abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 april 2024 @ 11:08:42 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213046070
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

twitter


Na de schandalige vertoning bij het holocaust museum, het intimideren en uitschelden van Lenny Kuhr, worden Joden nu ook al thuis bedreigd.

quote:
Amstelveense moeder met dochter bij IDF uitgemaakt voor kindermoordenaar

Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) heeft een Amstelveense vrouw vanmiddag ongewenst bezoek gekregen van drie onbekende personen. De dochter van de vrouw dient voor de IDF (Israel Defense Forces). De bewoonster werd daarop uitgescholden voor kindermoordenaar.

Daarnaast vond het trio dat ze zich moest schamen en begreep niet waarom ze nog in Nederland woont. In een reactie op X/Twitter schrijft het CIDI: ‘Dit ontstellende incident is een rechtstreeks gevolg van de heksenjacht waartoe op sociale media al langere tijd wordt opgeroepen: een Joodse moeder is inmiddels niet meer veilig in haar eigen huis. Waar stopt dit?’

Update: Het Tweede Kamerlid Ulysse Ellian heeft het bericht ondertussen bevestigd. Het gaat om een moeder die al enige tijd zwaar wordt geïntimideerd. Er zijn beelden van de daders.


twitter





"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 1 april 2024 @ 11:10:50 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213046106
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:02 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Er worden geen honderden vrachtwagens toegelaten. Integendeel zelfs.
Dit zou wel eens de grootste genocide van deze eeuw kunnen worden.
twitter


twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213046134
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ twitter ]
Alleen wordt het ze niet toegestaan maar dat vermelden ze er niet bij.

De leugens zijn allemaal bloot gesteld. Je komt er niet meer mee weg.
pi_213046138
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 10:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zegt de genocide fabriek uit Israël. Om de claim van palestijnen op die gebieden te smoren. Niks mis met die leus. Is een leus om vrijheid te promoten. Het zal me verder aan mijn aars jeuken wat wilders en co daarvan vinden.
Inmiddels is Wilders en co de hele 2e kamer op de pro Hamas partij (DENK) en de GGZ/racisten partij (Bij1) na.

Die plank van jou begint op een Sequoia boom te lijken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213046144
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
Inmiddels is Wilders en co de hele 2e kamer op de pro Hamas partij (DENK) en de GGZ/racisten partij (Bij1) na.

Die plank van jou begint op een Sequoia boom te lijken.
Ik stem DENK
pi_213046145
Er komen nu meer vrachtwagens per dag binnen dan voor de oorlog.
pi_213046149
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik stem DENK
Uiteraard.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213046212
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:15 schreef Nober het volgende:
Er komen nu meer vrachtwagens per dag binnen dan voor de oorlog.
Leugens.

https://www.theguardian.c(...)iveries-visual-guide
pi_213046338
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:08 schreef HowardRoark het volgende:
Niet mijn OP

Tijd voor een algemeen topic omtrent het groeiend antisemitisme in Nederland.

[ x ]

Na de schandalige vertoning bij het holocaust museum, het intimideren en uitschelden van Lenny Kuhr, worden Joden nu ook al thuis bedreigd.
[..]
[ x ]

[ afbeelding ]

"En zal binnenkort berecht worden"

Het is wachten op de eerste dodelijke slachtoffers.
Diegene die dat bericht heeft lopen verspreiden mag wat mij betreft de rest van zijn leven op water en brood.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_213046419
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[ twitter ]

[ twitter ]
Een of andere politica die fake news verspreidt?
https://www.nu.nl/midden-(...)g-gazastrook-in.html
  maandag 1 april 2024 @ 11:46:04 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213046535
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:38 schreef grrrrg het volgende:

Het is gewoon een feit dat de Israëlische regering de Gazanen aan het uithongeren is.
Ik ben voor Israël en voor het recht op zelfverdediging en wraak, maar ik ben tegen de uithongering van de gehele bevolking van Gaza.
Ik ook.
Maar dit topic gaat niet over de oorlog tussen Israël en Hamas, maar over het aantoonbaar toenemende antisemitisme en Jodenhaat in Nederland.
Voor die oorlog is er dit topic:
NWS / Oorlog Israël - Hamas #257 Shalom Salaam
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 april 2024 @ 11:51:15 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213046641
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:36 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Een of andere politica die fake news verspreidt?
https://www.nu.nl/midden-(...)g-gazastrook-in.html
Ik zou er rekening mee proberen te houden dat wat jij zelf deelt niet klopt. Wat deze Duitse politicus en COGAT constateren daarentegen wel. Ook andere organisaties bevestigen dat.
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:38 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het is gewoon een feit dat de Israëlische regering de Gazanen aan het uithongeren is.
Ik ben voor Israël en voor het recht op zelfverdediging en wraak, maar ik ben tegen de uithongering van de gehele bevolking van Gaza.
Van uithongering is dan ook helemaal geen sprake. En als je je zo drukmaakt om vermeende hongersnood, ga je inzetten voor landen zoals Soedan en Jemen, daar is daadwerkelijke hongersnood, niet in de Gazastrook.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213046691
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou er rekening mee proberen te houden dat wat jij zelf deelt niet klopt. Wat deze Duitse politicus en COGAT constateren daarentegen wel. Ook andere organisaties bevestigen dat.
[..]
Van uithongering is dan ook helemaal geen sprake. En als je je zo drukmaakt om vermeende hongersnood, ga je inzetten voor landen zoals Soedan en Jemen, daar is daadwerkelijke hongersnood, niet in de Gazastrook.
Hamasaanhangers geven niks om Gaza.
pi_213047328
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 11:46 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik ook.
Maar dit topic gaat niet over de oorlog tussen Israël en Hamas, maar over het aantoonbaar toenemende antisemitisme en Jodenhaat in Nederland.
Voor die oorlog is er dit topic:
NWS / Oorlog Israël - Hamas #257 Shalom Salaam
Ik heb nergens ontkend dat het niet toeneemt. Ik ben het er niet mee eens dat kritiek op Israël onder dezelfde noemer geschaard wordt. En dat deze kritiek gebruikt wordt als argument om aan te tonen dat antisemitisme plaats vindt.
  maandag 1 april 2024 @ 12:57:24 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213047347
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 12:54 schreef Chadi het volgende:

Ik heb nergens ontkend dat het niet toeneemt. Ik ben het er niet mee eens dat kritiek op Israël onder dezelfde noemer geschaard wordt. En dat deze kritiek gebruikt wordt als argument om aan te tonen dat antisemitisme plaats vindt.
Kritiek op Israël hebben is geen antisemitisme. Dat wordt ook niet hier gezegd. Het aanvallen en uitschelden van Joodse Nederlanders die niks met die oorlog te maken hebben is dat wel, en dat gebeurt in toenemende mate.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213047679
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 11:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou er rekening mee proberen te houden dat wat jij zelf deelt niet klopt. Wat deze Duitse politicus en COGAT constateren daarentegen wel. Ook andere organisaties bevestigen dat.
[..]
Van uithongering is dan ook helemaal geen sprake. En als je je zo drukmaakt om vermeende hongersnood, ga je inzetten voor landen zoals Soedan en Jemen, daar is daadwerkelijke hongersnood, niet in de Gazastrook.
Ik kan alleen maar raden waarom je zo graag wil ontkennen dat de Israëlische regering Gaza aan het uithongeren is.
Het is een feit dat dat momenteel plaatsvindt
  maandag 1 april 2024 @ 13:42:05 #17
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213047873
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik kan alleen maar raden waarom je zo graag wil ontkennen dat de Israëlische regering Gaza aan het uithongeren is.
Het is een feit dat dat momenteel plaatsvindt
Ik zou vooral bij jezelf te rade gaan waarom je dit soort bloedsprookjes de wereld in probeert te slingeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213047933
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 13:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik kan alleen maar raden waarom je zo graag wil ontkennen dat de Israëlische regering Gaza aan het uithongeren is.
Het is een feit dat dat momenteel plaatsvindt
Zal wel meevallen als je ziet hoe moddervet al die Hamas figuren zijn.
pi_213048076
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 13:47 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Zal wel meevallen als je ziet hoe moddervet al die Hamas figuren zijn.
:')
pi_213048097
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2024 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou vooral bij jezelf te rade gaan waarom je dit soort bloedsprookjes de wereld in probeert te slingeren.
Helemaal niet, het zijn helaas de feiten. Israël houdt vrachtwagens met hulpgoederen tegen. Waarom ontkennje dat?
  maandag 1 april 2024 @ 14:04:13 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213048105
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 14:02 schreef grrrrg het volgende:


Helemaal niet, het zijn helaas de feiten. Israël houdt vrachtwagens met hulpgoederen tegen. Waarom ontkennje dat?
Ga daar lekker verder over in
NWS / Oorlog Israël - Hamas #257 Shalom Salaam
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 april 2024 @ 14:40:43 #22
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_213048548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 22:47 schreef Mylene het volgende:

[..]
Er was echter een wapenstilstand op 6 oktober.
Niemand die op het idee kwam om dat ergens in de afgelopen paar decennia de Israëli's te vertellen.
pi_213048694
Professionele aNTi sEmiTisME roepers zijn niet alleen altijd leugenachtig bezig. Ze proberen ook iedereen die niet hun frames papegaaien monddood of in dien nodig kapot te maken. Zo ook bij een leidse theater die hun shit niet accepteert.

Thread reader link van deze grote thread https://threadreaderapp.com/thread/1774459839730630960.html

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 1 april 2024 @ 15:15:01 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213049061
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 14:48 schreef egayalS het volgende:
aNTi sEmiTisME

Waarom schrijf je dit zo debiel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213049796
twitter
  maandag 1 april 2024 @ 16:28:36 #26
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213049893
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:15 schreef golfer het volgende:

[..]
Waarom schrijf je dit zo debiel?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213050516
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 14:48 schreef egayalS het volgende:
Professionele aNTi sEmiTisME roepers zijn niet alleen altijd leugenachtig bezig. Ze proberen ook iedereen die niet hun frames papegaaien monddood of in dien nodig kapot te maken. Zo ook bij een leidse theater die hun shit niet accepteert.

Thread reader link van deze grote thread https://threadreaderapp.com/thread/1774459839730630960.html

[ x ][ x ]
Het was onvergeeflijk om het concert van Lenny Kuhr te verstoren, wat een walgelijke idioten
pi_213050608
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 15:15 schreef golfer het volgende:

[..]
Waarom schrijf je dit zo debiel?
Waarom ga je niet in op de inhoud?
  maandag 1 april 2024 @ 17:45:42 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213050637
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Het belangrijkste principe staat ergens in het midden, vrij vertaald: men heeft liever 10 klagende gedupeerden dan 1000. Puur pragmatisme uit angst waarmee de veiligheid van een minderheid wordt verkwanseld.
pi_213052080
Afgelopen vrijdag met een jood bier gedronken in een café. Nergens last van gehad.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_213052185
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 17:31 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het was onvergeeflijk om het concert van Lenny Kuhr te verstoren, wat een walgelijke idioten
Nu wil ik die actie niet goedkeuren, maar ik vind het een beetje zwaar aangezet om die actie onvergeeflijk te noemen. Uiteindelijk kon Lenny Kuhr, nadat de actievoerders vertrokken waren, gewoon doorgaan met haar concert.

Het valt me wel op dat er nu ineens heel veel verontwaardiging is over deze actie. Die was er niet bij een soortgelijk geval.

In november 1987 zou er in Rotterdam een opvoering hebben plaatsgevonden van het toneelstuk "Het vuil, de stad en de dood" van Rainer Werner Fassbinder. Wegens het vermeende antisemitische karakter van het toneelstuk viel dat niet goed bij de joodse gemeenschap.

In plaats van dat de joodse tegenstanders van de opvoering van dit toneelstuk een rechtszaak aanspanden om zodoende via de rechter de opvoering te verbieden, kozen ze de weg van de intimidatie. Een stuk of honderd joodse actievoerders ging toen naar het theater in Rotterdam waar de opvoering plaats zou vinden, en nog voordat de opvoering begon, bezetten ze het podium om de opvoering onmogelijk te maken.

Er werd toen heel anders gereageerd op die actie als dat er nu gereageerd wordt op de actie bij het concert van Lenny Kuhr. Er is toen niemand gearresteerd, en naderhand is ook niemand strafrechtelijk vervolgd. De politiek heeft toen ook nagelaten om deze actie scherp te veroordelen en de joodse gemeenschap op te roepen om onze rechtsstaat te eerbiedigen.
pi_213052732
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 17:31 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het was onvergeeflijk om het concert van Lenny Kuhr te verstoren, wat een walgelijke idioten
Hahaha wat maken mensen zich onsterfelijk belachelijk met dit soort uitspraken. Onvergeeflijk nog wel. Kijk, die Lenny is niet verantwoordelijk voor de vreselijke daden van haar kleinkinderen natuurlijk maar er is echt niks onvergeeflijks gedaan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 1 april 2024 @ 20:14:40 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213052948
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 19:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Nu wil ik die actie niet goedkeuren, maar ik vind het een beetje zwaar aangezet om die actie onvergeeflijk te noemen. Uiteindelijk kon Lenny Kuhr, nadat de actievoerders vertrokken waren, gewoon doorgaan met haar concert.

Het valt me wel op dat er nu ineens heel veel verontwaardiging is over deze actie. Die was er niet bij een soortgelijk geval.

In november 1987 zou er in Rotterdam een opvoering hebben plaatsgevonden van het toneelstuk "Het vuil, de stad en de dood" van Rainer Werner Fassbinder. Wegens het vermeende antisemitische karakter van het toneelstuk viel dat niet goed bij de joodse gemeenschap.

In plaats van dat de joodse tegenstanders van de opvoering van dit toneelstuk een rechtszaak aanspanden om zodoende via de rechter de opvoering te verbieden, kozen ze de weg van de intimidatie. Een stuk of honderd joodse actievoerders ging toen naar het theater in Rotterdam waar de opvoering plaats zou vinden, en nog voordat de opvoering begon, bezetten ze het podium om de opvoering onmogelijk te maken.

Er werd toen heel anders gereageerd op die actie als dat er nu gereageerd wordt op de actie bij het concert van Lenny Kuhr. Er is toen niemand gearresteerd, en naderhand is ook niemand strafrechtelijk vervolgd. De politiek heeft toen ook nagelaten om deze actie scherp te veroordelen en de joodse gemeenschap op te roepen om onze rechtsstaat te eerbiedigen.
1987...lekker actueel. En ook heel goed om de situatie van toen te vergelijken met 2024.
Straks kom je nog met een anekdotisch verhaal uit WO2?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 april 2024 @ 20:15:53 #34
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_213052967
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 19:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Nu wil ik die actie niet goedkeuren, maar ik vind het een beetje zwaar aangezet om die actie onvergeeflijk te noemen. Uiteindelijk kon Lenny Kuhr, nadat de actievoerders vertrokken waren, gewoon doorgaan met haar concert.

Het valt me wel op dat er nu ineens heel veel verontwaardiging is over deze actie. Die was er niet bij een soortgelijk geval.

In november 1987 zou er in Rotterdam een opvoering hebben plaatsgevonden van het toneelstuk "Het vuil, de stad en de dood" van Rainer Werner Fassbinder. Wegens het vermeende antisemitische karakter van het toneelstuk viel dat niet goed bij de joodse gemeenschap.

In plaats van dat de joodse tegenstanders van de opvoering van dit toneelstuk een rechtszaak aanspanden om zodoende via de rechter de opvoering te verbieden, kozen ze de weg van de intimidatie. Een stuk of honderd joodse actievoerders ging toen naar het theater in Rotterdam waar de opvoering plaats zou vinden, en nog voordat de opvoering begon, bezetten ze het podium om de opvoering onmogelijk te maken.

Er werd toen heel anders gereageerd op die actie als dat er nu gereageerd wordt op de actie bij het concert van Lenny Kuhr. Er is toen niemand gearresteerd, en naderhand is ook niemand strafrechtelijk vervolgd. De politiek heeft toen ook nagelaten om deze actie scherp te veroordelen en de joodse gemeenschap op te roepen om onze rechtsstaat te eerbiedigen.
Dus je moet 35 jaar terug in de tijd om een soortgelijk geval te vinden waardoor je deze actie wel goed kan keuren?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 1 april 2024 @ 20:22:25 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213053091
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 20:15 schreef Scorpie het volgende:

Dus je moet 35 jaar terug in de tijd om een soortgelijk geval te vinden waardoor je deze actie wel goed kan keuren?
37 jaar. Het rekenonderwijs is ook niet meer wat net was. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 april 2024 @ 20:25:42 #36
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_213053126
quote:
7s.gif Op maandag 1 april 2024 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]
37 jaar. Het rekenonderwijs is ook niet meer wat net was. ;)
Hey ouwe nou niet tegen mij beginnen hè
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_213053175
Ik heb niet gezegd dat ik de actie bij het concert van Lenny Kuhr goedkeur, ik heb vooral geconstateerd dat er op beide acties heel verschillend vanuit de samenleving en vanuit de politiek op gereageerd werd.
  maandag 1 april 2024 @ 20:29:18 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213053178
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 20:25 schreef Scorpie het volgende:


Hey ouwe nou niet tegen mij beginnen hè
:6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 april 2024 @ 20:35:04 #39
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_213053268
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 20:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb niet gezegd dat ik de actie bij het concert van Lenny Kuhr goedkeur, ik heb vooral geconstateerd dat er op beide acties heel verschillend vanuit de samenleving en vanuit de politiek op gereageerd werd.
ik heb moeite met het lastig vallen van anderen in de samenleving om een punt te maken. Dat geldt voor deze pro palestijnen net zo goed als voor snelwegblokkeerders of boeren.
Hoi
  maandag 1 april 2024 @ 20:35:12 #40
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213053272
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 20:14 schreef golfer het volgende:

[..]
1987...lekker actueel. En ook heel goed om de situatie van toen te vergelijken met 2024.
Straks kom je nog met een anekdotisch verhaal uit WO2?
Laten we anders teruggaan tot het begin van de jaartelling om het patroon nogmaals zichtbaar te maken.
pi_213055023
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel grappig dat we zo neerkijken op een land als Rusland omdat die zoveel propaganda gebruiken. Veel mensen staan niet eens open voor de logische redenering dat we daar in het westen ook gewoon mee te maken hebben. Hamas propaganda wat rustig gedeeld wordt; anderzijds Israël propaganda. Uiteindelijk zullen er zat dingen gebeuren die wij helemaal niet mee krijgen of die we enigszins verdraait mee krijgen.
We hebben het gemerkt tijdens Corona... Er zijn echt mensen die klakkeloos propaganda volgen.

En al die mensen kunnen niet geloven dat anderen anders denken dan zij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 02-04-2024 07:06:45 ]
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:19:47 #42
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213062923
Kijk, nog meer anekdotisch bewijs.

twitter
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:21:36 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213062949
twitter

Deel twee van het lange verhaal. En wat blijkt? Nog meer anekdotisch bewijs van januari!
pi_213063042
Antisemitisme is ook een bizarre overdreven aandacht en haat tegen Israël.

Open de kranten en lees sites als nu.nl

Letterlijk elke dag tig anti-Israël artikelen. De eenzijdigheid van die artikelen druipt er vanaf.

Alsof er niks anders gebeurt in de wereld. Over allerlei landen waar ook van alles en nog wat gebeurt, good or bad, lees je niks over. Alle ballen op Israël!

Waarom? In Amerika zeggen ze 'no jews no news'.

En nog treffender: no jews no news and if it bleeds it leads.
pi_213063266
The spice antisemitism must flow

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:56:12 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213063314
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:52 schreef egayalS het volgende:
The spice antisemitism must flow

[ x ]
[ x ]
Hoe is "kankerjood" roepen naar iemand met een keppel in de Albert Heijn "protest tegen Israël"?
pi_213063481
Twee voorbeelden van hoe organisaties die zich zogenaamd druk maken over antisemitisme, juist het antisemitisme voeden.

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213063562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hoe is "kankerjood" roepen naar iemand met een keppel in de Albert Heijn "protest tegen Israël"?
Dat is geen protest tegen Israël. Maar dat weet jij ook.

Echter gooi je deze overduidelijk antisemitische actie graag op een hoop met protesten tegen Israël en haar backers (Lenny kuhr oa.) op hetzelfde antisemitische hoopje omdat je graag elke protest tegen Israël monddood wilt maken met de antisemitism label.

Wees creatiever zou ik zeggen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 2 april 2024 @ 18:24:29 #49
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213063608
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:18 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dat is geen protest tegen Israël. Maar dat weet jij ook.

Echter gooi je deze overduidelijk antisemitische actie graag op een hoop met protesten tegen Israël en haar backers (Lenny kuhr oa.) op hetzelfde antisemitische hoopje omdat je graag elke protest tegen Israël monddood wilt maken met de antisemitism label.

Wees creatiever zou ik zeggen.
Het zou er evt iets mee te maken kunnen hebben dat die anti-Israël protesten constant gepaard gaan met geweld, persoonlijke intimidatie, (of het nou Kuhr of een 12 jarig meisje is), brandbommen op ambassades, blind slaan van een 72 jarige man met een kruisje om zijn nek, oproepen tot genocide, openlijke steun aan Hamas (is mijn broeder), overduidelijke jodenhaat, verstoren van het verkeer met toeterstoeten en OV platleggen in Amsterdam etc etc etc.

Dat is wat men "monddood" wil maken :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213063867
Rabbijnrammer weer op vrije voeten
https://www.geenstijl.nl/(...)weer-op-vrije-voeten
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')