abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 maart 2024 @ 18:36:22 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213039641
Hallo,

Ik heb vandaag het contact met mijn moeder verbroken (1 uur geleden).
Heb haar op alles geblokkeerd, en daarvoor gestuurd dat ze een verschrikkelijk mens is, en dat ze mij tot m'n dood niet meer zal zien).
Sowieso was de band niet heel erg goed, maar behalve mijn moeder heb ik geen contact met familie omdat we een familie hebben, die allemaal conflicten met elkaar hebben, en ruzie.

En de meeste heb ik al vanaf 2017 niet meer gezien, en ik weet ook dat hun er geen behoefte aan hebben, want dat heeft mijn moeder al een keer gezegd, die had namelijk eens gevraagd of mijn oom mij weer eens wou zien.

Het heeft er ook mee te maken dat ik autistisch ben, en daardoor wel eens misplaatste opmerkingen maak, en daarmee ook anderen heb gekwetst zoals ik bij mijn nichtje heb gedaan.

Ik heb tegen haar gezegd dat ze niet van mij hield, en ik haar nooit meer wou zien.
Dat zei ik in een emotionele bui, maar ze heeft tot de dag van vandaag mij op alles geblokkeerd, en ik heb ook geleerd dat je nooit in emotie moet zeggen 'ik hoef je nooit meer te zien' omdat dit schijnbaar door sommige mensen serieus word genomen, en die daad bij het woord houden.

En zo word elk jaar je cirkel kleiner.

Het probleem wat ik al maanden en jaren bij mijn moeder ondervind is het volgende.

Ze praat altijd heel erg over zichzelf, en vraagt eigenlijk nooit 'Hee, hoe is het met je? '

Zoals vanavond, het eerste uur dat ik er was, vertelde ze alleen wie ze vandaag allemaal heeft gezien en gesproken.

En als ik dan over mezelf begin, weet ze het vaak zo te sturen, dat het weer over haar gaat.

Voorbeeldje:

'Ja ik heb vandaag gewandeld'

Moeder: Ja, ik heb vandaag niet gewandeld, ik zit met m'n been die niet wilt' .

'Ik ben vandaag naar het winkelcentrum geweest'

'Oh ja daar kom ik zelf nooit meer, ik weet niet wat ik daar te zoeken heb'.

En zo gaat het letterlijk altijd als ik iets wil vertellen over mij.
En ik heb dit jaren zo gedaan, maar ik heb de afgelopen tijd toch wel een beetje het idee van 'waarom moet ik altijd luisteren, als er andersom naar mij nooit word geluisterd'.

Ik heb gelezen op internet dat je dit bespreekbaar moet maken.

Dat heb ik dus al eens eerder gedaan vorig jaar.

Toen werd ze kwaad en zei: ' Ik heb geen zin om mij aan 1000 regeltjes te houden, zo werkt het hier niet' .
En dat ik haar moest accepteren hoe ze was, want dat moest ze ook bij mij, want ik was door mijn stoornis niet het makkelijkste kind.

En daarna heb ik meerdere keren gezegd 'je luistert nooit naar mij'

En dan werd ze altijd kwaad, en toen zei ze ' Je bent volgende week jarig, als het zo moet dan hou ik lekker m'n telefoon uit, en dan stuur ik je geen whatsappje om je te feliciteren '

En dan deed ze dat ook niet, en door al deze incidenten, is de behoefte naar contact van beide kanten uit steeds kleiner geworden, en doen we allebei steeds minder moeite om het gezellig te houden.

Het gaat eigenlijk van de 10 keer, misschien 7 keer mis en dan eindigt het in een ruzie.

En dit is met de jaren erger geworden, omdat we beide steeds sneller aan elkaar irriteren, soms is de klik gewoon weg met iemand, ondanks dat het familie is.

Nu is mijn vraag, is het herkenbaar? Kennen jullie ook mensen in de familie die vrijwel altijd over zichzelf praten, en je energie uitzuigen, maar vervolgens nauwelijks interesse tonen in jouw?

En hoe ga je daarmee om, is dit voor jullie genoeg reden om het contact definitief te stoppen? Of denken jullie nou dat gedrag is gewoon onderdeel van die persoon, dat weet ik ... Dus ik heb ook geen verwachting meer dat dit anders zal worden met de tijd, en ik blijf met die persoon omgaan.

Ben erg benieuwd, misschien kan ik wat leren van jullie ervaringen.

Groetjes uit Rotterdam.
pi_213039659
weer een like minder op facebook
#Anoniem graag
pi_213039670
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Precies waar ik aan dacht :P
  zondag 31 maart 2024 @ 18:42:47 #4
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_213039694
Herkenbaar. Geen problemen met mijn ouders maar behalve hun ligt praktisch mijn hele familie in de kliko wat contact en interesse betreft.
Soms loopt het leven zonder bepaalde mensen er in gewoon beter.
pi_213039696
Tl;dr
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zondag 31 maart 2024 @ 18:46:19 #6
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213039733
Die van mij doet niets anders dan klagen en zeuren en het liefst in tienvoud. Voor de vorm informeert ze wel naar mij of haar kleinkinderen, maar aan het einde van de rit draait het toch om haar (ingebeelde) misère. Ik word daar echt doodmoe van en elke keer als ik duidelijk maak dat ik hier niet op zit te wachten, gaat ze huilen :')

Maar naarmate ik ouder word, hecht ik veel minder aan haar. Ik heb sowieso nooit een band met haar gehad en ik ken haar daarom eigenlijk niet zo goed, behalve haar gezeur dus. Langs gaan wordt ook steeds minder en ik vind dat wel prima. Stel jezelf de vraag: zou je met zo iemand willen omgaan als het geen familie was? Ik weet niet hoe oud je bent, maar op een gegeven moment zijn je familie gewoon mensen waarmee je toevallig in hetzelfde huis bent opgegroeid en verder leeft iedereen zijn eigen leven. Zo gaat dat bij mij ook en met de Kerst doen we even 'gezellig', iedereen tevreden :)
Le Diable
pi_213039782
32x het woordje "ik" in de OP, waarvan 4x van de moeder van TS.

Wat was de TT ook al weer?
  zondag 31 maart 2024 @ 19:04:15 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213039875
quote:
9s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:36 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb vandaag het contact met mijn moeder verbroken (1 uur geleden).

Morgen komt ze gewoon weer je was strijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 31 maart 2024 @ 19:08:39 #9
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213039919
Maar jij wilt zelf dat alles over jou gaat?
Hoe is dat niet hypocriet?
Soms moet je gewoon boven dit soort dingen staan. Je hebt maar 1 moeder he en ze zal er niet altijd zijn....
Je bent een waardeloze agent.
  zondag 31 maart 2024 @ 19:29:16 #10
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213040109
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Soms moet je gewoon boven dit soort dingen staan. Je hebt maar 1 moeder he en ze zal er niet altijd zijn....
Ja, je hebt maar één moeder en je mag blij zijn als het een leuke/lieve/zorgzame moeder is waarmee je opgroeit. Indien dat niet het geval is, is je moeder op zich ook maar een figurant in je leven die je er misschien liever niet bij wil hebben. Zonder verdere wrok oid, maar gewoon omdat die persoon niks positiefs toevoegt. Dan is je moeder ook maar gewoon een mens die niet aansluit bij jouw behoeften.
Le Diable
pi_213040131
Nee dan kun je inderdaad beter de hele dag over buitenlanders praten
pi_213040185
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Herkenbaar. Geen problemen met mijn ouders maar behalve hun ligt praktisch mijn hele familie in de kliko wat contact en interesse betreft.
Soms loopt het leven zonder bepaalde mensen er in gewoon beter.
Je hebt zuigtabletjes en bruistabletjes van de eerste moet je definitief afscheid nemen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 31 maart 2024 @ 19:42:20 #13
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_213040217
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:29 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja, je hebt maar één moeder en je mag blij zijn als het een leuke/lieve/zorgzame moeder is waarmee je opgroeit. Indien dat niet het geval is, is je moeder op zich ook maar een figurant in je leven die je er misschien liever niet bij wil hebben. Zonder verdere wrok oid, maar gewoon omdat die persoon niks positiefs toevoegt. Dan is je moeder ook maar gewoon een mens die niet aansluit bij jouw behoeften.
Je kan je behoeften ook prima vinden in een partner of vrienden of andere zaken. Betekent niet dat je gelijk het band met je moeder volledig hoeft te verbreken. Maar he ieder zijn eigen keuze. Bij mij zou er wel wat meer moeten spelen zou ik het contact verbreken. Zeker niet voor zoiets onbenulligs als ze dat ze graag over haarzelf zou lullen de hele tijd....maar ik ben ook geen autist :')
Je bent een waardeloze agent.
  zondag 31 maart 2024 @ 19:43:42 #14
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213040235
quote:
en ik heb ook geleerd dat je nooit in emotie moet zeggen 'ik hoef je nooit meer te zien'
Nou blijkbaar niet dus als je dit vervolgens weer zegt tegen diegene die je 9 maanden heeft gedragen en met moeite heeft opgevoed..

Mijn advies: Ga het heel gauw goedmaken met je moeder.
En Allah weet het het beste
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 19:44:27 #15
441859 crew  Lenny77
pi_213040244
quote:
9s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:36 schreef BMW1993 het volgende:
En ik heb ook geleerd dat je nooit in emotie moet zeggen 'ik hoef je nooit meer te zien' omdat dit schijnbaar door sommige mensen serieus word genomen, en die daad bij het woord houden.
Die les is precies niet blijven hangen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 19:44:58 #16
441859 crew  Lenny77
pi_213040248
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:43 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Nou blijkbaar niet dus als je dit vervolgens weer zegt tegen diegene die je 9 maanden heeft gedragen en met moeite heeft opgevoed..

Mijn advies: Ga het heel gauw goedmaken met je moeder.
Ow... Dubbel :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 31 maart 2024 @ 19:49:13 #17
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213040278
quote:

[..]
Zomaar een figurant die pijn heeft geleden voor je en moeite heeft gedaan voor je. Ja zomaar een vreemde. Gewoon een voorbijganger die je als vuil mag behandelen.
  zondag 31 maart 2024 @ 20:05:07 #18
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213040470
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:49 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Zomaar een figurant die pijn heeft geleden voor je en moeite heeft gedaan voor je. Ja zomaar een vreemde. Gewoon een voorbijganger die je als vuil mag behandelen.
Ik zeg toch niet 'als vuil behandelen' en dat suggereer ik ook nergens. Je hebt je familie nu eenmaal niet voor het uitkiezen en ik vind het ook niet echt traumatisch ofzo. Het is zoals het is en dat is prima.
Le Diable
  zondag 31 maart 2024 @ 20:09:13 #19
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213040517
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:05 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ik zeg toch niet 'als vuil behandelen' en dat suggereer ik ook nergens. Je hebt je familie nu eenmaal niet voor het uitkiezen en ik vind het ook niet echt traumatisch ofzo. Het is zoals het is en dat is prima.
Nee dat is waar. Was eigenlijk een gemixte reactie op jou en TS.

Want je moeder op alles blokkeren en het contact volledig verbreken zie ik wel als vuil behandelen.
pi_213040535
quote:

[..]
En het kan ook met fases gaan waarin het contact jarenlang vreselijk slecht is, waarna er een betere periode komt, waarna misschien weer een slechtere waarna alles weer helemaal kan bijtrekken enzo.

Het hoeft allemaal niet zo absoluut te zijn, maar bescherm jezelf wel tegen al te veel verwachtingen of hoop in zulke situaties en probeer er gewoon wat van te maken.
  zondag 31 maart 2024 @ 20:13:40 #21
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213040559
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:09 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Nee dat is waar. Was eigenlijk een gemixte reactie op jou en TS.

Want je moeder op alles blokkeren en het contact volledig verbreken zie ik wel als vuil behandelen.
Dat blokkeren is denk ik een emotionele reactie, maar zoals hierboven als is gesteld, soms gaan dingen met vlagen, uitdoven en opleven. Dat kan met familie, vrienden, bekenden, etc. Het is allemaal niet in beton gegoten, dacht ik.
Le Diable
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 20:21:44 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213040668
Jullie zijn allebei volwassen. Jij hebt je problemen, en zo te horen heeft ze die ook. Is het niet een beetje geven en nemen wat dat betreft? Klinkt wel heel definitief om contact te verbreken. Al zijn er best scenario's te bedenken erin je breekt met vrienden en familie, zelfs ouders/kinderen. Maar is de situatie echt zo "toxic" ?
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 20:31:39 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213040945
Mijn ma heeft een soort olifantengeheugen en die spaart alles op tot ze het kan vertellen en als ik dan iets zeg volgt er gelijk een ezelsbruggetje naar de rest van de Twitterfeed in dr hoofd

Gewoon uit laten razen, je bent vanzelf aan de beurt

Over contact met ma verbreken zal ik me maar niet uitlaten ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213043285
Voor nu lijkt het beter voor jou om even te stoppen met het contact. Hopelijk brengt je dat rust en wie weet kun je na een periode opnieuw proberen contact te leggen.
pi_213043453
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:49 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Kinderen krijgen betekend niet dat ze meteen onvoorwaardelijk trouw aan hun ouders moeten zijn.

Elke gek kan kinderen krijgen. Zorgzaam zijn is een tweede.
Twiddel
pi_213043472
TS, ik snap je wel.
Kan mij zo indenken dat dit niet de enige reden is waarom je het contact hebt verbroken.

Mocht je toch nog wel wat hoop hebben, heb je wel eens aan een systeemtherapeut gedacht? Dan kunnen jullie het misschien samen uitpraten met wat hulp.

Sterkte :*
Twiddel
  maandag 1 april 2024 @ 00:12:06 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213043490
Is je moeder ook autistisch?

Fix je shit jongen, je hebt het zelf in de hand hoe je met mensen om je heen omgaat. Daar moet je om geven en voor zorgen, die zijn er niet alleen maar voor jou
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 april 2024 @ 03:28:10 #28
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213044225
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik heb toevallig 75% van mijn facebook vrienden verwijderd, het is nu half 4 in de nacht, en kan zo eindelijk gaan slapen. :P
Waren allemaal mensen die ik minimaal 1 jaar niet had gesproken.
  maandag 1 april 2024 @ 03:30:26 #29
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213044229
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 19:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Maar jij wilt zelf dat alles over jou gaat?
Hoe is dat niet hypocriet?
Daarin heb je wel gelijk, ik kan heel erg moeilijk luisteren omdat het mij simpelweg vaak niet interesseert wat anderen hebben beleefd op een dag. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ik geen contacten heb haha.
  maandag 1 april 2024 @ 03:35:59 #30
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213044241
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:21 schreef Momo het volgende:
Jullie zijn allebei volwassen. Jij hebt je problemen, en zo te horen heeft ze die ook. Is het niet een beetje geven en nemen wat dat betreft? Klinkt wel heel definitief om contact te verbreken. Al zijn er best scenario's te bedenken erin je breekt met vrienden en familie, zelfs ouders/kinderen. Maar is de situatie echt zo "toxic" ?
Klopt.

Zij loopt ook al jaren bij de psycholoog.
Het is moeilijk als je beide een rugzakje hebt, soms botst het dan gewoon.

Ik heb geprobeerd om een tijdje alleen te bellen, omdat afspreken vrijwel altijd uitloopt in een ruzie.

Maar na een tijdje kregen we ook ruzie via de telefoon..
  maandag 1 april 2024 @ 03:38:05 #31
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213044243
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:31 schreef sp3c het volgende:
Mijn ma heeft een soort olifantengeheugen en die spaart alles op tot ze het kan vertellen en als ik dan iets zeg volgt er gelijk een ezelsbruggetje naar de rest van de Twitterfeed in dr hoofd

Gewoon uit laten razen, je bent vanzelf aan de beurt

Over contact met ma verbreken zal ik me maar niet uitlaten ...
Haha toevallig.

Is ook bij mijn moeder.
Eerst alles over haar zelf vertellen, en als ze echt helemaal niets meer weet te zeggen dan is het:

"en heb jij nog wat beleefd deze week?' :P
Maar ik heb te snel gehandeld in emotie, dus het komt vast wel goed in de toekomst.

Zal haar volgende week deblokkeren, en dan kijken hoe het contact kan lopen op een normale manier die prettig is voor iedereen. :)
  maandag 1 april 2024 @ 03:43:17 #32
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_213044245
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 00:12 schreef Molo het volgende:
Is je moeder ook autistisch?
Ja klopt.
Nooit officieel vastgesteld, maar ze heeft ook nooit sociale contacten gehad, en al mijn familieleden zeggen dat ze precies de kenmerken heeft die ik ook heb.
En dat heb ik haar dus verteld dat ze haar autistisch noemde, en toen werd ze zo kwaad dat ze die familieleden allemaal geblokkeerd heeft.

En zo zitten we in onze familie altijd in een cirkel van ruzie. :P
  maandag 1 april 2024 @ 10:50:37 #33
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213045817
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:46 schreef SemperLibertas het volgende:
Die van mij doet niets anders dan klagen en zeuren en het liefst in tienvoud. Voor de vorm informeert ze wel naar mij of haar kleinkinderen, maar aan het einde van de rit draait het toch om haar (ingebeelde) misère. Ik word daar echt doodmoe van en elke keer als ik duidelijk maak dat ik hier niet op zit te wachten, gaat ze huilen :')

Maar naarmate ik ouder word, hecht ik veel minder aan haar. Ik heb sowieso nooit een band met haar gehad en ik ken haar daarom eigenlijk niet zo goed, behalve haar gezeur dus. Langs gaan wordt ook steeds minder en ik vind dat wel prima. Stel jezelf de vraag: zou je met zo iemand willen omgaan als het geen familie was? Ik weet niet hoe oud je bent, maar op een gegeven moment zijn je familie gewoon mensen waarmee je toevallig in hetzelfde huis bent opgegroeid en verder leeft iedereen zijn eigen leven. Zo gaat dat bij mij ook en met de Kerst doen we even 'gezellig', iedereen tevreden :)
Mijn ouders zijn inmiddels ook verzuurde bejaarden, verzuurd waren ze vijftien jaar geleden ook al, wel wordt het ieder jaar een stukje erger.

Veel bezig in hun eigen wereldje, weinig interesse in anderen of de maatschappij en altijd vrij cynisch. Ik herken het ook in het contact tussen mijn ouders en mijn inmiddels overleden grootouders, precies dezelfde dynamiek was dat. De omgang is niet heel prettig meer, tonen ook heel weinig belangstelling in hun kleinkind, het is altijd maar ik ik ik ik.

Het is leuk dat de mens tegenwoordig lichamelijk zo oud kan worden, echter laten mentaal de meesten het al veel eerder afweten.
  maandag 1 april 2024 @ 20:41:50 #34
481998 K21
Cappuccino
pi_213053360
Ik vind het niet zo vreemd dat de bom uiteindelijk barst in zo'n situatie. Twee sociaal niet zo heel handige mensen met beiden psychische problematiek die allebei ook veel behoefte hebben aan erkenning voor hun pijn kunnen gewoon niet bij elkaar terecht voor steun. Zoiets wordt onvermijdelijk een soort wedstrijd om wie 't het kutst heeft gehad, met de nodige verwijten naar de ander toe. Vooral als je elkaar niet super vaak ziet en de sores die men van zich af wil praten zich inmiddels alweer heeft opgestapeld.

Het probleem is dat jullie verder niemand hebben waarbij je het wel (gedoseerd) kwijt kunt, op waarschijnlijk eens in de paar weken een krap uurtje bij een psych na, en dat is kennelijk niet afdoende. Je zal dan toch moeten kijken of er meer of andere mogelijkheden zijn in de vorm van therapieën of praatgroepen (al dan niet voor mensen op het spectrum) om je mentale emmertje af en toe te kunnen legen.

Lastig, wel.
  maandag 1 april 2024 @ 21:32:12 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_213054242
Jongen, houd het bij jezelf. Had dit topic geopend voordat je het contact met haar verbrak. Een goede reden om geen contact meer met je moeder te hebben is dat je er zelf, of je broers en zussen, aan onderdoor gaan.

Ik bedoel: op het punt dat je het contact wil verbreken; dan doe je dat om zelf verder te gaan. Je moet ervoor kiezen het zonder je moeder te doen, en dat doe je niet door haar een verschrikkelijk mens te noemen, want dan ben je nog steeds met haar bezig omdat je met een trap na nog steeds naar vergelding jaagt, voldoening die je nooit zult krijgen.

Heb je nog broers of zussen trouwens?
pi_213054959
Afgaande op die twee voorbeelden: hoe jouw moeder reageert vind ik weer juist typisch iets voor mensen met een autistische inslag. Heeft zij niet iets vergelijkbaars? E.e.a. komt over dat jullie beide sociaal onhandig zijn.

De tip die ik je mee wil geven: Tenzij sprake is van een geweld/misbruik vind ik 'contact verbreken' wel een risico waar je spijt van kan gaan krijgen. Je bent beide sociaal onhandig, daar kan niemand wat aan doen. Wellicht beter: een manier vinden om er mee om te leren gaan.

[ Bericht 32% gewijzigd door Justinn op 01-04-2024 22:22:19 ]
pi_213083786
Ik vind jouw manier van een gesprek beginnen ook niet echt uitnodigen tot goed wederzijds contact. "Ik ben vandaag naar het winkelcentrum geweest". Tsja...ehh...wat moet je daar als gesprekspartner mee? Dat zegt namelijk precies niks. :D
pi_213086137
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 03:43 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ja klopt.
Nooit officieel vastgesteld, maar ze heeft ook nooit sociale contacten gehad, en al mijn familieleden zeggen dat ze precies de kenmerken heeft die ik ook heb.
En dat heb ik haar dus verteld dat ze haar autistisch noemde, en toen werd ze zo kwaad dat ze die familieleden allemaal geblokkeerd heeft.

En zo zitten we in onze familie altijd in een cirkel van ruzie. :P
OK dus jij en je moeder zijn dus beide de oorzaak!
  Moderator zondag 7 april 2024 @ 05:23:07 #39
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213118088
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:52 schreef ToT het volgende:
32x het woordje "ik" in de OP, waarvan 4x van de moeder van TS.

Wat was de TT ook al weer?
Projection, scherp ToT.
As above, so below.
pi_213120784
quote:
ik vind het ook niet echt traumatisch ofzo. Het is zoals het is en dat is prima
En wat ervaart je moeder in deze, heb je wel eens echt met haar gepraat, of geprobeerd dit te doen? :!
  zondag 7 april 2024 @ 17:07:40 #41
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213127382
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 10:13 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
En wat ervaart je moeder in deze, heb je wel eens echt met haar gepraat, of geprobeerd dit te doen? :!
Er komt niet heel veel uit dus dat heeft geen zin eigenlijk.
Le Diable
  Moderator zondag 7 april 2024 @ 17:35:00 #42
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213127700
quote:

[..]
Ok nou duidelijk toch? Dan ben ik bij dezen hier gestopt met lezen. :W
  zondag 7 april 2024 @ 17:35:31 #43
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_213127705
quote:
ik heb ook geleerd dat je nooit in emotie moet zeggen 'ik hoef je nooit meer te zien' omdat dit schijnbaar door sommige mensen serieus word genomen, en die daad bij het woord houden
Huh wat hoe dan? Heb je dat niet net weer bij je moeder gedaan?

Ik herken dit niet in mijn familie, maar ja die mensen bestaan. Zou voor mij niet direct reden zijn om contact te verbreken. Zeker niet met mijn moeder. Maar het klinkt alsof er ook meer speelt met hoeveel ruzie jullie maken. Dus dan snap ik het wel.

Alleen dan zo'n laatste bericht vind ik wel te ver gaan. Dat is puur bedoeld om iemand te kwetsen en als je dan later bent afgekoeld zeg je 'o, ja ik wist niet dat je het zo serieus zou nemen, dat komt door mijn autisme'. Overigens wordt over het algemeen voor constructieve ruzies geadviseerd om 'je doet dit nooit' of 'je doet dit altijd' uitspraken te vermijden.
  zondag 7 april 2024 @ 17:39:50 #44
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213127762
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2024 17:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ok nou duidelijk toch? Dan ben ik bij dezen hier gestopt met lezen. :W
Ja, als iedereen zich goed voelt in die modus dan is er niks aan de hand, lijkt me.
Le Diable
pi_213137969
Hoe je moeder communiceert is wel herkenbaar. Zo communiceert de mijne 80% van de tijd ook. Soms irriteer ik mij daar ook aan. Denk dat 't komt omdat ze al heel lang alleen woont. Heb het deels geaccepteerd, soms stuur ik het gesprek of zeg ik er wat van.

Veranderen ga ik haar toch niet volledig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')