quote:The girl is expected to undergo a second customary ceremony to purify her for her new role as the wife of the high priest. The ceremony will also prepare her for marital responsibilities such as childbearing, local media reported.
Dat hebben wij hier met een kinderfeest. Is toch iets anders dan zo’n huwelijk.quote:„Mensen begrijpen onze gewoontes en tradities niet”
Het is daar ook niet normaal hoor.quote:Op maandag 1 april 2024 18:54 schreef Chandler het volgende:
Ons normaal is niet het andere normaal... wil niet zeggen dat ik het goedkeur hoor maar het westen wil zoveel mogelijk bepalen en dat terwijl het westen zoveel moois kapot maakt terwijl het zijn 'normen' oplegt.
Maar 12 jaar in mijn ogen is wel een beetje jong...
Niet normaal geworden.quote:
Het klopt dat over het algemeen priesters niet getrouwd mogen zijn. Wanneer je op televisie getrouwde “priesters” ziet , gaat het dan ook bijna altijd om protestantse dominees of voorgangers uit de anglicaanse kerkquote:Op maandag 1 april 2024 20:12 schreef A-dam het volgende:
Katholieke priesters mogen toch niet trouwen of relaties aangaan en dienen celibaat te leven?
Ik heb niet de indruk dat we hier met een katholieke priester te maken hebben.quote:Op maandag 1 april 2024 20:12 schreef A-dam het volgende:
Katholieke priesters mogen toch niet trouwen of relaties aangaan en dienen celibaat te leven?
Wat voor eentje dan?quote:Op maandag 1 april 2024 20:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat we hier met een katholieke priester te maken hebben.
Aan de gewaden die ze in de foto dragen lijkt het wel daarop.quote:Op maandag 1 april 2024 20:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat we hier met een katholieke priester te maken hebben.
Is een willekeurige foto.quote:Op maandag 1 april 2024 21:09 schreef A-dam het volgende:
[..]
Aan de gewaden die ze in de foto dragen lijkt het wel daarop.
Had dan de juiste foto neer gezet.quote:
Zie de post van suijkerbuijk.quote:
Die foto hoort niet bij het artikel.quote:Op maandag 1 april 2024 21:09 schreef A-dam het volgende:
[..]
Aan de gewaden die ze in de foto dragen lijkt het wel daarop.
De oprichter van KickOutZwartePiet is trouwens een Ganees.quote:Op maandag 1 april 2024 19:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat hebben wij hier met een kinderfeest. Is toch iets anders dan zo’n huwelijk.
Denk eerder de kerstman.quote:Op maandag 1 april 2024 21:36 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
De oprichter van KickOutZwartePiet is trouwens een Ganees.
Misschien moeten we sinterklaas gewoon een pedo maken en is alles goed
Buiten dat denk ik niet dat dat meisje (kind zelfs) vragende partij is om al te trouwen en al helemaal niet met een vieze oude ventquote:Op maandag 1 april 2024 18:54 schreef Chandler het volgende:
Ons normaal is niet het andere normaal... wil niet zeggen dat ik het goedkeur hoor maar het westen wil zoveel mogelijk bepalen en dat terwijl het westen zoveel moois kapot maakt terwijl het zijn 'normen' oplegt.
Cultuurrelativisme has joined the party.quote:Op maandag 1 april 2024 18:54 schreef Chandler het volgende:
Wtf?quote:Op maandag 1 april 2024 21:44 schreef Inbox het volgende:
Half moslim-Nederland zal nu meteen denken dat deze priester een Nederlandse man is die zich zwart heeft geschminkt om als zgn. Ghanees zn pedofiele praktijken te kunnen botvieren.
Deze priester is gewoon een gore smeerlap![]()
Beweeg je eens op facebook. Geef een kritische reactie op zekere figuren er menig maal zal er dan een reactie komen die Nederlanders neerzet als vieze pedofielen die kinderen misbruiken. Standaard riedeltje van zekere figuren met een zekere afkomst en geloof.quote:
Veel priesters snappen het niet helemaal.quote:Op maandag 1 april 2024 22:43 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij begrijpt hij zijn eigen cultuur ook niet. Priesters mogen niet eens trouwen.
DIe zullen misschien wat euro's centen krijgen.quote:Op maandag 1 april 2024 22:38 schreef potjecreme het volgende:
Is het meisje een wees of heeft ze ouders die met deze gekkigheid akkoord gaan?
Of uw lokale AZC.quote:Op maandag 1 april 2024 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Binnenkort in uw theater! Ghanese priesters verkleed als vluchteling.
Natuurlijk moeten we dat niet accepteren.quote:Op maandag 1 april 2024 20:03 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Niet normaal geworden.
Was vroeger dus wel normaal.
Zelfde in de middeleeuwen hier in nederland ook gewoon 14 jaar was.
Verrek net na de ww2 was juist uit Nederland een voorkeur dat meisje van 14 jaar al ging met ouderen om kinderen te maken.
Waar Frankrijk voor de eu zelfs 12 was.
Japan was 12 jaar ook al de norm in de oudheid .
Daar zijn gewoon delen bleven hangen in de oudheid.
Moeten we dat accepteren dat is dus de vraag
Verschil was natuurlijk dat eeuwen terug je 50 was geluk had in het leven dat je al niet dood was.
Nu worden we met gemak 80 jaar als gemiddeld.
Dus schuif alles dus ook op.
https://www.myjoyonline.c(...)ng-12-year-old-girl/quote:Het Gborbu Wulomo-heiligdom in Nungua verdedigt zich tegen oproepen tot arrestatie van de 63-jarige priester vanwege het huwelijk met een minderjarige.
De controverse brak uit na de huwelijksceremonie op 20 maart en leidde tot wijdverbreide verontwaardiging en eisen voor de vervolging van de traditionele priester Nuumo Borketey Laweh Tsuru XXXIII.
Volgens de Gborbu Wulomo-tempel is Naa Yomo Ayemuade aangewezen om een van de 99 goden van de Ga-Adangbe-groep te verzorgen, wat vereist dat ze maagd is.
Deze vereiste leidde tot het besluit om de huwelijksceremonie publiekelijk te houden om ervoor te zorgen dat haar zuiverheid behouden bleef en om haar te beschermen tegen seksuele schending door mannen.
Een woordvoerder van de tempel, Nii Bortey Kofi Frankwa II, legde uit dat de selectie van de 12-jarige Naa Yomo Ayemuade door Gborbu Wulomo een spirituele praktijk is die zes jaar geleden begon.
Als 1 op de 5 voor hun 18e an uitgehuwd wordt, dan is dat dus wel normaal daar hoor.quote:
Het is meer een religie-ding, zeg maar.quote:Op maandag 1 april 2024 22:37 schreef potjecreme het volgende:
In de VS heb je in sommige staten ook nog steeds kind huwelijken. Is niet alleen iets voor donker Afrika.
Desalniettemin goed om te beseffen dat het ook voorkomt in het 'rijke goed ontwikkelde ' Amerika.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is meer een religie-ding, zeg maar.
Dat geldt voor Rooms-Katholiek priesters, en dat pas vanaf circa 1000. Voor andere katholieke richtingen geldt dat alleen voor monniken en nonnen.quote:Op maandag 1 april 2024 22:43 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij begrijpt hij zijn eigen cultuur ook niet. Priesters mogen niet eens trouwen.
80% trouwt dus pas na hun 18e dan zou ieder normaal mens zeggen dat dat de norm is en normaal is. Maar hier op fok is de 20% uitzondering het normaal.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Als 1 op de 5 voor hun 18e an uitgehuwd wordt, dan is dat dus wel normaal daar hoor.
Nee, het gaat hier niet of iets normaal is, maar het gaat er vooral om hoe sommige mensen in het leven staan. Het zou internationaal strafbaar moeten zijn, zo'n kind maakt die beslissing niet zelf en anders niet gebaseerd op goede argumenten.quote:Op maandag 1 april 2024 18:54 schreef Chandler het volgende:
Leuk propje, zou ik ook zo trouwen.quote:Op maandag 1 april 2024 21:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Had dan de juiste foto neer gezet.
Nuumo Borketey Laweh Tsuru XXXIII
https://www.modernghana.c(...)ing-12-year-old.html
En.
https://www.myjoyonline.c(...)ng-12-year-old-girl/
Als X 20% van de tijd voorkomt, dan is het normaal wanneer x gebeurt ja.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
80% trouwt dus pas na hun 18e dan zou ieder normaal mens zeggen dat dat de norm is en normaal is. Maar hier op fok is de 20% uitzondering het normaal.
Ik snap dat, echter zijn er zat kinderen van 18 die ook nog geen goede keuzes kunnen maken maar wel geacht worden dat te doen... maar goed, ik ben het met jullie allemaal eens, dit zou niet moeten kunnen..quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier niet of iets normaal is, maar het gaat er vooral om hoe sommige mensen in het leven staan. Het zou internationaal strafbaar moeten zijn, zo'n kind maakt die beslissing niet zelf en anders niet gebaseerd op goede argumenten.
Soms heb je geen 'normaal' nodig om wel in te kunnen zien hoe fout dit is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |