaak weer op orde krijgen.
De volgorde is eigenlijk willekeurig. De financiële situatie op orde krijgen moet sowieso natuurlijk. Ongeacht wat er verder gebeurt.quote:Op maandag 8 april 2024 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit lijkt me echt een heel stuk belangrijker dan dat je 'moet toegeven aan de 2 schoonbroers'. Maar aangezien jij dat als eerste noemt, eerder dan het financiële verhaal vind ik wel wat zeggen over hoe jij in de wedstrijd zit.
Euhm, niet naar je oudste zus maar hij heeft je broer toch mishandeld?quote:Op maandag 8 april 2024 17:03 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Voor de vriend van de jongste zus steek ik mijn hand niet in het vuur als hij heeft gedronken, maar de vriend van de oudste zus is totaal niet agressief naar haar toe.
Dat komt bij mij niet echt over als een hechte familie...quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:39 schreef PC1987 het volgende:
[..]
Moeder is overleden. Vader weinig contact mee. Stiefmoeder kunnen we geen van allen mee overweg.
Slecht contact met ouders komt meestal niet uit de lucht vallen. Misschien zijn de broers en zussen daardoor wat meer naar elkaar toe gegroeid?quote:Op dinsdag 9 april 2024 11:14 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Dat komt bij mij niet echt over als een hechte familie...
Anyhoo, je/jullie zijn behoorlijk financieel afhankelijk geworden en tot die tijd dat het grote geldprobleem is opgelost, zal het moeilijk worden om daar anders in te staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |