Wat begrijp je niet aan a-religieus?quote:Op woensdag 3 april 2024 21:00 schreef opgebaarde het volgende:
Ondertussen winden veel Nederlanders zich wel op dat hun medelanders demonstreren voor Palestijnen. Als 't zo erg is laat dan, ondanks je a-religuesiteit, zien dat je aan de goede kant staat en steun israel in 't openbaar.
Dat roepen is gewoon antisemitisme. Die zijn net zo antisemitisch als mensen die kritiek op Israël als antisemitisme bestempelen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe is "kankerjood" roepen naar iemand met een keppel in de Albert Heijn "protest tegen Israël"?
wat precies doet het er toe doet of we wel of niet ergens in geloven. Wat Israël aangedaan is, is toch niet ineens erger als ik wel eens naar de kerk ga? Zou wel eens naar de kerk gaan er toe leiden dat ik dan wel zou willen protesteren?quote:Op woensdag 3 april 2024 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan a-religieus?
Vraag het eens aan een moslim. Denk dat die het antwoord wel weet.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wat precies doet het er toe doet of we wel of niet ergens in geloven. Wat Israël aangedaan is, is toch niet ineens erger als ik wel eens naar de kerk ga? Zou wel eens naar de kerk gaan er toe leiden dat ik dan wel zou willen protesteren?
En de bizarre anti-Israël haat in de media. Elke dag worden we overladen met anti-Israël artikelen. Wat er gebeurt in hele continenten als Zuid-Amerika of Afrika hoor je amper iets over, alle ballen op een mini-landje genaamd Israël. Heeft niks met journalistiek te maken, maar puur haatzaaien. Dat voedt het antisemitisme. Zelfs moslims kijken opeens de NPO, omdat de NPO klakkeloos Hamas propaganda doorgeeft. Voorheen moesten moslims niks hebben met de NPO.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:42 schreef Qarrad het volgende:
Ik word een beetje flauw van dat constant spastisch erbij slepen van de zinsnede "kritiek op Israël" bij voorbeelden die daar niet over gaan.
Bij elk incident "ja maar het echte probleem is dat ook alle kritiek op Israël als antisemitisme wordt gezien!"
Nee, het probleem is dat onverhuld antisemitische incidenten steeds worden gelinkt aan (kritiek op) Israël.
Alleen al het feit dat die Tobi in zijn Volkskrant-column het consequent over Palestina heeft en niet over Israël, geeft al aan in welke hoek hij zit.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:36 schreef Aether het volgende:
Column Volkskrant: 'Mensen met verkeerde mening over Israël zijn islamofobe, witte racisten'
https://www.geenstijl.nl/5175588/de-wereld-van-sofie
[ afbeelding ]
Dan raad ik je aan om de laatste alinea van zijn stukje over te slaan. Ga aub niet stiekem kijkenquote:Op vrijdag 5 april 2024 15:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat die Tobi in zijn Volkskrant-column het consequent over Palestina heeft en niet over Israël, geeft al aan in welke hoek hij zit.
Ik had zijn column al helemaal gelezen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:47 schreef opgebaarde het volgende:
Dan raad ik je aan om de laatste alinea van zijn stukje over te slaan. Ga aub niet stiekem kijken
Knap dat je er doorheen gekomen bentquote:Op vrijdag 5 april 2024 15:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had zijn column al helemaal gelezen.
Ah ja, de schrijver is nou eenmaal al een tijdje in de war.quote:
Wow.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:36 schreef Aether het volgende:
Column Volkskrant: 'Mensen met verkeerde mening over Israël zijn islamofobe, witte racisten'
[ afbeelding ]
Ah, de heerlijk ironische "queers for palestine"?quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah ja, de schrijver is nou eenmaal al een tijdje in de war.
Sofie werd Tobi.
Dat zie je oa ook bij dit steeds verder afglijdende figuur. Het opnemen voor een bevolking die, als ze de kans zouden krijgen, je waarschijnlijk omwille van je geaardheid zouden doden. Hoe werkt dat toch in die hoofdjes?quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, de heerlijk ironische "queers for palestine"?
No shit. Sherlock. Daar is dat hele pvv op gebasseerd. "Islam haat dat bij de pvv in het dna zit" zoals wilders dat verwoordt, zorgt ervoor dat Wilders de tactische beslissing neemt pro Israël te zijn. Niet dat Wilders als atheïst gelooft in Israël in religieuze zin. Maar hij gelooft in de vijand van mijn vijand is mijn vriend mantra. Dat is oa ook de reden dat antisemitische rechts extremisten pro Israël zijn. Zie oa anders Breivik in zijn geschriften. Ze zien Israël als een oplossing voor hun "joden probleem" (laat ze lekker daarnaar toe verkassen) en is het voor de rechts extremisten dubbel winst wanneer twee vijanden van hen, elkaar bevechten. Joden en moslims die elkaar uitmoorden is dubbelop winst.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:36 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
De PVV stemmer zal hem vast emailen dat hij moet oprotten naar zijn eigen land. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om kritiek te hebben. Vindt de 'tolerante' Nederlanderquote:Op vrijdag 5 april 2024 16:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zie je oa ook bij dit steeds verder afglijdende figuur. Het opnemen voor een bevolking die, als ze de kans zouden krijgen, je waarschijnlijk omwille van je geaardheid zouden doden. Hoe werkt dat toch in die hoofdjes?
Ik gok op een plaatselijke rabbiquote:Op woensdag 3 april 2024 16:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Die rode swastika draait de verkeerde kant op, en de beheersing van het Duits lukt ook nog niet helemaal. Hier zijn weer genieën aan het werk geweest.
quote:Synagoge in Emmen neemt extra veiligheidsmaatregelen voor optreden van Lenny Kuhr
Een synagoge in Emmen neemt zondag extra veiligheidsmaatregelen rond een optreden van Lenny Kuhr. Het gebedshuis heeft drie beveiligers ingehuurd en ook de politie houdt een oogje in het zeil.
In aanloop naar het optreden heeft stichting Emmer Sjoel Sjemmesj, die onder meer activiteiten in het de synagoge organiseert, "nare reacties" op sociale media gekregen. Bedreigingen zijn niet geuit.
Margot Maynard van de stichting benadrukt dat de synagoge een oud en klein gebouw is dat niet gemaakt is om te beveiligen: "Maar het gaat om de veiligheid van het publiek en van Lenny", zegt ze tegen RTV Drenthe.
De stichting zegt dat Kuhr graag wil dat het opreden in Emmen doorgaat. "Ze wil bij alle synagoges een keer hebben opgetreden. In Emmen dus ook."
Een optreden van de 74-jarige Kuhr eind vorige maand in Waalwijk werd verstoord door pro-Palestijnse activisten. Een optreden daarna in Stadskanaal ging door, maar de politie en gemeente hadden daar wel aanvullende veiligheidsmaatregelen genomen.
https://nos.nl/collectie/(...)E-container-76628403
Waar zie jij dat staan?quote:Op vrijdag 5 april 2024 19:31 schreef egayalS het volgende:
Een godshuis leent zich om propaganda te laten maken voor een genocide...
Al eerder aan je gevraagd en niet door jou beantwoord, maar waarom schrijf je antisemitisme zo raar?quote:En toch gaan straks mensen zeggen, "aNTi sEmiTisME"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |