quote:De accijns op sigaretten, shag en sigaren gaat in april 2024 omhoog.
De prijs van een pakje sigaretten (20 stuks) wordt met ¤ 0,93 extra verhoogd naar een gemiddelde prijs van ¤ 11,10.
De accijns per pak shag (50 gram) gaat met ¤ 3,60 omhoog. De gemiddelde prijs komt daardoor op ¤ 24,14.
De accijns op sigaren en cigarillo’s wordt 11% van de verkoopprijs.
Whatquote:Op maandag 1 april 2024 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Rokers gaan gemiddeld te jong dood en daardoor gaat de vergrijzing niet hard genoeg en worden er niet maximaal zorgkosten gemaakt.
Och, de dorpsgek moet ook weer even op het idiote stokpaardje.quote:Op maandag 1 april 2024 14:33 schreef torentje het volgende:
Als de overheid ook het onnodig autorijden op dezelfde manier zou ontmoedigen, was het duurder maken van het roken geen probleem.
Dan gaan we aardig de kant van Noord-Korea op.quote:Op maandag 1 april 2024 14:55 schreef Bezsen het volgende:
Drank zou inderdaad ook verboden moeten worden.
Het gaat om maar 93 cent. Zeik niet zo! En als het je niet bevalt, dan stop je toch gewoon met die vieze stinktroep?quote:Op maandag 1 april 2024 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
De prijs van een pakje sigaretten (20 stuks) wordt met ¤ 0,93 extra verhoogd
Dan gaat iedereen het illegaal kopen en dan komt er helemaal geen accijns meer binnen. Goed plan.quote:Op maandag 1 april 2024 14:31 schreef Drass het volgende:
Kan niet duur genoeg zijn. Op naar de 50 euro.
Precies die vloek die jij in je laatste woorden gebruikt is de reden waarom roken verboden hoort te zijn.quote:Op maandag 1 april 2024 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
Waar slaat dit op
Drank wordt niet duurder nee natuurlijk niet daat drinken ze zelf graag van
Maar roken natuurlijk moet verboden worden
Kk staat
Owh, want dingen waar 0 positieve dingen aan zitten en allemaal maar slechte dingen zouden niet verboden moeten worden?quote:
Wie bepaalt wat positief is?quote:Op maandag 1 april 2024 16:33 schreef bianconeri het volgende:
Owh, want dingen waar 0 positieve dingen aan zitten
Lekker laten roken dan juist toch, dan ben jij eerder van ze afquote:Op maandag 1 april 2024 16:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies die vloek die jij in je laatste woorden gebruikt is de reden waarom roken verboden hoort te zijn.
Echt je laat precies weer zien hoe asociaal alle rokers zijn. Schelden met een ziekte
Kan niet duur genoeg!
Niet eens nodig, Nederlanders gaan nu al massaal de grens over om tabaksartikelen in Duitsland te kopen, en dan heb ik het niet over de Nederlanders die alleen in de grensstreek wonen. Een pakje Drum van 50 gram kost bij ons straks bijna 25 euro, datzelfde pakje kun je in Duitsland gewoon kopen voor 10 euro. Ik ken inmiddels veel mensen die regelmatig even de grens over tuffen om dan een paar sloffen tegelijk in te slaan, en als je per slof dan 150 euro bespaart is dat zeer zeker de moeite waard.quote:Op maandag 1 april 2024 15:34 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Heel goed, maar er komt natuurlijk wel een omslagpunt waar men gaat uitwijken naar de illegale handel.
Dat gaat niemand betalen, dan komt er gewoon een hele levendige handel in illegale tabakswaren, en een hele stroom mensen die het in Duitsland of Belgie gaan kopen.quote:Op maandag 1 april 2024 14:31 schreef Drass het volgende:
Kan niet duur genoeg zijn. Op naar de 50 euro.
Anoniem vanaf een veilige plek iemand uitschelden durf jij wel hè? Ik durf zelf te wedden dat als jij ergens heen gaat dat jij dat nog niet eens in je uppie durft te doen.quote:Op maandag 1 april 2024 14:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, de dorpsgek moet ook weer even op het idiote stokpaardje.
Je zou ook kunnen stoppenquote:Op maandag 1 april 2024 16:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet eens nodig, Nederlanders gaan nu al massaal de grens over om tabaksartikelen in Duitsland te kopen, en dan heb ik het niet over de Nederlanders die alleen in de grensstreek wonen. Een pakje Drum van 50 gram kost bij ons straks bijna 25 euro, datzelfde pakje kun je in Duitsland gewoon kopen voor 10 euro. Ik ken inmiddels veel mensen die regelmatig even de grens over tuffen om dan een paar sloffen tegelijk in te slaan, en als je per slof dan 150 euro bespaart is dat zeer zeker de moeite waard.
Ik koop mijn tabak nu nog gewoon in Nederland, maar als we echt die richting opgaan dat het straks 25 euro per pakje kost, heb ik ook mijn laatste euro in Nederland uitgegeven, en gaat mijn geld voortaan ook naar Duitsland.
Duitsland is helaas heel terughoudend met het ontmoedigen van tabaksgebruik. Dat geldt voor het invoeren van allerlei rookverboden, maar dus kennelijk ook met het opleggen van accijns. En dat alleen maar omdat Adolf Hitler ook tegen het roken was.quote:Op maandag 1 april 2024 16:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een pakje Drum van 50 gram kost bij ons straks bijna 25 euro, datzelfde pakje kun je in Duitsland gewoon kopen voor 10 euro.
Daar heb jij je gewoon niet mee te bemoeien zeikerd, ik ga jou toch ook niet vertellen wat jij op je brood moet smeren? Bemoei je gewoon met je eigen zaken.quote:Op maandag 1 april 2024 16:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen stoppenDat is gezonder en beter voor je portemonnee
Ik stel alleen maar wat voor en dan doe je zo boosquote:Op maandag 1 april 2024 16:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar heb jij je gewoon niet mee te bemoeien zeikerd, ik ga jou toch ook niet vertellen wat jij op je brood moet smeren? Bemoei je gewoon met je eigen zaken.
Echt niet alleen Duitsland hoor, ook in Belgie en Luxemburg is het nog gewoon betaalbaar, en daar hebben ze geen Hitler syndroom lijkt me.quote:Op maandag 1 april 2024 16:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Duitsland is helaas heel terughoudend met het ontmoedigen van tabaksgebruik. Dat geldt voor het invoeren van allerlei rookverboden, maar dus kennelijk ook met het opleggen van accijns. En dat alleen maar omdat Adolf Hitler ook tegen het roken was.
Dus in Duitsland geen rookverbod omdat Hitler tegen roken wasquote:Op maandag 1 april 2024 16:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Duitsland is helaas heel terughoudend met het ontmoedigen van tabaksgebruik. Dat geldt voor het invoeren van allerlei rookverboden, maar dus kennelijk ook met het opleggen van accijns. En dat alleen maar omdat Adolf Hitler ook tegen het roken was.
Ze hebben vandaag hash gelegaliseerdquote:Op maandag 1 april 2024 16:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Niet over z'n eigen longen. Verder had-ie niet zoveel moeite als anderen over hun longen rookten.quote:Op maandag 1 april 2024 16:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus in Duitsland geen rookverbod omdat Hitler tegen roken wasJahoor
Ik las 1 April grap azijnquote:Op maandag 1 april 2024 15:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zag er elders ook al een topic over.
Kan een 1 April grap zijn?
Ik rook nu eenmaal graag, en dat doe ik al zo'n 45 jaar. Stoppen zit er voor mij niet in, bovendien heb ik daar ook helemaal geen trek in. Ik heb bier en likeur al opgegeven, mijn peukie is me heilig.quote:Op maandag 1 april 2024 16:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik stel alleen maar wat voor en dan doe je zo boos![]()
Als je gaat stoppen. Dan scheelt dat dus een ritje naar Duitsland (en benzinekosten) en je hoeft geen peuken te kopen. Waarom is dat geen optie? En van dat geld wat je bespaard zou je misschien wat leuks kunnen kopenOf een toffe vakantie.
Maar Hitler was toch VOOR drugs? De soldaten aan het front kregen drugs en hij was er zelf ook niet vies van. Dat is toch best gek dan.quote:
quote:Een pakje shag van 50 gram wordt 24,62 euro. Dat is zo'n 8 euro meer dan voorheen. Het grootste deel daarvan (6,52 euro) is accijns. Maar er komt ook nog eens 1,37 euro btw bovenop. Nooit eerder ging de prijs van een builtje roltabak zo hard omhoog
Heb je geen webshops in het oostblok ofzo waar je het zou kunnen bestellen? Met vuurwerk kon dat toch ook heel makkelijk tot een paar jaar geleden?quote:Op maandag 1 april 2024 16:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik rook nu eenmaal graag, en dat doe ik al zo'n 45 jaar. Stoppen zit er voor mij niet in, bovendien heb ik daar ook helemaal geen trek in. Ik heb bier en likeur al opgegeven, mijn peukie is me heilig.
Tabaksartikelen verzenden is denk niet toegestaan, maar ik kan me vergissen.quote:Op maandag 1 april 2024 16:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je geen webshops in het oostblok ofzo waar je het zou kunnen bestellen? Met vuurwerk kon dat toch ook heel makkelijk tot een paar jaar geleden?
Smokkel schaar ik onder illegale handel, in die zin, het is belastingontduikingquote:Op maandag 1 april 2024 16:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet eens nodig, Nederlanders gaan nu al massaal de grens over om tabaksartikelen in Duitsland te kopen, en dan heb ik het niet over de Nederlanders die alleen in de grensstreek wonen. Een pakje Drum van 50 gram kost bij ons straks bijna 25 euro, datzelfde pakje kun je in Duitsland gewoon kopen voor 10 euro. Ik ken inmiddels veel mensen die regelmatig even de grens over tuffen om dan een paar sloffen tegelijk in te slaan, en als je per slof dan 150 euro bespaart is dat zeer zeker de moeite waard.
Ik koop mijn tabak nu nog gewoon in Nederland, maar als we echt die richting opgaan dat het straks 25 euro per pakje kost, heb ik ook mijn laatste euro in Nederland uitgegeven, en gaat mijn geld voortaan ook naar Duitsland.
Als je dat doet, moeten roken en coffeeshops ook verboden worden.quote:Op maandag 1 april 2024 14:55 schreef Bezsen het volgende:
Drank zou inderdaad ook verboden moeten worden.
Daar is de overheid niet voor bedoeld.quote:Op maandag 1 april 2024 16:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Owh, want dingen waar 0 positieve dingen aan zitten en allemaal maar slechte dingen zouden niet verboden moeten worden?
Doe normaal zeg.....
Als mensen nog steeds te dom zijn om zelf te stoppen met roken, dan is de overheid ervoor om de mens tegen zichzelf te beschermen.
Echt smokkel kun je het niet noemen natuurlijk, binnen de EU kan je gaan en staan waar je wil, dus ook je tabaksartikelen elders kopen. Niet alleen tabaksartikelen trouwens, ook de boodschappen zijn in Duitsland stukken goedkoper dan bij ons.quote:Op maandag 1 april 2024 17:01 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Smokkel schaar ik onder illegale handel, in die zin, het is belastingontduiking
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |