abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 april 2024 @ 15:43:17 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213049352
https://www.telegraaf.nl/(...)geluk-beste-medicijn

Jammer dat dit artikel achter een paywall zit
Deze man slaat de spijker op de kop ,

mensen gaan 100 jaar oud worden, die willen niet hun hele leven lang eenzaam opgesloten worden in een eengezinswoning te wachten op een criminele ZZP mantelzorg familie
6 miljoen ouderen :{w :{ in 2040


quote:
Oud-Humanitas directeur Hans Becker (82) zette al decennia geleden een utopisch zorgmodel voor senioren neer. ,,
Zet die medische bril nou eens af.
Een injectiespuit helpt echt niet als een oud mannetje langzaam loopt. Geef hem geluk!"
quote:
Protocollen en richtlijnen
Toen deze econoom in de zorgwereld belandde, schrok hij zich rot, en zette het systeem op z’n kop.
Wég met regels, protocollen en richtlijnen, op naar levensgeluk!
Zijn model werd tot in China, Turkije en Australië uitgerold. „Daar ben ik bekender dan in Nederland.”

Ik erger me groen en geel aan hoe het nu toegaat in de seniorenzorg.


Alle zorghuizen weg, terwijl we in rap tempo vergrijzen!

Ga bouwen voor ouderen en maak het menselijk.”
Dat dat nu achterwege blijft, is een inkoppertje: „Niemand durft nog te investeren, dit land staat in de pauzestand.


Sinds de marktwerking bekijken we alles door een zakelijke medische bril en noteren het in de computer
quote:
Bejaarden lopen gewoon niet meer zo hard, daar helpt geen pil of injectiespuit tegen. En ook niet de dictatuur van de diëtist, van zoveel koolhydraten, zoveel eiwit en zoveel mineralen.

Senioren zijn niet per definitie patiënt, bejegen en betuttel ze niet als kleine kinderen.”

„Geef ze geluk! Geef ze emotie, vervoering, fantasie en lekker eten.
Levenskunst op leeftijd. En waar worden ze gelukkig van?”
De provocateur in hem steekt zijn ondeugende kop op. „Lekker tjoekie-tjoekie met een leeftijdgenoot !
Dat dacht ik toen, maar toen was ik nog geen 82 jaar, zoals nu.

Daar mankeer ik nu ook niks aan, hoor. Haha, maar misschien vindt iemand van 95 daar wel geen bal maar aan.”


[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 23:44:56 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213049483
Hoe werd het vroeger dan betaald? Volgens mij moest je alles wat je had inleveren bij het bejaardenhuis.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 1 april 2024 @ 15:53:19 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213049512
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 15:51 schreef halfway het volgende:
Hoe werd het vroeger dan betaald? Volgens mij moest je alles wat je had inleveren bij het bejaardenhuis.
heb jij het nu over geld ????

lees dit artikel nu eens flipse

wat kost de ZZP leaseauto maatschappij, voor 5 miljoen ouderen ,
trouwens het gaat niet om geld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213049541
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heb jij het nu over geld ????

lees dit artikel nu eens flipse
Dit schrijf je toch zelf :?


Sinds de marktwerking bekijken we alles door een zakelijke medische bril en noteren het in de computer.

Of ben je aan het dementeren?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 1 april 2024 @ 15:56:19 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213049553
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 15:55 schreef halfway het volgende:

[..]
Dit schrijf je toch zelf :?

Sinds de marktwerking bekijken we alles door een zakelijke medische bril en noteren het in de computer.

juist

we moeten niet alles door een geldbril bekijken en ook niet door een medische bril ,maar door een menselijke bril,

Nu niet meer over geld zeiken OK??//

Je zuster is dement

Ik werk nog 5 dagen per week , gewoon omdat het kan , niet om geld

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 16:10:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213049737
De toon is lekker gezet hier in het topic zeg.
ONZ / [PAINT] Onzin Paints! #2
Verhuishulp in Drenthe nodig in het weekend van 14/15 september
pi_213050139
Ah "geluk", iets wat je per definitie bijna nooit hebt, anders was het geen geluk maar normaal/gemiddeld.
pi_213050641
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist

we moeten niet alles door een geldbril bekijken en ook niet door een medische bril ,maar door een menselijke bril,

Nu niet meer over geld zeiken OK??//

Je zuster is dement

Ik werk nog 5 dagen per week , gewoon omdat het kan , niet om geld

Tot het mis gaat is het leuk en aardig. Maar als een bejaarde zwart op wit zet dat hij af ziet van welke claim dan ook dan is dit makkelijk voor iedereen.

Maar tot dan houdt ik mij als zzper aan de protocollen en richtlijnen en mag de bejaarde zelf kiezen of hij erin meegaat.
pi_213050682
quote:
Wég met regels, protocollen en richtlijnen, op naar levensgeluk!
Tot er iets verkeerd gaat, en dan vraagt iedereen zich weer heel verontwaardigd af waarom er geen regels waren om dit te voorkomen.
pi_213050743
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
juist

we moeten niet alles door een geldbril bekijken en ook niet door een medische bril ,maar door een menselijke bril,

Nu niet meer over geld zeiken OK??//
Leker realistisch, gewoon geld geen rol meer laten spelen en je niet druk maken om de (staats)schuld enzo.

quote:
Ik werk nog 5 dagen per week , gewoon omdat het kan , niet om geld

Oh echt? Dit heb je nou nooit eerder verteld...
pi_213050776
quote:
9s.gif Op maandag 1 april 2024 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Leker realistisch, gewoon geld geen rol meer laten spelen en je niet druk maken om de (staats)schuld enzo.
[..]
Oh echt? Dit heb je nou nooit eerder verteld...
Geld is absoluut niet belangrijk. Daarom wil iedereen in de zorg werken en hebben we een overschot aan zorg personeel.
pi_213050840
Wolven eten kinderen op :o
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  maandag 1 april 2024 @ 18:18:33 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213051100
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 18:02 schreef Eufonie het volgende:
Wolven eten kinderen op :o
Dat geeft niet hebben we er toch zat van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 1 april 2024 @ 18:19:25 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213051112
quote:
9s.gif Op maandag 1 april 2024 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Leker realistisch, gewoon geld geen rol meer laten spelen en je niet druk maken om de (staats)schuld enzo.
[..]
.
ouderen kunnen en moeten en zullen veel meer voor elkaar gaan zorgen
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 17:58 schreef Chadi het volgende:

. Daarom wil iedereen in de zorg werken en hebben we een overschot aan zorg personeel.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 17:46 schreef Chadi het volgende:


Maar tot dan houdt ik mij als zzper aan de protocollen en richtlijnen en mag de bejaarde zelf kiezen of hij erin meegaat.
Het is jouw broodwinning om al die ouderen die in een flatje in de derde atjeh straat 6 hoog achter wonen, te bezoeken de steunkousen aan te trekken, een zwik pillen in hun mik te stoppen en vervolgens de deur achter je dicht te trekken en dat te factureren incl voorrij kosten

en dan snel weg rijden , hoppa naar huis

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 01-04-2024 21:40:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 1 april 2024 @ 22:13:26 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213054947
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:52 schreef Evangelion het volgende:
Ah "geluk", iets wat je per definitie bijna nooit hebt, anders was het geen geluk maar normaal/gemiddeld.
ik denk dat men hier tevredenheid bedoelt

geluk is als je een tientje vind
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 1 april 2024 @ 23:29:18 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213055572
quote:
9s.gif Op maandag 1 april 2024 17:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Leker realistisch, gewoon geld geen rol meer laten spelen en je niet druk maken om de (staats)schuld enzo.
.
Nederlandse staatsschuld is 47 % van het BNP , dat is 47 % van 1000 miljard
Volgens de EU normen mag dat 60 % zijn dus 600 miljard

De staatschuld van Italie is 145 %

Als Nederland in 2024 nog een extra bonnetje van 150 miljard uitschrijft dan is er nog niets aan de hand
Dus zal wel loslopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213055855
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 18:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ouderen kunnen en moeten en zullen veel meer voor elkaar gaan zorgen
[..]
[..]
Het is jouw broodwinning om al die ouderen die in een flatje in de derde atjeh straat 6 hoog achter wonen, te bezoeken de steunkousen aan te trekken, een zwik pillen in hun mik te stoppen en vervolgens de deur achter je dicht te trekken en dat te factureren incl voorrij kosten

en dan snel weg rijden , hoppa naar huis

Je kan ze ook dikke benen laten krijgen tot het vocht eruit loopt en ze aan een infectie of longembolie dood gaan terwijl ze in hun eigen stront voor weken liggen. Maar mensen zoals jij komen dan gelukkig heel snel om het op te lossen.

Maar verstand heb je er allerminst van. Er zijn in de zorg geen voorrijkosten en zzpers zijn de redding in de zorg. Zonder zou de zorg instorten. Maar dan zou het probleem natuurlijk snel verholpen zijn. De enige die dan gelukkig is, is de begrafenisondernemer.

Waarom ga jij niet in de zorg werken
  dinsdag 2 april 2024 @ 06:23:24 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213056155
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 00:51 schreef Chadi het volgende:

Waarom ga jij niet in de zorg werken
Ikzou zeker mijn leeftijd genoten helpen waar dat kan

helaas bestaan de bejaardencentra niet meer, dus dat kan niet , daarnaast werk ik 5 dagen per week

ajuus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213056195
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 06:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ikzou zeker mijn leeftijd genoten helpen waar dat kan

helaas bestaan de bejaardencentra niet meer, dus dat kan niet , daarnaast werk ik 5 dagen per week

ajuus
Zeg je je huidige baan op en ga je de zorg in. Waarom doe je dat niet?
pi_213058238
quote:
9s.gif Op maandag 1 april 2024 17:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tot er iets verkeerd gaat, en dan vraagt iedereen zich weer heel verontwaardigd af waarom er geen regels waren om dit te voorkomen.
Dit dus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 11:41:53 #21
441859 crew  Lenny77
pi_213058712
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 18:19 schreef michaelmoore het volgende:

Het is jouw broodwinning om al die ouderen die in een flatje in de derde atjeh straat 6 hoog achter wonen, te bezoeken de steunkousen aan te trekken, een zwik pillen in hun mik te stoppen en vervolgens de deur achter je dicht te trekken en dat te factureren incl voorrij kosten

en dan snel weg rijden , hoppa naar huis

Het is eerder: je hebt nog 45 anderen die je steunkousen moet gaan aandoen en een zwik pillen in hun mik moet stoppen. En die 45 anderen zeiken als je te laat bent.

Dus wil je meer geluk in de zorg? Dan zal je ook meer zorgmedewerkers nodig hebben zodat zij ook even de tijd hebben om een koffietje mee te drinken en eens te praten over de kanarie en het weer.

Voor de rest eens met dat levensgeluk het beste medicijn kan zijn, ik denk dat menig bejaarde liever 5j minder zal leven als die jaren ervoor dan een hogere kwaliteit hebben. Eenzaamheid is het grootste probleem vaak, maar daar kan de zorgmedewerker helaas niet veel in betekenen, zelfs al zou je een half uur extra per dag met je patiënten blijven kletsen. Tegen de eenzaamheid moet je dus andere dingen gaan doen. Vrijwilligers die met de mensen op stap gaan, ervoor zorgen dat ze met elkaar makkelijker in contact kunnen komen, meer buren/familie die met hun gaan bezig zijn...
Op papier is het makkelijk gezegd, hoe ga je het in de praktijk regelen echter?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 2 april 2024 @ 16:20:33 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213062199
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 11:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Voor de rest eens met dat levensgeluk het beste medicijn kan zijn,
ik denk dat menig bejaarde liever 5j minder zal leven als die jaren ervoor dan een hogere kwaliteit hebben.

Eenzaamheid is het grootste probleem vaak, maar daar kan de zorgmedewerker helaas niet veel in betekenen, zelfs al zou je een half uur extra per dag met je patiënten blijven kletsen.
Tegen de eenzaamheid moet je dus andere dingen gaan doen.
Vrijwilligers die met de mensen op stap gaan, ervoor zorgen dat ze met elkaar makkelijker in contact kunnen komen, meer buren/familie die met hun gaan bezig zijn...
Op papier is het makkelijk gezegd, hoe ga je het in de praktijk regelen echter?
breng mensen weer samen , net als vroeger , (dat bedoeld de schrijver van het artikel )

laat ouderen meer voor elkaar zorgen , laat ouderen met elkaar op stap gaan, ouderen zijn hun eigen vrijwilligers

breng de uitstroom van ouderen uit de woningmarkt weer op gang

Je zult begrijpen dat een verdubbeling van het aantal ouderen de komende 20 jaar, ( en dat betreft vooral de echt hele oude mensen 85+) voor echt hele grote problemen gaat zorgen waar bij de huidige problemen nog een lachertje zijn

quote:
Senioren zijn niet per definitie patiënt, bejegen en betuttel ze niet als kleine kinderen."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 2 april 2024 @ 16:47:09 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213062519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 06:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zeg je je huidige baan op en ga je de zorg in. Waarom doe je dat niet?
zodra er weer ouderencentra komen , net als 10 jaar terug dan stop ik met werken en zal ik voor de medebewoners gaan zorgen dat beloof ik

niet als ZZP er , maar als medemens
marktwerking in de zorg is niet een doel op zich
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 18:12:36 #24
441859 crew  Lenny77
pi_213063510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
breng mensen weer samen , net als vroeger , (dat bedoeld de schrijver van het artikel )

laat ouderen meer voor elkaar zorgen , laat ouderen met elkaar op stap gaan, ouderen zijn hun eigen vrijwilligers

breng de uitstroom van ouderen uit de woningmarkt weer op gang

Je zult begrijpen dat een verdubbeling van het aantal ouderen de komende 20 jaar, ( en dat betreft vooral de echt hele oude mensen 85+) voor echt hele grote problemen gaat zorgen waar bij de huidige problemen nog een lachertje zijn
[..]

Ik denk eerder kleine dorpjes met kleine woningen, gelijkvloers. Met een winkeltje en cafeetje. Kleine parkjes om wat te wandelen. En inderdaad, laat ze voor elkaar zorgen.
Maar ok, de praktische problemen zijn er nog steeds. Ze gaan nog steeds voor verschillende zaken externe hulp nodig hebben.
Er valt genoeg te verzinnen natuurlijk maar helaas alweer: wie gaat dat betalen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213063548
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zodra er weer ouderencentra komen , net als 10 jaar terug dan stop ik met werken en zal ik voor de medebewoners gaan zorgen dat beloof ik

niet als ZZP er , maar als medemens
marktwerking in de zorg is niet een doel op zich
Je doet het niet omdat je nu betere voorwaarden hebt. Draai er niet omheen. We kunnen niet wachten tot het jouw uitkomt.
  dinsdag 2 april 2024 @ 19:06:35 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213064145
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk eerder kleine dorpjes met kleine woningen, gelijkvloers. Met een winkeltje en cafeetje. Kleine parkjes om wat te wandelen. En inderdaad, laat ze voor elkaar zorgen.
Maar ok, de praktische problemen zijn er nog steeds. Ze gaan nog steeds voor verschillende zaken externe hulp nodig hebben.
Er valt genoeg te verzinnen natuurlijk maar helaas alweer: wie gaat dat betalen?
jij maakt het alles een paradijsje waar niemand om vraagt en dus extreemduur en vraagt dan wie gaat dat betalen :W _O- :%

wat nodig is , is gewoon een flat met kleine hokjes en een centrale ruimte voor eetzaal en scootmobiel fiets stalling en een tuin en een vaste bejaardenhulp dus geen 10 dure ZZP mensen

gewoon simpel hetgeen er was voor ze gesloten werden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2024 19:56:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 2 april 2024 @ 19:08:22 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213064162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je doet het niet omdat je nu betere voorwaarden hebt. Draai er niet omheen. We kunnen niet wachten tot het jouw uitkomt.
als ouderen niet bij elkaar wonen kunnen ze elkaar niet helpen , das logisch

dat was vroeger wel zo hoor , voordat de VVD (Stef Blok ) zonodig die ouderen centra moest sluiten in 2012

Het zal toch moeten, want die enorme stroom ouderen de komende 20 jaar die kunnen we nooit aan, daarnaast hebben we de woningen nodig

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2024 19:54:13 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 20:32:40 #28
441859 crew  Lenny77
pi_213065545
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jij maakt het alles een paradijsje waar niemand om vraagt en dus extreemduur en vraagt dan wie gaat dat betalen :W _O- :%

wat nodig is , is gewoon een flat met kleine hokjes en een centrale ruimte voor eetzaal en scootmobiel fiets stalling en een tuin en een vaste bejaardenhulp dus geen 10 dure ZZP mensen

gewoon simpel hetgeen er was voor ze gesloten werden
Dat bestaat toch al gewoon? Serviceflats.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de mensen misschien wel wat meer gezelschap hebben van elkaar (hoewel dat ook wat tegenvalt) maar elkaar ECHT helpen doen ze niet hoor?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213066216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 19:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als ouderen niet bij elkaar wonen kunnen ze elkaar niet helpen , das logisch

dat was vroeger wel zo hoor , voordat de VVD (Stef Blok ) zonodig die ouderen centra moest sluiten in 2012

Het zal toch moeten, want die enorme stroom ouderen de komende 20 jaar die kunnen we nooit aan, daarnaast hebben we de woningen nodig
Jij had zo'n afkeer van zzpers in de zorg. Waarom ga je niet zelf de zorg in zodat zzpers niet meer nodig zijn.
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:15:15 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213066293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jij had zo'n afkeer van zzpers in de zorg. Waarom ga je niet zelf de zorg in zodat zzpers niet meer nodig zijn.
helmaal geen afkeer , ik zeg alleen dat dit thuiswoonsysteem in de toekomst niet houdbaar is , als het aantal ouderen gaat verdubbelen in aantal en ook nog in leeftijd en zorgbehoefte
https://www.ntvt.nl/actue(...)bare-ouderen-in-2040
Daarnaast is het veel meer efficient om zorg ZZP ers in te zetten in bejaardenhuizen , ook beter voor tandzorg en fysio
quote:
Het aantal 65-plussers bedraagt ​​nu 20,2% van de totale bevolking.
Naar verwachting loopt het aantal 65-plussers op naar 4.800.000 in 2040 (CBS, kernprognose 2022-2070) (externe link) (opent in een nieuw venster).
Lees meer over de bevolkingsomvang (externe link) (opent in een nieuw venster) (op VZinfo).
quote:
Dit zijn voorspellingen waar ook de mondzorg rekening mee moet houden en op moet inspelen.
Nelleke Bots-van 't Spijker heeft onderzocht hoe ouderen en mondzorgverleners de mondgezondheid van de oudere patiënt beoordelen en welke barrières mondzorgverleners ondervonden bij de mondzorg van thuiswonende ouderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213066436
quote:
Nelleke Bots-van 't Spijker
Wat een heerlijk oubollige jaren 50 huisvrouw-naam, maar deze mevrouw lijkt toch een stuk jonger dan hierdoor gedacht. Ach, Spakenburg he...
pi_213066695
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
helmaal geen afkeer , ik zeg alleen dat dit thuiswoonsysteem in de toekomst niet houdbaar is , als het aantal ouderen gaat verdubbelen in aantal en ook nog in leeftijd en zorgbehoefte
https://www.ntvt.nl/actue(...)bare-ouderen-in-2040
Daarnaast is het veel meer efficient om zorg ZZP ers in te zetten in bejaardenhuizen , ook beter voor tandzorg en fysio
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Ik zit al jaren in de zorg. Ken de feiten. Weet dat alleen bejaardenhuizen niet gaan helpen. Je gaat straks gewoon de bilnaad van je moeder schoonmaken wil je het redden.
  dinsdag 2 april 2024 @ 22:04:29 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213066935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik zit al jaren in de zorg. Ken de feiten. Weet dat alleen bejaardenhuizen niet gaan helpen. Je gaat straks gewoon de bilnaad van je moeder schoonmaken wil je het redden.
Daar ben ik ook bang voor en heel veel kinderen gaan dat verdommen om te doen
Die zeggen nu al bel t ziekenhuis maar ,, ik ben geen pleegzuster voor mijn schoonvader
Heb ik de bejaardenhuizen gesloten soms ??


dus moeten de ouderen zorg automatiseren en moeten ouderen elkaar van dienst kunnen zijn , omdat ze in het zelfde schuitje zitten
Tijd zat en inlevingsgevoel is eenvoudig

daarnaast hebben we de huizen nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213066989
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 22:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar ben ik ook bang voor en heel veel kinderen gaan dat verdommen om te doen
Die zeggen nu al bel t ziekenhuis maar ,, ik ben geen pleegzuster voor mijn schoonvader
Heb ik de bejaardenhuizen gesloten soms ??


dus moeten de ouderen zorg automatiseren en moeten ouderen elkaar van dienst kunnen zijn , omdat ze in het zelfde schuitje zitten
Tijd zat en inlevingsgevoel is eenvoudig

daarnaast hebben we de huizen nodig
Goed sparen zodat je later een zzper kan betalen. Tegen die tijd wel met voor rij kosten
  dinsdag 2 april 2024 @ 22:12:53 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213067021
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 22:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Goed sparen zodat je later een zzper kan betalen. Tegen die tijd wel met voor rij kosten
maak je over mij geen zorgen

ik heb zelf wel een hulp, maar voorlopig blijf ik nog werken

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2024 22:46:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 3 april 2024 @ 11:39:04 #36
3542 Gia
User under construction
pi_213070039
Ging gisteravond bij 'dit is de kwestie' over mantelzorg en hoever dat mag gaan. Was wel een interessant item.
De presentatrice vroeg op een gegeven moment 'wat als je ver van je moeder woont, wordt er dan van je verwacht dat je iedere dag maar op en neer rijdt?'
Het antwoord was dat het in de toekomst zaak is om niet te ver van je ouders te gaan wonen. Dat kan niet meer.

Zo simpel.

Nu verwacht ik geen 80 te worden, maar mijn man mogelijk wel. Wij hebben alleen zonen, waarvan er eentje samen met zijn vriendin straks in Friesland wil gaan wonen. Die komen niet even pa verzorgen in Brabant.

Gelukkig kunnen wij tzt geld vrijmaken om zorg in te kopen, maar dat gaat dan wel ten koste van de erfenis voor de jongens. Het zij zo. Maar ik verwacht daar toch nog een hoop heisa over bij velen.
pi_213070426
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
breng mensen weer samen , net als vroeger
De meeste mensen wilden/willen niet spreken met tragere weggebruikers. Voor tragere weggebruikers doen en deden ze nooit iets nuttigs.
pi_213070845
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 22:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maak je over mij geen zorgen

ik heb zelf wel een hulp, maar voorlopig blijf ik nog werken
Dit was ons al een topic of 58 duidelijk, ouwe.
Murder was the case that they gave me.
pi_213071210
Op zich wel eens dat niet alleen zorg belangrijk is.

Belangrijkste is dat mensen wat doen en een doel hebben, bijvoorbeeld laagdrempelig vrijwilligerswerk (is voor de echt slechte ouderen lastig, maar jonge ouderen kunnen dat prima). Dan draag je nog wat bij, wordt je minder eenzaam en zeur je ook gelijk een stuk minder.

Maar TS heeft volgens mij een droombeeld in zijn hoofd en denkt dat het aan de marktwerking ligt, terwijl alle landen in onze omgeving met verschillende stelsels dezelfde kostenstijging kennen. Dat komt omdat de onderliggende reden, vergrijzing, hetzelfde is.
  woensdag 3 april 2024 @ 13:59:23 #40
3542 Gia
User under construction
pi_213071475
Er zou, maatschappelijk gezien, meer aandacht moeten komen voor samenhang in een buurt. Omkijken naar elkaar. Mensen leven teveel op zichzelf en zien niet meer om naar de buren. Oude mensen worden hierdoor afhankelijk van alleen de eigen familie. En die gaan, wijselijk, ver van mama en papa weg wonen.

Duidelijk is dat er wat moet gaan veranderen. Het kan zo niet door gaan!

Ik begrijp dat ideeen van @michaelmoore na zoveel keer herhalen, irritant kunnen overkomen, maar hij heeft wel een punt. En dat is nu nog niet zo nijpend, maar gaat het wel worden:
- Er is te weinig zorgpersoneel, nu al, maar in de toekomst nog erger. Zorgpersoneel dat er nu nog is, van 50 - 60 jaar oud, is nog erg gedreven en wil het allemaal goed doen. Al wat jonger is, werkt voor het geld, niet meer met een zorghart. En dit wordt alleen maar erger.
- Mensen op leeftijd wonen te groot, huizen moeten aangepast worden met een traplift, of, indien mogelijk, met een slaapkamer en badkamer op de begane grond. Waarom? Omdat er geen bejaardenhuizen meer zijn. Mensen zijn genoodzaakt in hun eentje in een eengezinswoning te blijven wonen.
- Zorgvragers wonen te verspreid. De zorg moet van hot naar her rijden voor hier steunkousen, daar een douchebeurt en Mina helpen met eten. Allemaal taken die men voor de toekomst op de mantelzorgers wil 'afwentelen', maar die wonen te ver weg, moeten werken of hebben het zelf te druk met het eigen gezin. Want men begint pas tegen de 40 aan kinderen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Echt, ga zorgcomplexen bouwen, op een manier dat mensen alsnog zelfstandig kunnen wonen, gewoon huurder zijn en, afhankelijk van de zorgvraag, een indicatiestelling krijgen. In zorgcomplexen waar ouderen samen wonen, zie je dat ze heel veel naar elkaar omkijken. Iemand die nog redelijk goed is, duwt de rolstoel van iemand die niet meer kan lopen, als ze een keertje gezamenlijk naar de Kermis gaan, of zo...
  woensdag 3 april 2024 @ 17:08:05 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213072978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:37 schreef tizitl2 het volgende:
Op zich wel eens dat niet alleen zorg belangrijk is.

Belangrijkste is dat mensen wat doen en een doel hebben, bijvoorbeeld laagdrempelig vrijwilligerswerk (is voor de echt slechte ouderen lastig, maar jonge ouderen kunnen dat prima). Dan draag je nog wat bij, wordt je minder eenzaam en zeur je ook gelijk een stuk minder.

Maar TS heeft volgens mij een droombeeld in zijn hoofd en denkt dat het aan de marktwerking ligt, terwijl alle landen in onze omgeving met verschillende stelsels dezelfde kostenstijging kennen. Dat komt omdat de onderliggende reden, vergrijzing, hetzelfde is.
nee ouderen moeten voor elkaar gaan zorgen de marktwerking die al die ZZP ers bij de eenzame mens thuis heeft gebracht , is zwaar overdone

dit systeem is dus nooit houdbaar met 6 miljoen ouderen in 2040

waarom de VVD Rutte II dit goede systeem heeft weg gedaan begrijpt niemand , de politici waren gemiddeld 42 en staan te ver van de realiteit af

straks zijn er 2.000.000 eengezinswoningen of grote apartementen waar slechts een persoon in woont en 2.000.000 jongeren heben geen huis om een gezin te stichten

BRENG DE DOORSTROOM WEER OP GANG

Jaarlijks gaan 200.000 mensen uit het arbeidsproces en ook voor een deel de thuis zorg in ,

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 03-04-2024 17:20:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213073639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:59 schreef Gia het volgende:
Mensen op leeftijd wonen te groot,
Daar hebben veel mensen op leeftijd toch ook voor gewerkt? Laat de mensen die zonder te hoeven werken altijd groot gewoond hebben maar kleiner gaan wonen.
  woensdag 3 april 2024 @ 18:13:17 #43
3542 Gia
User under construction
pi_213073677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Daar hebben veel mensen op leeftijd toch ook voor gewerkt? Laat de mensen die zonder te hoeven werken altijd groot gewoond hebben maar kleiner gaan wonen.
*zucht* Ik zeg toch ook niet dat ze er niet mogen wonen, maar ze hebben niet de mogelijkheid om kleiner te gaan wonen, als ze dat WILLEN.

Ik ken meerdere weduwes van 80+ die alleen in een eengezinswoning wonen. Kan me, op die leeftijd, voorstellen dat je wel kleiner zou willen wonen, eventueel binnen een zorgcomplex, maar nog steeds zelfstandig.
  woensdag 3 april 2024 @ 18:50:33 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213074190
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:13 schreef Gia het volgende:

[..]
*zucht* Ik zeg toch ook niet dat ze er niet mogen wonen, maar ze hebben niet de mogelijkheid om kleiner te gaan wonen, als ze dat WILLEN.

Ik ken meerdere weduwes van 80+ die alleen in een eengezinswoning wonen. Kan me, op die leeftijd, voorstellen dat je wel kleiner zou willen wonen, eventueel binnen een zorgcomplex, maar nog steeds zelfstandig.
iedere mens moet een stukje prive houden , dat is het laatste wat je op wilt geven
dat hoeft en moet ook niet te groot te zijn .

maar wel kunnen omgaan met gelijkgestemden en een ontmoetingszaal , voor mensen die de hele dag de tijd hebben is dat noodzaak
Om te praten met elkaar

De overheid kan of wil dat niet begrijpen die staan te ver van de realtiteit af
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213074348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 18:13 schreef Gia het volgende:

[..]
*zucht* Ik zeg toch ook niet dat ze er niet mogen wonen, maar ze hebben niet de mogelijkheid om kleiner te gaan wonen, als ze dat WILLEN.

Ik ken meerdere weduwes van 80+ die alleen in een eengezinswoning wonen. Kan me, op die leeftijd, voorstellen dat je wel kleiner zou willen wonen, eventueel binnen een zorgcomplex, maar nog steeds zelfstandig.
Ik snapte wel dat jij niet bedoelde dat de mensen op leeftijd kleiner moeten gaan wonen. Maar mijn ervaring is dat kleiner wonen sneller geregeld is dan groter wonen, maar dan moet men wel accepteren dat men dan geen privacy meer heeft.
  woensdag 3 april 2024 @ 19:27:23 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213074626
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik snapte wel dat jij niet bedoelde dat de mensen op leeftijd kleiner moeten gaan wonen. Maar mijn ervaring is dat kleiner wonen sneller geregeld is dan groter wonen, maar dan moet men wel accepteren dat men dan geen privacy meer heeft.
niemand moet iets , laat dat duidelijk zijn en iedereen heeft recht op privacy

maar er is wel een probleem dat een antwoord behoeft , niet zozeer het aantal ouderen , als wel het aantal 85 en 90 plussers dat sneller gaat stijgen procentueel gezien dan het aantal 65 plussers
https://longreads.cbs.nl/regionale-prognose-2022/vergrijzing/
quote:
4.3Sterke daling van het aantal potentiële zorgverleners

Met de ouder wordende bevolking neemt ook het aantal 85‑plussers toe.
Tot 2035 gaat hun aantal naar verwachting bijna verdubbelen, van bijna 390 duizend in 2021 tot ruim 713 duizend.
Daarna stijgt hun aantal door naar meer dan één miljoen in 2050.
Ook als aandeel van de bevolking neemt het aantal 85‑plussers sterk toe van 2,2 procent in 2021 naar 3,8 procent in 2035.
In 2050 ligt dit percentage 2,5 keer zo hoog als nu en komt dan uit op 5,5 procent.

Onder 85‑plussers is de zorgbehoefte relatief groot.

Het aandeel dat door overlijden van de partner alleen komt te staan is eveneens groot (De Klerk et al., 2019).

Mantelzorg komt vaak op de schouders van mensen van 50 tot 75 jaar terecht, meestal de kinderen van deze ouderen.

Met de groter wordende groep 85-plussers is het een steeds belangrijker maatschappelijk vraagstuk of er in de toekomst voldoende potentieel is om deze informele zorg te geven.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 03-04-2024 19:43:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_213075095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niemand moet iets , laat dat duidelijk zijn en iedereen heeft recht op privacy

maar er is wel een probleem dat een antwoord behoeft , niet zozeer het aantal ouderen , als wel het aantal 85 en 90 plussers dat sneller gaat stijgen procentueel gezien dan het aantal 65 plussers
https://longreads.cbs.nl/regionale-prognose-2022/vergrijzing/
[..]

Zeker is het een probleem als iemand niet meer zelfstandig kan wonen in een aangepaste woning. Maar dat is een probleem dat iedereen voor zichzelf moet tackelen.
  donderdag 4 april 2024 @ 01:34:45 #48
3542 Gia
User under construction
pi_213078779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 19:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik snapte wel dat jij niet bedoelde dat de mensen op leeftijd kleiner moeten gaan wonen. Maar mijn ervaring is dat kleiner wonen sneller geregeld is dan groter wonen, maar dan moet men wel accepteren dat men dan geen privacy meer heeft.
Valt wel mee, of nou ja, dat kan meevallen. Mijn moeder, 84, woont in een zelfstandige woning (appartement) binnen een zorgcomplex. Ze heeft net zoveel privacy als ze in haar vorige, seniorenwoning had, waar ze samen met ons pap (ja, Brabantse) woonde.
pi_213078833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat bestaat toch al gewoon? Serviceflats.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de mensen misschien wel wat meer gezelschap hebben van elkaar (hoewel dat ook wat tegenvalt) maar elkaar ECHT helpen doen ze niet hoor?
Klopt mijn moeder zit in zo flat.
Integen deel het is meer haat en jaloers op elkaar zijn.
Omdat sommige mensen hun kinderen en kleinkinderen op bezoek krijgen .
Dan word daar al weer over gelult.

Weet je wat het probleem is.
Wat je zaait ga je oogsten.
En dat is ook met ouwere mensen die totaal andere opvoeding heb gehad.

Laat staan wat nog moet gaan komen aan zooi egoïstisch die nu nog niet deze leeftijd hebben .
Die moeten nog komen.
pi_213079082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:39 schreef Gia het volgende:
Ging gisteravond bij 'dit is de kwestie' over mantelzorg en hoever dat mag gaan. Was wel een interessant item.
De presentatrice vroeg op een gegeven moment 'wat als je ver van je moeder woont, wordt er dan van je verwacht dat je iedere dag maar op en neer rijdt?'
Het antwoord was dat het in de toekomst zaak is om niet te ver van je ouders te gaan wonen. Dat kan niet meer.

Zo simpel.

Nu verwacht ik geen 80 te worden, maar mijn man mogelijk wel. Wij hebben alleen zonen, waarvan er eentje samen met zijn vriendin straks in Friesland wil gaan wonen. Die komen niet even pa verzorgen in Brabant.

Gelukkig kunnen wij tzt geld vrijmaken om zorg in te kopen, maar dat gaat dan wel ten koste van de erfenis voor de jongens. Het zij zo. Maar ik verwacht daar toch nog een hoop heisa over bij velen.
Straks is informele zorg absoluut noodzakelijk. Er wordt nu al op aan gestuurd door zorgverzekeraars. Het is niet meer zorgen voor maar zorgen dat. Dat houdt in dat je het netwerk van de patiënten aan het werk zet in plaats van een verzorgende. Iedere persoon met twee linker handjes kan op een gegeven moment een washandje gebruiken. Je ontkomt er niet aan. Studies tonen aan dat informele zorg ver achterloopt op wat het hoort te zijn om het houdbaar te maken. Ik krijg vaak van mensen te horen dat hun kinderen het niet willen doen of te ver wonen. Dat is straks geen geldig excuus. Er is gewoon niemand die het voor je kan doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')