quote:Oud-Humanitas directeur Hans Becker (82) zette al decennia geleden een utopisch zorgmodel voor senioren neer. ,,
Zet die medische bril nou eens af.
Een injectiespuit helpt echt niet als een oud mannetje langzaam loopt. Geef hem geluk!"
”quote:Protocollen en richtlijnen
Toen deze econoom in de zorgwereld belandde, schrok hij zich rot, en zette het systeem op z’n kop.
Wég met regels, protocollen en richtlijnen, op naar levensgeluk!
Zijn model werd tot in China, Turkije en Australië uitgerold. „Daar ben ik bekender dan in Nederland.”
Ik erger me groen en geel aan hoe het nu toegaat in de seniorenzorg.
Alle zorghuizen weg, terwijl we in rap tempo vergrijzen!
Ga bouwen voor ouderen en maak het menselijk.”
Dat dat nu achterwege blijft, is een inkoppertje: „Niemand durft nog te investeren, dit land staat in de pauzestand.
quote:Bejaarden lopen gewoon niet meer zo hard, daar helpt geen pil of injectiespuit tegen. En ook niet de dictatuur van de diëtist, van zoveel koolhydraten, zoveel eiwit en zoveel mineralen.
Senioren zijn niet per definitie patiënt, bejegen en betuttel ze niet als kleine kinderen.”
„Geef ze geluk! Geef ze emotie, vervoering, fantasie en lekker eten.
Levenskunst op leeftijd. En waar worden ze gelukkig van?”
De provocateur in hem steekt zijn ondeugende kop op. „Lekker tjoekie-tjoekie met een leeftijdgenoot !
Dat dacht ik toen, maar toen was ik nog geen 82 jaar, zoals nu.
Daar mankeer ik nu ook niks aan, hoor. Haha, maar misschien vindt iemand van 95 daar wel geen bal maar aan.”
heb jij het nu over geld ????quote:Op maandag 1 april 2024 15:51 schreef halfway het volgende:
Hoe werd het vroeger dan betaald? Volgens mij moest je alles wat je had inleveren bij het bejaardenhuis.
Dit schrijf je toch zelfquote:Op maandag 1 april 2024 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
heb jij het nu over geld ????
lees dit artikel nu eens flipse
juistquote:Op maandag 1 april 2024 15:55 schreef halfway het volgende:
[..]
Dit schrijf je toch zelf![]()
Sinds de marktwerking bekijken we alles door een zakelijke medische bril en noteren het in de computer.
Tot het mis gaat is het leuk en aardig. Maar als een bejaarde zwart op wit zet dat hij af ziet van welke claim dan ook dan is dit makkelijk voor iedereen.quote:Op maandag 1 april 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
we moeten niet alles door een geldbril bekijken en ook niet door een medische bril ,maar door een menselijke bril,
Nu niet meer over geld zeiken OK??//
Je zuster is dement
Ik werk nog 5 dagen per week , gewoon omdat het kan , niet om geld
Tot er iets verkeerd gaat, en dan vraagt iedereen zich weer heel verontwaardigd af waarom er geen regels waren om dit te voorkomen.quote:Wég met regels, protocollen en richtlijnen, op naar levensgeluk!
Leker realistisch, gewoon geld geen rol meer laten spelen en je niet druk maken om de (staats)schuld enzo.quote:Op maandag 1 april 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
we moeten niet alles door een geldbril bekijken en ook niet door een medische bril ,maar door een menselijke bril,
Nu niet meer over geld zeiken OK??//
Oh echt? Dit heb je nou nooit eerder verteld...quote:Ik werk nog 5 dagen per week , gewoon omdat het kan , niet om geld
Geld is absoluut niet belangrijk. Daarom wil iedereen in de zorg werken en hebben we een overschot aan zorg personeel.quote:Op maandag 1 april 2024 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Leker realistisch, gewoon geld geen rol meer laten spelen en je niet druk maken om de (staats)schuld enzo.
[..]
Oh echt? Dit heb je nou nooit eerder verteld...
Dat geeft niet hebben we er toch zat vanquote:
ouderen kunnen en moeten en zullen veel meer voor elkaar gaan zorgenquote:Op maandag 1 april 2024 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Leker realistisch, gewoon geld geen rol meer laten spelen en je niet druk maken om de (staats)schuld enzo.
[..]
.
quote:Op maandag 1 april 2024 17:58 schreef Chadi het volgende:
. Daarom wil iedereen in de zorg werken en hebben we een overschot aan zorg personeel.
Het is jouw broodwinning om al die ouderen die in een flatje in de derde atjeh straat 6 hoog achter wonen, te bezoeken de steunkousen aan te trekken, een zwik pillen in hun mik te stoppen en vervolgens de deur achter je dicht te trekken en dat te factureren incl voorrij kostenquote:Op maandag 1 april 2024 17:46 schreef Chadi het volgende:
Maar tot dan houdt ik mij als zzper aan de protocollen en richtlijnen en mag de bejaarde zelf kiezen of hij erin meegaat.
ik denk dat men hier tevredenheid bedoeltquote:Op maandag 1 april 2024 16:52 schreef Evangelion het volgende:
Ah "geluk", iets wat je per definitie bijna nooit hebt, anders was het geen geluk maar normaal/gemiddeld.
Nederlandse staatsschuld is 47 % van het BNP , dat is 47 % van 1000 miljardquote:Op maandag 1 april 2024 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
.
Je kan ze ook dikke benen laten krijgen tot het vocht eruit loopt en ze aan een infectie of longembolie dood gaan terwijl ze in hun eigen stront voor weken liggen. Maar mensen zoals jij komen dan gelukkig heel snel om het op te lossen.quote:Op maandag 1 april 2024 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ouderen kunnen en moeten en zullen veel meer voor elkaar gaan zorgen
[..]
[..]
Het is jouw broodwinning om al die ouderen die in een flatje in de derde atjeh straat 6 hoog achter wonen, te bezoeken de steunkousen aan te trekken, een zwik pillen in hun mik te stoppen en vervolgens de deur achter je dicht te trekken en dat te factureren incl voorrij kosten
en dan snel weg rijden , hoppa naar huis
Ikzou zeker mijn leeftijd genoten helpen waar dat kanquote:
Zeg je je huidige baan op en ga je de zorg in. Waarom doe je dat niet?quote:Op dinsdag 2 april 2024 06:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ikzou zeker mijn leeftijd genoten helpen waar dat kan
helaas bestaan de bejaardencentra niet meer, dus dat kan niet , daarnaast werk ik 5 dagen per week
ajuus
Dit dus.quote:Op maandag 1 april 2024 17:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tot er iets verkeerd gaat, en dan vraagt iedereen zich weer heel verontwaardigd af waarom er geen regels waren om dit te voorkomen.
Het is eerder: je hebt nog 45 anderen die je steunkousen moet gaan aandoen en een zwik pillen in hun mik moet stoppen. En die 45 anderen zeiken als je te laat bent.quote:Op maandag 1 april 2024 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Het is jouw broodwinning om al die ouderen die in een flatje in de derde atjeh straat 6 hoog achter wonen, te bezoeken de steunkousen aan te trekken, een zwik pillen in hun mik te stoppen en vervolgens de deur achter je dicht te trekken en dat te factureren incl voorrij kosten
en dan snel weg rijden , hoppa naar huis
breng mensen weer samen , net als vroeger , (dat bedoeld de schrijver van het artikel )quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Voor de rest eens met dat levensgeluk het beste medicijn kan zijn,
ik denk dat menig bejaarde liever 5j minder zal leven als die jaren ervoor dan een hogere kwaliteit hebben.
Eenzaamheid is het grootste probleem vaak, maar daar kan de zorgmedewerker helaas niet veel in betekenen, zelfs al zou je een half uur extra per dag met je patiënten blijven kletsen.
Tegen de eenzaamheid moet je dus andere dingen gaan doen.
Vrijwilligers die met de mensen op stap gaan, ervoor zorgen dat ze met elkaar makkelijker in contact kunnen komen, meer buren/familie die met hun gaan bezig zijn...
Op papier is het makkelijk gezegd, hoe ga je het in de praktijk regelen echter?
quote:Senioren zijn niet per definitie patiënt, bejegen en betuttel ze niet als kleine kinderen."
zodra er weer ouderencentra komen , net als 10 jaar terug dan stop ik met werken en zal ik voor de medebewoners gaan zorgen dat beloof ikquote:Op dinsdag 2 april 2024 06:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zeg je je huidige baan op en ga je de zorg in. Waarom doe je dat niet?
Ik denk eerder kleine dorpjes met kleine woningen, gelijkvloers. Met een winkeltje en cafeetje. Kleine parkjes om wat te wandelen. En inderdaad, laat ze voor elkaar zorgen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
breng mensen weer samen , net als vroeger , (dat bedoeld de schrijver van het artikel )
laat ouderen meer voor elkaar zorgen , laat ouderen met elkaar op stap gaan, ouderen zijn hun eigen vrijwilligers
breng de uitstroom van ouderen uit de woningmarkt weer op gang
Je zult begrijpen dat een verdubbeling van het aantal ouderen de komende 20 jaar, ( en dat betreft vooral de echt hele oude mensen 85+) voor echt hele grote problemen gaat zorgen waar bij de huidige problemen nog een lachertje zijn
[..]
Je doet het niet omdat je nu betere voorwaarden hebt. Draai er niet omheen. We kunnen niet wachten tot het jouw uitkomt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zodra er weer ouderencentra komen , net als 10 jaar terug dan stop ik met werken en zal ik voor de medebewoners gaan zorgen dat beloof ik
niet als ZZP er , maar als medemens
marktwerking in de zorg is niet een doel op zich
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |