De NAVO gaat zich meer nadrukkelijk met de oorlog bemoeien. Honderd miljard Euro extra naar Zelensky dus enquote:De Navo wil een grotere rol spelen bij het leveren van militaire steun aan Oekraïne, verklaarde secretaris-generaal Jens Stoltenberg voorafgaand aan een tweedaagse top met ministers van Buitenlandse Zaken van de Navo-lidstaten. ,,Dat is een weerspiegeling van de ernst op het slagveld."
Er wordt onder meer gesproken over een fonds van 100 miljard euro om de regering in Kyiv de komende vijf jaar te steunen. Dat bedrag moet worden opgebracht door de 32 lidstaten. Stoltenberg wilde niet op de details ingaan, maar erkent dat er een voorstel op tafel ligt om de hulp 'robuuster' en 'voorspelbaarder' te maken.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ljard-euro~a8d8850d/
Meer van dit soort infoquote:Op woensdag 3 april 2024 12:03 schreef Candymannetje het volgende:
Tijd voor een complotje
Deze kerel denkt dat Roemenie wat van plan is in Moldavie en Oekraine.
In de eerste 3 minuten van de video legt hij het uit.
Yep, Oekraine is duidelijk erg belangrijk voor beide partijenquote:Op woensdag 3 april 2024 15:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Meer van dit soort info![]()
Als ik X moet geloven zit heel Europa zich aan het voor de bereiden.
Als je liever in Rusland wil zijn dan in Nederland, dan kan je hier maar beter geen publieke functie hebbenquote:Hilversumse wethouder stapt op na publicatie over interesse in verhuizing naar Rusland
De Hilversumse wethouder Karin Walters is woensdag per direct opgestapt. Aanleiding is een publicatie van deze site, twee weken geleden, over haar interesse in een opmerkelijke emigratie naar Rusland of Belarus. ‘De ontstane discussie over haar toekomstplannen doet afbreuk aan haar functioneren en dat van het gemeentebestuur’, zo schrijft de gemeente Hilversum in een reactie.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-rusland~a126d135/
Aha, een fvd'ert. Dat zag echt niemand aankomen.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je liever in Rusland wil zijn dan in Nederland, dan kan je hier maar beter geen publieke functie hebben
Ja natuurlijk ga maar lekker demoniseren.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Aha, een fvd'ert. Dat zag echt niemand aankomen.
quote:Oud-voorzitter van de Eerste Kamer René van der Linden (CDA) was jarenlang belangenbehartiger van het Kremlin, schrijft NRC. Hij is ingezet door Rusland om de westerse opinie en westerse politici te beïnvloeden, concludeert de krant op basis van documenten en e-mails.
Op kosten van Rusland reisde Van der Linden, die voor het CDA staatssecretaris voor Europese Zaken, Tweede Kamerlid en senator is geweest, door Europa en probeerde hij EU-sancties tegen Moskou te beperken, stelt NRC. Ook zou hij nauwe banden hebben gehad met een Russische spion en in Wenen hebben afgesproken met een Russische, extreemrechtse politicus, die destijds op de EU-sanctielijst stond.
Ja, niet onverwacht inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Aha, een fvd'ert. Dat zag echt niemand aankomen.
Ik vraag me af wat ze willen doen als ze je oproepen maar je komt niet en je woont buiten de EU.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
Zomaar even een vraag voor jullie alwetenden hier, je kunt in Nederland in tijden van oorlog en bij een mobilisatie opgeroepen worden tot je 45e meen ik?
Stel je bent nog onder die leeftijd maar bent uitgeschreven in Nederland en woont buiten de EU, je bent gewoon bereikbaar voor de overheid via mijn.overheid en voor eventuele belastingen. Je staat ook netjes in dat niet EU land ingeschreven op een vast adres. Je houdt ook gewoon je Nederlandse identiteit.
Zou je dan ook opgeroepen worden? En met welke consequenties als je er geen gehoor aan zou geven? Nu is dat voor mij niet van toepassing aangezien ik de shit niet zo snel zie gebeuren voor ik 45 ben. Maar vroeg ik me vandaag ineens af. Any ideas?
Ik bedoel meer wanneer je de Nederlandse Nationaliteit wil behouden, is toch wel een fijn paspoort om makkelijk visum vrij te kunnen rondreizenquote:Op woensdag 3 april 2024 19:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat ze willen doen als ze je oproepen maar je komt niet en je woont buiten de EU.
Als je een paspoort hebt van het land waar je woont kan je eventueel afstand doen van je Nederlandse identiteit.
In het buitenland zullen ze niet echt achter je aankomen denk ik.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:03 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik bedoel meer wanneer je de Nederlandse Nationaliteit wil behouden, is toch wel een fijn paspoort om makkelijk visum vrij te kunnen rondreizen
Voor mij persoonlijk maakt het ook niet uit, maar vroeg het me af. Vraag me zelfs af of je wel opgeroepen zult worden.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In het buitenland zullen ze niet echt achter je aankomen denk ik.
Waarom post je dit? Je weet dat dit de standaard brief is die elke 17 jarige al jaren lang krijgt?quote:
https://www.rijksoverheid(...)0de%20brief%20alsnog.quote:Op woensdag 3 april 2024 19:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
Zomaar even een vraag voor jullie alwetenden hier, je kunt in Nederland in tijden van oorlog en bij een mobilisatie opgeroepen worden tot je 45e meen ik?
Stel je bent nog onder die leeftijd maar bent uitgeschreven in Nederland en woont buiten de EU, je bent gewoon bereikbaar voor de overheid via mijn.overheid en voor eventuele belastingen. Je staat ook netjes in dat niet EU land ingeschreven op een vast adres. Je houdt ook gewoon je Nederlandse identiteit.
Zou je dan ook opgeroepen worden? En met welke consequenties als je er geen gehoor aan zou geven? Nu is dat voor mij niet van toepassing aangezien ik de shit niet zo snel zie gebeuren voor ik 45 ben. Maar vroeg ik me vandaag ineens af. Any ideas?
Oke, dan een andere vraag. Een maatje van mij woont al poos in het buitenland maar staat voor het gemak nog ingeschreven bij zijn ouders in NL, hij is ook nog een stuk jonger dan ik. Hoe zou het dan in z'n werk gaan?quote:Op woensdag 3 april 2024 20:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)0de%20brief%20alsnog.
Voor zover ik het begrijp wordt je niet opgeroepen als je in het buitenland woont.
Als hij bij een Nederlandse gemeente als woonadres staat ingeschreven zal hij daar de brief ontvangen.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:15 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oke, dan een andere vraag. Een maatje van mij woont al poos in het buitenland maar staat voor het gemak nog ingeschreven bij zijn ouders in NL, hij is ook nog een stuk jonger dan ik. Hoe zou het dan in z'n werk gaan?
Ja dat lijkt me logisch, maar als er dan geen gehoor aan de oproep gegeven gaat worden? What happens? Niks zolang ie niet naar NL terugreist? Just wondering, want dat vraag ik me dus ook af met alle Ruski's die de mobilisatie proberen te ontlopen in het buitenland. Nou ja, nou zullen ze je hier bij terugkomst niet in een Goelag mieteren, maar neem aan dat je bij de douane wel direct staande gehouden zal worden.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als hij bij een Nederlandse gemeente als woonadres staat ingeschreven zal hij daar de brief ontvangen.
Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me logisch, maar als er dan geen gehoor aan de oproep gegeven gaat worden? What happens? Niks zolang ie niet naar NL terugreist? Just wondering, want dat vraag ik me dus ook af met alle Ruski's die de mobilisatie proberen te ontlopen in het buitenland. Nou ja, nou zullen ze je hier bij terugkomst niet in een Goelag mieteren, maar neem aan dat je bij de douane wel direct staande gehouden zal worden.
Wat ik al zei, voor mij maakt het niks uit. Wanneer ik vertrek heb ik niks meer in NL om nog voor terug te komen. Hij wel i.v.m. familie e.d.
Ja wat dat aangaat wanneer deze shit voorbij is in de UA ook geen idee hoe de UA met terugkeerders omgaat, denk in Rusland hoeven ze niet op een warm welkom te rekenen. Was het niet Medvedev die ze landverraders noemde?quote:Op woensdag 3 april 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Daarvoor is het eigenlijk te lang geleden dat we in Nederland zo'n situatie hebben gehad.
Als we kijken naar Oekraïne en Rusland, die vragen niet om uitlevering van de dienstplichtigen die naar het buitenland zijn gevlucht.
quote:Op woensdag 3 april 2024 20:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom post je dit? Je weet dat dit de standaard brief is die elke 17 jarige al jaren lang krijgt?
En dus niks nieuws is of iets met rusland te maken. Just checking
Dit klopt, maar hij heeft hier ook nog wat zaken waardoor het voor hem belastingvoordeel oplevert. Vandaar de huidige constructie. Had deze opmerking van je over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 3 april 2024 20:38 schreef Wantie het volgende:
Wat hem betreft, hij kan zich ook uitschrijven in Nederland en dan het adres van de ouders als postadres/toezendadres opgeven.
quote:De NAVO roept de 32 bondgenoten op om een fonds van 100 miljard euro op te richten voor steun aan Oekraïne. Dat bevestigen ministers van verschillende landen van het bondgenootschap. Uit dit fonds zouden, onder coördinatie van de NAVO, wapens voor Oekraïne kunnen worden betaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |