Het was onvergeeflijk om het concert van Lenny Kuhr te verstoren, wat een walgelijke idiotenquote:Op maandag 1 april 2024 14:48 schreef egayalS het volgende:
Professionele aNTi sEmiTisME roepers zijn niet alleen altijd leugenachtig bezig. Ze proberen ook iedereen die niet hun frames papegaaien monddood of in dien nodig kapot te maken. Zo ook bij een leidse theater die hun shit niet accepteert.
Thread reader link van deze grote thread https://threadreaderapp.com/thread/1774459839730630960.html
[ x ][ x ]
Het belangrijkste principe staat ergens in het midden, vrij vertaald: men heeft liever 10 klagende gedupeerden dan 1000. Puur pragmatisme uit angst waarmee de veiligheid van een minderheid wordt verkwanseld.quote:
Nu wil ik die actie niet goedkeuren, maar ik vind het een beetje zwaar aangezet om die actie onvergeeflijk te noemen. Uiteindelijk kon Lenny Kuhr, nadat de actievoerders vertrokken waren, gewoon doorgaan met haar concert.quote:Op maandag 1 april 2024 17:31 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het was onvergeeflijk om het concert van Lenny Kuhr te verstoren, wat een walgelijke idioten
Hahaha wat maken mensen zich onsterfelijk belachelijk met dit soort uitspraken. Onvergeeflijk nog wel. Kijk, die Lenny is niet verantwoordelijk voor de vreselijke daden van haar kleinkinderen natuurlijk maar er is echt niks onvergeeflijks gedaan.quote:Op maandag 1 april 2024 17:31 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het was onvergeeflijk om het concert van Lenny Kuhr te verstoren, wat een walgelijke idioten
1987...lekker actueel. En ook heel goed om de situatie van toen te vergelijken met 2024.quote:Op maandag 1 april 2024 19:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu wil ik die actie niet goedkeuren, maar ik vind het een beetje zwaar aangezet om die actie onvergeeflijk te noemen. Uiteindelijk kon Lenny Kuhr, nadat de actievoerders vertrokken waren, gewoon doorgaan met haar concert.
Het valt me wel op dat er nu ineens heel veel verontwaardiging is over deze actie. Die was er niet bij een soortgelijk geval.
In november 1987 zou er in Rotterdam een opvoering hebben plaatsgevonden van het toneelstuk "Het vuil, de stad en de dood" van Rainer Werner Fassbinder. Wegens het vermeende antisemitische karakter van het toneelstuk viel dat niet goed bij de joodse gemeenschap.
In plaats van dat de joodse tegenstanders van de opvoering van dit toneelstuk een rechtszaak aanspanden om zodoende via de rechter de opvoering te verbieden, kozen ze de weg van de intimidatie. Een stuk of honderd joodse actievoerders ging toen naar het theater in Rotterdam waar de opvoering plaats zou vinden, en nog voordat de opvoering begon, bezetten ze het podium om de opvoering onmogelijk te maken.
Er werd toen heel anders gereageerd op die actie als dat er nu gereageerd wordt op de actie bij het concert van Lenny Kuhr. Er is toen niemand gearresteerd, en naderhand is ook niemand strafrechtelijk vervolgd. De politiek heeft toen ook nagelaten om deze actie scherp te veroordelen en de joodse gemeenschap op te roepen om onze rechtsstaat te eerbiedigen.
Dus je moet 35 jaar terug in de tijd om een soortgelijk geval te vinden waardoor je deze actie wel goed kan keuren?quote:Op maandag 1 april 2024 19:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nu wil ik die actie niet goedkeuren, maar ik vind het een beetje zwaar aangezet om die actie onvergeeflijk te noemen. Uiteindelijk kon Lenny Kuhr, nadat de actievoerders vertrokken waren, gewoon doorgaan met haar concert.
Het valt me wel op dat er nu ineens heel veel verontwaardiging is over deze actie. Die was er niet bij een soortgelijk geval.
In november 1987 zou er in Rotterdam een opvoering hebben plaatsgevonden van het toneelstuk "Het vuil, de stad en de dood" van Rainer Werner Fassbinder. Wegens het vermeende antisemitische karakter van het toneelstuk viel dat niet goed bij de joodse gemeenschap.
In plaats van dat de joodse tegenstanders van de opvoering van dit toneelstuk een rechtszaak aanspanden om zodoende via de rechter de opvoering te verbieden, kozen ze de weg van de intimidatie. Een stuk of honderd joodse actievoerders ging toen naar het theater in Rotterdam waar de opvoering plaats zou vinden, en nog voordat de opvoering begon, bezetten ze het podium om de opvoering onmogelijk te maken.
Er werd toen heel anders gereageerd op die actie als dat er nu gereageerd wordt op de actie bij het concert van Lenny Kuhr. Er is toen niemand gearresteerd, en naderhand is ook niemand strafrechtelijk vervolgd. De politiek heeft toen ook nagelaten om deze actie scherp te veroordelen en de joodse gemeenschap op te roepen om onze rechtsstaat te eerbiedigen.
37 jaar. Het rekenonderwijs is ook niet meer wat net was.quote:Op maandag 1 april 2024 20:15 schreef Scorpie het volgende:
Dus je moet 35 jaar terug in de tijd om een soortgelijk geval te vinden waardoor je deze actie wel goed kan keuren?
Hey ouwe nou niet tegen mij beginnen hèquote:Op maandag 1 april 2024 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
37 jaar. Het rekenonderwijs is ook niet meer wat net was.
quote:
ik heb moeite met het lastig vallen van anderen in de samenleving om een punt te maken. Dat geldt voor deze pro palestijnen net zo goed als voor snelwegblokkeerders of boeren.quote:Op maandag 1 april 2024 20:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb niet gezegd dat ik de actie bij het concert van Lenny Kuhr goedkeur, ik heb vooral geconstateerd dat er op beide acties heel verschillend vanuit de samenleving en vanuit de politiek op gereageerd werd.
Laten we anders teruggaan tot het begin van de jaartelling om het patroon nogmaals zichtbaar te maken.quote:Op maandag 1 april 2024 20:14 schreef golfer het volgende:
[..]
1987...lekker actueel. En ook heel goed om de situatie van toen te vergelijken met 2024.
Straks kom je nog met een anekdotisch verhaal uit WO2?
We hebben het gemerkt tijdens Corona... Er zijn echt mensen die klakkeloos propaganda volgen.quote:Op maandag 1 april 2024 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel grappig dat we zo neerkijken op een land als Rusland omdat die zoveel propaganda gebruiken. Veel mensen staan niet eens open voor de logische redenering dat we daar in het westen ook gewoon mee te maken hebben. Hamas propaganda wat rustig gedeeld wordt; anderzijds Israël propaganda. Uiteindelijk zullen er zat dingen gebeuren die wij helemaal niet mee krijgen of die we enigszins verdraait mee krijgen.
Hoe is "kankerjood" roepen naar iemand met een keppel in de Albert Heijn "protest tegen Israël"?quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:52 schreef egayalS het volgende:
The spice antisemitism must flow
[ x ]
[ x ]
Dat is geen protest tegen Israël. Maar dat weet jij ook.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoe is "kankerjood" roepen naar iemand met een keppel in de Albert Heijn "protest tegen Israël"?
Het zou er evt iets mee te maken kunnen hebben dat die anti-Israël protesten constant gepaard gaan met geweld, persoonlijke intimidatie, (of het nou Kuhr of een 12 jarig meisje is), brandbommen op ambassades, blind slaan van een 72 jarige man met een kruisje om zijn nek, oproepen tot genocide, openlijke steun aan Hamas (is mijn broeder), overduidelijke jodenhaat, verstoren van het verkeer met toeterstoeten en OV platleggen in Amsterdam etc etc etc.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:18 schreef egayalS het volgende:
[..]
Dat is geen protest tegen Israël. Maar dat weet jij ook.
Echter gooi je deze overduidelijk antisemitische actie graag op een hoop met protesten tegen Israël en haar backers (Lenny kuhr oa.) op hetzelfde antisemitische hoopje omdat je graag elke protest tegen Israël monddood wilt maken met de antisemitism label.
Wees creatiever zou ik zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |