abonnement Unibet Coolblue
pi_213039957
In dit topic ben ik benieuwd naar wat voor werk jij allemaal gedaan hebt in je leven, wat je als het leukste en het minst leuk hebt ervaren (met de reden dat is wel zo leuk voor het topic). En ook wat je van je huidige baan vindt, en wat voor werk je ooit nog zou willen doen.

En als een baan heel bijzonder is waar je nog wat over wil vertellen ga je gang.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
[b]Ervaring[/b]

[b]Leukste[/b]

[b]Minst Leuke[/b]

[b]Huidige Baan[/b]

[b]Droombaan[/b]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213040038
Ik verwijs je graag door naar mijn LinkedIn.
pi_213040084
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:22 schreef QAnonn het volgende:
Ik verwijs je graag door naar mijn LinkedIn.
Link?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213040110
Ts begint?
pi_213040156
Ervaring 40 jaar

Leukste Geen

Minst Leuke zie 2

Huidige Baan ja

Droombaan bestaat niet
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 31 maart 2024 @ 19:39:23 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213040187
Ervaring agrarisch, horeca

Leukste tractorchauffeur

Minst beveiliging

Huidige Baan wajong

Droombaan wietkweker
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Spellchecker zondag 31 maart 2024 @ 19:52:49 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213040568
TS begint.
pi_213040984
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS begint.
pi_213041491
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS begint.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_213041530
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
TS begint.
  zondag 31 maart 2024 @ 21:17:37 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213041887
Ervaring
Sinds afronden eerste master studie 10 jaar, meeste in HR.

Leukste
Brandweermanvrouw.

Minst Leuke
Horeca, als bijbaan op middelbare school (1 dag volgehouden :') ).

Huidige Baan
HR adviseur, en brandweer in vrije tijd.

Droombaan
Brandweer of politie.
  zondag 31 maart 2024 @ 21:38:59 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213042131
Teveel om op te noemen. En intussen al een tijdje uitgewerkt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_213042334
Consultant
@ikweethetookniet
pi_213042460
Ervaring
Vnl. in de elektriciteitssector, variërend van kerncentrales tot kolenbakken
Leukste
Procestechnoloog op een AVI
Minst Leuke
Klinisch Fysicus
Huidige Baan
Process Engineer
Droombaan
Mengeling van techniek, wetenschap en kunst/cultuur/muziek. Kortom: wat ik nu doe als prof. en in m'n vrije tijd als hobby
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213042957
Ervaring 18 jaar werkervaring
Kinderopvang en bso
Onderwijsassistent speciaal onderwijs
Helpende ouderenzorg/voedingsassistent
Verzorgende verpleegafdeling/revalidatie
Sociaal pedagogisch medewerker gehandicaptenzorg

Leukste
Kinderopvang en mijn huidige werk begeleidster gehandicaptenzorg

Minst Leuke

Ouderenzorg/demeterend

Huidige Baan
Begeleidster

Droombaan

mijn vriend helpen met zijn agrarisch bedrijf, handjes uit de mouwen op de aardappelrooier of het bieten veld onkruidvrij maken daarbij wil ik dan mijn eigen hobby uitbreiden tropische vissen/aquariums die combi zou moet lukken

[ Bericht 6% gewijzigd door Aloria op 31-03-2024 23:23:08 ]
  zondag 31 maart 2024 @ 23:38:39 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213043160
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:58 schreef Evangelion het volgende:
Consultant
@:ikweethetookniet
Wat verschaft mij de eer hier genoemd te worden :?
pi_213043276
Ervaring
Alleen bijbaantjes tot mijn huidige baan, ik werk nog niet zo lang.
Krantenwijk
Vakken vullen
Mcdonalds
Programmeur (bijbaan)

Leukste(buiten huidige baan)
Bij de mcdonalds was het wel leuk dat ik met veel klasgenoten werkte en in het weekend, na het werk vaak een biertje gedaan.

Programmeren was echt een top bijbaantje wat goed bij mijn studie informatica aansloot, betaalde prima. Was bij een kleine organisatie en de opzet van bepaalde dingen was bedenkelijk at best maar prima mensen verder maar beter had ik het vermoedelijk niet kunnen treffen.


Minst Leuke
Vakken vullen was ronduit kut, stond op de groenteafdeling, zeikklanten en geen collegas in de buurt dus kort gedaan.

Huidige Baan
Software Engineer, ook erg leuk al heb ik ontslag genomen vanwege een aanbod van een ander bedrijf. Daar ook als software engineer aan de slag over 2 maanden.

Droombaan
Sowieso in de software ontwikkeling, welke rol precies is wat lastiger ook omdat de invulling van die rollen per bedrijf nogal kan verschillen. Ik vind het wel leuk om dingen uit te leggen aan anderen en te helpen om dingen uit te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 01-04-2024 00:14:37 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213043902
Ervaring
Sinds 2009 full time

Leukste
Verkoper in outdoor winkel (tijdens studie). Alleen de eigenaar was een krent/ irritante vogel. Verder leuke collega's en vaak leuke klanten

Minst Leuke
Kaasfabriek (tijdens studie).
Na 1 week vertrokken.

Huidige Baan
Finance

Droombaan
Interim
  maandag 1 april 2024 @ 09:49:18 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213045048
Ervaring

In 1998 had ik mijn eerste baantje. Sinds 2006 een grotemensenbaan.

-Data Engineer
-Website developer
-Applicatiedeveloper
-Gemeenteraadslid
-Commercieel medewerker
-Verhuizer
-Tijdschriftenberzorger
-Vakkenvuller
-Magazijnmedewerker

Leukste
-Gemeenteraadslid, hoewel ik daar na 8 jaar ook wel genoeg van had. Het was een mooi avontuur.

Minst Leuke
-Applicatiedeveloper. Werkte bij een bedrijf dat in die tijd nog windows applicaties op cd's uitbracht. Wat een ontzettend frustrerend schijtwerk was dat aangezien ieder computersysteem zijn eigen werkelijkheid had.

Huidige Baan
-Data Engineer in de online marketing wereld. Plezierig werk.

Droombaan
-Internet media magnaat
  maandag 1 april 2024 @ 10:38:47 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_213045685
Ervaring
Sinds 2007 diverse bijbaantjes gedaan, maar vanaf 2016 een echte baan.

Leukste
Dat was mijn tijd als bezwaar- en beroepsjurist voor een uitvoeringsorganisatie (project die de detacheerder had aangenomen). Ik heb er veel geleerd op het gebied van bezwaar- en beroep, maar ik heb echt als persoon veel geleerd van de ervaren collega's die op het project werkte. Ook heb ik veel gelachen in die tijd.

Minst Leuke
Werken als callcentermedewerker bij een callcenter voor enquêtes op het gebied van woningbouw. Je had te maken met mensen en bedrijven die niet zaten te wachten dat jij ze belde. Het werd met de maand steeds minder leuker. Mijn prestaties gingen dan ook steeds meer achteruit. Toen mijn contract niet werd verlengd, was ik heel erg opgelucht.

Huidige Baan
Als jurist bij een ministerie. Het werk is goed te doen. Ik verdien veel meer dan in mijn detacheringsloopbaan. Alleen mis ik soms wat inhoudelijke prikkels. Dit is de reden dat ik over een maand echt werk ga maken van solliciteren. Al merk ik wel dat her en der aan mij wordt getrokken door andere werkgevers.

Droombaan
Zelfstandig ondernemer op het gebied van vastgoed of munten.
pi_213045774
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 10:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ervaring
Ook heb ik veel gelachen in die tijd.

Niet onbelangrijk. Ik merk dat collega's veel & vaak om mij moeten lachen, zonder dat ik die intentie heb.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213066583
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 10:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ervaring
Sinds 2007 diverse bijbaantjes gedaan, maar vanaf 2016 een echte baan.

Leukste
Dat was mijn tijd als bezwaar- en beroepsjurist voor een uitvoeringsorganisatie (project die de detacheerder had aangenomen). Ik heb er veel geleerd op het gebied van bezwaar- en beroep, maar ik heb echt als persoon veel geleerd van de ervaren collega's die op het project werkte. Ook heb ik veel gelachen in die tijd.

Minst Leuke
Werken als callcentermedewerker bij een callcenter voor enquêtes op het gebied van woningbouw. Je had te maken met mensen en bedrijven die niet zaten te wachten dat jij ze belde. Het werd met de maand steeds minder leuker. Mijn prestaties gingen dan ook steeds meer achteruit. Toen mijn contract niet werd verlengd, was ik heel erg opgelucht.

Huidige Baan
Als jurist bij een ministerie. Het werk is goed te doen. Ik verdien veel meer dan in mijn detacheringsloopbaan. Alleen mis ik soms wat inhoudelijke prikkels. Dit is de reden dat ik over een maand echt werk ga maken van solliciteren. Al merk ik wel dat her en der aan mij wordt getrokken door andere werkgevers.

Droombaan
Zelfstandig ondernemer op het gebied van vastgoed of munten.
Callcenter lijkt mij ook heel vervelend werk ja. Zou je een soort Dagobert Duck willen worden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 3 april 2024 @ 12:36:13 #24
3542 Gia
User under construction
pi_213070619
Begonnen op 19-jarige leeftijd in de B-verpleegkundige, in service opleiding. Na 2 maanden preklinisch en 2 maanden afdeling bleek ik niet geschikt voor de zorg; was teveel met de bewoners begaan.
Vervolgens vele baantjes gehad, o.a. kantinehulp, champignons plukken, wasgoed vouwen in een wasserij (1 week volgehouden), enz...
Op een bepaald moment kwam ik op een kantoor te werken en dat vond ik wel leuk.
Daarna secretaresse opleiding gedaan en bij een grote verzekeraar gaan werken. (Contract van 2 jaar)
Door een medische fout op mijn 30ste volledig afgekeurd.
pi_213070779


[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk2000 op 05-04-2024 09:32:31 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 3 april 2024 @ 14:03:52 #26
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_213071502
Ervaring: 28 jaar.

Leukste baan: Bij een koeriersbedrijf. En dat was echt koerieren, geen pakket bezorger. Leuke collega's , leuke loyale en royale werkgever.

Minst leuke baan: Bij een technisch adviesbureau en bij sommige transportbedrijven. Maar dat lag meer aan de werkgevers dan aan het werk. (ongeorganiseerd, uren strepen, werkgevers die zich gedroegen als een ware Herr Obersturmbahnfuhrer)

Huidige baan: Buschauffeur in het OV.

Droombaan: Mijn huidige baan is wel mijn droombaan, want ik wilde het al heel lang.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_213087037
quote:
12s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ervaring: 28 jaar.

Leukste baan: Bij een koeriersbedrijf. En dat was echt koerieren, geen pakket bezorger. Leuke collega's , leuke loyale en royale werkgever.

Minst leuke baan: Bij een technisch adviesbureau en bij sommige transportbedrijven. Maar dat lag meer aan de werkgevers dan aan het werk. (ongeorganiseerd, uren strepen, werkgevers die zich gedroegen als een ware Herr Obersturmbahnfuhrer)

Huidige baan: Buschauffeur in het OV.

Droombaan: Mijn huidige baan is wel mijn droombaan, want ik wilde het al heel lang.
Vet dat je huidige baan je droombaan is, lekker voor elkaar. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 4 april 2024 @ 19:35:31 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213087822
quote:
12s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ervaring: 28 jaar.

Leukste baan: Bij een koeriersbedrijf. En dat was echt koerieren, geen pakket bezorger. Leuke collega's , leuke loyale en royale werkgever.

Minst leuke baan: Bij een technisch adviesbureau en bij sommige transportbedrijven. Maar dat lag meer aan de werkgevers dan aan het werk. (ongeorganiseerd, uren strepen, werkgevers die zich gedroegen als een ware Herr Obersturmbahnfuhrer)

Huidige baan: Buschauffeur in het OV.

Droombaan: Mijn huidige baan is wel mijn droombaan, want ik wilde het al heel lang.
Altijd leuk om te horen dat iemand z'n droombaan als baan heeft O+ Ga je ook echt elke dag met plezier naar je werk?
pi_213088741
b]Ervaring[/b]
19 jaar.
Leukste
Werken voor de sport afdeling vaan een grote gemeente. Daar was ik applicatiebeheerder en heb daar de complete IT organisatie opgezet in 12 jaar tijd. Uiteindelijk met ruzie met de leidinggevende weggegaan en dat vind ik nog steeds jammer.
Minst Leuke
Vlak na bovenstaande baan terechtgekomen bij mijn huidige baan: applicatiebeheerder bij een ministerie. Nog steeds een leuke baan, maar ik vermaakt mij meer bij mijn vorige baan.
Huidige Baan
applicatiebeheerder bij een ministerie
Droombaan
Heb ik niet.
pi_213089008
quote:
12s.gif Op woensdag 3 april 2024 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ervaring: 28 jaar.

Leukste baan: Bij een koeriersbedrijf. En dat was echt koerieren, geen pakket bezorger. Leuke collega's , leuke loyale en royale werkgever.

Minst leuke baan: Bij een technisch adviesbureau en bij sommige transportbedrijven. Maar dat lag meer aan de werkgevers dan aan het werk. (ongeorganiseerd, uren strepen, werkgevers die zich gedroegen als een ware Herr Obersturmbahnfuhrer)

Huidige baan: Buschauffeur in het OV.

Droombaan: Mijn huidige baan is wel mijn droombaan, want ik wilde het al heel lang.
Ik ken ook iemand die zich van academicus tot buschauffeur heeft laten omscholen en geen seconde meer terug zou willen. Het is maar dat ik een hekel aan autorijden heb, dus buschauffeuren zal ook wel niets voor mij zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213089063
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
b]Ervaring[/b]
19 jaar.
Leukste
Werken voor de sport afdeling vaan een grote gemeente. Daar was ik applicatiebeheerder en heb daar de complete IT organisatie opgezet in 12 jaar tijd. Uiteindelijk met ruzie met de leidinggevende weggegaan en dat vind ik nog steeds jammer.
Minst Leuke
Vlak na bovenstaande baan terechtgekomen bij mijn huidige baan: applicatiebeheerder bij een ministerie. Nog steeds een leuke baan, maar ik vermaakt mij meer bij mijn vorige baan.
Huidige Baan
applicatiebeheerder bij een ministerie
Droombaan
Heb ik niet.
Niet van plan iets soortgelijks als je eerdere baan te zoeken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213091199
quote:
16s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Niet van plan iets soortgelijks als je eerdere baan te zoeken?
Nee, ik zit er nu prima. Verdien meer dan bij mijn eerste baan (ook naar huidige maatstaven) en dat is voor mij prima.
pi_213094324
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:31 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Ik ken ook iemand die zich van academicus tot buschauffeur heeft laten omscholen en geen seconde meer terug zou willen. Het is maar dat ik een hekel aan autorijden heb, dus buschauffeuren zal ook wel niets voor mij zijn.
Fred Teeven? :P
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:24:03 #34
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_213094706
Ervaring: Sinds 2007 diverse bijbaantjes, sinds 2014 "echt" werk

Leukste baan: Studentchauffeur, waarbij ik geen mensen reed, maar de auto zelf transporteerde. Heerlijk werk wat ik ruim 4 jaar gedaan heb en nooit een seconde verveeld. Qua "echt" werk, dat wat ik nu doe.

Minst leuke baan: Mijn eerste "echte" baan. Sowieso was de switch van die heerlijke studentchauffeurbaan en een paar uurtjes per week college naar 40 uur achter een bureau zitten niet erg leuk, maar de manager was heel star (al heb je dat bij je eerste baan nog niet echt door) en mijn baan was niet veel meer dan hersenloos facturen inkloppen en af en toe een betaling klaarzetten.

Huidige baan: Finance manager

Droombaan: Luchtverkeersleider, helaas NET niet door alle selectierondes heen gekomen en toen ik een jaar later op herkansing zou hebben gemogen was ik te oud.
Op mijn eigen vakgebied doe ik nu wel wat ik het leukst vind om te doen (in de praktijk ben ik niet echt een manager, maar meer een soort meewerkend voorman en de saaie Finance-dingen zoals facturen boeken doe ik niet meer), maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat een stel Excel-sheets invullen en wat analyses maken daarvan een droombaan is.
pi_213094771
Ik droom niet over werk, het concept 'droombaan' is mij volledig vreemd.

Gonzojournalistieke LSD-onderzoeken in tropische natuurgebieden, is daar betaald werk in te vinden?

Ik doe jongerenwerk, daar ben ik helemaal content mee.

De beste baan die ik heb gehad was barman in de koninklijke loge van de ArenA, aansluitend een tijdje privebediende van Koos Alberts, samen met hem bier halen en bitterballen eten en de wedstrijd kijken. Verdiende geen kloot maar was een geweldig baantje.
-nee-
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:34:44 #36
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213094824
Ervaring:
24 jaar

Leukste
Werken voor een internationaal bedrijf in de entertainment sector. Veel gereisd, zeer losse sfeer, werd veel geneukt en gezopen daar. Was erg leuk en paste goed bij de levensfase waar ik toen in zat.

Minst Leuke
Verkoper in een kledingzaak. Verschrikkelijk, wat een kutwerk, ik ben daar ook helemaal niet geschikt voor. Verdiende ook nog eens geen fuck.

Huidige Baan
Op de afdeling uitvoering van een pensioenfonds (of eigenlijk een pensioenuitvoeringsorganisatie)

Droombaan
Geen idee eigenlijk. Wat ik nu doen vind ik erg leuk, al had ik dat nooit geloofd als je het me 5 jaar geleden verteld had.
pi_213094831
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:30 schreef Marsenal het volgende:
Ik droom niet over werk, het concept 'droombaan' is mij volledig vreemd.

Gonzojournalistieke LSD-onderzoeken in tropische natuurgebieden, is daar betaald werk in te vinden?

Ik doe jongerenwerk, daar ben ik helemaal content mee.

De beste baan die ik heb gehad was barman in de koninklijke loge van de ArenA, aansluitend een tijdje privebediende van Koos Alberts, samen met hem bier halen en bitterballen eten en de wedstrijd kijken. Verdiende geen kloot maar was een geweldig baantje.
Jongerenwerk klinkt in ieder geval nog een stuk nuttiger dan de gemiddelde bullshitbaan op kantoor waar een groot deel van Nederland zich mee bezighoudt.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_213094886
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Jongerenwerk klinkt in ieder geval nog een stuk nuttiger dan de gemiddelde bullshitbaan op kantoor waar een groot deel van Nederland zich mee bezighoudt.
Vind ik ook, ik heb best een tijdje zo'n bullshitbaan gehad, gek werd je ervan. Het enige leuke aan dat soort onzin is dat het vaak nog wel lekker verdiend. Maar als je dan op een feestje uit moet leggen wat je doet en je red dat niet zonder containerbegrippen en engelse termen, dan schaam je je kapot.
-nee-
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:42:33 #39
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213094940
Ervaring
Zo'n 40 jaar in de IT, als, min of meer opvolgend :
• programmeur
• systeembeheerder
• applicatiebeheerder
met nog wat storage- en netwerk-beheer erbij.

Leukste
Moeilijk, kiezen uit :
• Programmeur TurboPascal bij ECT voor het test-programma van de automatische wagentjes : druk op een toets en 40 ton aan hardware gaat een ingevoerde route rijden.
• Systeembeheerder bij Frans Maas Montfoort : leuk team, gevarieerd tot chaotisch werk.

Minst Leuke
Een overheidsorganisatie waar ik een tijd gezeten heb zonder voldoende ingewerkt te zijn.

Huidige Baan
Applicatiebeheerder bij Shell, feitelijk ook wel technisch applicatie-owner.

Droombaan
Weer een keertje een heel technisch project als programmeur in C.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_213095408
Ervaring
8 jaar als bijbaantje bij een groot warenhuis wat al een tijdje failliet is.
Na mijn studie 10 jaar in finance bij "automotive" bedrijven

Leukste
Eerste paar jaren bij mn huidige werkgever. Het was redelijk startup, dus had een hoop vrijheid. In de tussentijd veel verschillende rollen binnen het bedrijf gehad.

Minst Leuke
Mijn eerste baan als jr controller, mijn manager werd door iedereen op kantoor ook wel de "Zonnekoningin". Er was geen klik en na 1.5 jaar ben ik zelf weggegaan

Huidige Baan
Finance analist bij een EV OEM

Droombaan
Altijd al piloot willen worden maar nooit de financiële middelen gehad. Nu ik dat wel heb is het te laat om er een beroep van te maken.
pi_213095506
Ervaring
20 jaar waaronder: eigen bedrijf met mederkers, zzp'er en nu in loondienst

Leukste
Starten van nieuwe projecten bij bij huidige werkgever

Minst Leuke
account management voor mijn eigen bedrijf

Huidige Baan
Senior project leider

Droombaan
Auto monteur
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator vrijdag 5 april 2024 @ 12:59:20 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_213096752
Ervaring
19 inclusief bijbanen. 12/13 jaar regulier
Leukste
Vond het heerlijk achter de kassa zitten en lekker babbelen met klanten bij de appie. Maar ik vind mijn huidige ook leuk. Maar het nadeel is ook wel wat administratieve last en zo :s) !
Minst Leuke
Ik heb in de schuldhulpverlening gewerkt voor bijzonder weinig centen met veel stress en een bipolaire 'leiding'. Aan de ene kant orakelden deze tweekoppige 'directeuren' over een familieband op het werk. Anderzijds zeikten ze je af. Er was geen duidelijke lijn in beleid en elke drie maanden moesten we wel weer anders werken. Sneu. En door de jaren heen is er nog steeds een ontzettend verloop en blijft het instabiel.
Huidige Baan
Ik werk in de re-integratie. Heerlijk. Veel vertouwen, veel vrijheid en positieve collega's en goede sturing vanuit leiding en dergelijke. Mooi :) !
Droombaan
Eigenlijk weinig ideeën. Maar ik denk dat ik altijd wat met de poten in de klei zou willen staan - semi uitvoerend. Dus coördineren of zo. Maar in alle opzichten is het nu mooi, dicht bij huis en de benoemde vrijheid zijn gewoon ontzettend belangrijk. En de beloning is ook gewoon prima :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 5 april 2024 @ 22:02:12 #43
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_213103127
quote:
16s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Callcenter lijkt mij ook heel vervelend werk ja. Zou je een soort Dagobert Duck willen worden?
Callcenterwerk was niet voor mij weggelegd, maar ik had toen studievertraging opgelopen en ik zocht naar een tijdelijk baantje om dat gat op te vullen. Sinds ik jong ben verzamel ik munten en na mijn studententijd ben ik mezelf gaan verdiepen in goud en zilver (munten en baren). Munten is een van mijn passies en het zou echt leuk zijn als ik iets met die passie kan doen.
pi_213103240
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]
Callcenterwerk was niet voor mij weggelegd, maar ik had toen studievertraging opgelopen en ik zocht naar een tijdelijk baantje om dat gat op te vullen. Sinds ik jong ben verzamel ik munten en na mijn studententijd ben ik mezelf gaan verdiepen in goud en zilver (munten en baren). Munten is een van mijn passies en het zou echt leuk zijn als ik iets met die passie kan doen.
Ja dat zou zeker mooi zijn. Van mij is software ontwikkeling al sinds de basisschool een hobby geweest en ik doe het buiten mijn werk nog steeds aardig wat; al is het nu wel minder nu ik 40u per week werk vergeleken met toen ik 36u werkte dus dat hoop ik in de torkomst wel weer te gaan doen.

Misschien kan je gewoon klein beginnen met die munten om er wat aan te verdienen en het steeds verder uitbouwen?

[ Bericht 5% gewijzigd door FlippingCoin op 05-04-2024 22:19:57 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_213103275
Ervaring
Horeca, media, bouw, evenementen, overheid, politiek

Leukste
Leuke herinneringen aan mn vroegere bijbaantjes vooral. Bier tappen in het stadion of op festivals, met leeftijdsgenoten geen reet uitvoeren bij het vakkenvullen.

Minst Leuke
Baan in de media, Hilversum. Walgelijk sfeertje daar. Bizar dat de beerput pas sinds een paar jaar open gegaan is.

Droombaan
Niet perse een baan, maar zou mij wel gaaf lijken om gewoon mn eigen huis te kunnen bouwen.
  zaterdag 6 april 2024 @ 19:55:05 #46
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_213112699
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Altijd leuk om te horen dat iemand z'n droombaan als baan heeft O+ Ga je ook echt elke dag met plezier naar je werk?
Ja, in principe wel. Kijk, als het 30 graden is ben ik ook liever vrij 8-) . Maar qua planning heb ik ook wat ik wil (vrijwel altijd late diensten) dus ik heb het wel naar mijn zin.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_213112992
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:14 schreef 111210 het volgende:

Droombaan
Niet perse een baan, maar zou mij wel gaaf lijken om gewoon mn eigen huis te kunnen bouwen.
Eigen huis bouwen is best zwaar en daar moet je best wel wat tijd voor uittrekken, vooral als je alles gaat doen moet je denken aan minimaal twee jaar (bouwen met stenen welteverstaan, niet prefab). Als je dat naast je werk doet dan is het heel zwaar.
pi_213113115
Ervaring

Diverse bijbanen in supermarkt, op de veiling, tuinderij
25 jaar ervaring in de IT, bouwen van software voor het verzekeringswezen/financiële sector

Leukste

Werken op een tuinderij, hard werken, maar wel vroeg klaar (ook vroeg beginnen).

Minst Leuke
Ooit een paar dagen groenten ingepakt voor McDonalds op de veiling, dat was echt saai rukwerk.

Droombaan
Ik verhuur nu huizen, we kopen ze, knappen ze op en dan de verhuur in (momenteel 1 huis, in september beginnen we aan het tweede huis). Eerst nog even ons eigen huis afbouwen. Iets compleet anders dan 25 jaar IT, daar was ik heel erg op uitgekeken. Als ons huis klaar is dan wordt het combinatie planten kweken, kippen fokken en verbouwen ;) .
  zaterdag 6 april 2024 @ 21:20:54 #49
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_213114424
Ervaring
>25 jaar
Leukste
Kantoorklerk
Minst Leuke
Kantoorklerk
Huidige Baan
Kantoorklerk
Droombaan
Contentmanager bij Pornhub.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_213114716
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Vind ik ook, ik heb best een tijdje zo'n bullshitbaan gehad, gek werd je ervan. Het enige leuke aan dat soort onzin is dat het vaak nog wel lekker verdiend. Maar als je dan op een feestje uit moet leggen wat je doet en je red dat niet zonder containerbegrippen en engelse termen, dan schaam je je kapot.
Ach ik geloof mensen die enthousiast doen over dat soort banen ook gewoon niet. Accountmanager bij KPMG, dan vind je echt alleen het geld interessant.

(Wat overigens prima is)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')