Morgen komt ze gewoon weer je was strijken.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:36 schreef BMW1993 het volgende:
Ik heb vandaag het contact met mijn moeder verbroken (1 uur geleden).
Ja, je hebt maar één moeder en je mag blij zijn als het een leuke/lieve/zorgzame moeder is waarmee je opgroeit. Indien dat niet het geval is, is je moeder op zich ook maar een figurant in je leven die je er misschien liever niet bij wil hebben. Zonder verdere wrok oid, maar gewoon omdat die persoon niks positiefs toevoegt. Dan is je moeder ook maar gewoon een mens die niet aansluit bij jouw behoeften.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Soms moet je gewoon boven dit soort dingen staan. Je hebt maar 1 moeder he en ze zal er niet altijd zijn....
Je hebt zuigtabletjes en bruistabletjes van de eerste moet je definitief afscheid nemen.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Herkenbaar. Geen problemen met mijn ouders maar behalve hun ligt praktisch mijn hele familie in de kliko wat contact en interesse betreft.
Soms loopt het leven zonder bepaalde mensen er in gewoon beter.
Je kan je behoeften ook prima vinden in een partner of vrienden of andere zaken. Betekent niet dat je gelijk het band met je moeder volledig hoeft te verbreken. Maar he ieder zijn eigen keuze. Bij mij zou er wel wat meer moeten spelen zou ik het contact verbreken. Zeker niet voor zoiets onbenulligs als ze dat ze graag over haarzelf zou lullen de hele tijd....maar ik ben ook geen autistquote:Op zondag 31 maart 2024 19:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, je hebt maar één moeder en je mag blij zijn als het een leuke/lieve/zorgzame moeder is waarmee je opgroeit. Indien dat niet het geval is, is je moeder op zich ook maar een figurant in je leven die je er misschien liever niet bij wil hebben. Zonder verdere wrok oid, maar gewoon omdat die persoon niks positiefs toevoegt. Dan is je moeder ook maar gewoon een mens die niet aansluit bij jouw behoeften.
Nou blijkbaar niet dus als je dit vervolgens weer zegt tegen diegene die je 9 maanden heeft gedragen en met moeite heeft opgevoed..quote:en ik heb ook geleerd dat je nooit in emotie moet zeggen 'ik hoef je nooit meer te zien'
Die les is precies niet blijven hangen?quote:Op zondag 31 maart 2024 18:36 schreef BMW1993 het volgende:
En ik heb ook geleerd dat je nooit in emotie moet zeggen 'ik hoef je nooit meer te zien' omdat dit schijnbaar door sommige mensen serieus word genomen, en die daad bij het woord houden.
Ow... Dubbelquote:Op zondag 31 maart 2024 19:43 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Nou blijkbaar niet dus als je dit vervolgens weer zegt tegen diegene die je 9 maanden heeft gedragen en met moeite heeft opgevoed..
Mijn advies: Ga het heel gauw goedmaken met je moeder.
Zomaar een figurant die pijn heeft geleden voor je en moeite heeft gedaan voor je. Ja zomaar een vreemde. Gewoon een voorbijganger die je als vuil mag behandelen.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja, je hebt maar één moeder en je mag blij zijn als het een leuke/lieve/zorgzame moeder is waarmee je opgroeit. Indien dat niet het geval is, is je moeder op zich ook maar een figurant in je leven die je er misschien liever niet bij wil hebben. Zonder verdere wrok oid, maar gewoon omdat die persoon niks positiefs toevoegt. Dan is je moeder ook maar gewoon een mens die niet aansluit bij jouw behoeften.
Ik zeg toch niet 'als vuil behandelen' en dat suggereer ik ook nergens. Je hebt je familie nu eenmaal niet voor het uitkiezen en ik vind het ook niet echt traumatisch ofzo. Het is zoals het is en dat is prima.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:49 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Zomaar een figurant die pijn heeft geleden voor je en moeite heeft gedaan voor je. Ja zomaar een vreemde. Gewoon een voorbijganger die je als vuil mag behandelen.
Nee dat is waar. Was eigenlijk een gemixte reactie op jou en TS.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet 'als vuil behandelen' en dat suggereer ik ook nergens. Je hebt je familie nu eenmaal niet voor het uitkiezen en ik vind het ook niet echt traumatisch ofzo. Het is zoals het is en dat is prima.
En het kan ook met fases gaan waarin het contact jarenlang vreselijk slecht is, waarna er een betere periode komt, waarna misschien weer een slechtere waarna alles weer helemaal kan bijtrekken enzo.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:29 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat blokkeren is denk ik een emotionele reactie, maar zoals hierboven als is gesteld, soms gaan dingen met vlagen, uitdoven en opleven. Dat kan met familie, vrienden, bekenden, etc. Het is allemaal niet in beton gegoten, dacht ik.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:09 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Nee dat is waar. Was eigenlijk een gemixte reactie op jou en TS.
Want je moeder op alles blokkeren en het contact volledig verbreken zie ik wel als vuil behandelen.
Kinderen krijgen betekend niet dat ze meteen onvoorwaardelijk trouw aan hun ouders moeten zijn.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:49 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Zomaar een figurant die pijn heeft geleden voor je en moeite heeft gedaan voor je. Ja zomaar een vreemde. Gewoon een voorbijganger die je als vuil mag behandelen.
Ik heb toevallig 75% van mijn facebook vrienden verwijderd, het is nu half 4 in de nacht, en kan zo eindelijk gaan slapen.quote:
Daarin heb je wel gelijk, ik kan heel erg moeilijk luisteren omdat het mij simpelweg vaak niet interesseert wat anderen hebben beleefd op een dag. Dat zal ook wel de reden zijn waarom ik geen contacten heb haha.quote:Op zondag 31 maart 2024 19:08 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Maar jij wilt zelf dat alles over jou gaat?
Hoe is dat niet hypocriet?
Soms moet je gewoon boven dit soort dingen staan. Je hebt maar 1 moeder he en ze zal er niet altijd zijn....
Klopt.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:21 schreef Momo het volgende:
Jullie zijn allebei volwassen. Jij hebt je problemen, en zo te horen heeft ze die ook. Is het niet een beetje geven en nemen wat dat betreft? Klinkt wel heel definitief om contact te verbreken. Al zijn er best scenario's te bedenken erin je breekt met vrienden en familie, zelfs ouders/kinderen. Maar is de situatie echt zo "toxic" ?
Haha toevallig.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:31 schreef sp3c het volgende:
Mijn ma heeft een soort olifantengeheugen en die spaart alles op tot ze het kan vertellen en als ik dan iets zeg volgt er gelijk een ezelsbruggetje naar de rest van de Twitterfeed in dr hoofd
Gewoon uit laten razen, je bent vanzelf aan de beurt
Over contact met ma verbreken zal ik me maar niet uitlaten ...
Ja klopt.quote:
Mijn ouders zijn inmiddels ook verzuurde bejaarden, verzuurd waren ze vijftien jaar geleden ook al, wel wordt het ieder jaar een stukje erger.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:46 schreef SemperLibertas het volgende:
Die van mij doet niets anders dan klagen en zeuren en het liefst in tienvoud. Voor de vorm informeert ze wel naar mij of haar kleinkinderen, maar aan het einde van de rit draait het toch om haar (ingebeelde) misère. Ik word daar echt doodmoe van en elke keer als ik duidelijk maak dat ik hier niet op zit te wachten, gaat ze huilen![]()
Maar naarmate ik ouder word, hecht ik veel minder aan haar. Ik heb sowieso nooit een band met haar gehad en ik ken haar daarom eigenlijk niet zo goed, behalve haar gezeur dus. Langs gaan wordt ook steeds minder en ik vind dat wel prima. Stel jezelf de vraag: zou je met zo iemand willen omgaan als het geen familie was? Ik weet niet hoe oud je bent, maar op een gegeven moment zijn je familie gewoon mensen waarmee je toevallig in hetzelfde huis bent opgegroeid en verder leeft iedereen zijn eigen leven. Zo gaat dat bij mij ook en met de Kerst doen we even 'gezellig', iedereen tevreden
OK dus jij en je moeder zijn dus beide de oorzaak!quote:Op maandag 1 april 2024 03:43 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Ja klopt.
Nooit officieel vastgesteld, maar ze heeft ook nooit sociale contacten gehad, en al mijn familieleden zeggen dat ze precies de kenmerken heeft die ik ook heb.
En dat heb ik haar dus verteld dat ze haar autistisch noemde, en toen werd ze zo kwaad dat ze die familieleden allemaal geblokkeerd heeft.
En zo zitten we in onze familie altijd in een cirkel van ruzie.
Projection, scherp ToT.quote:Op zondag 31 maart 2024 18:52 schreef ToT het volgende:
32x het woordje "ik" in de OP, waarvan 4x van de moeder van TS.
Wat was de TT ook al weer?
En wat ervaart je moeder in deze, heb je wel eens echt met haar gepraat, of geprobeerd dit te doen?quote:Op zondag 31 maart 2024 20:05 schreef SemperLibertas het volgende:
ik vind het ook niet echt traumatisch ofzo. Het is zoals het is en dat is prima
Er komt niet heel veel uit dus dat heeft geen zin eigenlijk.quote:Op zondag 7 april 2024 10:13 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
En wat ervaart je moeder in deze, heb je wel eens echt met haar gepraat, of geprobeerd dit te doen?
Ok nou duidelijk toch? Dan ben ik bij dezen hier gestopt met lezen.quote:Op zondag 31 maart 2024 20:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet 'als vuil behandelen' en dat suggereer ik ook nergens. Je hebt je familie nu eenmaal niet voor het uitkiezen en ik vind het ook niet echt traumatisch ofzo. Het is zoals het is en dat is prima.
Huh wat hoe dan? Heb je dat niet net weer bij je moeder gedaan?quote:ik heb ook geleerd dat je nooit in emotie moet zeggen 'ik hoef je nooit meer te zien' omdat dit schijnbaar door sommige mensen serieus word genomen, en die daad bij het woord houden
Ja, als iedereen zich goed voelt in die modus dan is er niks aan de hand, lijkt me.quote:Op zondag 7 april 2024 17:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok nou duidelijk toch? Dan ben ik bij dezen hier gestopt met lezen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |