abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213092438
Warhawk Blinken loopt weer lekker te stoken. Tijd dat die boomers aftreden in plaats van de hele wereld mee te slepen in een zinloze oorlog.
pi_213092454
Tja, deze oorlog heeft ook weer goed laten zien dat een NAVO lidmaatschap van levensbelang is als je Rusland als buur hebt en niet onder een moskovitisch juk wil leven.
Цой жив
pi_213092479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 00:57 schreef Zwoerd het volgende:
Tja, deze oorlog heeft ook weer goed laten zien dat een NAVO lidmaatschap van levensbelang is als je Rusland als buur hebt en niet onder een moskovitisch juk wil leven.
Hoe goed is het voor Nederland, qua levensbelang, wanneer Ukraine op korte termijn NATO lid wordt?

Dan zijn werkelijk alle NATO landen per direct in oorlog met Rusland en is WW III een feit zoals inmiddels reeds op alle tv zenders gepredikt wordt.
pi_213092481
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 01:05 schreef Za het volgende:

[..]
Hoe goed is het voor Nederland, qua levensbelang, wanneer Ukraine op korte termijn NATO lid wordt?

Dan zijn werkelijk alle NATO landen per direct in oorlog met Rusland en is WW III een feit zoals inmiddels reeds op alle tv zenders gepredikt wordt.
Zo werkt het dus niet.
Цой жив
  vrijdag 5 april 2024 @ 01:18:45 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213092495
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 01:05 schreef Za het volgende:
Voor Nederland maakt 't niks uit want wij kunnen niet direct in oorlog komen met Rusland aangezien wij niet aan elkaar grenzen. Het zijn juist landen die geen lid zijn van NAVO die aan Rusland grenzen die gevaar lopen.

Maak je geen zorgen, als Oekraïne versneld lid wordt van NAVO dan is de oorlog in Oekraïne binnen 1 maand voorbij en dan is iedereen weer veilig.

Er is geen realistische derdewereldoorlogdreiging, China en India zullen nooit de wapens opnemen tegen NAVO.
NAVO is onoverwinnelijk.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_213092517
Uitstekend nieuws. Zonder Navo lidmaatschap is vrede onmogelijk.
pi_213092534
Het zal ook wel moeten. Oekraïne is niet veilig met zo'n aggressieve buurland.
De NAVO is precies daarom opgericht.
pi_213092552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 01:39 schreef grrrrg het volgende:
Dat snapt alleen ts niet. Die vind dat elke Oost-Europeaan gebukt moet gaan onder de repressie van een corrupte Russisch tsaar die vooral onzin uitkraamt maar die ts wel leuk vind klinken.
pi_213092570
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 01:39 schreef grrrrg het volgende:
Gelukkig dat Irak, Libië en bv Afghanistan veilig waren.
pi_213092588
Wat ook al gemeld was is dat er eerst vrede moet zijn in Oekraïne, en dat er geen risico mag zijn op het opnieuw oplaaien van de oorlog binnen korte termijn na deze vrede.

Dus dat Oekraïne bij de NAVO komt staat zo goed als vast als zij dat willen. Maar dat zal zeker niet op korte termijn zijn (tenzij vrede dus). En dat zal dus ook zeker niet tot WW3 leiden. Tenzij Rusland een temper tantrum gaat gooien en op de rode knop drukt/NATO aanvalt.
pi_213092623
Mark Rutte zit dadelijk bij de Navo.
En ik heb geen Active herinneren aan dat Oekraïne in oorlog is.

Lidmaatschap goed gekeurd.
Hup stempel er op.
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 03:43:46 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213092663
Blinken gaat daar helemaal niet over
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 5 april 2024 @ 03:46:35 #14
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213092667
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 02:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

Hup stempel er op.
Ik zeg doen ^O^
Je bent een waardeloze agent.
pi_213092699
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 02:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

Hup stempel er op.
Elk land in de NAVO moet zijn akkoord geven voordat een nieuw lid erbij kan komen, En voor Nederland zal Rutte hier tegen die tijd niet meer over meebeslissen, daar hij niet meer in de regering zit dan. En nieuwe leden moeten eerst aan een aantal voorwaarden voldoen voordat hun toetreding zelfs in overweging wordt genomen. Al is Oekraïne daar al een aantal jaar mee bezig.
  vrijdag 5 april 2024 @ 05:02:48 #16
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213092719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 04:25 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Elk land in de NAVO moet zijn akkoord geven voordat een nieuw lid erbij kan komen, En voor Nederland zal Rutte hier tegen die tijd niet meer over meebeslissen, daar hij niet meer in de regering zit dan. En nieuwe leden moeten eerst aan een aantal voorwaarden voldoen voordat hun toetreding zelfs in overweging wordt genomen. Al is Oekraïne daar al een aantal jaar mee bezig.
ik herinner me 'n interview van Buitenhof met De Hoop-Scheffer, die vertelde dat men Oekraïne versneld lid zou kunnen maken van NAVO om zo de oorlog snel tot 'n einde te brengen.
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 05:03:41 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213092720
Kan ook gewoon, Zweden en Finland duurde ook niet zo lang en zoveel vraagt de NAVO niet van de lidstaten

Dan nog moeten alle lidstaten akkoord gaan maar als alle neuzen dezelfde kant op staan is het een kwestie van handtekeningen verzamelen en gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 5 april 2024 @ 05:56:26 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213092732
quote:
88s.gif Op vrijdag 5 april 2024 05:03 schreef sp3c het volgende:
Kan ook gewoon, Zweden en Finland duurde ook niet zo lang en zoveel vraagt de NAVO niet van de lidstaten

Dan nog moeten alle lidstaten akkoord gaan maar als alle neuzen dezelfde kant op staan is het een kwestie van handtekeningen verzamelen en gaan

Ok, dus volgende maand is Ukraine lid van NATO.
welk leger gaat als eerste zijn/haar soldaten opofferen ?
Doen ze dat procentueel per land ?
bijv. er wordt 'n legermacht samen gesteld uit NATO-landen, kijkt men dan naar 't bevolkingsaantal per land in procenten van het geheel ?
We gaan 'n droevige periode tegemoet, geen enkel land wil mensen opofferen aan Rusland maar ja, je zal toch moeten reageren dus dan gebruiken ze hopelijk AI om tanks te besturen en verder is 't 'n kwestie van drones en soldaten zitten in 'n bunker onder de grond in 'n remote control besturingssysteem dan is 't gewoon gamen dat kost geen levens. je zal maar in rusland geboren zijn, geboren om in te zetten als kanonnenvoer, dan krab je je toch 2x achter de oren.

[ Bericht 8% gewijzigd door sturmpie op 05-04-2024 06:01:51 ]
pi_213092896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 05:02 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik herinner me 'n interview van Buitenhof met De Hoop-Scheffer, die vertelde dat men Oekraïne versneld lid zou kunnen maken van NAVO om zo de oorlog snel tot 'n einde te brengen.
Technisch gezien kan Oekraïne morgen al in de NAVO zitten als alle landen voor stemmen. Maar daar Oekraïne op dit ogenblik in een oorlog verwikkeld zit zal dat nooit gebeuren.

Er zullen altijd landen zijn die tegen stemmen, denk aan Hongarije (vriendje van Rusland) of Duitsland (bang voor escalatie).

Ook zullen er mogelijk landen zijn die extra eisen zullen stellen, of er een slaatje uit willen slaan. Denk aan Turkije in het geval van Zweden.

En zelfs dan kunnen er nog andere eisen aan Oekraïne gesteld worden. Bijvoorbeeld dat artikel 5 niet ingeroepen mag worden voor de huidige oorlog.
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 07:33:07 #20
138438 crew  Pizzakoppo
pi_213092908
Lijkt mij geweldig nieuws. Met een buurman zoals Rusland moet je enige vorm van zekerheid/veiligheid inbouwen als natie en daarbij is aansluiting bij NATO een logische stap. Hopelijk z.s.m.
  vrijdag 5 april 2024 @ 07:35:55 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213092919
Oekraïne bij de NAVO *O* *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 5 april 2024 @ 07:38:47 #22
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213092930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 07:31 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Technisch gezien kan Oekraïne morgen al in de NAVO zitten als alle landen voor stemmen. Maar daar Oekraïne op dit ogenblik in een oorlog verwikkeld zit zal dat nooit gebeuren.

Er zullen altijd landen zijn die tegen stemmen, denk aan Hongarije (vriendje van Rusland) of Duitsland (bang voor escalatie).

Ook zullen er mogelijk landen zijn die extra eisen zullen stellen, of er een slaatje uit willen slaan. Denk aan Turkije in het geval van Zweden.

En zelfs dan kunnen er nog andere eisen aan Oekraïne gesteld worden. Bijvoorbeeld dat artikel 5 niet ingeroepen mag worden voor de huidige oorlog.
dat wordt dan 'n tijdje onderhandelen
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 07:39:53 #23
236264 crew  capricia
pi_213092935
Denk je dat Oekraïne wel aan die 2% norm voldoet? _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213092940
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 05:56 schreef sturmpie het volgende:

[..]
Ok, dus volgende maand is Ukraine lid van NATO.
welk leger gaat als eerste zijn/haar soldaten opofferen ?
Doen ze dat procentueel per land ?
bijv. er wordt 'n legermacht samen gesteld uit NATO-landen, kijkt men dan naar 't bevolkingsaantal per land in procenten van het geheel ?
We gaan 'n droevige periode tegemoet, geen enkel land wil mensen opofferen aan Rusland maar ja, je zal toch moeten reageren dus dan gebruiken ze hopelijk AI om tanks te besturen en verder is 't 'n kwestie van drones en soldaten zitten in 'n bunker onder de grond in 'n remote control besturingssysteem dan is 't gewoon gamen dat kost geen levens. je zal maar in rusland geboren zijn, geboren om in te zetten als kanonnenvoer, dan krab je je toch 2x achter de oren.
Bij een artikel 5 mag iedereen zelf weten hoe zij gaan helpen indien deze ingeroepen wordt. Een aantal zullen soldaten sturen. Een aantal zullen materieel sturen. Wij zullen vast gaan helpen met de logistiek (en nog veel meer ons kennende). Hongarije stuurt vast eerste hulp doosje of een deken ofzo.

quote:
Artikel 5
De partijen komen overeen dat een gewapende aanval tegen een of meer van hen in Europa of Noord-Amerika als een aanval tegen hen allen zal worden beschouwd; zij komen bijgevolg overeen dat, indien zulk een gewapende aanval plaatsvindt, ieder van hen de aldus aangevallen partij of partijen zal bijstaan, in de uitoefening van het recht tot individuele of collectieve zelfverdediging erkend in Artikel 51 van het Handvest van de Verenigde Naties, door terstond, individueel en in samenwerking met de andere partijen, op te treden op de wijze die zij nodig oordeelt met inbegrip van het gebruik van gewapend geweld om de veiligheid van het Noord-Atlantisch gebied te herstellen en te handhaven.
Polen, Finland en Frankrijk en er waren er ook nog 1 of 2 van onder andere de Baltische Staten zie ik prima soldaten en het benodigde materieel sturen, die hebben al aangegeven dat ze daar niet op tegen zijn.
  vrijdag 5 april 2024 @ 07:40:40 #25
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213092942
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2024 07:39 schreef capricia het volgende:
Denk je dat Oekraïne wel aan die 2% norm voldoet? _O-
ben benieuwd hoeveel schuld ze opgebouwd hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: