plofquote:Op maandag 1 april 2024 09:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De 2 renners die na Mathieu als 1e boven kwamen op de Koppenberg worden 22e en 31e
Hij schijnt volgens kenners nog steeds niet boven te zijn.quote:Op maandag 1 april 2024 08:53 schreef TommyL0204 het volgende:
Lazkano ook een bijzondere koers gisteren. Leek eerst de sterkste na Matje. Maar heeft er volgens mij een half uur over gedaan om de Koppenberg lopend boven te komen
Dat is best snel gedaanquote:Op maandag 1 april 2024 09:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Matteo zit al weer thuis aan het geheime ingrediënt van Visma: vruchtenhagel
quote:Op maandag 1 april 2024 09:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Matteo zit al weer thuis aan het geheime ingrediënt van Visma: vruchtenhagel
Best wat variatie aan fietsers en lopers als je het zo ziet. Wat is dan de klacht eigenlijk?quote:
Soren daarentegenquote:Op maandag 1 april 2024 09:52 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Hij schijnt volgens kenners nog steeds niet boven te zijn.
quote:Waerenskjold heeft al lopend veertig plaatsen gewonnen. Hij had een heel speciale techniek. Bruut, maar wel efficiënt.”
Beter dit dan al die dolgedraaide en opgefokte ploegleiders die in de auto's zitten te schreeuwen en te juichen, zoals in de reportages over de Tour.quote:Op zondag 31 maart 2024 21:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
De blijheid van Christophe staat weer op punt.
Ja, fantastisch. Ik las gisteren ook dat Mathieu de Nederlander is met de meeste monumentoverwinningen. Voor mijn gevoel waren de prestaties van Jan Raas onbereikbaar voor een ander.quote:Op maandag 1 april 2024 06:42 schreef geitenbrei het volgende:
Geneuten gisteren, ondanks het gebrek aan spanning bij de mannen op het laatst. Als chauvinist was ik zo blij als een dreumes toen Terpstra in 2014 een monument won, ik dacht dat dat haast onmogelijk was voor een Nederlander. Het was de eerste landgenoot die ik het zelf zag doen. Later had ik bij Poels in Luik en daarna weer Terpstra in Vlaanderen hetzelfde gevoel. Mollema en Van Baarle deden me ook wel wat, op de een of andere manier ietsjes minder (waarschijnlijk ook doordat ik het inmiddels vaker had gezien). Maar deze knakker, die Mathieu, wtf. Die wint in vier jaar tijd vijf monumenten en een wereldtitel, met nog zoveel ruimte voor meer. Die wordt over twintig jaar als mijlpaal genoemd samen met de tien beste renners ooit. Allen in hun eigen tijd en met hun eigen kwaliteiten uiteraard. Ben benieuwd wat er allemaal nog volgt.
In het filmpje bij post #184 zie je genoeg renners (volgens mij meer dan de helft) die al fietsend de Koppenberg over komen.quote:Op maandag 1 april 2024 09:24 schreef franklop het volgende:
Wuyts die de Koppenberg bijna koersvervalsing vindt.
Aan de ene kant heeft hij misschien een punt. Aan de andere kant, naja niet
Klopt, zie onder Records: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wielerklassiekerquote:Op maandag 1 april 2024 10:55 schreef Idisrom het volgende:
Ik las gisteren ook dat Mathieu de Nederlander is met de meeste monumentoverwinningen.
Voor mij is de Koppenberg vooral de 'linkse hoek' die Hennie Kuiper ooit uitdeelde aan een toeschouwer die in de weg stond. 1985 meen ik.quote:Op maandag 1 april 2024 10:36 schreef Dutch_view het volgende:
Die verdomde Koppenberg ook!
https://sporza.be/nl/2024(...)ingen~1711912579090/
Koersvervalsing of ultieme kasseitest? Koppenberg besliste de Ronde, maar verdeelde de meningen
Met iconische beelden uit 1987![]()
Ben ook wel benieuwd hoeveel het scheelt als ze wel met die borstelwagen naar boven waren gekomen. Naast de regen schijnt ook een modderlaag de boosdoener te zijn.quote:Op maandag 1 april 2024 11:43 schreef hhh38 het volgende:
We krijgen hierna vast weer 10 (bijna) droge edities, dus ik hoop niet dat de Koppenberg uit het parcours wordt gehaald door 1 regeneditie. Sowieso vond ik het een geweldig spektakel, maar als het ieder jaar zou gebeuren heeft het wel teveel invloed op de koers.
Hoe anders had de koers eruit gezien als het vlaggetje voor zijn naam een kwartslag gedraaid stond?quote:Op maandag 1 april 2024 11:51 schreef Abrikozentaart het volgende:
Laten we in hemelsnaam blij zijn dat MVP op een Nederlandse licentie rijd. Want voor de rest waren de Nederlanders nergens te zien. Mike Teunissen 25e en Tim van Dijke 29e. Dat waren de andere 2 Nederlanders in de top-30. Ik vrees echt voor een zwart gat als MVP er mee stopt over een paar jaar
Tegen die tijd zullen bijv. een Kooij en Van den Berg ook wel weer een stapje gezet hebben. Niet dat die zo dominant gaan zijn als Van der Poel, maar dat zie je nou eenmaal niet zo vaak in de historie. Het rondewerk gaat Nederland wel een stuk minder aanwezig zijn, al kan Arensman leuk meedoen voor top 10/top 5 als het meezit. MIsschien zit er nog talent aan te komen, maar daar weten anderen ongetwijfeld een stuk meer over.quote:Op maandag 1 april 2024 11:51 schreef Abrikozentaart het volgende:
Laten we in hemelsnaam blij zijn dat MVP op een Nederlandse licentie rijd. Want voor de rest waren de Nederlanders nergens te zien. Mike Teunissen 25e en Tim van Dijke 29e. Dat waren de andere 2 Nederlanders in de top-30. Ik vrees echt voor een zwart gat als MVP er mee stopt over een paar jaar
Dan moest hij voor de gele trui gaan lolquote:Op maandag 1 april 2024 12:02 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Hoe anders had de koers eruit gezien als het vlaggetje voor zijn naam een kwartslag gedraaid stond?
Niet heel handig om dit soort felle uitspraken te doen, wetende dat er altijd wel andere toeschouwers met filmpjes zullen zijn:quote:
Allez Opi-Omi!quote:Op maandag 1 april 2024 12:15 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Niet heel handig om dit soort felle uitspraken te doen, wetende dat er altijd wel andere toeschouwers met filmpjes zullen zijn:
[ x ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |