abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213041900
Het is nog allemaal voorbarig, maar Fem oogt in het veld toch enigszins als een diesel met een grotere motor dan Puck en Shirin, maar op de weg werkt het anders.
pi_213041993
Voor de liefhebbers, de herhaling nu op Eurosport en ze zijn bijna bij de Koppenberg >:)
pi_213042184
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 20:35 schreef Fretwork het volgende:
Ik zou 200 euro winnen als Dylan top 3 eindigde, dit was wel een spektakel.

Verder, mooi om koers te kijken op de Kwaremont. Fucking veel dronken Vlamingen. Tom Boonen 3 bier zien atten, Iserbyt een halve kleine ice tea.

Was voor een keer top.
Ja wat een gekkenhuis was dat he, ging mijn voorstellingsvermogen echt te boven. Ook al die gastjes die dan half gingen lopen rellen :').

Wel heel grappig al bij al. Rij voor de pendelbus kon ik minder waarderen.
  zondag 31 maart 2024 @ 21:46:57 #180
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_213042235
Vlamingen lijken me enorme kermisklanten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_213042347
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:46 schreef Szura het volgende:
Vlamingen lijken me enorme kermisklanten
Hahaha echt dit.
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 22:27:31 #182
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_213042571
twitter

De nieuwe Sporza is uit.
De nieuwe Niermann is uit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_213042577
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het is nog allemaal voorbarig, maar Fem oogt in het veld toch enigszins als een diesel met een grotere motor dan Puck en Shirin, maar op de weg werkt het anders.
Die is ook nog ziek geweest vorige week, dat kan nog meespelen.

Wel lachen dat Van Empel na de Koppenberg meteen aan Van Anrooij vroeg of Pieterse in het groepje voor hen mee was.
pi_213042707
twitter
pi_213042711
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 22:28 schreef wimderon het volgende:

[..]
Die is ook nog ziek geweest vorige week, dat kan nog meespelen.

Wel lachen dat Van Empel na de Koppenberg meteen aan Van Anrooij vroeg of Pieterse in het groepje voor hen mee was.
Ja, die ziekte zal niet geholpen. Hopelijk komt ze er nog doorheen.
pi_213043107
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 22:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

De nieuwe Sporza is uit.
Wout die het afgelopen anderhalf jaar 25 keer door Mathieu gelost is, was zeker de evenknie geweest ja.
pi_213043289
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 22:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

De nieuwe Sporza is uit.
De morele winnaar is gekend. :D

Ondertussen is het 7-3 in wereldtitels en 5-1 in monumenten :9 maar dat telt niet zolang je maar de morele winnaar bent.
pi_213043918
quote:
Broer van aangereden vrouwelijke supporter reageert: “Dit had veel erger gekund, maar niet de schuld van mijn zus”

Tijdens de Ronde van Vlaanderen raakte supporter Anke Sneyers (21) uit Meldert zwaargewond toen ze aangereden werd door verschillende renners. Haar broer zegt dat het slachtoffer geen enkele schuld treft.

Eerst en vooral het goede nieuws. Anke Sneyers stelt het gezien de omstandigheden goed volgens haar broer Thomas die we aan de telefoon kregen. Ze hield aan de aanrijding een stevige hersenschudding, een hoofdletsel met meerdere hechtingen en een gebroken sleutelbeen over. “Dit had veel erger gekund.” Hij voegt er aan toe dat de emotionele impact op Anke, maar ook op haar ouders en de vrienden die erbij waren, wel heel erg groot is.

Kort na het ongeval had Thomas al op Facebook gereageerd op de vele berichten die op sociale media circuleren rond het ongeval en waar weinig tot geen medelijden is met zijn zus, integendeel.

“Normaal reageer ik niet op Facebook-reacties, al zeker niet op die van internethelden, maar de omstandigheden verplichten mij er toe. De jonge vrouw die hier werd omver gereden is namelijk mijn zus, Anke Sneyers”, reageert Thomas Sneyers die zelf jeugdrenner was en werkt voor de marketingafdeling van wielerploeg Alpecin-Deceuninck. “Wij zitten met de hele familie al JAREN in de koers, wij hebben in het peloton gereden of komen er dagdagelijks voor ons werk mee in contact. Anke - samen met mama - stond netjes van het parcours af, in de zijberm. Het parket doet momenteel onderzoek waarbij er meerdere getuigen - inclusief de ambulanciers achter het peloton - duidelijk hebben verklaard dat de val niet werd veroorzaakt door haar, maar weldegelijk door een andere toeschouwer die wel op de weg stond, waardoor renners moesten uitwijken, en zo Anke hebben geraakt.”

“Hoe al deze mensen in de reacties een oordeel durven vellen, zonder iets deftigs gezien te hebben, en zelfs reageren “geen medelijden” te hebben, daar word ik (sorry voor het woord) kotsmisselijk van.”

“Aan al de internethelden: denk de volgende keer toch maar eens na, want voor je het weet (net zoals dit voor ons vandaag het geval was), gebeurt dit bij iemand die jou nauw aan het hart ligt.”

G-sporter
Anke Sneyers is een van de meest beloftevolle G-atletes in België, zowel op nationaal als internationaal vlak. Zij is huidig Belgisch kampioen verspringen en werd in de afgelopen jaren al op verschillende sprintnummers Belgisch kampioen. Anke haalde dit jaar op het WK & EK Indoor in Reims een zesde plaats in de finale van het verspringen. Op de 200 meter liep ze naar een negende plaats. In de finale van de 60 meter op het WK & EK Indoor werd ze zesde. In juni stond normaal het Europees kampioenschap op haar programma. Daarnaast is ze nog volop in running voor op de Paralympische Spelen. “Ze hoopte nog de limieten te behalen, maar ze ziet de droom mogelijk gefnuikt door de gevolgen van de aanrijding.”

De valpartij aan de Hotond was niet de enige waarbij het publiek betrokken was, want wat later werd er nog eens gevallen op een brede baan waar publiek dicht op de renners stond.

Anke mocht het ziekenhuis intussen verlaten, maar moet begin volgende week op controle. Mogelijk moet ze nog een operatie ondergaan. “Ze heeft me al gebeld. Ze is helemaal van slag. Het is voor haar allemaal moeilijker te plaatsen door haar mentale beperking. Ze voelde zich eerst schuldig, maar het is duidelijk dat haar geen schuld treft.”
  Redactie Sport / Supervogel maandag 1 april 2024 @ 05:29:03 #189
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_213044316
twitter

Tiesj z'n fiets was er dus al niet meer.
pi_213044346
Geneuten gisteren, ondanks het gebrek aan spanning bij de mannen op het laatst. Als chauvinist was ik zo blij als een dreumes toen Terpstra in 2014 een monument won, ik dacht dat dat haast onmogelijk was voor een Nederlander. Het was de eerste landgenoot die ik het zelf zag doen. Later had ik bij Poels in Luik en daarna weer Terpstra in Vlaanderen hetzelfde gevoel. Mollema en Van Baarle deden me ook wel wat, op de een of andere manier ietsjes minder (waarschijnlijk ook doordat ik het inmiddels vaker had gezien). Maar deze knakker, die Mathieu, wtf. Die wint in vier jaar tijd vijf monumenten en een wereldtitel, met nog zoveel ruimte voor meer. Die wordt over twintig jaar als mijlpaal genoemd samen met de tien beste renners ooit. Allen in hun eigen tijd en met hun eigen kwaliteiten uiteraard. Ben benieuwd wat er allemaal nog volgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door geitenbrei op 01-04-2024 06:43:23 (.) ]
Als het maar goed klinkt.
pi_213044357
Over de dames:

Het vrouwenwielrennen begint wat internationaler te worden, dat is goed. Wel nog negen Nederlandse dames bij de eerste achttien, zelfs als chauvinist (zie mijn bericht hierboven) is dat nog te veel. Maar het wordt beter en een Nederlandse winnares in welke koers ook is lang niet meer zo zeker als pakweg vijf jaar terug. Het nieuwe contract van Vollering zou om een miljoen per jaar gaan, dat zegt dat er daadwerkelijk ook buiten Nederland echt animo is.
Als het maar goed klinkt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 april 2024 @ 08:40:40 #192
862 Arcee
Look closer
pi_213044566
Volgens De Standaard is Van der Poel Meneer Ronde van Vlaanderen. omdat er geen wedstrijd is die zo naadloos bij Mathieu van der Poels kwaliteiten aansluit als de Ronde van Vlaanderen.

_O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213044644
Lazkano ook een bijzondere koers gisteren. Leek eerst de sterkste na Matje. Maar heeft er volgens mij een half uur over gedaan om de Koppenberg lopend boven te komen
  maandag 1 april 2024 @ 09:06:21 #194
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213044719
quote:
10s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Ja wat een gekkenhuis was dat he, ging mijn voorstellingsvermogen echt te boven. Ook al die gastjes die dan half gingen lopen rellen :').

Wel heel grappig al bij al. Rij voor de pendelbus kon ik minder waarderen.
Wij hebben netjes aangesloten, maar dat was anderhalf uur afzien inderdaad.

Volgende keer fietsen achterin de auto.

Zaterdag op het laatste moment kaplaarzen gehaald, dat was geen overbodige luxe..
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 1 april 2024 @ 09:24:55 #195
194695 franklop
Fran knock
pi_213044837
Wuyts die de Koppenberg bijna koersvervalsing vindt.

Aan de ene kant heeft hij misschien een punt. Aan de andere kant, naja niet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 1 april 2024 @ 09:29:13 #196
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213044872
quote:
9s.gif Op maandag 1 april 2024 09:24 schreef franklop het volgende:
Wuyts die de Koppenberg bijna koersvervalsing vindt.

Aan de ene kant heeft hij misschien een punt. Aan de andere kant, naja niet
Een gebeurtenis die voor iedereen exact dezelfde is kan de facto geen koersvervalsing zijn. Tenzij hij alludeert op het blokkeren van de weg door Vermeersch. Dat was tegen een zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wél koersvervalsing.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213044885
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 08:53 schreef TommyL0204 het volgende:
Lazkano ook een bijzondere koers gisteren. Leek eerst de sterkste na Matje. Maar heeft er volgens mij een half uur over gedaan om de Koppenberg lopend boven te komen
Ivan zijn motortje deed ook plof in de finale. Nog 26e geworden achter Magic Mike.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_213044909
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 09:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Een gebeurtenis die voor iedereen exact dezelfde is kan de facto geen koersvervalsing zijn.
Je kan je afvragen of het wel voor iedereen exact hetzelfde was wanneer de weg geblokkeerd werd door afstappende renners.

Kan je nog wel zo goed zijn, als je er simpelweg niet langs kan houdt het wel op.
  maandag 1 april 2024 @ 09:35:23 #199
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213044919
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2024 09:33 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Je kan je afvragen of het wel voor iedereen exact hetzelfde was wanneer de weg geblokkeerd werd door afstappende renners.

Kan je nog wel zo goed zijn, als je er simpelweg niet langs kan houdt het wel op.
Zie edit.

Maar als een renner per ongeluk stil komt te staan vind ik niet dat er sprake is van koersvervalsing. Dat is een risico dat je neemt als renner door jezelf niet perfect te positioneren.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 1 april 2024 @ 09:38:57 #200
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_213044945
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 08:53 schreef TommyL0204 het volgende:
De 2 renners die na Mathieu als 1e boven kwamen op de Koppenberg worden 22e en 31e :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')